اطلاعیه‌ به‌ مناسبت‌ روز قدس‌

اطلاعیه‌ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به‌ مناسبت‌ روز قدس‌
در تاریخ ۲۳/۰۴/۱۳۶۱

بسم الله الرحمن الرحیم
 «سبحان‌ الذی‌ اسری‌ بعبده‌ لیلا من‌ المسجد الحرام‌ الی‌ المسجد الاقصی‌»

 هر زمان‌ که‌ طاغیانی‌ ستم‌ پیشه‌ و حاکمانی‌ جنایتکار بر علیه‌ مردمی‌ رنج‌ کشیده‌ و ستم‌ دیده‌ طغیان‌ کنند و جهانی‌ مستکبر بر کالبد بی‌ رمق‌ مردمی‌ مظلوم‌ یورش‌ برند، بر آزاد مردان‌ جهان‌ است‌ که‌ بپا خیزند و انتقام‌ ددمنشیها و ستمها را بگیرند و همچون‌ سدی‌ پولادین‌ استوار و محکم‌ در مقابل‌ این‌ طغیان‌ بایستند چرا که‌ این‌ سنت‌ الهی‌ است‌ و پیامبران‌ و رسولان‌ الهی‌ و ائمه‌ معصومین‌ علیهم‌ السلام‌ نیز بر این‌ رسالت‌، که‌ پیکار با ظلم‌ و مانع‌ طغیان‌ ابرقدرتها شدن‌ است‌، مبعوث‌ می‌شوند.

 در این‌ زمان‌ آمریکا این‌ شیطان‌ بزرگ‌ و ام‌الفساد قرن‌ با ایجاد ولد نامشروع‌ و غده‌ سرطانی‌ در منطقه‌ بنام‌ اسرائیل‌ می‌کوشند تا اسلام‌ عزیز را نابود سازند و مردم‌ مظلوم‌ منطقه‌ و مسلمانان‌ را به‌ هلاکت‌ کشند یا بر آنان‌ به‌ ستم‌ حکومت‌ کنند.

 آری‌ امروز مرکز وحی‌ و مهبط‌ فرشتگان‌ الهی‌ و قبله‌ اولای‌ مسلمین‌ و محل‌ معراج‌ رسول‌ گرامی‌اسلام‌ به‌ زیر چکمه‌های‌ ددمنشانه‌ ارتش‌ خون‌ آشام‌ رژیم‌ صهیونیسم‌ لگد کوب‌ شد و امت‌ مسلم‌ آن‌ دیار و مردم‌ مستضعف‌ منطقه‌ از خانه‌ و کاشانه‌ خود آواره‌ بیابانها و شهرهای‌ دور گشته‌اند، در این‌ حال‌ چه‌ شده‌ است‌ که‌ دنیای‌ طرفدار حقوق‌ بشر و منادیان‌ حریت‌ و آزادی‌ همه‌ این‌ جنایتها و تجاوزات‌ را می‌بینند و مهر سکوت‌ مرگباری‌ بر لبان‌ خود زده‌اند، مردم‌ محروم‌ دنیا دیگر چه‌ امیدی‌ از این‌ مجامع‌ دارند و چگونه‌ حمله‌ها و یورشهای‌ وحشیانه‌ اینان‌ به‌ سرزمینهای‌ اسلامی‌ و بمباران‌ و کوبیدن‌ شهرها و روستاهای‌ جنوب‌ لبنان‌ و بیروت‌ را توجیه‌ می‌کنند؟

 و این‌ سنت‌ تاریخ‌ و ناموس‌ بشری‌ است‌ که‌ خون‌ بناحق‌ ریخته‌ شده‌ مستضعفین‌ برای‌ همیشه‌ تاریخ‌ ویرانگر کاخ‌ ستم‌ و بنیان‌ مستکبرین‌ بوده‌.

 آری‌ این‌ بار نیز امام‌ بزرگوار امت‌ اسلامی‌ همه‌ این‌ جنایتهای‌ هولناک‌ و ستمهای‌ وحشیانه‌ و نقشه‌های‌ شوم‌ خائنانه‌ دشمنان‌ را احساس‌ کرده‌ و همانند غریوی‌ تند و طوفانی‌ در هم‌ کوبنده‌ بر انسانهای‌ خفته‌ قرن‌ و مدعیان‌ آزادی‌ می‌شورد و روز قدس‌ را اعلان‌ می‌کند و این‌ روز را روز همه‌ مسلمین‌ می‌خواند.

 آری‌ روز قدس‌ روز احیای‌ سنتهای‌ اصیل‌ اسلامی‌ و زندگی‌ دوباره‌ امت‌ رنجدیده‌ و در بند اسلامی‌ در سراسر گیتی‌ به‌ رهبری‌ مردی‌ از سلاله‌ خونبار امامت‌، خمینی‌ بت‌ شکن‌ است‌.

 بدین‌ جهت‌ است‌ که‌ کشورهای‌ مرتجع‌ و خود فروخته‌ منطقه‌ از برگزاری‌ این‌ روز بزرگ‌ در هراسند و بیمناک‌ و می‌کوشند تا فریادهای‌ مردم‌ تحت‌ ستم‌ خود را در گلو خفه‌ سازند و این‌ حرکت‌ عظیم‌ امت‌ اسلامی‌ را به‌ انحراف‌ کشانند.

 بر مردم‌ از بند رسته‌ و بپا خواسته‌ ماست‌ که‌ این‌ روز عزیز اسلامی‌ را هر چه‌ باشکوهتر برپا نمایند و جبهه‌های‌ جنگ‌ کفر صدامی‌ را بیش‌ از پیش‌ پرتحرک‌ و نیرومند سازند که‌ به‌ فرموده‌ امام‌ امتمان‌: «راه‌ قدس‌ از کربلا می‌گذرد».

 الیس‌ الصبح‌ بقریب‌
 جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *