ششمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین هفتم و هشتم اسفندماه ۱۳۹۲ در شیراز برگزار می گردد.

ششمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد با حضور علمای محترم استانهای فارس، بوشهر، هرمزگان و جمعی از اعضای محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در تاریخ هفتم و هشتم اسفند ماه سالجاری در شهر شیراز، برگزار می گردد.

 


حجت الاسلام علی ابراهیمی سیریزی، مسئول دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طی سخنانی اظهار داشت:
با عنایت به برگزاری اجلاسیه های قبلی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و اهدافی که تا کنون دنبال شده ، این نهاد حوزوی با توجه به مسائل روز کشور و جهان اسلام و حوزه های علمیه، اجلاسیه هایی را به صورت دوسالانه برنامه ریزی و تدارک دیده است که یک سال به صورت سراسری و با حضور علمای سراسر کشور در قم ، و یک سال هم با توجه به ضرورت های موجود در استانهای مختلف، در یکی از مناطق از پیش تعیین شده برگزار می گردد و همچنین یک اجلاسیه استانی با توجه به اولویت‌بندی انجام شده در استانها برگزار می‌کند.

ایشان در بخشی از سخنان خود به برگزاری هشت اجلاسیه سراسری اشاره کردند که آخرین اجلاس سراسری با عنوان نیم قرن حضور به مناسبت پنجاهمین سال فعالیت این نهاد دیرپای حوزوی با برنامه ریزی های بسیار پرمحتوا برگزار گردید.

حجت الاسلام علی ابراهیمی سیریزی در ادامه افزودند: از سال ۱۳۸۱تاکنون پنج اجلاسیه منطقه ای توسط جامعه مدرسین برگزار شده است که اجلاس اول با حضور علمای استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی در مشهد، اجلاس دوم با حضور علمای استان آذربایجان غربی و شرقی در ارومیه، اجلاس سوم با حضور علمای استانهای کرمانشاه، ایلام و همدان در کرمانشاه، اجلاس چهارم با حضور علمای استانهای لرستان، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد در اهواز و اجلاس پنجم با حضور علمای استانهای سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد در یزد برگزار شد.

مسئول دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: هم اکنون مقدمات برگزاری ششمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد، با برنامه ریزی انجام شده توسط معاونت محترم جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با همکاری نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و علماء و فضلای این استان و با حضور بیش از ۸۰۰ نفر از علمای محترم استانهای فارس، بوشهر، هرمزگان و جمعی از اعضای محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در تاریخ هفتم و هشتم اسفند ماه سالجاری در شهر شیراز، انجام شده است و دبیرخانه دائمی اجلاسیه های جامعه مدرسین با تشکیل کارگروه ویژه‌ای نسبت به انجام امور محتوایی و اجرایی اهتمام خود را بکار بسته است. ایشان سپس به تشریح اجمالی برنامه های این اجلاسیه پرداخته و افزودند:

برنامه روز اول که در روز چهارشنبه ۷ اسفند برگزار می‌شود شامل برپایی کارگروه‌های تخصصی با موضوعات: حوزه و روحانیت، سیاسی اجتماعی و فرهنگی تبلیغی است که با حضور مسئولین ذیربط و اساتید و فضلای محترم حوزه های علمیه در دو نوبت صبح و عصر تشکیل شده و به مسائل، مشکلات و راهکارهای فراروی مباحث مطرح شده خواهند پرداخت.

نشست عمومی این اجلاسیه پنج شنبه هشتم اسفندماه با حضور مدعوین محترم و میهمانان ویژه دنبال خواهد شد. در ادامه ضمن ایراد سخن توسط مسئولین و علمای صاحب نظر، گزارشی از عملکرد کارگروههای سه گانه ارائه خواهد شد.

ششمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین با قرائت بیانیه پایانی به کار خود پایان خواهد داد و مصوبات این اجلاسیه پس از جمع‌بندی در دبیرخانه اجلاسیه‌ها توسط ریاست محترم شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مراکز مربوطه ارسال تا در دستور کار قرار گرفته و عملی شود. انشاء الله.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *