بیانیه‌ درباره‌ فرمایشات‌ حضرت‌ امام‌ به‌ ملت‌

بیانیه‌ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره‌ فرمایشات‌ حضرت‌ امام‌ به‌ ملت‌
در تاریخ ۱۳۵۹
 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 انقلاب‌ اسلامی‌ ایران‌ که‌ با دادن‌ هزاران‌ شهید بر اساس‌ اسلام‌ اصیل‌ استوار گشته‌ و فداکاری‌ و از خودگذشتگی‌ امام‌ امت‌ و مراقبت‌ها و رهنمودهای‌ داهیانه‌ او و نیروی‌ ایمان‌ ملت‌ رزمنده‌ ایران‌ همواره‌ پشتوانه‌ آنست‌ هرگز با انحرافاتی‌ که‌ دشمنان‌ اسلام‌ می‌خواهند در آن‌ به‌ وجود آورند از خط‌ اصیل‌ اسلام‌ به‌ خواست‌ خدا منحرف‌ نخواهد شد.

 وظیفه‌ دولت‌ و ملت‌ است‌ که‌ با هشیاری‌ کامل‌ از رهنمودهای‌ رهبر عظیم‌ الشأن‌ خود متابعت‌ و با اتکاء به‌ نیروهای‌ ایمان‌ دقیقاً اوامر او را اطاعت‌ نمایند. تا در مبارزه‌ با امپریالیسم‌های‌ جهان‌ خوار که‌ از گسترش‌ انقلاب‌ اسلامی‌ ایران‌ در جهان‌ به‌ وحشت‌ افتاده‌ و کمر به‌ نابود ساختن‌ آن‌ بسته‌اند بر دشمن‌ پیروز شویم‌. دشمنان‌ ما که‌ از تهدیدات‌ نظامی‌ و محاصره‌ اقتصادی‌ و ایجاد جنگ‌ و تشنجات‌ داخلی‌ مواجه‌ با شکست‌ شدند حربه‌های‌ دیگری‌ که‌ قدرت‌ تخریب‌ آنها از تهدیدات‌ نظامی‌ و محاصره‌ اقتصادی‌ بیشتر است‌ در اختیار دارند که‌ امام‌ در سخنان‌ خود بالخصوص‌ در این‌ چند روز اخیر کاملاً از آن‌ پرده‌ برداری‌ و به‌ وضوح‌ ملت‌ را از آن‌ آگاه‌ ساخته‌اند:

 ۱ـ توطئه‌ دامی‌ که‌ برای‌ صید جوان‌های‌ ما به‌ نام‌ طرفداری‌ از اسلام‌ ولی‌ با ایدئولوژی‌ التقاطی‌ و شبه‌ اسلامی‌ منحرف‌ از اسلام‌ با نام‌ اسلام‌ ولی‌ با هدف‌های‌ مخالف‌ با اسلام‌ گسترده‌اند. همانطور که‌ امام‌ فرمودند اینها در سخن‌ همه‌ را گول‌ می‌زنند ولی‌ در عمل‌ با اسلام‌ مخالفت‌ می‌کنند.

 روش‌ کار آنها گریز از بحث‌ ایدئولوژیک‌ (چنانچه‌ در هر بار که‌ رادیو تلویزیون‌ آنها را دعوت‌ به‌ بحث‌ و مناظره‌ کرد از قبول‌ آن‌ سرباز زدند) و توسل‌ به‌ ایجاد جو شایعه‌ و تهمت‌ و بر پا کردن‌ غائله‌ و کشاندن‌ به‌ خشونت‌ و چوب‌ و چماق‌ سپس‌ مظلوم‌ نمایی‌ و تظاهر به‌ مظلومیت‌ است‌.

 جوانان‌ ما باید به‌ رهنمودهای‌ امام‌ امت‌ که‌ راهگشای‌ خیر و سعادت‌ آنهاست‌ توجه‌ نمایند و اگر تا کنون‌ گول‌ گروه‌های‌ منحرف‌ را خورده‌ بودند به‌ سوی‌ خدا توبه‌ نمایند و در پناه‌ اسلام‌ واقعی‌ درآیند و به‌ دامن‌ مهر و عطوفت‌ ملت‌ بازگردند و از ایدئولوژی‌ آمیخته‌ به‌ مارکسیسم‌ و کمونیسم‌ که‌ دامی‌ است‌ برای‌ بیرون‌ بردن‌ جوان‌های‌ مسلمان‌ ما که‌ به‌ نام‌ مارکسیسم‌ و کمونیسم‌ تسلیم‌ نمی‌شوند بگریزند و از شیطان‌ و شیطان‌ صفتان‌ به‌ خدا پناه‌ ببرند.

 ۲ـ نفوذ عوامل‌ ضد انقلاب‌ اسلامی‌ در ادارات‌ دولتی‌

 مسؤولین‌ وزارتخانه‌ها باید در پیروی‌ از اوامر رهبر عظیم‌ الشأن‌ به‌ طور ضربتی‌ به‌ تصفیه‌ ادارات‌ دولتی‌ پرداخته‌ و آثار طاغوتی‌ را به‌ کلی‌ محو و کاغذ بازی‌ و مقررات‌ دست‌ و پاگیر رژیم‌ شاهنشاهی‌ را که‌ متأسفانه‌ اینک‌ نیز در ادارات‌ دولتی‌ حکمفرماست‌ لغو نمایند و کارمندانی‌ را که‌ با عملکرد خود به‌ ضد انقلاب‌ یاری‌ می‌کنند پاکسازی‌ و کارمندانی‌ را که‌ با کم‌ کاری‌ و برخورد ناهنجار با مراجعین‌ مردم‌ را به‌ ستوه‌ می‌آورند به‌ طور مستقیم‌ و غیر مستقیم‌ توسط‌ بازرسان‌ متعهد به‌ اسلام‌ و مؤمن‌ به‌ انقلاب‌ شناسایی‌ و به‌ انجام‌ وظیفه‌ ملزم‌ سازند.

 ۳ـ سعی‌ و کوشش‌ دشمن‌ برای‌ راه‌ یابی‌ ضد انقلاب‌ در ارگان‌های‌ انقلابی‌

 همانطور که‌ امام‌ امر فرموده‌اند خود افراد مؤمن‌ و متعهد در آنها باید شدیداً از آن‌ جلوگیری‌ و از تحقق‌ هر عمل‌ ضد اسلامی‌ که‌ ممکن‌ است‌ دشمن‌ به‌ نام‌ انقلابی‌ بخورد آنان‌ بدهد ممانعت‌ نمایند، و اگر خدای‌ ناکرده‌ در میان‌ آنها افرادی‌ غیر متعهد به‌ اسلام‌ و متجاوز از دستورات‌ اسلام‌ پیدا شود طبق‌ دستور امام‌ از میان‌ خود دور سازند.

 

 والسلام‌ علی‌ عبادالله‌ الصالحین‌
 جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌
 ۱۳۵۹

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *