اطلاعیه‌ به‌ مناسبت‌ سالگرد شهادت‌ آیت‌ الله‌ مطهری‌

اطلاعیه‌ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به‌ مناسبت‌ سالگرد شهادت‌ آیت‌ الله‌ مطهری‌
در تاریخ ۱۰/۰۲/۱۳۶۰

بسم الله الرحمن الرحیم 

 دو سال‌ گذشت‌، دو سال‌ از فقدان‌ مردی‌ گذشت‌ که‌ بیانش‌، قلمش‌، و وجودش‌ وقف‌ اسلام‌ و قرآن‌ بود. مردی‌ که‌ ثمره‌ عمر امام‌ و فرزند راستین‌ اسلام‌ و خروش‌ خاموش‌ مذهب‌ بود، مطهری‌ با طهارت‌ کامل‌ از همه‌ خود محوری‌ها و خودخواهی‌ها زندگی‌ کرد، او اسلام‌ را از ورای‌ آمال‌ شخصی‌ خود بررسی‌ نمی‌کرد، خود را محک‌ اسلام‌ قرار نداده‌ بود، و به‌ چاه‌ عمیق‌ خود بزرگ‌بینی‌ نیفتاده‌ بود، طلبه‌ زندگی‌ کرد و طلبه‌ از دنیا رفت‌، او شاگرد امام‌ بود، شاگردی‌ که‌ در سراسر عمرش‌ حق‌ استادی‌ استاد را ادا کرد و در آخرین‌ لحظات‌ جان‌ بر سر پیمان‌ نهاد و در راه‌ آرمانهای‌ الهی‌ استاد خویش‌ که‌ آرمان‌ اسلام‌ و قرآن‌ بود خود را فدا کرد، رحمه‌الله‌ علیه‌.

 مطهری‌ رفت‌ و اینک‌ ما مانده‌ایم‌ تا راه‌ خونین‌ او را ادامه‌ دهیم‌ و خط‌ سرخ‌ شهادت‌ را تعقیب‌ کنیم‌ (حوزه‌های‌ علمیه‌ باید سالها بکوشد و هزاران‌ نفر را بیازماید تا بتواند نمونه‌هایی‌ چون‌ مطهری‌ به‌ جامعه‌ اسلامی‌ تقدیم‌ نماید چنانچه‌ همین‌ حوزه‌ها تنها پس‌ از قرنها تلاش‌ است‌ که‌ می‌تواند نمونه‌ای‌ چون‌ امام‌ داشته‌ باشد).

 مطهری‌ رفت‌ و اینک‌ قلمش‌ در انتظار دستی‌ است‌ که‌ آن‌ را بردارد و کلمات‌ او را تعقیب‌ کند او کتابهایی‌ را به‌ پایان‌ رسانید و کتابهایی‌ را نیمه‌ تمام‌ رها کرده‌ است‌، ما باید آن‌ قلم‌ را برداشته‌ و این‌ خطوط‌ نیمه‌ تمام‌ را به‌ پایان‌ برسانیم‌.

 اما اشتباه‌ کردیم‌ و چه‌ اشتباه‌ بزرگی‌.

 مطهری‌ نرفته‌ است‌، او زنده‌ است‌ او تا ابد زنده‌ است‌، اینک‌ در هر خانه‌ای‌ صدای‌ او را می‌شنویم‌ و در هر کتابخانه‌ای‌ فکر او را لمس‌ می‌کنیم‌. هر جا عدل‌ الهی‌ وجود دارد مطهری‌ هم‌ وجود دارد و هر جا خدمات‌ متقابل‌ اسلام‌ و ایران‌ هست‌ او هم‌ زنده‌ است‌ او قلم‌ را به‌ زمین‌ ننهاده‌ است‌ هم‌ اکنون‌ نیز قلم‌ در دست‌ او است‌ و او با خون‌ خود در حال‌ نوشتن‌ آخرین‌ فصل‌ کتاب‌ خدمات‌ متقابل‌ اسلام‌ و ایران‌ است‌ که‌ به‌ انقلاب‌ اسلامی‌ ایران‌ مربوط‌ می‌شود، در این‌ انقلاب‌، اسلام‌ بزرگترین‌ خدمت‌ را به‌ ایران‌ نمود و ایران‌ بزرگترین‌ خدمتگزاری‌ را به‌ اسلام‌ کرد و این‌ خدمت‌ متقابل‌ بقدری‌ اهمیت‌ داشت‌ که‌ مطهری‌ با خون‌ خود آن‌ را نوشت‌ و با روح‌ خود به‌ پاسداری‌ از آن‌ برخاست‌.

 ترور مردانی‌ چون‌ آیت‌الله‌ شهید سید مصطفی‌ خمینی‌ و آیت‌الله‌ سید محمد باقر صدر و آیت‌الله‌ مطهری‌ نشان‌ دهنده‌ وحشتی‌ است‌ که‌ دشمنان‌ بشریت‌ از فکر اصیل‌ اسلامی‌ و فرهنگ‌ رهایی‌ بخش‌ قرآن‌ دارند، دشمن‌ پس‌ از آنکه‌ با نمودار شدن‌ مردی‌ چون‌ زعیم‌ شیعه‌ و امام‌ امت‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ العظمی‌ خمینی‌ خود را در برابر عمل‌ انجام‌ شده‌ای‌ دید که‌ راه‌ گریزی‌ برایش‌ نمانده‌ بود، به‌ خیال‌ خام‌ خود کوشید تا از رشد و شکوفایی‌ فرهنگ‌ انسان‌ساز اسلام‌ در آینده‌ جلوگیری‌ کند و تا دیگر یک‌ روحانی‌ ساده‌ پوش‌ شیعی‌ نتواند پایه‌های‌ تخت‌ جهان‌ خوارگی‌ را بلرزاند و بذر امید و شور شهادت‌، قدرت‌ استقامت‌ را در توده‌های‌ میلیونی‌ بوجود آورد.

 و بدین‌ منظور دست‌ بخون‌ مقدس‌ این‌ مردان‌ علم‌ و عمل‌ آلود و ننگ‌ ابدی‌ را برای‌ خود ثبت‌ کرد.

 همان‌ دستی‌ که‌ آیت‌الله‌ سید مصطفی‌ خمینی‌ را به‌ شهادت‌ رسانید از آستین‌ صدام‌ حسین‌ هم‌ درآمد و شهید آیت‌الله‌ صدر را در خاک‌ و خون‌ غلطانید و همان‌ دست‌ هم‌ اسلام‌ را از وجود فقیه‌ فیلسوف‌ و اسلام‌شناس‌ کبیر و نخستین‌ رئیس‌ شورای‌ انقلاب‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ یعنی‌ مرحوم‌ مطهری‌ محروم‌ کرد.

 اینها همه‌ از نقشه‌ واحدی‌ حکایت‌ می‌کند که‌ کفر حاکم‌ جهانی‌ برای‌ نابودی‌ اسلام‌ ترسیم‌ کرده‌ است‌ ولی‌ همگان‌ شاهدند که‌ این‌ نقشه‌ها نقش‌ بر آب‌ شده‌ و خون‌ این‌ مردان‌ تقوی‌ و دانش‌ درخت‌ برومند فرهنگ‌ اسلامی‌ را آبیاری‌ نموده‌ و به‌ ظهور انسان‌ کامل‌ کمک‌ کرده‌ است‌. و مکروا و مکرالله‌ و الله‌ خیر الماکرین‌.

 ما نسل‌ جوان‌ را به‌ قدردانی‌ از این‌ رادمردان‌ اسلام‌شناس‌ دعوت‌ می‌کنیم‌ و خواندن‌ کتابهای‌ غنی‌ و پرمایه‌ آنها بخصوص‌ نوشته‌های‌ مرحوم‌ شهید مطهری‌ را توصیه‌ می‌نمائیم‌ و این‌ قبیل‌ کتابها را برای‌ در هم‌ کوبیدن‌ اندیشه‌های‌ التقاطی‌ و مارکسیسم‌ اسلامیزه‌ شده‌ ضروری‌ می‌دانیم‌ و از خداوند متعال‌ عظمت‌ اسلام‌ و مسلمین‌ را خواستاریم‌.

 

جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *