آیت الله جنتی: ارشاد عبادی و سیاسی جامعه به عهده روحانیت است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: وظیفه حساس ارشاد عبادی و سیاسی جامعه از قرن ها پیش تاکنون به عهده نهاد روحانیت بوده است.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی چهارمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین دبیر شورای نگهبان در نوبت عصر چهارمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین در اهواز گفت: روحانیت قرن ها به وظیفه خود که هدایت فکری و معنوی جامعه است عمل کرده و هم اینک مرجعیت دینی در کنار اداره حکومت به عهده روحانیت است.
وی به وظایف خطیر روحانیت در عصر کنونی اشاره کرد وگفت: فراهم نمودن مقدمات ظهور و زمنیه سازی برای برقراری حکومت عدل حضرت ولی عصر بر دوش نهاد روحانیت وحوزه های علمیه است.
آیت الله جنتی به برخی آفت های تهدید کننده نهاد روحانیت اشاره کرد و گفت: دنیاگرایی و گرایش به مادیگری خطری است که همواره نهاد مقدس روحانیت را تهدید می کند و باید تلاش کنیم با قناعت وساده زیستی بیش از گذشته مردم را به دین خدا جذب کنیم.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: ارشاد عبادی سیاسی مردم یکی ازوظایف بسیار مهم روحانیت است و در عصر کنونی که دشمنان بیش از گذشته برای دشمنی با نظام همت کرده اند، این وظیفه حساس تر شده است .
آیت الله جنتی با اشاره به نزدیک شدن زمان انتخابات ریاست جمهوری  گفت: درکنار تشویق به حضور پرشور در انتخابات باید مردم را برای انتخاب احسن کمک کنیم.
وی افزایش آگاهی و بصیرت جامعه را بسیار ضروری دانست و گفت: حضور با بصیرت و آگاهی در انتخابات ، انقلاب را بیمه خواهد کرد و فلسفه سیاسی اسلام نیز در همین راستا است.
وی خاطر نشان کرد: اگر مردم از روحانیت فاصله بگیرند در معرض تهدیدهای فکری وعقیدتی خواهند بود و تاکنون نیز ملت ما پیوند عمیق با روحانیت را برخود لازم دانسته اند.
وی به رعایت عملی توصیه رهبری مبنی بر رعایت اصلاح الگوی مصرف اشاره کرد و گفت: نقش علما و روحانیون در تبیین معیارها و مصادیق رعایت الگوی مصرف بسیار مهم است وهمین افراد باید در این مسئله بیش قدم باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *