اطلاعیه‌ درباره‌ اقدامات‌ آمریکا علیه‌ مسلمانان‌

اطلاعیه‌ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره‌ اقدامات‌ آمریکا علیه‌ مسلمانان‌
در تاریخ ۱۰/۰۱/۱۳۶۲

بسم الله الرحمن الرحیم‏

استعمار و ایادی‌ وابسته‌اش‌ این‌ روزها (همچون‌ گذشته‌) اقدام‌ به‌ دستگیری‌ و زندان‌ و شکنجه‌ رهبران‌ مذهبی‌ و اشغال‌ پایگاههای‌ مردمی‌ مسلمانان‌ مانند مساجد و میعادگاههای‌ جمعه‌ نموده‌ و هر روز با حرکات‌ ابلهانه‌ بر خشم‌ و نفرت‌ ملتهای‌ جهان‌ می‌افزایند. گویی‌ حوادث‌ تلخ‌ روزگار مایه‌ عبرت‌ این‌ تیره‌ بختان‌ سبک‌سر نگشته‌ که‌ همچنان‌ با چنگالهای‌ آلوده‌شان‌ مشغول‌ کندن‌ گور خود هستند.

چندی‌ پیش‌ شیطان‌ بزرگ‌ در مرکز آمریکا (واشنگتن‌) مسجد مسلمانان‌ را مورد یورش‌ قرار داد و با گسیل‌ مزدوران‌ مسلح‌ و باتوم‌ بدست‌ امام‌ جمعه‌ را دستگیر و اجتماع‌ نمازگزاران‌ را بر هم‌ زد، لکن‌ پایمردی‌ مسلمانان‌ متعهد و تحصن‌ و اجتماع‌ آنان‌ در خیابان‌ مقابل‌ مسجد با عواقبی‌ که‌ به‌ همراه‌ داشت‌ موجب‌ رسوایی‌ بیشتر کاخ‌ نشینان‌ واشنگتن‌ و مدعیان‌ دموکراسی‌ گردید، و در سطح‌ جهان‌ ماجرای‌ وحشیگریهای‌ قرون‌ وسطائی‌ طرفداران‌ آزادی‌ و حقوق‌ بشر منتشر شد. هنوز رسانه‌های‌ گروهی‌ از سر این‌ ماجرا نگذشته‌ بودند که‌ نمونه‌ دیگری‌ از این‌ درگیری‌ توسط‌ عمال‌ آمریکا در جنوب‌ لبنان‌ توجه‌ جهانیان‌ را به‌ خود جلب‌ نمود. دستگیری‌ شیخ‌ راغب‌ حرب‌ امام‌ جمعه‌ (جبشیت‌) یکی‌ از شهرهای‌ شیعه‌ نشین‌ لبنان‌ و حرکت‌ مردم‌ آن‌ سامان‌ بدنبال‌ اسارت‌ رهبر مذهبی‌ خود و اعتصاب‌ و تحصن‌ در مساجد و درگیری‌ نیروهای‌ به‌ اصطلاح‌ امنیتی‌ با مردم‌ که‌ منجر به‌ دستگیری‌ صدها تن‌ توسط‌ سربازان‌ اسرائیلی‌ گردید به‌ روشنی‌ نشانگر مبارزه‌ سخت‌ دشمنان‌ دین‌ با اسلام‌ و مسلمین‌ می‌باشد.

بدیهی‌ است‌ کینه‌توزیهای‌ اجانب‌ نسبت‌ به‌ مسلمانان‌ تازگی‌ ندارد و جامعه‌ اسلامی‌ ما از این‌ برخوردها بسیار داشته‌ و نمونه‌اش‌ را در گذشته‌ نه‌ چندان‌ دوری‌ در لبنان‌ شاهد بودیم‌ که‌ استعمار چون‌ موقعیت‌ اجتماعی‌ و اثرات‌ کوبنده‌ وجود امام‌ موسی‌ صدر را در آن‌ منطقه‌ احساس‌ کرد بطور مرموزانه‌ای‌ او را ربوده‌ و از امت‌ جدا ساخت‌. و به‌ دنبال‌ این‌ جنایت‌ وقیحانه‌ با ارتباط‌ مثلث‌ شوم‌ آمریکا، اسرائیل‌ و حکومت‌ تحمیلی‌ لبنان‌ (جمیل‌ مزدور) ضربات‌ پی‌ در پی‌ و خُرد کننده‌ای‌ بر پیکر مردم‌ رنجدیده‌ لبنان‌ وارد آورد. به‌ گونه‌ای‌ که‌ خاطره‌ تلخ‌ صبرا و شتیلا همواره‌ در شهرها و روستاهای‌ جنوب‌ لبنان‌ تکرار می‌شود و مردم‌ بی‌ پناه‌ گروه‌ گروه‌ زیر بمباران‌ هواپیماهای‌ اسرائیلی‌ جان‌ می‌سپارند و هیچ‌ سازمان‌ و جمعیتی‌ خبر گورهای‌ دستجمعی‌ این‌ مظلومان‌ را به‌ گوش‌ جهانیان‌ نمی‌رساند.

گویا آمریکا اعلان‌ اینگونه‌ اخبار را نیز از سازمان‌ ملل‌ وتو کرده‌ و یا سیاست‌ سازمان‌ ملل‌ و جمعیت‌ حقوق‌ بشر و جمعیتهای‌ دیگر اقتضاء نمی‌کند اخبار را آنچنان‌ که‌ هست‌ به‌ اطلاع‌ ملتها برسانند و تنها رسالت‌ خود را در یک‌ نمایش‌ دیپلماسی‌ دانسته‌ و به‌ انتشار قطعنامه‌های‌ بی‌ اثر بسنده‌ می‌کنند لکن‌ بر ملتهای‌ مظلوم‌ پوشیده‌ نیست‌ که‌ دیگر نبایستی‌ به‌ این‌ نمایشنامه‌های‌ بی‌ محتوا دل‌ خوش‌ دارند و تنها راه‌ رهایی‌ آنان‌ از چنگال‌ زورمداران‌ در پرتو حرکتی‌ همگانی‌ و قیامی‌ گسترده‌ خواهد بود که‌ سیل‌ خروشان‌ انسانهای‌ ستمدیده‌ تمامی‌ مظاهر طغیان‌ و فساد را از اریکه‌ قدرت‌ بزیر آورده‌ و زمینه‌ عدالت‌ اجتماعی‌ و وعده‌های‌ الهی‌ را فراهم‌ آورد. و این‌ امید تنها در پرتو سلاح‌ ایمان‌ و جهاد تبلور خواهد یافت‌ هر چند حرکت‌ ملتها با عکس‌ العمل‌ و سرکوب‌ شدید دولتها همراه‌ خواهد بود و دژخیمان‌ دیو سیرت‌ جهت‌ بقاء خود و ادامه‌ ستمگریها گروه‌ گروه‌ مردم‌ را چون‌ برگ‌ خزان‌ بر زمین‌ می‌ریزند لکن‌ تاریخ‌ روزنه‌ امیدی‌ را نشان‌ می‌دهد که‌ برخوردهای‌ خشن‌ و کشتار مردم‌ نه‌ تنها سودی‌ به‌ حال‌ حکومتهای‌ فاسد نداشته‌ بلکه‌ هر روز بر عصیان‌ و مقاومت‌ مردم‌ افزوده‌ تا سرانجام‌ به‌ ناکامی‌ و نگون‌ بختی‌ آنان‌ انجامیده‌ و ملتها پس‌ از عبور از فراز و نشیبهای‌ طاقت‌ فرسا به‌ پیروزی‌ دست‌ یافته‌اند همانگونه‌ که‌ ملت‌ ایران‌ با الهام‌ از فرامین‌ حیات‌ بخش‌ قرآن‌ پس‌ از پیکار با طاغوت‌ به‌ پیروزی‌ رسید.

در پایان‌ جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ پیروزی‌ تمامی‌ کفرستیزان‌ اسلام‌ و رهایی‌ مستضعفین‌ را از زیر یوغ‌ ابرقدرتها و عمال‌ سرسپرده‌ آنان‌ آرزو دارد.

والسلام‌ علیکم‌ و رحمه‌ الله‌ و برکاته‌
جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌‌
بخش‌ سیاسی‌‏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *