خبرروز ۱۳۹۸/۱۰/۱۹

شهادت ام‌ الائمه  حضرت فاطمه زهرا(سلام‌الله‌علیها) را تسلیت می‌گوییم

  • رهبر معظم انقلاب: یک سیلی زده شد ولی آمریکا باید از منطقه برود
  • آیت‌الله خاتمی: سپاه بازوی توانای انقلاب است
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: ایران و جبهه مقاومت پاسخ دندان شکنی به شرارت جدید آمریکا خواهند داد
  • آیت‌الله غروی: سردار سلیمانی بر لزوم وحدت ملی تاکید داشت
  • آیت‌الله کعبی: مقاومت بین‌المللی در آماده باش کامل قرار دارد

 

** جام جم ۹۸/۱۰/۱۹
*  دولت امروز را عزای عمومی اعلام کرد
علی ربیعی، دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور و سخنگوی دولت در پیامی که در حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر کرد. روز پنج‌شنبه را عزای عمومی اعلام کرد.
سخنگوی دولت در این پیام نوشت: هیئت دولت ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با خانواده‌های هموطنانی که در استان کرمان در حین شرکت در مراسم با شکوه تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی و در سانحه هوایی صبح دیروز جان خود را از دست داده‌اند. ۱۹ دی ماه را عزای عمومی اعلام کرد.
** همشهری ۹۸/۱۰/۱۹
*  عقب نشینی بزرگ ترامپ
رئیس جمهور آمریکا شب گذشته در یک نشست خبری، مبارزه با داعش را نقطه اشتراک با ایران دانست و گفت: ما باید روی این هدف مشترک و روی اولویت‌های مشترک دیگر کار کنیم. دونالد ترامپ که در پی حمله موشکی گسترده ایران به پایگاه‌ هوایی نیروهای آمریکایی در عراق در برابر خبرنگاران حاضر شده بود این بار با لحنی آرام‌تر از همیشه ایران را متهم کرد که قصد دستیابی به سلاح هسته‌ای دارد و وعده داد تا زمانی که او رئیس جمهور باشد، اجازه چنین چیزی را نخواهد داد.
ترامپ با اشاره به حمله موشکی نیروهای هوافضای سپاه به پایگاه عین الاسد، مدعی شد که هیچ یک از نیروهای نظامی آمریکا در این حمله آسیب ندیده‌اند. او گفت: به نظر می‌رسد ایران قصد ادامه حملات به پایگاه‌های آمریکا را ندارد. رئیس جمهور آمریکا که پیش‌‌تر تهدید کرده بود در صورت اقدام متقابل ایران به ۵۲ نقطه ایران حمله می‌کند، گفت: همانطور که در حال بررسی اقدامات آتی خود در واکنش به تهاجم ایران هستیم، من اقدام تنبیهی اقتصادی تازه علیه ایران اعمال خواهم کرد.
** کیهان ۹۸/۱۰/۱۹
*  یک سیلی زده شد ولی آمریکا باید از منطقه برود
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از مردم قم به مناسبت سالروز حماسه ۱۹ دی:
– حاج قاسم از دفاع مقدس تا پایان عمر با شجاعت به دل خطر می‌رفت اما در عین حال با تدبیر و فکر و منطق عمل می‌کرد و نه تنها در میدان نظامی بلکه در میدان سیاست هم شجاعت و تدبیر توأمان داشت و سخنانش قانع‌کننده، منطقی و تاثیرگذار بود.
– هر زمانی که این شهید عزیز گزارشی ارائه می‌کرد من قلباً و زباناً او را تحسین می‌کردم اما اکنون در برابر برکات شهادت او و آنچه این شهادت برای کشور و منطقه‌ایجاد کرد، سر تعظیم فرود می‌آورم.
–  حاج قاسم در مقابل همه نقشه‌هایی که با پول، توانایی و تأثیرگذاری سیاسی و تشکیلات وسیع آمریکایی‌ها شکل می‌گرفت، قد علم کرد و آنها را خنثی و بی‌نتیجه کرد.
– آمریکایی‌ها سعی داشتند قضیه فلسطین را به فراموشی بسپارند و کاری کنند که فلسطینی‌ها در حالت ضعف قرار گیرند تا جرأت مبارزه نداشته باشند اما این مرد بزرگ، دست فلسطینی‌ها را پُر کرد و به آ‌ن‌ها جرأت و توان مبارزه داد.
– آمریکایی‌ها می‌خواستند عراق یا شبیه رژیم طاغوت باشد یا شبیه برخی رژیم‌ها مثل سعودی که به تعبیر آنها نقش گاو شیرده را دارند، اما حاج قاسم به کمک عناصر مؤمن و جوانان شجاع عراقی و مرجعیت در عراق رفت و در مقابل این نقشه ایستاد و آن را خنثی کرد.
– ملت ایران با حضور بی‌نظیر خود در مراسم تشییع، به دهان دشمنان و آمریکایی‌های بی‌انصاف، دروغ‌گو و هجوگو زد که می‌خواهند این مجاهد عظیم‌القدر و سردار و فرمانده مبارزه با تروریسم را یک تروریست معرفی کنند.
– بحث انتقام بحث دیگری است، دیشب (بامداد چهارشنبه) یک سیلی به آنها زده شد اما در مقام مقابله، این اقدامات نظامی به این شکل کفایت نمی‌کند بلکه باید حضور فسادبرانگیز آمریکا در منطقه تمام شود.
– جمهوری اسلامی ایران بدون خواست، کمک و آراء مثبت و اراده‌های مردم معنایی ندارد، بنابراین مردم باید نسبت به نقشه دشمن و راه‌های مقابله با آن شناخت داشته باشند.
– این وحدتی که خوشبختانه در زیر تابوت پیکر مطهر شهید سلیمانی و شهدای همراه ایشان در بین مردم دیده شد، باید محفوظ بماند و جهت‌گیریِ مردم، انقلابی و در جهت تکریم مردان انقلاب و شهیدان و عناصر یادآور ارزش‌های انقلاب باشد.
** شرق ۹۸/۱۰/۱۹
*  تعامل با گروه‌های مخالف با ایران مضر است
پمپئو تعامل با گروه‌های مخالف ایران را برای رسیدن به توافق با ایران مضر دانست. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: بسیاری از گروه‌های مخالف ایران در حال تلاش برای برقراری ارتباط بامقام‌های آمریکا هستند و این گروه‌ها از تعامل مستقیم با آمریکا در راستای رسیدن به اهداف سیاسی خود استفاده می‌کنند. تعامل با آنها در راستای رسیدن به یک توافق جامع با ایران برای آمریکا مضر است.
*  خروج تعدادی از نیروهای اسپانیا از عراق
دولت اسپانیا از خروج برخی از نیروهایش از عراق خبر داد؛ اما فرانسه گفته است برنامه‌ای برای خارج کردن نیروهایش از عراق در دست ندارد. کارمن کولوو، معاون موقت نخست وزیر اسپانیا گفت: برخی از نیروهای این کشور به دلیل آنچه «نگرانی های امنیتی» توصیف کرد، از عراق خارج می‌شوند.
** ایران ۹۸/۱۰/۱۹
*  ترامپ برای لغو تحریم‌های ایران اعلام آمادگی کند
رئیس اندیشکده شورای روابط خارجی امریکا تصریح کرد که رئیس‌ جمهوری امریکا باید اعلام کند آماده است تحریم‌ها را بردارد. ریچارد هاس در توئیتی به دنبال حمله موشکی ایران به پایگاه امریکا در عراق نوشت: محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران اعلام کرد که کشورش نه دنبال تشدید تنش است نه جنگ.
بیانیه صبح چهارشنبه ترامپ نیز فرصتی برای تکرار این اظهارنظر ظریف است. دونالد ترامپ نیز از این فرصت استفاده کند و این مطلب را بگوید و اعلام کند که امریکا به دنبال تغییر نظام در ایران نیست و آماده برداشتن تحریم‌هاست؛ همزمان با اینکه خویشتنداری واقعی در برنامه هسته‌ای، موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایجاد شود.
*  مرتکب جنایت شوید، پاسخ محکم‌تر می‌دهیم
رئیس جمهوری اقدام امریکایی‌ها در به شهادت رساندن سردار دلاور اسلام سپهبد قاسم سلیمانی و همراهان شهیدش در عراق را برخلاف همه موازین و مقررات بین‌المللی و یک جنایت جنگی و تروریسم بین‌المللی دانست و تأکید کرد: امریکایی‌ها از دستیابی به اهداف خود در این اقدام جنایتکارانه شکست خوردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه هیأت دولت و ساعاتی بعد از حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی امریکایی‌ها در عراق، اگر امریکا مرتکب جنایتی شود هرچند که بخواهد تهدید کند باید بداند که پاسخ قاطع نیروهای مسلح ما را دریافت خواهد کرد.
رئیس جمهوری اظهار داشت: معتقدم امریکا باید پاسخ اصلی خود را از ملت‌های منطقه دریافت کند؛ آنها دست سردار سلیمانی عزیز ما را در این جنایت قطع کردند؛ انتقامش این است که پای امریکا را از این منطقه بریده و قطع کنیم.
** جمهوری اسلامی ۹۸/۱۰/۱۹
*  سپاه سیلی سخت دیگری بر چهره سیاه آمریکا نشاند
رئیس قوه قضاییه در پی حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد طی پیامی این اقدام را سیلی سخت دیگری بر چهره سیاه رژیم جنایتکار آمریکا دانست.
آیت‌الله رئیسی در این پیام تصریح کرد: وعده صادق رهبر حکیم و مقتدر انقلاب اسلامی محقق شد. فرزندان رشید ملت ایران در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، انتقام سخت از آمریکایی‌های تروریست را کوبنده آغاز کردند. پس از چند روز تشییع چندین میلیونی پیکر آن مجاهدان سرافراز، این عملیات مهم سیلی سخت دیگری بر چهره سیاه رژیم جنایتکار آمریکا نشاند.
*  وقت واکنش عراقی‌ها به ترور المهندس رسیده است
قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: پس از این که ایران به ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران با موشک‌باران پایگاه‌های نظامی در عراق پاسخ داد، وقت آن فرا رسیده است که عراق به ترور ابومهدی المهندس پاسخ بدهد. الخزعلی همچنین تصریح کرد: عراقی‌ها شجاع هستند و پاسخ آنها از اندازه پاسخ ایران کمتر نخواهد بود و این یک وعده است.
** وطن امروز ۹۸/۱۰/۱۹
*  قدردانی خانواده شهید سپهبد سلیمانی از رهبر انقلاب و ملت‌های ایران و عراق
در پی حضور گسترده و ده‌ها میلیونی مردم در اقصی نقاط ایران اسلامی در آیین‌های تشییع، تدفین و گرامیداشت سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی، خانواده این فرمانده دلاور جبهه مقاومت، در پیامی ضمن سپاسگزاری از الطاف کریمانه رهبر حکیم انقلاب اسلامی، از حماسه‌آفرینی کم‌نظیر ملت ایران و مردم قدرشناس عراق در آیین‌های تشییع و گرامیداشت این سردار پرافتخار و رزمندگان جبهه مقاومت قدردانی کردند.
*  پیگیری قضایی جنایت آمریکا علیه سردار سلیمانی
حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در حاشیه جلسه هیأت وزیران در رابطه با اقدام سپاه پاسداران در هدف قرار دادن پایگاه نظامی آمریکا در عراق، اظهار داشت: این حتما اولین اقدام است. چنانچه آمریکا بخواهد مجددا جنایتی را مرتکب شود، ایران اقدامات بسیار شدیدتری را دنبال خواهد کرد و اعتقاد من این است که آمریکا خودش هم این را فهمیده است. معاون اول قوه‌قضائیه در رابطه با اینکه آیا قوه‌قضائیه پیگیر اقدامات آمریکا در مجامع بین‌المللی خواهد شد؟ تاکید کرد: بله! همین حالا این اقدام از سوی معاونت امور بین‌الملل قوه‌قضائیه و دادستان کل کشور با توجه به اینکه این اقدام قطعا خلاف موازین بین‌الملل بوده است، شروع شده زیرا این اقدام یک ترور و اقدامی است که قطعا از نظر حقوقی قابل تعقیب است.
** جوان ۹۸/۱۰/۱۹
*  پیام تسلیت رهبری برای درگذشت هم‌میهنان در کرمان و سقوط هواپیما
درپی جان‌باختن جمعی از هم‌میهنان عزیز در جریان بدرقه پیکر مطهر شهید عالیقدر حاج قاسم سلیمانی در کرمان و همچنین حادثه مصیبت‌بار دیروز در سقوط هواپیمای مسافربری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام تسلیتی صادر کردند.
در پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب آمده است: حادثه تلخ و غم‌بار جان باختن جمعی از هم‌میهنان عزیز در هنگام بدرقه شهید عالیقدر و نیز حادثه مصیبت‌بار سقوط هواپیمای مسافربری و جان‌باختن مسافران ایرانی و غیرایرانی، دو نقطه غم‌انگیز این دو روز است. اینجانب ضمن ابراز صمیمی‌ترین همدردی‌ها با خانواده‌های داغدار و اظهار مراتب تأسف و تأثر، از خداوند متعال صبر و بردباری برای بازماندگان و رحمت و مغفرت برای جان‌باختگان مسئلت می‌کنم.
*  آمریکا از منطقه اخراج می‌شود
دبیر شورای نگهبان روز گذشته طی سخنانی در جلسه شورای نگهبان با اشاره به شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و یارانش گفت: شهادت سپهبد سلیمانی مصیبت سنگین و بزرگی برای جهان اسلام، شیعیان جهان و ملت بزرگ ایران بود که تاب تحمل را از همه گرفت.
آیت‌الله جنتی در ادامه سخنان خود با اشاره به عملیات انتقام ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: این عملیات که بامداد دیروز با نام عملیات سردار سلیمانی و با رمز یا زهرا(س) انجام شد تازه اول کار و بسم‌الله اخراج نیرو‌های امریکایی از منطقه است و سایر مجاهدان محور مقاومت در عراق و حزب‌الله لبنان نیز بی‌کار نمی‌نشینند و انتقام خون پاک شهدا را می‌گیرند. دبیر شورای نگهبان گفت: با این اتفاقاتی که رخ داده است مردم روحیه جهادی پیدا کرده‌اند و اگر قرار باشد تقابلی صورت گیرد مردم ما آماده جهاد و شهادت هستند.
** آفتاب یزد ۹۸/۱۰/۱۹
*  راهی برای وساطت میان تهران و واشنگتن وجود ندارد
یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان در گفت و گو با روزنامه الرای کویت گفت که بعد از ترور سردار سلیمانی، مسقط وساطتی میان تهران و واشنگتن انجام نداده است. وی افزود: به نظر من در وقت کنونی راه میانجیگری وجود ندارد. ما با هر دو طرف ارتباط داریم و امیدواریم که در زمان مناسب جامعه بین‌المللی موضع خود در رابطه با تحولات اخیر را اعلام کند.
*  برای کاهش تنش در منطقه می‌کوشیم
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سفرش به آنکارا اعلام کرد روابط روسیه و ترکیه به رغم برخی تلاش‌های خرابکارانه در همه عرصه‌ها در حال پیشرفت است. وی گفت: ‌برخی‌ها برای تشدید تنش در منطقه تمایل دارند اما روسیه و ترکیه برای کاهش این تنش‌ها تلاش می‌کنند.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز نسبت به آغاز جنگ در منطقه در پی رخدادهای اخیر هشدار داده و تاکید کرد: ما نمی‌خواهیم سوریه، لبنان، عراق یا منطقه خلیج فارس به عرصه درگیری‌های نظامی تبدیل شود.
** رسالت ۹۸/۱۰/۱۹
*  سپاه بازوی توانای انقلاب است
سخنگوی هیئت رئیسه خبرگان رهبری گفت: سپاه بازوی توانای انقلاب است. آیت‌الله سید احمد خاتمی از اقدام انقلابی مجاهدان سپاه پاسداران انقلاب در آغاز انتقام سخت از تروریست‌های آمریکایی گفت: در قرآن کریم ۷ بار خداوند خود را ذوانتقام نامیده است و سه بار با تأکید می‌فرماید از مجرمان انتقام می‌گیریم.
وی اقدام سپاه پاسداران را تجلی جلوه ای از صفات خداوند متعال دانست و افزود: آنچه که انجام شده آغاز انتقام سخت است که هنوز از نتایج سحر محسوب می‌شود، به یاری خداوند این انتقام سخت و کوبنده وعده داده شده و در صورت تداوم شرارت آمریکایی‌ها ادامه خواهد داشت و سیلی های محکم تری می‌خورند و این تحقق آن است که رهبر معظم انقلاب فرمود زمان بزن در رو گذشته است.
عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که به یاری خداوند ایران اسلامی مقتدر برخورد عبرت آموز و پشیمان کننده‌ای با آمریکا خواهد داشت، اظهار داشت: دنیا و ملت بزرگ ایران بدانند که ما اهل عمل هستیم نه شعار، همانگونه که علی(ع) فرمود که وقتی سخنی را می‌گوییم عمل می‌کنیم.
*  آمریکا و اسرائیل پیشوایان کفر در عصر حاضر هستند
«عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن به مناسبت «روز شهید» در این کشور سخنرانی کرد و ضمن اعلام این‌که امت اسلام با دشمنانی آشکار روبه رو است، افزود: در مقدمه این دشمنان،  آمریکا و اسرائیل هستند که با توطئه‌های شیطانی به دنبال ضربه زدن به امت اسلام هستند، آن‌ها پیشوایان کفر در عصر حاضرند.
عبدالملک الحوثی به جنایات آمریکا در عراق هم پرداخت و به عنوان شاهد مثال به وقایع زندان «ابوغریب» اشاره کرد.وی ادامه داد: شر آمریکا حتی به ملت‌های غیر اسلامی هم رسیده که از جمله آن می‌تواند به بمباران شیمیایی ژاپن و جنگ ویتنام اشاره کرد.
** مردم سالاری ۹۸/۱۰/۱۹
*  جلوگیری عربستان از کمک رسانی به یمن
موسسه بنادر دریای سرخ که تحت مدیریت انصارالله است، در سایت خود اعلام کرد: ائتلاف دشمن ۱۵ فروند کشتی از جمله هشت نفتکش حاوی ۲۳۳.۱۹۲ تن بنزین و گازوئیل و هفت کشتی حامل ۸۰.۷۳۶ تن آرد، گندم، شکر و روغن و نیز یک فروند کشتی کانتینر، برنامه‌های جهانی غذا را توقیف کرد. همچنین این موسسه تاکید کرد: استمرار ائتلاف عربی ضد یمن به ممانعت از ورود کشتی‌ها به حدیده را با وجود اینکه مجوزهای لازم از سازمان ملل دریافت و بازرسی‌ها انجام شده‌اند، محکوم می‌کنیم.
*  لغو سفر آبه به خاورمیانه
«شنیزو آبه» نخست وزیر ژاپن در سایه وجود تنش در منطقه به دنبال شهادت فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله اخیر آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد و حملات موشکی دیروز به پایگاه عین الاسد در غرب عراق سفر خود به خاورمیانه را لغو کرد.
** آرمان ۹۸/۱۰/۱۹
*  گفت‌وگوی ظریف و همتای اوکراینی
وزیران خارجه ایران و اوکراین درباره سقوط تاسفبار یک فروند هواپیمای مسافربری اوکراینی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.
در پی سقوط تاسفبار یک فروند هواپیمای مسافربری اوکراینی که به جان باختن تعداد زیادی از هموطنان ایرانی و شهروندان خارجی از جمله اوکراینی منجر شد، وادیم پریستایکو وزیر امور خارجه اوکراین با وزیر امور خارجه کشورمان تلفنی گفت‌وگو کرد. دو وزیر با ابراز تاسف عمیق از این سانحه دلخراش، جان باختن اتباع دو کشور را تسلیت گفتند. علت وقوع این سانحه در دست بررسی است.
** آفرینش ۹۸/۱۰/۱۹
*  سقوط هواپیمای اوکراینی
هواپیمای مسافربری اوکراینی در حوالی شهریار سقوط کرد. ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه این پرواز عازم کی‌یف پایتخت اوکراین بودند. اما همگی جان باختند. هنوز مشخص نیست که تاخیر یک ساعته به دلیل نقص ایمنی بوده یا نه. اما دو جعبه سیاه هواپیما پیدا شده و با بررسی‌های انجام شده علت حادثه مشخص می‌شود. گفته می‌شود ۱۴۷ نفر از مسافران این پرواز ایرانی بودند که در بین آنان دانشجویان دانشگاه شریف و دانشجویان پزشکی هم حضور داشتند.در حال حاضر پیکر جانباختگان برای احراز هویت به پزشکی قانونی منتقل شده است.
*  روند قیمت نفت به نفع ایران است
وزیر نفت روند قیمت نفت را صعودی و به نفع ایران ارزیابی کرد. بیژن زنگنه در ارتباط با شرایط نوسان نفت گفت: قیمت نفت با بی ثباتی بالا و با ثبات پایین می‌آید. الان در کشور ما هم این شرایط بر قیمت نفت حاکم است.
زنگنه گفت: الان روند قیمت نفت صعودی است و به نفع ما است. زنگنه گفت: آمریکایی‌ها دست از اغتشاش گری در منطقه باید بردارند و بگذارند مردم منطقه زندگی کنند.
** اعتماد ۹۸/۱۰/۱۹
*  تقلا برای تخفیف انتقام ایران
رییس دفتر رییس‌جمهوری در پاسخ به حمله تروریستی امریکا علیه سردار سلیمانی اعلام کرد: «تنها انتقام این حمله نظامی نبوده است.» محمود واعظی اظهار کرد: «در ارتباط با موضوع امریکایی‌ها از ابتدا اعلام کردیم این کار بدون پاسخ نمی‌ماند.
همان‌طور که نظام دولت و مردم وعده کرده بودند، این کار (انتقام) انجام شد و اقدام مهمی بود. تا جایی که می‌دانم اولین باری است که پایگاه امریکایی در جایی مورد حمله قرار می‌گیرد؛ کار شجاعانه‌ای بود. البته امریکایی‌ها به دنبال خفیف جلوه دادن این اتفاق هستند.»
*  انتقام با موشک‌های ساخت ایران
امیرسرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: «در این عملیات از موشک‌های بومی و کوتاه‌برد ساخت جمهوری اسلامی ایران به دلیل فاصله‌ای که این اهداف با ما داشتند، استفاده شد. همچنین یک پایگاه مهم امریکایی برای اولین‌بار پس از جنگ جهانی دوم مورد اصابت قرار گرفت.»
او در ارتباط با تلفات این اقدام نیز توضیح داد: «باید فرصت داشته باشیم تا تلفات را بررسی کنیم. طبیعتا می‌دانستند که این انتقام اتفاق خواهد افتاد و آمادگی‌هایی را کسب کرده بودند، البته آمادگی آنها منجر به این نشد که بتوانند جلوی اصابت موشک‌ها را بگیرند.»
** شهروند ۹۸/۱۰/۱۹
*  امیدواریم واشنگتن اکنون سر عقل آمده باشد
«کنستانتین کاساچف» رئیس کمیته شورای روابط خارجی فدراسیون روسیه در واکنش به حمله موشکی ایران به پایگاه های نظامی آمریکا در عراق گفت: «امیدواریم واشنگتن اکنون سر عقل آمده باشد که نه به حمله موشکی بلکه به اظهارات رسمی تهران توجه کند، تهران گفت پاسخ متناسب داده است.»
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
ایران و جبهه مقاومت پاسخ دندان شکنی به شرارت جدید آمریکا خواهند داد
رسا/ آیت‌الله حسینی بوشهری با قدردانی از انتقام سخت سپاه از تروریست های آمریکایی گفت دشمن باید بداند جمهوری اسلامی امروز مقتدر است و جبهه مقاومت در منطقه اقتدار دارد، اگر آمریکا که از کیلومترها آن طرف تر به غرب آسیا آمده بخواهد به شرارت خود ادامه دهد  با پاسخ دندان شکن جبهه مقاومت مواجه خواهندشد. عضو جامعه مدرسین افزود: کشورهای منطقه باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران بهترین و قدرتمندترین همسایه آنان است و در سایه با ایران بودن می توانند بهتر از آسایش و آرامش برخوردار باشند. آیت‌الله حسینی بوشهری همچنین با حضور در منزل پاسدار شهید شهروز مظفری‌نیا با خانوده این شهید بزرگوار دیدار کرد.
سردار سلیمانی بر لزوم وحدت ملی تاکید داشت
شفقنا/ آیت‌الله غروی در مراسم گرامیداشت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت اظهار داشت: سردار سلیمانی یک سرباز اسلام بود که برای کشورهای منطقه امنیت بوجود آورد و نگذاشت دشمنان منطقه را بین خود تقسیم کنند.او بیان داشت: در جنگ سوریه  حدود ۷۰کشور حضور یافته بودند تا دولت سوریه را نابود کنند اما مدیریت و رشادت های سردار قاسم سلیمانی دست دشمنان را کوتاه کرد و در اثر مقاومت سوریه پیروز شد. عضو جامعه مدرسین با اشاره به نقش شهید سپهبد قاسم سلیمانی در ایجاد امنیت در منطقه خاورمیانه  گفت: سردار سلیمانی به اسلام تعلق داشت چرا که برای عزت و سربلندی اسلام و حفظ منطقه همه تلاش خود را صرف  کرد.
مقاومت بین المللی در آماده باش کامل قرار دارد
رسا/ آیت الله کعبی با اشاره به حمله موشکی تلافی جویانه سپاه به مقر تروریست های آمریکایی در عراق گفت: انتقام سخت و آغاز حمله به پایگاه دشمن در عین الاسد و اربیل نشان ازعزم، اقتدار و توانمندی نیروهای مسلح در ضربه زدن مؤثر به آمریکایی‌ها و پایگاه های آنان در منطقه دارد. عضو جامعه مدرسین تأکید کرد: آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و ضربه سنگینی از مقاومت بین المللی که در وضعیت آماده باش کامل قرار دارد دریافت خواهد کرد.
کتائب حزب الله خواستار اتحاد ملت عراق شد
رسا/گروه کتائب حزب الله عراق از عراقی‌ها خواست برای پایان دادن به حضور ویرانگر آمریکا در عراق است با یکدیگر متحد شوند.در بیانیه کتائب حزب‌الله عراق آمده است: «محاسبات مقاومت برای پاسخ به دشمن اشغالگر امروز جدی‌تر و پیچیده‌تر شده است. از همین‌رو عراقی‌ها باید به گونه‌ای صفوف خود را متحد کنند که شکافی باقی نماند و در عین حال، ما باید برای تداوم جنبش  مردمی، حفظ همبستگی نیروهای ملی و جهادی و حمایت از شخصیت‌های آزاده در دولت و مجلس تلاش کنیم.
آمریکا سقوط هواپیما را تسلیت گفت
فارس/ وزیر خارجه آمریکا سقوط یک هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین را بدون اشاره به ایران و مسافران ایرانی این هواپیما، تسلیت گفت. پامپئو گفت: «ایالات متحده به خانواده‌ها و دوستان ۱۷۶ مسافر و خدمه‌ای که در سقوط تأسف‌بار پرواز ۷۵۲ خطوط هوایی بین‌المللی اوکراین، جان خود را از دست دادند، عمیق‌ترین تسلیت خود را ابراز می‌کند.» واشنگتن همچنین گفته است که برای همکاری با اوکراین برای تحقیق درباره این حادثه آمادگی دارد و خواهان روشن شدن ابعاد این حادثه است.
 گرنل: ترامپ به دنبال مذاکره با ایران است!
مهر/ ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان ادعا کرد: رئیس جمهوری ترامپ از همان ابتدا گفت که ما جنگ نمی‌خواهیم! ترامپ می‌خواهد مذاکره کند و به یک نتیجه دیپلماتیک دست یابد، اما این مساله به ایرانی‌ها بستگی دارد.
عقب‌نشینی سناتور آمریکایی از تهدید ایران
فارس/ یک نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا که در روزهای گذشته تبلیغات گسترده‌ای برای حمله به پالایشگاه‌های نفت ایران انجام می‌داد از تهدیدهایش علیه ایران عقب‌نشینی کرده است.«لیندسی گراهام» بعد از پاسخ موشکی ایران گفت: «از نظر من، تلافی‌جویی برای تلافی‌جویی در حال حاضر ضروری نیست. آنچه ضروری است این است که هدف‌های راهبردی خودمان درباره ایران را مشخص کنیم.»
سپاه با تمام توان جبهه مقاومت را گسترش می‌دهد
حوزه/ سردار علی فدوی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تمام توان جبهه مقاومت را گسترش می دهد تا هیچ قدرت مستکبری احساس آرامش نکند.جانشین فرمانده سپاه با اشاره به گذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی، بیان کرد: امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی جبهه حق را درست کرد و هر روزی که می‌گذرد بر قدرت های این جبهه اضافه می‌شود.وی خاطرنشان کرد: دلدادگان انقلاب اسلامی همه آرزو دارند مثل شهید سلیمانی و شهید کاظمی به مقام رفیع شهادت نائل آیند و از خداوند طلب می‌کنند که کلام و دل آن‌ها برای خداوند اخلاص پیدا کند.
بخش آمریکایی پایگاه «عین الاسد» کاملا نابود شد
فارس/«نعیم العبودی» نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق پس از حملات انتقام‌جویانه ایران از جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سردار «قاسم سلیمانی» گفت که در این پاسخ موشکی ایران، بخش آمریکایی پایگاه عین الاسد که بزرگترین پایگاه آمریکا در عراق محسوب می‌شود، به طور کامل نابود شد. همچنین به گفته منابع عراقی، با وجود گذشت ساعت‌ها از موشکباران پایگاه آمریکایی عین الاسد صدای انفجار ناشی از آتش‌سوزی همچنان به گوش می‌رسد. منابع آگاه گزارش دادند که همچنان صدای انفجار ناشی از ادامه آتش‌سوزی در برخی از آشیانه‌‌های جنگنده‌های آمریکایی و انبار مهمات این پایگاه به گوش می‌رسد.
انگلیس از برجام  خارج نمی شود
ایرنا/ دولت انگلیس با درخواست رئیس جمهوری آمریکا برای خروج از برجام مخالفت و تصریح کرد که این توافق به‌لحاظ امنیتی برای لندن حائز اهمیت است. انگلیس اعلام کرد: در حالی که ما عمیقا نگران اعلام اخیر ایران درباره کاهش بیشتر محدودیت‌های مندرج در توافق هسته‌ای هستیم، اما همچنان به برجام به عنوان قراردادی مهم برای امنیت مشترک‌مان و جلوگیری از اتمی شدن ایران نگاه می‌کنیم.
«ناتو» ابزاری برای توجیه اقدامات آمریکا شده است
مهر/ سخنگوی وزارت خارجه با محکومیت شدید اظهارات اخیر دبیرکل ناتو در توجیه ترور سردار شهید سلیمانی توسط آمریکا که بدون توجه به اصول و قواعد حقوق بین الملل بیان شده، تاکید کرد: عملکرد این نهاد نظامی که عضو مؤثر آن یک دولت تروریستی در مقیاس جهانی یعنی رژیم آمریکا است، طی سال‌های اخیر دستاوردی جز ویرانی، جنگ و ناامنی برای مردم منطقه و جهان در پی نداشته است.موسوی تاکید کرد ناتو به ابزاری برای توجیه اقدامات ایالات متحده و برخی متحدین اروپایی اش در دستیابی به اهداف شوم سیاسی آنان در منطقه تبدیل شده است.
قدردانی الحشد الشعبی از ایرانی‌ها
رسا/ سازمان الحشد الشعبی عراق با صدور بیانیه‌ای با تاکید بر ادامه راه شهید ابومهدی المهندس ازملت ایران برای تشییع و تکریم این شهیدو توزیع و نصب تصاویر وی و پرچم‌های عراق در نقاط مختلف ایران ، قدردانی کرد. این بیانیه می‌افزاید: «ما در مسیر فرمانده خود حرکت کرده و پای میثاقمان با او هستیم.»
انتقال ۲۲۴ مجروح آمریکایی به اراضی اشغالی
باشگاه خبرنگاران/ در پی سانسور خبری شدید آمریکا از آمار تلفات و مجروحین سیلی سخت جمهوری اسلامی ایران به تروریست‌های آمریکایی در پایگاه عین‌الاسد، یک خبرنگار رژیم صهیونیستی طی پیامی در حساب توئیتری خود که البته خیلی زود هم آن را پاک کرد، از انتقال ۲۲۴ مجروح از پایگاه عین‌الاسد به سرزمین‌های اشغالی برای پیگیری مداوا خبر داد. این مجروحین به بیمارستان سوراسکی در تل‌آویو انتقال یافته‌اند.به‌نظر می‌رسد که او خبری محرمانه را منتشر کرده که سران آمریکایی هراس از علنی شدن آن را دارند، برای همین فورا نه‌تنها این پیام را پاک کرد بلکه حساب خود را نیز به حالت تعلیق درآورد.ایران ساعتی پس از موشک‌باران پایگاه «عین الاسد»، بزرگترین و مجهزترین پایگاه نظامی آمریکا در عراق، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در این حمله بیش از ۸۰ نفر از ارتش تروریست آمریکا کشته و ۲۰۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *