آیت الله حسینی بوشهری: مجموعه انتظامی کشور در حفظ سلامت فضای معنوی جامعه تلاش کند

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: مجموعه انتظامی کشور افزون بر سایر مأموریت‌ها و وظایفی که بر عهده دارد، باید در حفظ سلامت فضای معنوی جامعه نیز تلاش کند.

 

 

 

 

 

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، ساعاتی پیش، با آیت الله حسینی بوشهری دیدار کرد. رئیس جامعه مدرسین در این دیدار با اشاره به مأموریت‌های مجموعه انتظامی کشور گفت: مجموعه انتظامی افزون بر سایر مأموریت‌ها و وظایفی که بر عهده دارد، باید در حفظ سلامت فضای معنوی جامعه نیز تلاش کند. البته این مسئله تنها بر عهده بخش انتظامی کشور نیست؛ اما یکی از مؤثرترین مجموعه‌ها می‌باشد. سواحل کشور یکی از مهم ترین فضاهای نیازمند توجه و برنامه ریزی است.

وی در ادامه به تشریح وظایف منتظران ظهور پرداخت و افزود: پیامبر اکرم می‌فرماید: «افضلُ اعمال امّتى انتظار الفرج من اللّه عزّوجل»؛ اما انتظار به این معنا نیست که ما دست روی دست گذاشته و بنشینیم تا امام زمان عجل الله تعالی فرجه بیاید و همه چیز را درست کند.

امام جمعه قم خاطر نشان کرد: در این روایت شریف، وجود مقدس پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم انتظار را به عنوان یک عمل معرفی می‌نماید. یعنی ما باید تلاش کنیم تا مقدمات لازم را برای ظهور منجی عالم بشریت فراهم کنیم. باید افکار عمومی را برای پذیرش آن حرکت بزرگ مهیا نماییم.

وی با اشاره به لزوم امید آفرینی در جامعه ابراز داشت: امید خمیرمایه زندگی است و اگر این امید به یأس تبدیل شود، جامعه ما به جامعه‌ای افسرده بدل خواهد شد. اگر همه به وظایف خود به عنوان منتظر واقعی، به درستی عمل کنند، بسیاری از مسائل به خودی خود حل خواهند شد. باید از فرصت انتظار نهایت استفاده را بکنیم.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به ایام مبارک ماه رمضان پیش رو، اظهار داشت: بعضی مکان‌ها و زمان‌ها دارای شرافت خاصی هستند و در واقع بسترهایی هستند که خداوند برای ما مهیا کرده است تا گرد و غبار گناه در این فرصت‌ها زدوده شود و انسان بتواند خود را نجات دهد.

وی افزود: خداوند متعال در پرتو ظهور حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه تمامی نا امنی‌ها و زشتی‌ها و خون ریزی‌های جهان را به امنیت بدل خواهد کرد و ارمغان ظهور این است که توحید به عنوان اصلی حاکم در دنیا مطرح شود. امید واریم خداوند مجموعه انتظامی کشور را در راه خدمت به این نظام مقدس استوار بدارد.

شایان ذکر است در ابتدای جلسه حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا ادیانی، رئیس عقیدتی سیاسی انتظامی کشور، گزارشی از برنامه‌های پیش روی این مجموعه در تعطیلات پیش رو ارائه نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *