دیدار اعضای شورای سیاستگذاری همایش نیم قرن حضور با حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی

حضرت آيت الله العظمي مكارم شيرازي
آیت الله العظمی مکارم شیرازی:
جامعه مدرسین، پایگاهی برای انقلاب، نظام اسلامی و حوزه علمیه است

مرجع تقلید شیعیان جهان با بیان اینکه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورد اعتماد مردم است ، از آن به عنوان پایگاهی برای انقلاب ، نظام اسلامی و حوزه علمیه یاد کرد.

آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیداراعضای شورای سیاستگذاری همایش نیم قرن حضور که به منظور پاسداشت پنجاه سال تلاش علمی، فرهنگی و سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار خواهد شد ، با بیان اینکه جامعه مدرسین نهادی است که مردم به آن اعتماد دارند افزود: اعتمادی که مردم به جامعه مدرسین دارند از یک جهت بواسطه حضور شخصیت های برجسته حوزوی است که این افراد هم مورد اعتماد مردم و هم از چهره های شناخته شده حوزه علمیه هستند.

 

آیت الله العظمی مکارم شیرازی جهت دیگر اعتماد مردم به جامعه مدرسین را فعالیت های خالصانه آن عنوان کرد و افزود: فعالیت هایی که جامعه مدرسین در طول سالهای قبل و پس از انقلاب اسلامی داشته است خالصانه بوده و افرادی که در جامعه مدرسین حضور داشتند مشکلات فراوانی را در طی انقلاب تحمل کردند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: جامعه مدرسین بواسطه خدماتی که به مردم ارائه کرده همواره جنبه فراجناحی داشته است و همین امر موجب جلب اعتماد مردم شده است که این روش و اصول باید ادامه یابد.

Image 
 
آیت الله العظمی مکارم شیرازی تاکید کرد: افرادی که در جامعه مدرسین حضور دارند باید فراجناحی  عمل کنند تا ارتباط جامعه مدرسین با مردم همچنان برقرار باشد.

مرجع تقلید شیعیان جهان با بیان اینکه جامعه مدرسین  پایگاهی برای انقلاب، نظام اسلامی و حوزه علمیه است اظهار داشت: هر چقدر در زمینه تقویت جامعه مدرسین حوزه علمیه کار شود این امر به منزله اندوخته ای برای انقلاب و نظام اسلامی خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه جامعه مدرسین باید در عرصه های مختلف حضور پر رنگ و فعالی داشته باشد افزود: جامعه مدرسین باید در زمینه های مختلف از جمله مسائل مربوط به حوزه های علمیه و روحانیت و نیز عرصه های اجتماعی، فرهنگی کشورحضوری فعال تری داشته باشند.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به تبلیغات دشمنان علیه معارف اسلامی و تبلیغ عرفان های کاذب و فرقه های نوظهور تصریح کرد: جامعه مدرسین باید در این عرصه نیز سهم خود را ایفا و به مسئولیت معلمی و مدرسی خود عمل کند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه عنوان کرد: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم باید درمسائلی همانند آسیب هایی که جامعه روحانیت را تهدید می کند نیز وارد شود.

ایشان اضافه کردند: اتفاقاتی که در زمینه مختلف در کشور رخ می دهد همانند عرصه چاپ و نشر کتاب و تولید فیلم ، باید از سوی جامعه مدرسین تذکراتی داده شود که این امر در اصلاح امور می تواند تاثیرگذار باشد و جامعه مدرسین در واقع باید جامع الاطراف کار کند.

مرجع تقلید شیعیان جهان خاطر نشان کردند: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم باید به انسجام درونی خود تاکید داشته و وحدت خود را حفظ و تقویت کند.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی فرمودند: یکی از فعالیت هایی که جامعه مدرسین می تواند داشته باشد ، چاپ نشریه است که به واسطه آن می تواند حضوری فعال تر در عرصه های مختلف اجتماع داشته و در آن به شبهاتی که از سوی دشمنان مطرح می شود پاسخ دهد و موضع گیری های جامعه مدرسین نیز در آن منتشر شود.

Image 
در ابتدای این دیدار نیز آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری معاونت جامعه و روحانیت جامعه مدرسین و مدیر حوزه های علمیه کشور در سخنانی اظهار داشت: برگزاری همایش نیم قرن حضور جامعه مدرسین در عرصه های فرهنگی، علمی و سیاسی در هیئت رئیسه مطرح و در جلسه رسمی جامعه مدرسین به تصویب رسید.

وی با اشاره به زمان برگزاری همایش نیم قرن حضور اظهار داشت: همایش نیم قرن حضور جامعه مدرسین ، در روزهای ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه سال جاری در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

در ادامه نیز آیت الله مقتدایی و حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی از اعضای جامعه مدرسین و شورای سیاستگذاری همایش نیم قرن حضور جامعه مدرسین دیدگاه های خود را در خصوص برگزاری این همایش عنوان کردند.

Image
سپس حجت الاسلام والمسلمین سید محسن صالح دبیر همایش نیم قرن حضور به ارائه گزارشی از فعالیت های دبیرخانه همایش پرداخت.

وی اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش پاسداشت نیم قرن حضور عالمانه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و تکریم جایگاه بصیرت آفرین حوزه و روحانیت در قبل و بعد از انقلاب می باشد.

دبیر همایش نیم قرن حضور جامعه مدرسین ،  با بیان اینکه دبیرخانه همایش در قالب ۵ کمیته آغاز به کار کرده است افزود: در کمیته علمی پژوهشی فراخوان مقالات در ۶ محور اصلی و ۱۰۶ محور فرعی اعلام شده که تا کنون ۴۵ مقاله و ۳۰ پایان نامه به دبیرخانه ارسال شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *