آیت الله خائفی: اخلاص در عمل لازمه ی استقامت است

آیت الله عبدالله خائفی در پایان درس خارج فقه خود، با اشاره به آیه شریفه «فاستَقِم کما أُمِرت و مَن تابَ مَعَک» تاکید کردند: «استقامت در راه حق و بالحق، از بارزترین مقامات انبیاء و اولیاء و صالحین و صدیقین و عرفای شامخین است.»

 

ایشان افزودند: «استقامت به دست نمی‌آید الا به تجلی عظمت الله تعالی در قلب. بنابراین این عظمت، این دوام و این عزیز بودن، اگر در قلب تجلی کرد، استقامت نیز حاصل می‌گردد »

 

عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه برای استقامت، اخلاص در اعمال و عبادات هم لازم است، افزودند: «اگر اعمال و‌ عبادات انسان، برای غیر خدا باشد، آثارش هم برای غیر خواهد بود. لذا خداوند متعال فرمود: «أَنَا خَیْرُ شَرِیکٍ، فَمَنْ عَمِلَ لِی وَ لِغَیْرِی فَهُوَ لِمَنْ عَمِلَهُ غَیْرِی.» اگر بندگان اعمالی را برای غیر من انجام دادند، آن را رها می‌کنم تا مزد و اثرش را از همان غیر بگیرند. پس اعمال، اگر برای خداوند باشد، آثار و اشعه‌اش بر می‌گردد به الله تعالی و اگر برای غیر الله باشد بر می گردد برای غیر الله تعالی.»

 

آیت الله خائفی در پایان اظهار داشت: «تو ای انسان، اشرف و اعظم موجودات هستی. تو اتم و اکمل سایر انواع خلایق هستی. تو مظهر جمیع نشئات ممکنه در دو عالم غیب و شهادت هستی. پس سعی کن حجب ظلمانیِ مانع از مشاهده عالم میثاق را کنار بزنی تا بتوانی همچون انبیاء و اولیاء علیهم السلام و صدیقین و صالحین و عرفاء شامخین به مقام شهود راه یابی.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *