مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه: امور معیشتی روحانیون در پائین ترین سطح قرار دارد

  • حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن ربانی مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه، عصر امروز در پنجمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در یزد برگزار شد، گزارشی از اقدامات مرکز خدمات حوزه ارائه کرد.


  • وی با بیان اینکه خاستگاه اصلی انقلاب و پاسداری از دین بر عهده روحانیت بوده و خواهد بود، گفت: روحانیت برای انجام رسالت و ماموریت خود در بعد مفهومی نیاز به سه عامل دارد، اما در بعد مصدری آن عوامل دیگری نیز نقش دارند.
  • وی دانش، بعد معنوی و اخلاقی و جنبه های معیشت و امرار زندگی را از جمله این عوامل دانست و گفت: مقام معظم رهبری با درایت ۲۲ سال قبل دستور تاسیس مرکز خدمات حوزه های علمیه را صادر کردند تا بخشی از معیشت طلاب تامین شود.
  • حجت الاسلام والمسلمین ربانی بیان کرد: اگر مرکز خدمات و فعالیت های آن نبود، بخش قابل توجهی از ماموریت روحانیت محقق نمی شد، اگر بنا است که روحانیت نقش آفرین باشد و با وجود اینکه روحانیت بی ادعا و منیع الطبع است، اما از معیشت هم نمی توان گذشت و باید به این مساله هم توجه کافی داشت.
  • وی با بیان اینکه باید برای معیشت طلاب خدمتی در خور شان انجام داد، تصریح کرد: با توجه به این که ابتدا انقلاب برخاسته از روحانیت بود، به همین دلیل حوزه به فکر خود در بعد معیشت نبود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *