در چهارمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین عنوان شد :نیازها وراه کارهای ارتقاء سطح فرهنگی منطقه جنوب

تعدادی از اعضای مجلس خبرگان ائمه جمعه ومسئولان استانهای خوزستان ،  ایلام وکهگیلویه در چهارمین نشست اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین در اهواز به بیان دیدگاهها ونیازهای مختلف فرهنگی منطقه پرداختند.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی چهارمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حجت الاسلام والمسلمین کعبی، خوزستان را دروازه ورود تشیع به ایران معرفی کرد وگفت: این منطقه امروز افتخار دارد میزبان چهارمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین وعلمای استانهای لرستان و کهکیلویه و بویراحمد باشد.
این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان گفت: سه هزار روحانی خوزستانی در قم و خوزستان مشغول تحصیل هستند که باید در عرصه های مختلف تبلیغی وفرهنگی منطقه حضور بیشتری داشته باشند.
وی تاسیس خانه عالم در استان وبرگزاری کارگاههای آموزشی وپژوهشی برای طلاب و مبلغین را ضروری دانست.
حجت الاسلام والمسلمین فلاحیان یکی دیگر از نمایندگان مردم استان در مجلس خبرگان توجه ویژه به نسل جوان این منطقه را بسیار ضروری دانست و گفت: براساس آمارهای موجود، استان خوزستان جوانترین استان کشور است واین مسئله برنامه ریزی های مسنجم وکارشناسی شده را می طلبد.
وی به برگزاری طرح اوقات فراغت جوانان ومسابقه کتاب خوانی اشاره کرد وگفت: این طرح فرهنگی از سال گذشته آغاز شده وبا استقبال بسیارچشمگیر جوانان منطقه مواجه شده است.
وی از همه طلاب وروحانیون دعوت کرد در این طرح فرهنگی مشارکت کنند.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نیز در این نشست گفت: ۴۷ شهر در کشور نیاز به برگزاری نماز جمعه دارند و ۱۵ شهر استان خوزستان اینک زمینه بسیارخوبی جهت اقامت نماز جمعه را دارند.
وی گفت: بایداز ظرفیت بسیار بالای حوزه علمیه اهواز وایلام ویاسوج جهت ارتقاء سطح فرهنگی این مناطق بیشترین استفاده را داشته باشیم.
حجه السلام و المسلمین تقوی از جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درخواست کرد افراد واجد شرایط اقامه نماز جمعه در این منطقه را به شورای سیاستگذاری ائمه جمعه معرفی کنند.
درادامه رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بر آسیب شناسی دقیق فعالیت نهاد روحانیت تاکید کرد و گفت: این مرکز در حال آسیب شناسی دقیق فعالیت نهاد روحانیت در سی سال گذشته است وامیدواریم نتایج این طرح در خدمت رسانی به فرهنگ ودین جامعه تاثیر گذار باشد.
حجه الاسلام و المسلمین ربانی گفت لازم است با تاسیس مراکز تخصصی وعلمی در حوزه های علمیه سطح علمی طلاب را ارتقاء بخشیم.
همچنین دراین نشست تعدادی از نمایندگان خوزستان در مجلس خبرگان، ائمه جمعه شهرهای ایلام، یاسوج و چندتن از علمای این استان ها به بیان دیدگاه ها ونیازهای فرهنگی وعلمی منطقه پرداختند.
گفتنی است در چهارمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین استانداران استانهای خوزستان ،  لرستان و کهکیلویه و بویراحمد گزارشی از وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این استان ارائه دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *