اطلاعیه‌ به‌ مناسبت‌ سالروز واقعه‌ مسجد گوهرشاد

اطلاعیه‌ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به‌ مناسبت‌ سالروز واقعه‌ مسجد گوهرشاد
در تاریخ ۳۰/۰۵/۱۳۶۱

بسم الله الرحمن الرحیم

 تاریخ‌ تکرار می‌شود و صفحه‌های‌ درس‌آموز زندگی‌ ورق‌ می‌خورد و مقابله‌ و صف‌ آرایی‌ قابیلیان‌ دوباره‌ چهره‌ تازه‌ای‌ به‌ خود می‌گیرد و هر زمان‌ در لباسی‌ و به‌ گونه‌ای‌ بر پیکر پرفروغ‌ «نور» یورش‌ می‌آغازند، به‌ گمان‌ خام‌ آنکه‌ توان‌ پیکار بر جثه‌ از هم‌ گسسته‌ و جمع‌ دروغین‌ آنان‌ خواهد بود، چگونه‌ ظلمت‌ را و شب‌ تیره‌ جهل‌ و ستم‌ را یارای‌ ایستائی‌ و مقابله‌ با فجر صادق‌ و صبح‌ پیروزی‌ خواهد بود.

 مگرنه‌ چنین‌ است‌ که‌ سرزمین‌ به‌ خون‌ آغشته‌ طف‌ سندی‌ جاودان‌ و کربلاها و شهادتها گواهی‌ روشن‌ بر این‌ سخنند.

 آری‌ دیو بدسرشت‌ دشمن‌ که‌ خدای‌ نعمت‌ بزرگ‌ اندیشه‌ را از آنان‌ زدوده‌ بگمان‌ پیروزی‌ به‌ مبارزه‌ برمی‌خیزد، همه‌ حریمها و مقدسات‌ را می‌شکند، قرآن‌ را روزی‌ بر سرنیزه‌ و فردایی‌ به‌ آتش‌ می‌کشد و حریم‌ امن‌ و مهبط‌ فرشتگان‌ الهی‌ خانه‌ خدای‌ را، صبحگاهی‌ بدروغین‌ به‌ نماز می‌ایستد و در غروبی‌ غم‌انگیز بر اهلش‌ ویران‌ می‌کند، چرا که‌ دشمنان‌ کوردل‌ می‌کوشند «نور» خدای‌ را خاموش‌ کنند غافل‌ از آنکه‌ خود خاموش‌ می‌شوند.

 اگر رضاخان‌ قلدر در سال‌ 1314 به‌ مسجد جامع‌ مشهد مقدس‌ (گوهرشاد) در جوار مرقد معصومی‌ عزیز و فرزندی‌ پاک‌ از سلاله‌ پیامبر اسلام‌(ص‌) هشتمین‌ امام‌ و هادی‌ شیعیان‌ حمله‌ می‌آغازد و فرمان‌ آتش‌ می‌دهد و همه‌ در محراب‌ خون‌ وضوی‌ عشق‌ می‌گیرند و بر سجاده‌ خونین‌ به‌ نماز شهادت‌ می‌ایستند و سوره‌ لقاء با دوست‌ را زمزمه‌ می‌کنند، و اگر پسر غداره‌ بند او دعوی‌ اسلامیت‌ می‌کند و مسجد کرمان‌ را به‌ آتش‌ می‌کشد و مساجد شیراز و تبریز و… که‌ پایگاه‌ و سنگر بحق‌ انقلاب‌ بودند را با خون‌ صدها انسان‌ پاکباخته‌ رنگین‌ می‌کند، و اگر حاکمان‌ بدسگال‌، جباران‌ بدسیرت‌ بر حکومتهای‌ اسلامی‌ تکیه‌ زده‌اند و در سال‌ 1359 کعبه‌ مسلمین‌ و میعادگاه‌ بیش‌ از یک‌ میلیارد مسلمان‌ رنجدیده‌ و حرمین‌ شریفین‌ را با سلاحهای‌ آمریکایی‌ خود به‌ توپ‌ می‌بندد و حرم‌ امن‌ الهی‌ را با خون‌ مردم‌ بیگناه‌ و مسلم‌ که‌ به‌ زیارت‌ خانه‌ خدایی‌ رفته‌اند رنگین‌ می‌کند، و اگر حکومت‌ بعثی‌ ـ صهیونیستی‌ عراق‌، نیز دعوی‌ اسلامیت‌ می‌کند و هر روز مساجد و تکایا را با خاک‌ یکسان‌ و هویزه‌ و خرمشهر و… را ویران‌ می‌نماید، و اگر حاکمان‌ خون‌ آشام‌ مصر و کشورهای‌ مرتجع‌ مساجد را بر مردم‌ آگاه‌ و بیدار خود می‌بندند و . . . و اگر . . . و اگر . . . همه‌ و همه‌ بدان‌ جهت‌ است‌ که‌ دشمنان‌ قسم‌ خورده‌ و خفاش‌ صفتان‌ کوردل‌ به‌ عظمت‌ و بزرگی‌ و محرک‌ و سنگر بودن‌ این‌ اماکن‌ مقدس‌ و این‌ مرکز عبادت‌ بندگان‌ محل‌ فریاد مظلومان‌، بیش‌ از هر چیز دیگر پی‌ برده‌ و می‌کوشند تا آنجا که‌ در توان‌ دارند این‌ پایگاه‌ عظیم‌ مردمی‌ را به‌ هر شکل‌ و نقشه‌ خائنانه‌ای‌ یا به‌ نابودی‌ کشند و یا از محتوای‌ خود خالی‌ کنند لکن‌ به‌ کوری‌ چشم‌ ابرقدرتها دشمنان‌ خون‌ آشام‌ مظلومان‌، اگر کفر جهانی‌ به‌ سرکردگی‌ آمریکا و عوامل‌ مزدور او در منطقه‌ هر روز با شکستی‌ در جبهه‌های‌ سیاسی‌ نظامی‌روبرو می‌شوند و گامهای‌ استوار و پرصلابت‌ رزمجویان‌ و پیکارگران‌ ما در جبهه‌های‌ جنگ‌ می‌رود تا آخرین‌ ضربان‌ سهمگین‌ و مهلک‌ خود را بر پیکر پوسیده‌ ارتش‌ بعثی‌ صهیونیستی‌ عراق‌ وارد سازد و اگر در جبهه‌ سیاسی‌ نقشه‌های‌ شوم‌ صدام‌ عفلقی‌ را برای‌ ریاست‌ کنفرانس‌ غیرمتعهدها نقش‌ برآب‌ می‌کند و اگر هر روز شاهد پیروزیهای‌ نیروهای‌ خلاق‌ امت‌ حزب‌الله‌ در جای‌ جای‌ انقلاب‌ هستیم‌ همه‌ این‌ جوانه‌ها و رویشهای‌ عظیم‌ انقلاب‌ نشأت‌ گرفته‌ از فداکاری‌ و ایثار فرزندان‌ درس‌ آموخته‌ کلاس‌ «مساجد» و سنگر پاسداری‌ و از مکتب‌ و ایمان‌ امت‌ ما یعنی‌ «مسجد» است‌.

 ما ضمن‌ بزرگداشت‌ این‌ خاطره‌ غم‌انگیز و یاد عزیزان‌ گلگون‌ کفن‌ مسجد گوهرشاد معتقدیم‌ که‌ پیوند و رابطه‌ امت‌ بیدار و مسلم‌ ما و سنگرهای‌ عبادی‌ سیاسی‌ پیروزی‌ رانزدیکتر و مردم‌ را در راه‌ استمرار انقلاب‌ دلگرمتر می‌کند.

 

 جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌
 بخش‌ سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *