آیت‌الله جنتی: حوزویان نسبت به مسائل سیاسی بی تفاوت نباشند

آیت‌الله جنتی در ششمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: ما روحانیون و طلاب باید توجه کنیم که اگر در راهی که انبیا پیش پای ما گذاشته‌اند قدم گذاشتیم بار بسیار سنگینی بر دوش ما است که بر عهده انبیا، اولیا و اوصیا بوده و در غیاب آنان بر عهده علما گذاشته شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: ما این بار را بسیار سبک می‌گیریم و نمی‌دانم چگونه در پیشگاه خدا جوابگو خواهیم بود که خودسازی نباید برای روحانی مورد غفلت واقع شود.

آیت‌الله جنتی اضافه کرد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که در آن انقلاب اسلامی به وجود آمده، امامی راهنمایی کرده و این انقلاب پیروز شده و الان ۳۵ سال از این انقلاب می‌گذرد و دشمنان را شکست داده و شکست نخورده اما اهل علم باید وضع فعلی را ببینند.

دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: باید توجه کنیم که چه وظایفی در برابر دشمن داریم چراکه یک مسلمان نمی‌تواند بی‌تفاوت زندگی کند بلکه باید به روز بوده و به این همه دشمن که از داخل و خارج هجوم مادی، سیاسی و فرهنگی آورده‌اند توجه کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: یک عده افرادی که در مسئولیت‌هایی هستند و باید کار کنند در مقابل اسلام، انقلاب و مردم احساس وظیفه ندارند که ما از این مسائل بسیار داریم.

آیت‌الله جنتی با برشمردن تعدد مشکلات و دشمنی‌ها خواستار توجه علما و روحانیون به شرایط کشور شد و افزود: وجود تکفیریان یک گوشه کار است که به جان اسلام و مسلمانان افتاده‌اند و هر فسادی را جایز می‌دانند و نام زنا را جهاد نکاح می‌گذارند.

به گفته وی، آمریکا بیکار ننشسته و راجع به آینده این کشور فکر می‌کند و انرژی هسته‌ای یک مورد مثال آن است و برای هر چیزی از انقلاب و امام تا ارزش‌ها و مقدسات نقشه کشیده‌اند.

آیت‌الله جنتی اضافه کرد: دشمنان اگر بتوانند می‌خواهند نام و راه امام و آثار و مظاهر اسلامی را دفن کنند و تعجب می‌کنم چگونه کسانی که در زمان امام(ره) بودند از مسائل غافل هستند و نمی‌فهمند چه خبر است.

وی تصریح کرد: شما باید بدانید که در حال تهاجم هستید، از دین و مرز و حتی جان خود دفاع کنید و عجیب است که برخی این یک گزاره را نمی‌فهمند که آمریکا دشمن اسلام بوده و سیلی که از اسلام و انقلاب خورده را فراموش نکرده و بیکار نمی‌نشیند.

دبیر شورای نگهبان همچنین گفت: چطور کسانی که نفس امام(ره) به جانشان رسیده و سخن ایشان به گوششان خورده و آن را شنیده‌اند باز غفلت کرده و در مورد آزاد کردن سران فتنه و برخی اباطیل دیگر سخن می‌رانند. آن فتنه ۸۸ بود و گذشت و اگر چه به کلی نابود نشده و هنوز کسانی کارهایی می‌کنند اما از اهمیت افتاد و غیر از آن مسائل دیگری نیز هست.

وی افزود: انقلاب بر دوش جوانان انقلابی و حزب‌اللهی به وجود آمد و اگر چه امام زمان اجازه نمی‌دهد این کار بشود اما اگر این‌ها حذف شوند چیزی برای اسلام نمی‌ماند.

آیت الله جنتی بیان کرد: رهبری آن زمان که سران قوا را در مبارزه با فساد نصحیت کردند عمل نشد، الان بر اقتصاد مقاومتی سخن گفته و منشور را صادر کردند و همگی لبیک گفتند اما باید در پی آن لبیک عمل نیز باشد.اگر این مملکت بخواهد بماند باید اقتصاد قوی داشته باشد که در غیر این صورت هر بلایی بر سر آن می‌آورند.

وی ادامه داد: در تمام دنیا نیز همین‌گونه است که کسانی که در مکتبی زندگی می‌کنند و وابسته به آن هستند باید از آن مکتب پاسداری کنند که اسلام همواره به دست کسانی که روحیه ایثار داشتند زنده مانده، آنانی که هر جا لازم بوده سینه سپر کرده‌اند.

وی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی را باید به دست کسانی بدهیم که سوابقشان نشان دهد دلبسته اسلام، انقلاب و مردم هستند که بسیاری را دیده‌ایم که ابتدا انقلابی بودند و آنگاه که ثروتمند شدند به دنبال خانه و حساب بانکی و … رفتند و همه چیز را رها کردند.

دبیر شورای نگهبان خطاب به علما و روحانیون گفت: روحانیون باید بگردند و این‌ها را پیدا کنند که هر کاری تاکنون شده همین بچه‌ها کرده‌اند، از دفاع مقدس، عمران و آبادانی و سدسازی و … این بچه‌های معتقد بودند که مسائل را مدیریت کردند.ما طلبه‌ها باید این جوانان حزب‌اللهی را پیدا کرده دست و پای آنان را ببوسیم و کار را به دستشان بدهیم و نگذاریم مایوس شوند.

آیت الله جنتی ابراز داشت: وظیفه طلبگی ها فوق یک انسان معمولی دارد و باید یک سر و گردن از فرد عادی بالاتر باشد، از سویی نیز نباید دل ما خوش باشد که کمیسیون گذاشتیم و چیزهایی گفتیم و نوشتیم و رفتیم بلکه باید آثار عملی داشته باشد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *