اعلامیه ی‌ حوزه ی‌ علمیه ی‌ قم‌ درباره‌ اهانت‌ دو نفر از سناتورهای‌ مجلس‌ سنا به‌ امام‌

اعلامیه ی‌ حوزه ی‌ علمیه ی‌ قم‌ درباره‌ اهانت‌ دو نفر از سناتورهای‌ مجلس‌ سنا  به‌ امام‌
مورخ ۲۲/۱۰/۱۳۵۰

 خیمه‌ شب‌ بازان‌ حکومت‌ پوشالی‌ ایران‌ زود مشت‌ خود را باز کردند. این‌ روزها در اثر سیاست‌ خشن‌ و غلط‌ حکومت‌ بغداد که‌ منجر به‌ آواره‌ شدن‌ عده‌ای‌ از ایرانیان‌ شد،

 حکومت‌ پوشالی‌ ایران‌ با حماسه‌سرایی‌ و سر و صدا و روضه‌خوانی‌های‌ پی‌ در پی‌ در رادیوها و روزنامه‌های‌ مزدور داخلی‌ و خارجی‌ و تحریک‌ احساسات‌ یک‌ عده‌ از روحانیون‌ بی‌ خبر، کیسه‌ خود و عمال‌ خود را به‌ نام‌ آوارگان‌ بی‌ پناه‌ پر کرد و خود را به‌ دروغ‌ حامی‌ مذهب‌ شیعه‌ و طرفدار روحانیت‌ قلمداد نمود و می‌رفت‌ که‌ بدین‌ وسیله‌ بر روی‌ جنایات‌ خود پرده‌پوشی‌ کند؛ از قبیل‌ «کشتار وحشیانه‌ پانزدهم‌ خرداد و حملات‌ پی‌ در پی‌ به‌ مدرسه‌ فیضیه‌ قم‌ و طالبیه‌ تبریز و مدارس‌ مشهد و دانشگاه‌های‌ کشور و بازداشت‌ مراجع‌ تقلید و علما و گویندگان‌ مذهبی‌ و طلاب‌ علوم‌ دینیه‌ و دانشجویان‌ و روشنفکران‌ و مهندسین‌ عالی‌ مقام‌ و سایر طبقات‌ مردم‌ به‌ جرم‌ دفاع‌ از دین‌ و حقوق‌ ملت‌» ولی‌ از آنجا که‌ خدا مشت‌ حقه‌بازان‌ و جنایتکاران‌ را همیشه‌ باز می‌کند، دستگاه‌ جبار خیال‌ کرد با چند روز تبلیغات‌ و سر و صدا موقعیت‌ خود را در افکار عمومی‌ محکم‌ کرده‌ و ملت‌ بیدار ایران‌ را توانسته‌ است‌ چند صباحی‌ غافلگیر نماید، لذا خواست‌ از احساسات‌ تحریک‌ شده‌ نتیجه‌ دیگری‌ نیز بگیرد و از موقعیت‌ اجتماعی‌ و محبوبیت‌ عمیق‌ و ریشه‌دار مرجع‌ عالیقدر و زعیم‌ مبارز و دشمن‌ سرسخت‌ صهیونیست‌ و استعمار حضرت‌ آیت‌الله‌ العظمی‌ آقای‌ خمینی‌ دامت‌ برکاته‌ بکاهد. در مجلس‌ سنا نسبت‌ به‌ معظم‌ له‌ دو نفر سرسپرده‌ مرکز اجنبی‌ اهانت‌ کرده‌ و افترا زده‌اند که‌ ایشان‌ باعمال‌ حکومت‌ بغداد همراهی‌ دارد (اطلاعات‌ دوشنبه‌ ۲/۱۰/۵۰) غافل‌ از اینکه‌ ملت‌ شریف‌ و بیدار ایران‌ با مرجع‌ تقلید و آگاه‌ و بیدار خود پیوند ناگسستنی‌ دارد و شخصیت‌ معظم‌ له‌ بالاتر از این‌ است‌ که‌ با یاوه‌سرایی‌ افراد شناخته‌ شده‌ و مزدوران‌ استعمار کاسته‌ شود. کیست‌ در این‌ مملکت‌ که‌ مبارزات‌ پی‌گیر حضرت‌ آیت‌الله‌ العظمی‌ آقای‌ خمینی‌ دامت‌ برکاته‌ را در مقابل‌ نقشه‌های‌ استعمار و حمایت‌ ایشان‌ را از قوانین‌ دینی‌ و حقوق‌ ملت‌ ایران‌ نداد. کیست‌ که‌ نداند معظم‌ له‌ چنانچه‌ در ایران‌ در دفاع‌ از حقوق‌ پیشقدم‌ بوده‌، در عراق‌ نیز برای‌ جلوگیری‌ از حملات‌ بدین‌ و ملت‌ از همه‌ آقایان‌ جدی‌تر و کوشاتر بوده‌اند و به‌ همین‌ مناسبت‌ راجع‌ به‌ آواره‌ کردن‌ ایرانیان‌ مخصوصاً طلاب‌ علوم‌ دینیه‌ تلگراف‌ شدیداللحن‌ ایشان‌ به‌ مقامات‌ عراقی‌ و اعتراضات‌ مکرر و سخنرانیهای‌ پی‌ در پی‌ معظم‌ له‌ بیش‌ از همه‌ مؤثر بوده‌ و کیست‌ در این‌ کشور که‌ جنایات‌ وحشیانه‌ حکومت‌ قداره‌بند ایران‌ را در این‌ چند ساله‌ و حملات‌ پی‌ در پی‌ آنان‌ را به‌ روحانیت‌ و دانشجویان‌ و ملت‌ ستمدیده‌ فراموش‌ کرده‌ باشد. کیست‌ که‌ کشتن‌ ناجوانمردانه‌ مرحوم‌ حجه ی‌الاسلام‌ سعیدی‌ را در زندان‌ قزل‌قلعه‌ برای‌ حمایت‌ از منافع‌ تراستهای‌ آمریکایی‌ که‌ می‌خواهند به‌ نام‌ سرمایه‌گذاری‌ در ایران‌ ثروت‌ ملت‌ را به‌ یغما ببرند، (دومین‌ کنفرانس‌ آنان‌ همین‌ روزها در نیویورک‌ تشکیل‌ شده‌ است‌). نشنیده‌ باشد. کیست‌ که‌ نداندوضع‌ فعلی‌ عده‌ای‌ از علمای‌ بزرگ‌ و مهندسین‌ و دانشگاهیان‌ متدین‌ و سایر طبقات‌ ملت‌ به‌ جرم‌ دفاع‌ از دین‌ و حقوق‌ مردم‌ در شکنجه‌گاه‌های‌ اوین‌ و قزل‌ قلعه‌ و تبعیدگاه‌ها به‌ سر می‌برند.

 باری‌ حوزه ی‌ علمیه‌ قم‌ ضمن‌ تقبیح‌ حکومت‌ بغداد نسبت‌ به‌ حوزه ی‌ علمیه ی‌ نجف‌ اشرف‌ و ایرانیان‌ مقیم‌ عراق‌ به‌ کمک‌ و مساعدت‌ به‌ مستمندان‌ مستقیماً و یا به‌ وسیله‌ علما و رهبران‌ مذهبی‌ یادآور می‌شود که‌ به‌ منظور اعتراض‌ بر این‌ عمل‌ خائنانه‌ و نابخردانه‌ مجلس‌ سنا، حوزه ی‌ علمیه‌ از عصر روز سه‌شنبه‌ ۲۱ دیماه‌ به‌ حال‌ تعطیل‌ درآمد و همه‌ مراجع‌ و مدرسین‌ درسهای‌ خود را تعطیل‌ نمودند و طلاب‌ علوم‌ دینیه‌ به‌ منظور تنفر و انزجار از کار ناشایسته‌ مجلس‌ سنا با صدای‌ هر چه‌ رساتر علاقه‌ و وابستگی‌ خود را نسبت‌ به‌ مرجع‌ عالیقدر ابراز کردند. اما دستگاه‌ حکومت‌ (عدالت‌ گستر) خیلی‌ زود ماسک‌ فریبنده‌ خود را برداشت‌ و ماهیت‌ سبعانه‌ خویش‌ را نشان‌ داد و با یک‌ یورش‌ وحشیانه‌ به‌ چندین‌ هزار نفر از فضلا و طلاب‌ و مردم‌ علاقه‌مند حمله‌ نموده‌ با باتوم‌ و کتک‌ زدن‌، بسیاری‌ را مجروح‌ ساختند و عده‌ای‌ را نیز بازداشت‌ کردند و بدین‌ وسیله‌ علاقه‌ خود را به‌ روحانیت‌ نشان‌ دادند.

 آری‌ این‌ از الطاف‌ خداست‌ که‌ جنایتکاران‌ باید با دست‌ خود وسیله‌ بی‌ آبرویی‌ خویش‌ را فراهم‌ سازد تا ملت‌ گول‌ تبلیغات‌ آنان‌ را نخورند.

 حوزه‌ علمیه ی‌ قم‌
۲۴ / ذی‌قعده‌/ ۱۳۹۱
۲۲/۱۰/۱۳۵۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *