بیانیه پایانی دومین اجلاس سراسری

بیانیه‌ پایانی دومین‌ گردهم‌ آیی‌ جامعه‌ مدرسن‌ با علماء بلاد و اساتید حوزه‌های‌ علمیه‌ سراسر کشور

 بسم الله الرحمن الرحیم

 الحمد لله‌ رب‌ العالمین‌ و الصلوه‌ و السلام‌ علی‌ سیدنا محمد و آله‌ الطیبین‌ الطاهرین‌ سیما بقیه‌ الله‌ فی‌ الارضین‌

 مقارن‌ ایام‌ مبارک‌ ولادت‌ حضرت‌ سیّد الشهداء امام‌ حسین‌ (ع‌) و حضرت‌ قمر بنی‌ هاشم‌ ابی‌ الفضل‌ العباس‌ و حضرت‌ سید الساجدین‌ حضرت‌ امام‌ زین‌ العابدین‌ (ع‌) و در سالی‌ که‌ با نام‌ مولای‌ متقیان‌ امیر مؤمنان‌ علی‌ بن‌ ابیطالب‌ صلوات‌ الله‌ علیه‌ مزین‌ شده‌ است‌ با توفیق‌ خداوند عزّشأنه‌ و عنایت‌ خاص‌ حضرت‌ ولّی‌ عصر ارواحنا فداه‌، جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌، دوّمین‌ گردهم‌ آیی‌ خود را با علماء محترم‌ بلاد و اساتید برجسته‌ حوزه‌های‌ علمیه‌ و نمایندگان‌ محترم‌ طلاب‌ و فضلاء حوزه‌ علمیه‌ قم‌ «دامت‌ تأییداتهم‌» برگزار نمود.

 در این‌ اجلاسیه‌ که‌ با تبادل‌ نظر و بحث‌ و گفتگو در محیطی‌ صمیمی‌ و با صفا پیرامون‌ مسائل‌ مختلف‌ دینی‌، فرهنگی‌، اجتماعی‌ و سیاسی‌ همراه‌ بود، شرکت‌ کنندگان‌ ضمن‌ اعلام‌ پشتیبانی‌ قاطع‌ از نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ با محوریت‌ ولایت‌ فقیه‌ و صیانت‌ از قانون‌ اساسی‌ نسبت‌ به‌ موارد ذیل‌ تأکید می‌نمایند.

 ۱ – تلاش‌ همه‌ جانبه‌ و پی‌گیر مسئولین‌ برای‌ نشر معارف‌ عالیه‌ اسلام‌ و تحفظّ بر تعالیم‌ نورانی‌ اهل‌ بیت‌ عصمت‌ و طهارت‌ (ع‌) در اصول‌ و فروع‌، آداب‌ و سنن‌ و تقدیر از زحمات‌ مستمّر کلّیه‌ نگهبانان‌ مرزهای‌ اعتقادی‌ بویژه‌ مراجع‌ معظم‌ تقلید «دامت‌ برکاتهم‌».

 ۲ – پیروی‌ از سیره‌ مرضیه‌ فقهاء بزرگ‌ و سلف‌ صالح‌ در بیان‌ احکام‌ و حلّ و فصل‌ امور همراه‌ با بسط‌ و گسترش‌ و نوآوری‌ متناسب‌ با مقتضیات‌ زمان‌ در چارچوب‌ ضوابط‌ شرع‌ مقدس‌ و استنباط‌ از  اصول‌ مأخوذه‌ از حضرات‌ معصومین‌ (ع‌).

 ۳ – حفظ‌ وحدت‌ و هم‌ آهنگی‌ کامل‌ نیروهای‌ خودی‌ بر محور اسلام‌، انقلاب‌ و دیدگاه‌های‌ حضرت‌ امام‌ «رضوان‌ الله‌ علیه‌» و نظرات‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ حضرت‌ آیت‌ الله‌ خامنه‌ای‌ «مد ظله‌ العالی‌».

 ۴ – پاسداری‌ از ارزشهای‌ اصیل‌ اخلاقی‌ و اهتمام‌ بر احترام‌ به‌ مقدسات‌ دینی‌ و رعایت‌ حریم‌ احکام‌ مسلم‌ اسلام‌ در جامعه‌ و بسیج‌ همگانی‌ برای‌ مقابله‌ مناسب‌ با تهاجم‌ سازمان‌ یافته‌ فرهنگی‌ و سیاسی‌ از ناحیه‌ دشمنان‌ انقلاب‌ و ایادی‌ غافل‌ یا جاهل‌ آنان‌ در داخل‌ و جلوگیری‌ از ایجاد تشنح‌ در افکار عمومی‌ و مأیوس‌ ساختن‌ ملت‌ شهید پرور ایران‌.

 ۵ – ابراز نگرانی‌ از وضع‌ اقتصادی‌ مردم‌ خاصه‌ طبقات‌ ضعیف‌ و کم‌ درآمد،و درخواست‌ جدّی‌ از مسئولان‌ محترم‌ برای‌ برنامه‌ ریزی‌ مؤثر در کاستن‌ مشکلات‌ و استفاده‌ بهینه‌ از امکانات‌ مادی‌ و معنوی‌ کشور در جهت‌ زدودن‌ فقر، بیکاری‌، فساد اداری‌ و تبعیض‌ ناروا، و توجه‌ خاص‌ به‌ مسائل‌ مربوط‌ به‌ جوانان‌ عزیز در زمینه‌های‌ مختلف‌.

 ۶ – اهتمام‌ ویژه‌ علماء اعلام‌ و روحانیون‌ محترم‌ و فضلای‌ حوزه‌های‌ علمیه‌ و اندیشمندان‌ متعهد به‌ ارتباط‌ بیشتر با دانش‌آموزان‌، دانشجویان‌ و تغذیه‌ فکری‌ و معنوی‌ این‌ قشر مفید و آینده‌ ساز برای‌  جلوگیری‌ از نفوذ منحرفین‌ در مجامع‌ علمی‌ فرهنگی‌.

 ۷ – ضمن‌ محکوم‌ نمودن‌ عملی‌ جنایات‌ وحشیانه‌ رژیم‌ اشغالگر قدس‌ که‌ با پشتیبانی‌ همه‌ جانبه‌ دشمنان‌ اسلام‌ بویژه‌ دولتمردان‌ مستکبر آمریکا صورت‌ می‌گیرد و حمایت‌ قاطع‌ از نهضت‌ مردم‌ مبارز فلسطین‌ و انتفاضه‌، از دولت‌های‌ ممالک‌ اسلامی‌ می‌خواهیم‌ با قطع‌ روابط‌ سیاسی‌ و اقتصادی‌ خود با اسرائیل‌ غاصب‌ به‌ وظیفه‌ دینی‌ و تاریخی‌ خود را عمل‌ نمایند.

 ۸ – تاکید مجدد بر لزوم‌ تداوم‌ تبادل‌ نظر روحانیون‌ سراسر کشور و علماء بلاد در قالب‌ گردهم‌ آئی‌های‌ استانی‌ و سراسری‌ بمنظور گسترش‌ ابعاد مختلف‌ دینی‌ و فرهنگی‌ و ریشه‌ یابی‌ مشکلات‌ و دستیابی‌ به‌ راه‌ حل‌های‌ مناسب‌ در تمام‌ زمینه‌ها.

 در خاتمه‌ با تجلیل‌ از یوم‌ الله‌ ۱۳ آبان‌، روز مبارزه‌ با استکبار جهانی‌ به‌ سرکردگی‌ آمریکای‌ جهانخوار و روز دانش‌آموز و دعوت‌ از عموم‌ اقشار ملت‌ شریف‌ ایران‌ برای‌ شرکت‌ در راهپیمائی‌ فردا (جمعه‌ ۱۳) آبان‌ و با استغاثه‌ به‌ ساحت‌ مقدس‌ حضرت‌ بقیه‌ الله‌ ارواحناه‌ برای‌ تعجیل‌ در فرج‌ شیعیان‌ و ظهور آن‌ حضرت‌ همگی‌ را بخداوند بزرگ‌ می‌سپاریم‌.

 والسلام‌ علیکم‌ و رحمه‌الله‌ و برکاته‌
 جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌
 علی‌ مشکینی‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *