مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور: حوزه های علمیه خواهران از اهداف استراتژیک کشور است

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور به سابقه تحصیل علوم حوزوی از سوی خواهران اشاره کرد و گفت:در طول تاریخ تشیع تعداد قابل توجهی  از خواهران علاقمند، علوم حوزی را آموخته اند که این فراگیری همیشه به صورت فردی یا اراده خانوادگی بوده است.

وی افزود: پیش از انقلاب نیز به صورت محدود چند مدرسه برای تحصیل علوم حوزوی خواهران فعال بود اما با پیروزی انقلاب اسلامی و حمایت قاطع امام خمینی(ره)  از نقش بی بدیل بانوان، تحصیل گسترده علوم حوزوی توسط آنان آغاز گردید.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی گسترش حوزه های علمیه خواهران را از برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت:جامعه الزهرا با حمایت مستقیم مادی و معنوی امام راحل تاسیس و فعالیت نمود و قریب به هفده سال است که مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور فعالیت خود را آغاز نموده است.

وی گسترش کمی و کیفی حوزه های علمیه خواهران در دهه اخیر را بسیار چشمگیر عنوان کرد و گفت: در سالهای اخیر بیش از یکصدوهفتاد ساختمان برای مدارس علمیه خواهران در کشور ایجاد شده است و نزدیک به هشتاد ساختمان در دست احداث است.

مدیرحوزه علمیه خواهران، ظرفیت پژوهشی بانوان طلبه را بسیار مهم دانست و تاکید کرد:در بررسی های صورت گرفته ظرفیت و قابلیت پژوهشی طلاب خواهر بسیار بالا عنوان شده است به گونه ای که در جشنواره های علمی رتبه های کسب شده توسط خواهران همطراز آقایان و حتی بالاتر هم بوده است.

وی افزود:باتوجه به این ظرفیت، هسته ها و کانون های پژوهشی برای طلاب خواهر سراسر کشور تشکیل شده است به گونه ای که دوازده هزار فارغ التحصیل در یک برنامه پژوهشی بیش از چهارهزار مقاله و اثر علمی تولیده نموده اند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی فعالیت تبلیغی خواهران طلبه را هم تاثیرگذار عنوان کرد و گفت:هم اینک در سراسرکشور طلاب خواهر در قالب های مختلف به تبلیغ دینی و فرهنگی می پردازند.

وی توسعه تحصیل بانوان طلبه و حوزه های علمیه خواهران را یکی از اهداف استراتژیک کشور عنوان کرد و گفت: در صورت تحقق این مهم بسیاری از معضلات دینی،اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی در کشور مرتفع شده و شاهد رشد فکری جامعه خواهیم بود.   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *