خبرروز ۱۳۹۷/۱۱/۱۸

  • آیت الله العظمی سیستانی: عراق پایگاهی برای ضربه زدن به سایر کشورها نیست
  • دعوت مراجع عظام تقلید از مردم برای حضور یکپارچه در راهپیمایی ۲۲ بهمن
  • بیانیه جامعه مدرسین در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
  • آیت الله خاتمی: مصالح حوزه در مهارت آموزی به طلاب سنجیده شود
  • آیت الله حسینی بوشهری: آمریکا می‌خواهد آقا بالاسر ملت ایران باشد
  • آیت الله فاضل لنکرانی: در چهلمین سال پیروزی انقلاب باید افکار حوزه به سمت تشخیص مطالبات به حق برود

 

** جام جم ۹۷/۱۱/۱۸
*  پیروزی انقلاب ایران پیروزی همه مظلومان است
دبیرکل حزب الله درباره سالگرد چهلمین سال انقلاب اسلامی ایران گفت که این پیروزی، پیروزی اسلام و امت اسلامی و پیروزی همه مظلومان این دنیا است.
سید حسن نصرالله گفت که دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران همان اخراج آمریکا و اسرائیل از این کشور و دستیابی به استقلال واقعی است.
دبیرکل حزب الله اظهار داشت: در طول این انقلاب، انقلابیون انواع شکنجه، زندان، تبعید و قتل را تحمل کردند اما از ادامه راه انقلاب منصرف نشدند. وی افزود: انقلاب ایران یک انقلاب ملی و در تمام سطوح و ابعاد بود. این انقلاب، انقلاب گرسنگان، محرومان و مستضعفان بود.
** همشهری ۹۷/۱۱/۱۸
*  برجام نباشد در طرح‌ها بازنگری می‌کنیم
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: فعالیت ما در چارچوب توافق هسته‌ای است که مانع فعالیت‌های تحقیقاتی در سانتریفیوژهای مدرن نمی‌شود. علی اکبر صالحی افزود: اگر تصمیم بگیریم که به دوره قبل از برجام بازگردیم در آن زمان سطح غنی‌سازی را هر قدر بخواهیم بالا می‌بریم و در صورت نبود توافق هسته‌ای در فعالیت‌های خود آزاد خواهیم بود و ممکن است در طرح‌های خود بازنگری کنیم.
** کیهان ۹۷/۱۱/۱۸
*  ایران در ۴۰ سالگی انقلاب قدرتی جهانی شده است
یک روزنامه مصری تصریح کرد ایران ۴۰ سال پس از انقلاب اسلامی، از کشوری سرسپرده و فرمانبردار غرب، به یک قدرت اثرگذار در منطقه و جهان تبدیل شده است.
روزنامه فرا منطقه‌ای رأی‌الیوم در گزارشی به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران نوشت: یازدهم فوریه ۲۰۱۹ چهل سال از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران می‌گذرد؛ انقلابی که حادثه‌ای تاریخی را رقم زد و نتایج و آثار آن از مرزهای جغرافیایی ایران فراتر رفت.
انقلاب اسلامی، تغییر بزرگی را نه تنها در داخل ایران، بلکه در دو صحنه منطقه و بین‌المللی به‌وجود آورد.
انقلاب اسلامی، تغییرات ریشه‌ای را در پایه و ساختار نظام ایران به‌وجود آورد. انقلاب اسلامی در ایران، شوک بزرگی به بسیاری از قدرتهای منطقه و جهان وارد آورد.
*  حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن یک وظیفه الهی، اجتماعی و وجدانی است
آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه با گرامیداشت یوم الله ۲۲ بهمن و ایام دهه مبارک فجر، بر لزوم حضور گسترده و حماسی آحاد مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن تاکید کرد و گفت: ان شاءالله همه در راهپیمایی شرکت می‌کنند. این مرجع تقلید افزود: به عقیده ما حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن یک وظیفه الهی، اجتماعی و وجدانی است، دشمن به دنبال آزمایش کردن ما است که آیا فشارها و تحریم‌ها مؤثر واقع شده است یا نه؟
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: برای ناکام کردن دشمن ان‌شاءالله همه مردم باید حضور داشته باشند، بویژه اینکه با عمل خود بیان کنند تحریم‌ها و فشارها و نامردی‌ها تاثیری نداشته است.
** شرق ۹۷/۱۱/۱۸
*  ارائه طرح صلح جدید برای خاورمیانه
یک روزنامه‌نگار اسرائیلی گزارش داده پیش بینی می‌شود جرد کوشنر داماد رئیس جمهوری آمریکا در جلسه‌ای علنی در کنفرانس خاورمیانه که هفته آینده در ورشو برگزار می‌شود، گزارش جدیدی درباره برنامه صلح خاورمیانه دولت آمریکا ارائه کند.
*  طعنه سناتور آمریکایی به سخنرانی ترامپ
سناتور آمریکایی به سخنرانی اخیر دونالد ترامپ که علت خروج آمریکا از توافق هسته‌ای را ممانعت از دست‌یابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای عنوان کرده بود، واکنش نشان داد و آن‌را به سخره گرفت.
جف مرکلی، سناتور دموکرات ایالت اوریگان در واکنش به سخنرانی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا خطاب به وی در توییتی نوشت: بگذارید ببینم درست متوجه شده‌ام یا نه. تو برای آن‌که ایران به سلاح هسته‌ای دست نیابد، آمریکا را از توافقی خارج کردی که سیا و وزیر دفاع خودت تأیید کرده بودند این کشور را از دست‌یابی به سلاح هسته‌ای باز می‌دارد؟
** ایران ۹۷/۱۱/۱۸
*  پای امضای خود می‌مانیم
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهوری در دیدار سفرا و رؤسای نمایندگی‌ها و سازمان‌های خارجی مقیم تهران:
– اروپا در اجرای تعهداتش سست و ناکارآمد عمل کرد، ولی ما بر مبنای اخلاق بر پیمان استوار بودیم.
– تا ملت فلسطین به سرزمین خود بازنگردند، امنیت در این سرزمین تاریخی تضمین نخواهد شد.
– حتی امریکا هم اگر از مسیر غلط خود بر گردد و با احترام با ملت ما سخن بگوید؛ حاضریم توبه او را بپذیریم.
*  گروه‌های طرفدار انقلاب را حفظ کنیم
آیت‏ الله غروی، عضو جامعه مدرسین با اشاره به چهل سالگی انقلاب، وحدت، مردم و رهبری را رمز پیروزی انقلاب دانست و گفت: تا وقتی این مردم با آن انگیزه‌های معنوی و اسلامی حاضرند برای انقلاب خطر کنند و بایستند، دشمن نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.
وی افزود: گروه‌های سیاسی ممکن است اختلافاتی با یکدیگر داشته باشند اما وقتی پای منافع ملی به میان می‌آید همراه انقلاب هستند. باید تلاش کنیم تمام نیروهایی که طرفدار اصول انقلاب و نظام هستند را داشته باشیم و سعی کنیم اختلافی بین آنان به وجود نیاید و این اختلاف سلیقه خسارتی به وحدت و یکپارچگی وارد نکند.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۱۱/۱۸
*  بر همگان لازم است در راهپیمایی عظیم ۲۲بهمن امسال پرشورتر از قبل شرکت کنند
حضرت آیت‌الله جوادی آملی دیروز در درس تفسیر قرآن در مسجد اعظم قم، دهه مبارک فجر را دهه تطهیر کشور از استعمار خارجی دانستند و با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی حرف‌های جدید برای دنیا دارد، گفتند: جهان تشنه حرف‌های جدید جمهوری اسلامی می‌باشد؛ به گونه‌ای که امروز ایران به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شده است.
ایشان تاکید کردند: بر همه لازم است با جان و تمام توان خود راه شهدا و امام راحل را ادامه دهند لذا بر همگان لازم است در راهپیمایی عظیم ۲۲بهمن امسال پرشورتر از قبل شرکت کنند.
*  عراق پایگاهی برای ضربه زدن به سایر کشورها نیست
مرجع عالیقدر شیعیان دیروز در مقر اقامتش در نجف اشرف جانین هنس پلاسخایرت نماینده سازمان ملل در عراق را به حضور پذیرفت.
آیت‌الله‌العظمی سیستانی در دیدار با این نماینده تاکید کرد: عراق می‌خواهد روابط خوب و متوازنی با تمامی کشورهای همجوار و دولت‌های حامی صلح براساس منافع مشترک و بدون مداخله در امور داخلی یا لطمه زدن به حاکمیت و استقلال داشته باشد و نمی‌خواهد به پایگاهی برای ضربه زدن به کشوری دیگر تبدیل شود.
** وطن امروز ۹۷/۱۱/۱۸
*  دشمن نمی‌خواست ملت ۴۰ ساله شدن انقلاب را ببیند
دبیر شورای نگهبان گفت: دشمن با به کار بستن همه توطئه‌ها نمی‌خواست ملت شریف ایران ۴۰ ساله شدن قیام بزرگ خود را ببیند.
آیت‌الله احمد جنتی در جلسه دیروز این شورا به ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی، نعمت بسیار بزرگی بود که خداوند به وسیله آن دشمنان خود را ذلیل و دوستان خود را عزیز کرد. دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه این انقلاب شکوهمند، ذلت تحمیلی به مسلمانان را گرفت و عزت را به آنان برگرداند، تصریح کرد: همه دنیا با انقلاب و حکومت اسلامی مخالف بودند، چرا که آن را نمی‌فهمیدند و به همین دلیل از آن ناراضی بودند. این مخالفت‌ها و نارضایتی‌ها به صورت‌های مختلف بروز کرد که بزرگ‌ترین آن جنگ تحمیلی بود.
*  افتتاح پروژه‌‌های محرومیت‌زدایی در سیستان‌وبلوچستان
آیین افتتاح پروژه‌‌های عمرانی بسیج در سیستان‌ و بلوچستان با حضور سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از فرماندهان و مسؤولان استانی برگزار شد. در این مراسم۲۱۰۰ واحد پرورش دام سبک و سنگین در کشور راه‌اندازی شد که سهم استان سیستان‌وبلوچستان ۱۰۰ واحد است و از این تعداد، ۳۰ واحد به صورت پایلوت در شهرهای زابل و زاهدان افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.
** جوان ۹۷/۱۱/۱۸
*  انقلاب اسلامی ایران بعثت مجدد اسلام را رقم زد
سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در مراسم گرامیداشت سالروز عملیات غرور‌آفرین والفجر۸ و روز حفاظت اطلاعات سپاه گفت: انقلاب اسلامی ایران تنها یک نظام سیاسی را تغییر نداد، بلکه بعثت مجدد اسلام را رقم زد و با بازیابی و احیای عزم مسلمانان، نظم ساخته قدرت‌های مستکبر و سلطه‌گر را برهم زد.
سلامی افزود: دشمنان برای متوقف کردن حرکت توفنده انقلاب اسلامی از هیچ تلاش و تهدیدی فروگذار نکردند اما جمهوری اسلامی ایران در برابر صف‌آرایی فشرده نظامی، سیاسی، روانی،‌فرهنگی،‌اطلاعاتی و رسانه‌ای قدرت‌های شیطانی با ایمان به خدا و فرهنگی عاشورایی ایستاد و نصرت الهی شامل حال ملت ایران شد.
*  بُرد موشک‌های ساحل به دریای ارتش افزایش می‌یابد
امیر دریادار سید محمود موسوی معاون عملیات ارتش در نشستی که با عنوان «نشست صمیمی ارتش جمهوری اسلامی ایران با مردم و اصحاب رسانه» در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: حفظ و آماده به‌کاری تجهیزات یکی از مأموریت‌های مهم ارتش از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز است که این مهم به خوبی انجام شده است.
** آفتاب یزد ۹۷/۱۱/۱۸
*  سیاست‌های ترامپ علیه ایران، آمریکا را منزوی کرده است
سید حسین موسویان در توییتی با اشاره به مقاله اخیر نیویورک دیلی نیوز گفت: سیاست‌های ترامپ علیه ایران، آمریکا را منزوی کرده است، زمان بازنگری در سیاست‌ها فرا رسیده است.
نیویورک دیلی نیوز سه‌شنبه شب با انتشار مقاله‌ای عنوان کرد: ترامپ با خروج از برجام، آمریکا را در شرایط دشواری قرار داده است.
در این مقاله تاکید شده بود، خروج آمریکا از توافق هسته‌ای منجر به مشکلات عدیده‌ای مانند منزوی شدن آمریکا، وارد آمدن صدمات جدی به روابط فرا آتلانتیکی، به مخاطره افتادن موقعیت آمریکا در سیستم مالی جهانی و مخدوش شدن اعتبار بین المللی این کشور شده است.
*  داعش همچنان تهدیدی جهانی است
سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد: علی رغم شکست‌های نظامی داعش در عراق و سوریه، این گروه هنوز تهدیدی علیه جامعه بین‌المللی است.
طبق این گزارش که توسط آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به نگارش درآمده است، داعش هنوز شبکه‌ای پنهانی در عراق داشته و اولویت خود را بر عملیات محلی و داخلی گذاشته است. این گروه به دنبال ایجاد مأمن در سطح استانی است.
بر اساس این گزارش با وجود انتشار برخی گزارش‌ها مبنی بر مرگ ابوبکر البغدادی، وی هنوز کنترل این گروه تروریستی را بر عهده دارد.
** رسالت ۹۷/۱۱/۱۸
*  ملت ایران در ۲۲ بهمن حماسه‌ای بی‌نظیر می‌آفرینند
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم گفت: ملت ایران در ۲۲ بهمن حماسه‌ای بی نظیر می‌آفرینند. آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی در پیامی، از ملت انقلابی ایران برای حضور پرشور در راهپیمایی دشمن شکن ۲۲ بهمن ماه دعوت کرد.وی با اشاره به وفاداری ملت ایران نسبت به انقلاب گفت: مردم مسلمان، مکتبی و مذهبی ایران از ابتدا به ندای امام راحل لبیک گفتند چرا که برای مردم ثابت است که انقلاب اسلامی یک انقلاب دینی و مذهبی محسوب می شود.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مردم انقلابی و بصیر ایران امسال نیز در راهپیمایی ۲۲ بهمن مشت محکمی به دهان دشمنان اسلام خواهند کوبید، ملت ایران با عقیده، آرمان، شور و خروش بیش از گذشته در صحنه حضور پیدا خواهند کرد.
*  برخورد با منافقین در تاریخ دستگاه قضائی یک برگ زرین است
دادستان کل کشور با بیان اینکه در تاریخ دستگاه قضائی برخورد با جریان نفاق یک برگ زرین است، گفت: این دستگاه توانست این جریان را به موقع و در جای خود بخشکاند و امروز نیز قوه قضائیه در برابر هر جریانی که بخواهد در مقابل نظام، خواست ملت و امنیت کشور بایستد، ایستادگی خواهد کرد. حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه منافقین اگر فکر می‌کنند با انجام برخی از حرکات و اقدامات و تغییر تاکتیک‌های خود می‌توانند اهداف خود را به پیش ببرند تصور اشتباهی دارند و احمق کسانی هستند که به آنها امید دارند و تصور دارند که از راه این جریان می‌توانند به نظام جمهوری اسلامی ضربه وارد کنند.
** مردم سالاری ۹۷/۱۱/۱۸
*  هیچ کسی در برابر ارتکاب جرم مصونیت ندارد
دادستان تهران گفت: اینکه افرادی اعلام کنند که ما چون عضو شورای شهر هستیم یا در بانک کار می‌کنیم یا در اداره دولتی و حتی بخش خصوصی هستیم و فلان مطلب را گفته‌ایم و نباید تحت تعقیب قرار بگیریم، مطابق با روح قانون نیست.
عباس جعفری دولت آبادی در حاشیه سومین جلسه کمیته مبارزه با گرانفروشی با تاکید بر ضرورت ارائه اسناد و مدارک برای مبارزه با فساد، گفت: لازم است این نکته را به اطلاع عموم مردم برسانیم که رسیدگی‌های دستگاه قضائی بر اساس قانون است و هیچ کسی در برابر ارتکاب جرم مصونیت ندارد؛ یعنی مصونیت داشتن در برابر رسیدگی‌های قضائی نیازمند قانون است.
*  آمریکایی‌ها بخواهند یا نخواهند باید سوریه را ترک کنند
مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: پیروزی سوریه، پیروزی جبهه مقاومت است. ایران و سوریه رابطه‌ای راهبردی دارند که این رابطه همواره ادامه یافته است.
«علی‌اکبر ولایتی» در دیدار با «ولید المعلم» معاون نخست وزیر و وزیر خارجه سوریه افزود: مثلث ارتجاع منطقه در مقابل ملت سوریه شکست خورد و آمریکایی‌ها چه بخواهند یا نخواهند باید سوریه را ترک کنند.
ولایتی تصریح کرد: اکنون ۹۰ درصد خاک سوریه در تسلط دولت سوریه است و باقی نیز به‌زودی توسط ارتش سوریه آزاد خواهد شد.
** آرمان ۹۷/۱۱/۱۸
*  پیگیری جدی برای احقاق حق مردم
وزیر دادگستری در دیدار با کارکنان تعزیرات حکومتی فارس گفت: ما در پیگیری و احقاق حق مردم باید طوری جدی حضور پیدا کنیم تا مردم احساس بی پناهی نکنند. سید علیرضا آوائی با بیان اینکه باید در صدور رأی کمال دقت شود تا حقی از کسی ضایع نشود، افزود: ما در پیگیری و احقاق حق مردم باید طوری جدی حضور پیدا کنیم تا مردم احساس بی پناهی نکنند. وی از قضات دادگستری و فعالان تعزیرات حکومتی خواست در تمامی پرونده‌ها طوری رفتار کنند که حقی از مردم چه مطالبه‌گر چه متهم ضایع نشود و عدالت واقعی اجرا شود. آوائی عملکرد تعزیرات حکومتی در استان را بسیار مطلوب عنوان کرد.
*  برای اولین بار صادرات غیرنفتی از واردات سبقت گرفت
رضا رحمانی وزیر صمت گفت: اول انقلاب ۵۰۰ میلیون دلار صادرات و ۱۰ میلیارد دلار واردات غیر نفتی داشتیم که واردات ۲۰ برابر صادرات بوده است، اما امسال اولین بار صادرات غیرنفتی نسبت به واردات پیش گرفت که به تنهایی گویای پیشرفت قابل توجه در این بخش است.
** آفرینش ۹۷/۱۱/۱۸
*  برای مقابله با داعش در عراق حضور داریم، نه نظارت بر ایران
فرمانده نیروهای آمریکا در خاورمیانه ضمن انتقاد از سخنان ترامپ تاکید کرد: نیروهای نظامی آمریکا برای مقابله با داعش در عراق حضور دارند نه نظارت بر ایران. «جوزف ووتل»، فرمانده نیروهای آمریکا در خاورمیانه در جلسه کنگره به انتقاد از سخنان دونالد ترامپ پرداخت و اعلام کرد: ماموریت نظامی آمریکا در عراق تمام نشده است. ووتل در ادامه اضافه کرد که نظامیان آمریکا برای همکاری با ارتش عراق در مبارزه با تروریسم و گروه داعش در این کشور حضور دارند.
** قدس ۹۷/۱۱/۱۸
*  اعلام «اینستکس» تعهد اروپا به برجام و ایران بود، نه «اقدامی داوطلبانه»
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت:در هفته‌ گذشته شاهد اعلام ثبت این موسسه بودیم، این یک گام نخست و مثبت تلقی می‌شد، ولی کاری دیرهنگام و با تاخیر بود که قطعا جای انتقاد و گلایه از جانب جمهوری اسلامی نسبت به این تاخیر و اقدام دیرهنگام آنها کماکان پابرجاست.کاری که اروپا باید می‌کرد یک تعهد بود، تعهدی که نسبت به برجام و ایران داشت؛ این کاری داوطلبانه نیست و باید آن را تمام و کمال و بدون فوت وقت انجام دهد.
*  داعش قصد توطئه علیه چین، روسیه و ایران دارد
سردار اسماعیل کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله‌ در خصوص تحلیل‌های جدیدی که افغانستان را مرکز شکل گیری داعش جدید می‌داند، اظهار داشت: این موضوع طی یک سال گذشته مشخص بوده و ما نیز اعلام کردیم که در حال برنامه‌ریزی است.
داعشی‌ها به افغانستان می‌آیند تا بین کشورهای چین، شوروی سابق و روسیه‌ کنونی و ایران قرار بگیرند تا در هر زمانی که صاحبانشان آمریکا، صهیونیست‌ها و عربستان سعودی خواستند در منطقه آشوب ایجاد کنند.
قطعاً با آن ضرباتی که درگذشته خوردند و آگاهی که نیروهای پایین دستی داعش پیدا کردند، توان گذشته را به هیچ عنوان ندارند. البته داعشیان می‌خواهند اقداماتی انجام دهند اما قطعاً و یقیناً هیچ موقع نخواهند توانست به اهداف کثیف خود برسند.
** خراسان ۹۷/۱۱/۱۸
*  ۳ اتهام جدید اسماعیل بخشی به او تفهیم شد
وکیل مدافع اسماعیل بخشی از تفهیم سه اتهام جدید به موکلش خبر داد. فرزانه زیلابی با بیان این که اتهام نخست موکلش نشر اکاذیب است، افزود: اتهام دوم فعالیت تبلیغی علیه نظام و اتهام سوم هم توهین به مقامات است. زیلابی گفت: در حالی که موکلم پیگیر مراجعات پزشکی بود، دستگیر شد و الان او در اختیار ضابط پرونده است.
** اعتماد ۹۷/۱۱/۱۸
*  حذف دلار از مبادلات تجاری ایران و روسیه
سفیر روسیه در ایران از آمادگی دو کشور برای تجارت بر اساس ارزهای ملی خبر داد.
لوان ژاگاریان، سفیر روسیه در ایران گفت: مسکو و تهران دلار را از موافقت‌نامه‌های پرداختی خود حذف کرده‌اند و در نظر دارند تا به طور کامل، روابط مالی خود را بر اساس پول‌های ملی و در صورتی که گزینه‌ای نباشد بر اساس یورو انجام دهند.
وی با اشاره به اینکه مسکو هم‌اینک نیز دلار را از مبادلات خود با ایران کنار گذاشته است، افزود: برای روسیه ضروری است تا در پرداخت‌های خود با ایران از پول‌های ملی دو کشور استفاده شود. از تمامی وسایل موجود برای رساندن مبادلات دوجانبه بر حسب پول ملی به بالاترین سطح ممکن استفاده خواهیم کرد. این دیپلمات روسی تاکید کرد: روابط ما وابسته به روبل روسیه و ریال ایران خواهد بود و در صورتی که گزینه دیگری نباشد از یورو استفاده خواهیم کرد.
** شهروند ۹۷/۱۱/۱۸
*  در حال جشن‌گرفتن ۴۰ سال پیشرفت هستیم
وزیر خارجه کشورمان در پیامی توییتری به ادعاهای ترامپ در نشست سالانه کنگره واکنش نشان داد و گفت: ما ایرانی‌ها، ازجمله هم‌میهنان یهودی‌مان، علیرغم فشار آمریکا، در حال جشن‌گرفتن چهل سال پیشرفت هستیم، این در حالی است که دونالد ترامپ باز هم اتهاماتی را به ما نسبت می‌دهد. خصومت آمریکا آن را به سمت حمایت از دیکتاتورها، آدم‌کش‌ها و افراط‌گرایانی هدایت کرده است که تنها ویرانی برای منطقه ما به بار آورده‌اند.
دونالد ترامپ در نشست سالانه کنگره با دیکتاتور خواندن ایران و نسبت دادن اتهام تکراری حمایت از تروریسم علیه ایران مدعی شد که با خارج کردن آمریکا از برجام به حکومت ایران فشار وارد کرده و توان آن را برای دستیابی به سلاح هسته‌ای کاهش داده است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
اختصاصی/در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر وایام شهادت حضرت زهرا (س)تصریح کرد: انقلاب اسلامی چون سیلی عظیم، خروشان و پرشتاب در حرکت است و با قدرت تمام سدهایی که دشمنان و مستکبران در مقابل جمهوری اسلامی قرار داده‌اند را درهم می‌شکند و با وحدت و بصیرت ملت، محاسبات غلط شیطان بزرگ آمریکا و اذنابش در منطقه را نقش برآ‌ب می‌کند. این نهاد عالی حوزوی همچنین با بیان ضرورت تحلیل همه جانبه و نگاه کلان راهبردی به چهل سالگی انقلاب اسلامی،تاکید کرد: شرط بقا و حیات این نظام الهی وجود انگیزه‌های انقلابی، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن است که حافظ عزت و عظمت ملت و جمهوری اسلامی خواهد بود. دربخش دیگری ازاین بیانیه با اشاره به حضور گسترده مردم درصحنه‌های مختلف نظام اسلامی از مسئولین خواسته شده شاکر و سپاسگزار این پدیده‌ی بی‌نظیر باشند و با استقامت کامل و روحیّه‌ی انقلابی به ملت عزیز خدمت و از آرمانهای انقلاب دفاع کنند.دربخش پایانی این بیانیه تصریح شده است: امسال نیز همچون چهل سال گذشته ملت مؤمن و انقلابی ما، به شکرانه نعمت اسلام، انقلاب و ولایت فقیه برای حفاظت از نظام اسلامی و به عنوان یک عمل صالح سیاسی، یکپارچه و یک صدا در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت می‌نمایند.
آمریکا می‌خواهد آقا بالاسر ملت ایران باشد
حوزه/ آیت الله حسینی بوشهری، در ادامه سلسله همایش‌های «انقلاب فاطمی» که در تهران برگزار شد، با گرامیداشت چهلمین فجر انقلاب اسلامی، به تبیین دیدگاه قرآن درباره نعمت‌های مادی و معنوی پرداخت و گفت: در قرآن از اسلام، نبوت، امامت، آزادی، دفع خطر و از بین بردن دشمن به عنوان یک نعمت الهی یاد شده است. دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان این که استقلال سیاسی مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی بود، گفت: استقلال سیاسی یعنی ما آقا بالا سر نداریم، الان کشورهای اطراف خلیج فارس را نگاه کنید! نگاه اینها، به دهان اربابانشان است، چون از خودشان هیچ استقلالی ندارند.
مصالح حوزه در مهارت آموزی به طلاب سنجیده شود
حوزه/ آیت الله خاتمی در دیدار مسئولین مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزه‌های علمیه، گفت: تاسیس این مرکز از کارهایی است که زمین مانده بود و الحمدلله برخی از کارها مثل آموزش مجازی که در گزارش آمد از ابتکاراتی است که در حوزه انجام شده و جای تشکر دارد.وی تصریح کرد: چون این مرکز تازه تاسیس شده بنابراین لازم است هم زیر ساخت‌های آن را فراهم کنید و هم وارد اجرای برنامه‌ها شوید. عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: در آموزش مهارت به طلاب، لازم است سطوح مختلف حوزه را در نظر داشته باشید و مصالح حوزه نیز سنجیده شود.
در چهلمین سال پیروزی انقلاب باید افکار حوزه به سمت تشخیص مطالبات به حق برود
حوزه/ آیت الله فاضل لنکرانی با گرامیداشت دهه فجر گفت: حوزه همان طور که علت محدثه انقلاب است علت مبقیه است و باید هر چه قوی تر در همه میدان‌ها باشد تا اسلام حفظ شود.عضو جامعه مدرسین درادامه تصریح کرد:یکی از مسائلی که حوزه با آن درگیر است،انتظارت غیر واقعی و کاذب است. مطالباتی دارند که به حق نیست و کاذب است، این باید روشن شود. مطالبه از فقه و حوزه، در مسائل ساختاری برای اقتصاد، سیاست، طب. آیا این مطالبات به حق است؟وقتی مراجع می‌گویند در بانک ربا است، مطالبه می‌کنند بانک غیر ربوی ارائه دهید. مثل این است درسیستم اداری اختلاس است و حوزه بیاید سیستمی ارائه دهد که اختلاس نباشد. این مطالبات غیر واقعی است.وی ادامه داد: در چهلمین سال پیروزی انقلاب باید افکار حوزه به سمت تشخیص مطالبات به حق برود.وی تاکید کرد: دهه فجر باید دهه بیان ارزش‌ها و نشان دادن شاخص‌های دینی و حفظ آبرو و اعتبار نظام باشد اما به این مسائل توجه نمی شود.
اروپا از فرمانبرداری در برابر آمریکا به تنگ آمده است
تسنیم/ یک تحلیلگر آمریکایی مسائل سیاسی در یک مصاحبه اختصاصی با اشاره به اینکه آمریکا «نفوذ هژمونیک» خودش را از دست داده گفت که اروپا از ایفای نقش فرمانبردار در برابر واشنگتن «به تنگ آمده است.»«دنیل پاتریک ولش»، گفت: «آمریکا قدرت هژمونیک خودش را از دست داده و کشورهایی که لابه‌های مستبدانه‌اش را نادیده بگیرند سرانجام بهتری خواهند داشت.»

ورود ۱۵۰ کامیون حامل خودروهای زرهی آمریکا به سوریه
مهر/ ارتش آمریکا اخیرا حدود ۱۵۰ دستگاه کامیون حامل تجهیزات و وسائل نقلیه زرهی را به مناطق تحت سلطه کردهای وابسته به «یگانهای مدافع خلق» (پ ک ک) ارسال کرد.این کامیونها که حامل وسائل نقلیه زرهی، تجهیزات عمرانی و دستگاههای تولید برق بودند، با عبور از گذرگاه مرزی «سمالکا» در مرز عراق و سوریه به محل انبار متعلق به نیروهای کُرد وابسته به «یگانهای مدافع خلق» (پ ک ک) در روستاهای «حرب ایسک» و «سارین» وارد شدند.
‘اینستکس’ به شرکتهای اروپایی مجوز تجارتی قانونی و قابل اعتماد می‌دهد
ایرنا/ شورای کارفرمایان اقتصادی و تجاری فرانسه (مدف) در واکنش به ایجاد ساز و کار مالی میان ایران و اروپا تاکید کرد: ساز و کار مالی ایجاد شده میان ایران و اروپا، به شرکت‌های اروپایی مجوز تجارتی قانونی، قابل اعتماد و امن را می‌دهد. این شورا افزود که این کانال مالی در ابتدا قرار است برای حجم کم و موارد بسیار خاص مورد استفاده قرار گیرد اما پیش بینی می‌شود با گذشت زمان و با پیوستن سایر کشورهای اروپایی به آن، بر دامنه فعالیت‌های آن افزوده شود.
ارسال سلاح به تروریست‌ها در یمن محکوم است
ایرنا /سازمان عفو بین الملل با انتشار بیانیه ای اقدام امارات متحد عربی برای ارسال تسلیحات به گروه‌هایی که متهم به ارتکاب جنایات جنگی در یمن هستند را محکوم کرد.در بیانیه عفو بین الملل آمده است: نیروهای اماراتی به میلیاردها دلار تسلیحات نظامی از کشورهای غربی دست یافتند تا آن‌ها را به گروه‌هایی در یمن که متهم به ارتکاب جنایات جنگی هستند ارسال کنند.عفو بین الملل افزوده است: حضور این نیروهای متخاصم یک فاجعه برای غیرنظامیان یمنی محسوب می‌شود که هزاران تن از آن‌ها در این جنگ کشته شدند و این درحالی است که میلیون‌ها تن دیگر نیز به دلیل جنگ در آستانه گرسنگی هستند.
معافیت تحریم نفتی ایران تمدید نمی‌شود
مهر/ نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در مصاحبه با خبرگزاری «ان‌ایچ‌کی» با درخواست از مشتریان نفتی ایران در خصوص قطع خرید نفت خام از تهران اعلام کرد: آنچه اعلام کرده ایم این است که سیاست ما به صفر رساندن واردات نفت خام ایران در اسرع زمان ممکن است. «برایان هوک» افزود: ما در آینده قصد اعطای هیچگونه معافیت از تحریم‌‌ها یا استثناء قائل شدن در ساختارهای تحریم‌‌های این کشور را نداریم؛ خواه این مسئله درباره نفت یا هر موضوع دیگر باشد.
پیشرفت‌های علمی ایران برای دشمنان این کشور وحشت‌آفرین است
باشگاه خبرنگاران/ شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی به پیشرفت علمی ایران طی سال‌های اخیر پرداخت و گفت:ایرانی‌ها معتقدند کشورشان پس از گذشت چهل سال از انقلاب، به بلوغ سیاسی، علمی و حتی نظامی رسیده است. ایران امروز دارای هزاران مرکز تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف تخصصی است که بعضی از آن‌ها در زمینه سلول‌های بنیادین، ناتو و هوافضا با مراکز اروپایی رقابت می‌کنند. این شبکه خبری درادامه افزود:پیشرفت‌های علمی ایران برای دشمنان این کشور، وحشت آفرین است. دو هزار و پانصد دانشگاه با چهار میلیون دانشجو در ایران وجود دارد که حدود نیمی از آن‌ها دختران هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *