دوازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

دوازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با موضوع رسالت حوزه‌های علمیه در تحقق و دفاع از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی، 22 و 23 دی ماه در قم برگزار می‌شود.
نشست خبری دوازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال ساعاتی پیش در نشست خبری با موضوع دوازدهمین اجلاس سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حاضر شد. وی گفت: موضوع این اجلاسیه رسالت حوزه‌های علمیه در تحقق و دفاع از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی است. این، دومین اجلاسیه به منظور بررسی و تبیین ابعاد و زوایای بیانیه گام دوم انقلاب می‌باشد.

جانشین دبیر دوازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین ادامه داد: این اجلاسیه شامل چهار کمیسیون در موضوعات ذیل می‌باشد:

  • رسالت حوزه‌های علمیه در تولید منظومه‌ی معرفتی و ارزشی نظام اسلامی
  • رسالت حوزه‌های علمیه در تحقق خودسازی، فرهنگ سازی، جامعه پردازی و تمدن سازی
  • رسالت حوزه‌های علمیه در ترویج و تحقق اقتصاد مقاومتی و معیشت جامعه
  • رسالت حوزه‌های علمیه در استفاده از فرصت‌ها و مواجهه با چالش‌ها و تهدیدهای انقلاب اسلامی

وی با اشاره به زمان برگزاری این اجلاسیه گفت: اجلاسیه‌های جامعه مدرسین در دو نوع منطقه‌ای و سراسری تشکیل می‌شوند. تا کنون ۹ اجلاسیه منطقه‌ای تشکیل شده است که اجلاسیه اصفهان در سال ۱۳۹۸ آخرین آن‌ها بود. اجلاسیه‌های سراسری نیز هر دو سال یک بار در قم تشکیل می‌شوند. سال گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا این اجلاسیه تشکیل نشد و امسال در تاریخ ۲۲ و ۲۳ دی ماه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام  و المسلمین فرخ فال نحوه برگزاری این اجلاسیه را نیمه حضوری و در قالب وبینار اعلام کرد و افزود: به جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، این اجلاسیه به صورت مجازی و برخط، با مشارکت تمامی استان‌ها برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: محتوای کمیسیون‌ها که از چند ماه پیش فعالیت خود را آغاز نموده‌اند، در روز چهارشنبه، تلفیق خواهد شد و در روز ۲۳ دی ماه، دبیران هر یک از چهار کمیسیون این اجلاسیه، مفاد مصوب این کمیسیون‌ها را در جلسه عمومی ارائه خواهند کرد.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال در تشریح چگونگی انتخاب موضوع اجلاسیه‌های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: موضوعات به تناسب زمان و با در نظر گرفتن رهنمودهای مقام معظم رهبری (دامت برکاته) و شرایط کشور انتخاب می‌شود و خروجی آن‌ها نیز به قوای مربوطه و دستگاه‌های ذی ربط اعلام شده و با قدرت و جدیت پیگیری می‌شود.

وی هدف از تشکیل این اجلاسیه‌ها را وحدت، همگرایی و هم‌افزایی بین علماء، اساتید و فرهیختگان سراسر کشور در موضوعات مشخص عنوان کرد و افزود: سابقا این اجلاسیه‌ها صرفا به صورت سراسری و با محوریت شهر مقدس قم برگزار می‌شد اما در پی درخواست‌های مکرر، اجلاسیه‌های استانی نیز کلید خورد که هر دو سال یک بار با حضور ۳ یا ۴ استان، به نسبت وسعت، برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *