خبرروز ۱۳۹۷/۰۹/۲۷

سالروز رحلت کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه‌(سلام‌الله‌علیها) را تسلیت می‌گوییم

  • رئیس قوه قضائیه: دست کسانی را که در امور اقتصادی کشور اخلال ایجاد کنند، قطع خواهیم کرد
  • آیت‌الله نمازی: وحدت حوزه و دانشگاه با شعار محقق نمی‌شود
  • آیت‌الله اعرافی: حوزه علمیه موتور محرک و مولد فکر و اندیشه تمدن اسلامی است
  • آیت‌الله موسوی اصفهانی: طلاب  و روحانیون به خودسازی اهتمام داشته باشند
  • مسئول سابق ISC: ایران یکی از ۱۰ کشور برتر در حوزه سلول‌های بنیادی است

 

** جام جم ۹۷/۹/۲۷
*  ایران در مقابل بی‌ثباتی منطقه سکوت نمی‌کند
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با تاکید براینکه ما نشان دادیم مردان میدان نبرد هستیم، افزود: نقش ایران در سوریه، لبنان، عراق و یمن ثابت کرد ما به دنبال ایجاد صلح، ثبات و امنیت و دفاع از حکومت‌های مردمی هستیم. کمال خرازی در همایش صلح و ثبات در غرب آسیا؛ یک منطقه، یک سرنوشت گفت: تحولات منطقه ثابت کرد جمهوری اسلامی ایران در مقابل بی‌ثباتی منطقه سکوت نمی‌کند و جلوی طرح‌های بی ثبات ساز را در منطقه می‌گیرد.
*  داماد رئیس جمهور استعفا کرد
کامبیز مهدی‌زاده، داماد رئیس جمهور که از سوی وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت به عنوان معاون این وزارتخانه و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی منصوب شده بود به دنبال بازتاب‌های منفی فراوانی که این انتصاب به دنبال داشت از مسئولیت خود استعفا کرد.
** همشهری ۹۷/۹/۲۷
*  مذاکره موشکی؛ هرگز
سخنگوی وزارت خارجه با تاکید بر اینکه اقدامات ایران در عرصه دفاعی و موشکی بازدارنده است و علیه هیچ کشوری نیست، گفت: ما نمی‌توانیم از سیاست‌های دفاعی خود چشم پوشی کنیم.
بهرام قاسمی با بیان اینکه موشک‌های ایران برای حمل کلاهک‌های هسته‌ای و مسائلی که آنها ادعا می‌کنند نیست گفت: ایران سیاست‌های خود را در این زمینه با حفظ قوانین و مقررات بین‌المللی ادامه می‌دهد و از طرف دیگر ما اجازه نمی‌دهیم که دیگران در این حوزه ما را محدود کنند.
ما در مورد این سیاست‌های خود با کشورهای مختلف گفت‌وگو کرده‌ایم و شفاف سازی انجام داده‌ایم ولی در مورد این سیاست‌ها مذاکره‌ای نمی‌کنیم چرا که ما نمی‌توانیم امنیت خود را قربانی این نوع موضع‌گیری‌ها و صحبت‌ها کنیم.
** کیهان ۹۷/۹/۲۷
*  دست کسانی را که در امور اقتصادی کشور اخلال ایجاد کنند، قطع خواهیم کرد
رئیس ‌قوه قضائیه با تاکید بر اینکه حل مشکلات اقتصادی با برخوردهای صرفا قضایی ممکن نیست و به تدبیر هر چه بیشتر دولت نیاز دارد، به دادستان‌های سراسر کشور دستور داد که در چارچوب قانون به موضوع گرانی‌ها ورود کنند.
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با ‌اشاره به برخورد دستگاه قضایی با اخلالگران اقتصادی گفت: بحمدالله برخوردها و رسیدگی‌های قضایی با قاطعیت ادامه دارد. وی با تاکید بر اینکه ما در چارچوب وظایف خود به رسیدگی‌ها ادامه خواهیم داد و دست کسانی را که در امور اقتصادی کشور اخلال ایجاد کنند، قطع خواهیم کرد، در عین حال یادآور شد: ماهیت اداره کشور و رفع مشکلات معیشتی مردم، یک ماهیت کاملا اجرایی است که دولت محترم با همکاری و حمایت قوای دیگر باید این امر را به پیش ببرد.
*  توضیحات آیت‌الله خاتمی درباره انتصاب دامادش در دولت
آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران طی بیانیه‌ای گفت که انتصاب دامادش در حوزه ریاست سازمان برنامه و بودجه ارتباطی با او ندارد.
آیت‌الله سید احمد خاتمی در بیانیه‌ای نوشت‌: «چند روزی است در فضای مجازی مسئولیت دامادم آقای سید حسین میرخلیلی در دفتر آقای دکتر نوبخت منتشر شده است در این رابطه چند نکته گفتنی است: اول اینکه در آغاز زندگی مشترک دخترانم با دامادها، گفته‌ام «همه مسئولیت کارهایتان با خودتان است، این انتساب را دخالت ندهید. دوم اینکه هیچ‌گاه برای هیچ یک از دامادهایم سفارشی برای کاری نداشته و ندارم چون رانت‌خواری را منکر می‌دانم.
سوم اینکه در رابطه با مسئولیت آقای میرخلیلی نه در این مسئولیت و نه در مسئولیت قبلی هم بنده نه تلفنی نه پیامکی نه کتبی هیچ سفارشی نداشته‌ام می‌توانید از آقای محمدی (رئیس‌محترم سابق سازمان اوقاف و امور خیریه) و آقای دکتر نوبخت بپرسید.
چهارم اینکه از حساسیت جامعه اسلامی بر این امور سپاسگزارم و امیدوارم این روش ادامه یابد و پنجم اینکه در این عرصه هم باید تقوی، محور باشد، از تجسس و عیب‌جویی پرهیز گردد، باید درصدد اصلاح عیب موجود بود.»
** شرق ۹۷/۹/۲۷
*  ارمنستان به منطقه آزاد بین ایران و اتحادیه اوراسیا تبدیل می‌شود
نشست مناسبات ایران و ارمنستان، فرصت‌ها و چالش‌ها، از سوی موسسه ترجمه و تحقیق هور با حضور فعالان اقتصادی و سیاسی ایران و ارمنستان برگزار شد.
در این نشست محسن فغانی،‌ رئیس اداره امور قفقاز وزارت امور خارجه، از امضای تفاهم نامه تجارت ترجیحی بین ایران و اتحادیه اورسیا خبر داد و گفت: در حال حاضر با امضای تفاهم نامه موانع سیاسی ایجاد منطقه آزاد تجاری در ارمنستان از سوی بخش خصوصی رفع شده است.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۹/۲۷
*  علاقه‌مند به توسعه و گسترش همکاری با ایران هستیم
امیر کویت بر علاقه مندی کشورش به توسعه و گسترش همکاری سودمند با ایران تاکید کرد.
محمد ایرانی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در مراسمی رسمی در کاخ «البیان» استوارنامه خود را به شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت تقدیم کرد.
در این مراسم شیخ الصباح الاحمد ضمن تبریک آغاز رسمی ماموریت سفیر کشورمان در کویت گفت: ایران را به عنوان همسایه خود در منطقه می‌دانیم و به توسعه و گسترش همکاری سودمند با تهران علاقه‌مند هستیم.
*  دستیابی به برجام تصمیم عاقلانه‌ای بود
حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری روز گذشته در نخستین‌کنگره بین‌المللی سرباز صلح که در سالن‌همایش‌های برج میلاد برگزار شد، با بیان اینکه در برجام ما بسیار درست عمل کردیم، اظهار داشت: برجام تصمیم بسیار عاقلانه‌ای بود؛ رهبر معظم انقلاب پیش از این توافق نامه، هوشمندانه گفتند بروید مذاکره کنید اما مراقب باشید که امریکایی‌ها حقه بازند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه کسانی که زیر این پیمان زدند طرفداران دروغین حقوق بشر هستند، تصریح‌ کرد: ما به دنیا اعلام‌‌ کردیم که دوستدار صلح هستیم و پای برجام ایستاده ایم.
** جوان ۹۷/۹/۲۷
*  در خصوص پالرمو،  FATF‌ و  CFT به مصلحت کشور نگاه می‌کنیم
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره بررسی لوایح مربوط به FATF‌ گفت: این موضوع که گفته شده این لوایح برای ارجاع به مجمع تشخیص در مجلس رای گیری نشده، مورد بحث قرار خواهد گرفت و مجمع در این زمینه تصمیم می‌گیرد.
محسن رضایی با اشاره به نظرات مختلف حقوقدانان در خصوص روند ارسال این لوایح به مجمع گفت: ما باید ببینیم مصلحت جامعه و نظام چیست. در ارتباط با لایحه مقابله با پولشویی، کار راحت‌تر است چون قانون داخلی خود ماست. مرحله دوم پالرمو و بعد CFT خواهد بود که یک مقدار سخت‌تر است. من الان پرهیز دارم نظر خودم را بدهم، چون ممکن است در بررسی‌ها تاثیر بگذارد ما سعی داریم آنچه را منافع نظام و مردم است، ‌در بحث و بررسی لوایح دنبال کنیم.
*  ایران زیردریایی ۳۲۰۰ تُنی می‌سازد
صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران طرحی مبنی بر ساخت زیر دریایی‌های سنگین ۳ هزار و ۲۰۰ تنی در دست دارند. بر اساس طرحی که از سوی صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود، نیروهای مسلح کشورمان به دنبال طراحی و ساخت نسل جدید زیر دریایی‌های سنگین خود با وزن ۳ هزار و ۲۰۰ تن هستند که با ساخت آن، جهش بزرگی در زمینه طراحی و ساخت زیردریایی‌ها در کشور رخ خواهد داد. این زیردریایی حدود ۸۷ متر طول، ۱۰۰ متر قطر و ۳ هزار و ۲۰۰ تن وزن خواهد داشت.
** آفتاب یزد ۹۷/۹/۲۷
*  نمی‌خواهد قانون‌مند شوید، تنها کمی کمتر قانون شکن باشید
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره دوازده شرط مایک پامپئو برای مذاکره با ایران اظهار داشت: ما قطعا با هر کس که «دوازده شرط برای مذاکره» تعیین کند – آن هم پس از نقض قطعنامه شورای امنیتی که خودشان حامی آن بوده‌اند – مذاکره نمی‌کنیم. اگر قرار باشد برای طرفی شرط تعیین شود، این آنها هستند، چرا که باید کمتر قانون شکنی کنند. از آن‌ها نمی‌خواهم قانون‌مند شوند، چرا که این امری غیر ممکن است، ‌تنها می‌خواهم کمتر قانون شکن باشند.
*  تحریم راه حل مشکلات نیست
محمد بن عبدالرحمان آل ثانی وزیر خارجه قطر با شبکه سی.ان.ان به سوالات درباره منطقه، ایران و روابط کشورش با اعراب پاسخ داد.
محمد بن عبدالرحمان با انتقاد از تحریم‌ها علیه ایران گفت: از تحریم‌های یک جانبه علیه هیچ کشوری استقبال نمی‌کنیم. تحریم راهی برای حل مشکلات نیست.
وی ادامه داد: ما از آمریکا می‌خواهیم به مذاکره بازگردد و به راه حلی دیپلماتیک دست یابد، چرا که ما نمی‌توانیم یک مناقشه دیگر را در منطقه‌مان تاب بیاوریم. وزیر امور خارجه قطر تصریح کرد: ایران بخشی از منطقه ما است، ‌چه خوشمان بیاید چه نیاید، چه با سیاست‌هایش موافق باشیم چه نباشیم. این بدان معنی نیست که تعامل نکنیم و کنار بایستیم و از طریق نیروهای نیابتی، همچون در یمن، سوریه، عراق، لبنان با یکدیگر مقابله کنیم.
** رسالت ۹۷/۹/۲۷
*  ایران یکی از ۱۰ کشور برتر در حوزه سلول‌های بنیادی است
مسئول سابق  ISCو رئیس گروه دانش شناسی و علم و اطلاعات دانشگاه شیراز گفت: ایران بعد از اینکه انقلاب به پیروزی رسید در حوزه یافته‌های علمی و پیشرفت‌های علمی و فناوری قدم‌های مثبت و محکمی را برداشت. یکی از نمونه‌های بارز آن پیشرفت در حوزه سلول‌های بنیادی است که ایران توانسته در رده ۱۰ کشور برتر جهان قرار بگیرد. جعفر مهراد اظهار کرد: جمهوری اسلامی توانسته حرکت‌های موثری در عرصه علم انجام دهد اما طبعا انتظار ما بیش از این هاست چون می‌دانیم توان و ظرفیتمان بیش ازاین حرفهاست.
*  ۱۶ فروند هواپیما وارد کشور شد
فرزانه شرفبافی مدیر عامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با یادآوری این که سه قرارداد بزرگ برای خرید هواپیما در دوره برجام امضا کردیم، گفت: بر این اساس ۱۶ فروند هواپیما شامل سه فروند ایرباس و ۱۳ فروند ATR‌ وارد کشور شد.
وی با تاکید بر این که نگران مسائل مربوط به تحریم نیستیم، گفت:‌از اتحادیه اروپا انتظار داریم مانند هواپیمای ATR‌ مجوز تمدید اوفک برای تحویل هواپیماهای ایرباس به ایران ایر را دریافت کند.
** وطن امروز ۹۷/۹/۲۷
*   بیداری مردم منطقه اجازه دست‌درازی بیگانگان را نمی‌دهد
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به تغییرات هژمونی‌‌های حاکم بر دریا گفت: بیداری مردم منطقه و فهم منافع دریا برای کشور‌ها قطعا بیش از این اجازه دست‌درازی بیگانگان به منافع‌شان را نمی‌دهد.
امیر دریادار حسین خانزادی دیروز در نمایشگاه بین‌المللی دریایی در جزیره کیش اظهار داشت: جهان چه بخواهد و چه نخواهد ایران یک موقعیت گذرگاهی دریایی و هوایی دارد و گذرگاه‌‌های دریایی مهمی در منطقه ما قرار دارد، این منطقه می‌تواند ۳ قاره را به هم متصل کند، انبار انرژی فسیلی جهان در منطقه ما قرار دارد و بخش اعظمی از تجارت جهان از طریق اقیانوس هند انجام می‌شود.
*  پیام‌های دیدار البشیر با اسد در دمشق
ریاست‌جمهوری سوریه از سفر عمر البشیر، رئیس‌جمهوری سودان به دمشق و دیدارش با بشار اسد خبر داده است؛ این برای نخستین بار از زمان آغاز جنگ در سوریه در سال ۲۰۱۱ است که رئیس‌جمهوری یک کشور عربی وارد سوریه می‌شود.
بشار اسد و البشیر در کاخ الشعب با یکدیگر دیدار و درباره تقویت روابط دوجانبه و تحولات سوریه و منطقه بحث و تبادل نظر کردند. ۲ طرف سوری و سودانی بر ضرورت تشریک مساعی کشورهای عربی برای عبور از بحران‌هایی که بسیاری از کشورهای عربی با آن مواجه هستند، تاکید کرده و خواستار احترام به حاکمیت این کشورها و عدم دخالت در امور داخلی آنها شدند.
** مردم سالاری ۹۷/۹/۲۷
*  دشمن بارها درمورد حمله به مراکز هسته‌ای ایران فکر کرده است
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: دشمن بارها و بارها به این فکر کرده که به مراکز هسته‌ای ایران حمله کند، اما با وجود پدافند غیرعامل این برنامه‌ریزی‌ها خنثی شده‌اند. احمد وحیدی طی سخنانی در اولین گردهمایی دانش‌آموختگان و نخبگان پدافند غیرعامل که در سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، گفت: مسئله دشمن‌شناسی از اهمیت بالایی برخوردار است و گاهی بعضی‌ها می‌گویند که دشمن کجا بود و اگر ما این مسئله را حل نکنیم دچار مشکل بزرگ خواهیم شد، زیرا نباید لحظه‌ای از دشمن غافل بود، لذا خودمان را باید در جبهه‌ای بدانیم که دشمن دائم علیه ما فکر می‌کند و اقدام می‌کند. وی ادامه داد: اگر پدافند غیرعامل همه زحمات را انجام دهد و مردم و مسئولان مقابل دشمن هوشمند باشند، این زحمات نتیجه می‌دهد.
*  حمله عربستان به سنای آمریکا
عربستان سعودی قطعنامه‌های سنای آمریکا برای پایان کمک نظامی واشنگتن به ائتلاف تحت رهبری عربستان در جنگ یمن و همچنین مقصر شناختن محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در قتل جمال خاشقجی را «مداخله» آمریکا در امور داخلی خود دانسته و این اقدام را محکوم کرده است. وزارت امور خارجه این کشور روز دوشنبه ۲۶ آذر (۱۷ دسامبر) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «پادشاهی عربستان موضع‌گیری اخیر سنای آمریکا مبنی بر اتهامات بی‌اساس را محکوم می‌کند و دخالت آشکار در امور داخلی خود را نمی‌پذیرد.» آمریکا تاکنون علنا به بیانیه عربستان واکنش نشان نداده است.
** آرمان ۹۷/۹/۲۷
*  صلح سازی ایران به برجام محدود نمی‌شود
مشاور رئیس‌جمهور تاکید کرد که برجام بعد از خروج آمریکا آسیب دیده است و حتی شاید به خاطر عدم پایبندی سایر کشورها به تعهداتشان آسیب بیشتری ببیند. اما هر اتفاقی بیفتد، برجام توانست داغ ننگ تسلیحات هسته‌ای را از پیشانی ایران بردارد. حسام‌الدین آشنا افزود: بعد از خروج آمریکا کسی از آمریکا حمایت نمی‌کند و نگران فعالیت‌های هسته‌ای ایران نیستند و اکنون برجام سرمایه‌ای ارزشمند برای صلح و آرامش در منطقه است. وی گفت: صلح سازی ایران به برجام محدود نمی‌شود و با کمک روسیه و با حمایت ارتش سوریه مانع فروپاشی و تجزیه این کشور شدیم.
وی افزود: ایران براندازی نظام‌های سیاسی مستقر در منطقه، به روش شورش‌های مسلحانه و مداخله خارجی و شیوه‌های غیردموکراتیک و بیرون از صندوق‌های رأی را برنمی‌تابد.
*  برای سازندگی هم در کنار عراق می‌ایستیم
سفیر ایران در بغداد با اشاره به روابط تجاری میان ایران و عراق گفت: همانطور که در جنگ با داعش در کنار عراق ایستادیم برای سازندگی نیز در کنار آن می‌ایستیم. ایرج مسجدی در یک سمینار اقتصادی مشترک در بصره که تاجران و تولیدکنندگان ایرانی و عراقی در آن حضور داشتند گفت: جمهوری اسلامی ایران یک سفارت و پنج کنسولگری در عراق دارد و تمام آنها برای همکاری و ارتباط تلاش می‌کنند. مساله اقتصاد در روابط خارجی میان کشورها از اهمیت زیادی برخوردار است و ما بر این باوریم که عراق به ایران نیازمند است و ایران نیز به عراق نیازمند است.
** آفرینش ۹۷/۹/۲۷
*  لاوروف تحریم‌های آمریکا علیه ایران را غصب اموال دیگران خواند
وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: اقدامات آمریکا علیه کشورها یا شرکت هایی که خلاف قوانین داخلی این کشور با ایران همکاری می کنند، در واقع غصب (گرفتن هرچیزی به زور) اموال دیگران است.
سرگئی لاوروف افزود: آمریکا تحریم هایی را در خصوص همکاری روسیه، چین و متحدان خود با ایران به اجرا گذاشته است که همگی بر گرفته از قوانین داخلی این کشور است.
*  جاسوسان اسراییلی به صورت عادی به ایران می‌روند
نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد:جاسوسان اسرائیل برای جلوگیری از اهداف هسته‌ای ایران به صورت عادی به ایران می روند.
بنیامین نتانیاهو در کنفرانس سفرای این کشور در آمریکای لاتین، آفریقا و آسیا اعلام کرد که جاسوسان اسرائیل برای جلوگیری از اهداف هسته‌ای ایران به صورت عادی به ایران می روند. نخست وزیر رژیم صهیونیستی بدون اشاره به زرادخانه‌های مخفی و به دور از بازدیدهایِ آژانس بین المللی انرژی اتمی که متعلق به این رژیم هستند، ادامه داد: در همه جای جهان در خصوص برنامه هسته‌ای ایران در حال مبارزه هستیم. وی در این خصوص ادامه داد: به صورت ادواری برای کسب اطلاعات از آنجا دیدن هائی را نیز داریم.
** قدس ۹۷/۹/۲۷
*  ائتلاف بی‌سروصدای قطر با ایران و ترکیه برای مقابله با عربستان
هفته نامه انگلیسی زبان عرب ویکلی در تحلیلی به شکل‌گیری ائتلاف قطر با ایران و ترکیه اشاره کرد و نوشت: قطر بی سر و صدا ائتلافی با ایران و ترکیه شکل داده و با موضع‌گیری علیه متحدان سابق عرب خود امنیت منطقه (حاصل از ائتلاف اعراب) را تضعیف می‌کند. به نوشته عرب ویکلی، قطر از اتحاد با امارات، بحرین، عربستان و مصر که از اخوان المسلمین حمایت می‌کند، به تدریج به سوی اتحادی غیر رسمی و آشکار با ایران و ترکیه حرکت کرده است. این اقدام خطر خروج دوحه از مدار عرب-سنی را در پی دارد.
به نوشته عرب ویکلی، دوحه بدون قید و شرط به آنکارا و تهران پیوسته و موضع‌گیری خود را در یک اتحاد منطقه‌ای با هدف سلطه ژئوپولتیک و مهار بی‌ثباتی دنبال می‌کند.
*  مذاکره با آمریکا منافع ایران را تامین نمی‌کند
نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: هیچ تضمینی نیست که بار دیگر با آمریکایی‌ها و این بار با ترامپ مذاکره کنیم و پس از چند ماه کش و قوس فراوان به یک توافق برسیم و آمریکایی‌ها به این توافق پایبند باشند؛ بنابراین در شرایط فعلی این مذاکره نمی‌تواند منافع ما را تامین کند.
این واقعیتی انکارناپذیر است که آمریکا بدعهد و غیر قابل اعتماد است و این امر در روند مذاکرات هسته‌ای کاملا مشهود بود.
** خراسان ۹۷/۹/۲۷
* گروه پهپادی هوانیروز تشکیل می‌شود
فرمانده هواپیمایی نیروی زمینی ارتش با بیان این که موضوع تشکیل سازمان پهپادی و این گروه پهپادی هوانیروز در دستور کار است و به زودی تشکیل می‌شود، گفت: این نهاد نظامی پس از این به منظور انجام «بعضی ماموریت ها» از پهپاد استفاده می‌کند.سرتیپ قربانی افزود: نیروی زمینی ارتش یکی از قدرتمند ترین یگان‌های پهپادی منطقه را در اختیار دارد.
** اعتماد ۹۷/۹/۲۷
*  عقب نگه داشتن ایران هدف آمریکاست
امیر سرتیپ حاتمی در جشنواره هفته پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی مالک اشتر از پروژه‌ها و طرح‌های صنعتی و دفاعی بازدید و در جمع محققین، پژوهشگران، اساتید و دانشگاهیان حضور یافت و گفت: بی اعتماد و ناامید کردن ملت از آینده روشن پیش رو و تضعیف قدرت دفاعی جمهوری اسلامی به عنوان اهداف محوری علیه ایران اسلامی از سوی دشمنان دنبال می‌شود و بر همین اساس است که با قدرت موشکی و اقتدار منطقه‌ای ایران اسلامی مخالفت می‌کنند.
وزیر دفاع بیان کرد: هدف آمریکایی‌ها تقویت کشورهای تحت سلطه خود در منطقه از سوئی و عقب نگه داشتن ایران اسلامی از سوئی دیگر است.
** شهروند ۹۷/۹/۲۷
*  محبوبیت ترامپ به پایین‌ترین حد خود در ۷ ماه گذشته رسید
نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد که تعداد کمتری از شهروندان آمریکایی نظر مثبتی درباره عملکرد ریاست جمهوری دونالد ترامپ دارند و محبوبیت او به ۴۳ درصد رسیده است که کمترین سطح در هفت ماه گذشته است.
علاوه بر این نظرسنجی مذکور نشان می‌دهد تعداد بیشتری از مردم نسبت به ماه‌های گذشته منتقد سیاست‌های ترامپ هستند. در مجموع ۵۴ درصد از شرکت کنندگان گفتند اقدامات رئیس جمهوری آمریکا را قبول ندارند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
وحدت حوزه و دانشگاه با شعار محقق نمی‌شود
حوزه/ آیت الله نمازی در دیدار مسئولین حراست دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان، با بیان اینکه اگر دانشگاه ها در مسیر درست حرکت کنند، بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می‌شود، مشکلات فعلی کشور را ناشی از واگذاری مسئولیت ها به افراد غیر متخصص و ناتوان دانست و گفت: پست ها در ادارات و دانشگاهها باید به افراد متعهد، متخصص  و کاردان سپرده شود. عضوجامعه مدرسین با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه با شعار محقق نمی‌شود، تصریح کرد: در صورتی که دانشگاه ها از یک طرف معرفت شناسی و از طرف دیگر رشد و توسعه علمی را سرلوحه کاری خود قرار دهند خواهند توانست در وحدت حوزه و دانشگاه موفق باشند.
حوزه علمیه موتور محرک و مولد فکر و اندیشه تمدن اسلامی است
حوزه/ آیت‌الله اعرافی در همایش اختتامیه ششمین دوره جشنواره علمی پژوهشی میرداماد با تاکید بر ضرورت توسعه علوم انسانی و اجتماعی توسط حوزه‌های علمیه، گفت: جایگاه حوزه علمیه در تولید علوم اسلامی بسیار مهم است وحوزه‌های علمیه نقش کلیدی در تعریف تمدن اسلامی دارند.وی درادامه گفت: متناسب با هر زمان تمدن اسلامی باید بازسازی بشود و این باید از منابع و متون استخراج وبه کار بسته شود و این کار حوزه است. البته در این زمینه پژوهشگران دانشگاه و بخش‌های دیگر نیز اثر دارند، اما نباید این را انکار کنیم که اصل موتور محرک و مولد فکر و اندیشه نظام اسلامی، جامعه و همچنین تمدن اسلامی باید در حوزه رقم بخورد.
طلاب  و روحانیون به خودسازی اهتمام داشته باشند
خبرگزاری کوثر/آیت الله موسوی اصفهانی در مراسم افتتاح ساختمان مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران همدان با اشاره به اینکه طلاب مفتخر به تفقه در دین باید یک وظیفه سنگین برای خودشان تصور کنند، اظهار کرد: مسئله مهم این است که طلاب به خودسازی اهتمام داشته باشند و اگر مدیر، استاد و معاون خودساخته باشد عمل او در مجموعه تحت مدیریتش تاثیر می‌‌گذارد. عضو جامعه مدرسین اهمیت توجه به مسائل اخلاقی در حوزه‌های علمیه خواهران و برادران را مورد تاکید قرار داد و گفت: از مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تقاضا داریم که نسبت به مسائل اخلاقی هم توجه بیشتری صورت گیرد که خواهران طلبه بتوانند در جامعه اثرگذاری بیشتری داشته باشند.
اعتراضات جلیقه‌زرد‌ها به ایتالیا نیز رسید
باشگاه خبرنگاران/انجمن‌های حامی آوارگان با الهام گرفتن از اعتراضات ضد نظام سرمایه‌داری در فرانسه، در پایتخت ایتالیا تظاهرات می‌کنند.اما در این میان، دانشجویان نیز در حمایت از آوارگان به صحنه آمده و جلیقه زرد بر تن کرده اند. چرا که امروزه، صحبت از حقوق کارگران و ترس از آینده آنهاست.
قطر برای آوارگان یمن پناهگاه می‌سازد
مهر/ دولت قطر با سازمان ملل متحد توافقی را امضا کرد که به موجب آن، دوحه برای بیش از ۲۶ هزار نفر از آوارگان جنگ چهارساله یمن پناهگاه می‌سازد.این توافقنامه با بودجه ای بالغ بر ۳ میلیون دلار روز یکشنبه میان «صندوق توسعه قطر» یک مؤسسه خیریه قطری و کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و در حاشیه نشست دوحه به امضاء رسید.
 ترکیه با همکاری ایران  مانع جدایی اقلیم کردستان شد
تسنیم / وزیر کشور ترکیه طی سخنرانی در مجلس ملی این کشور همکاری‌های ترکیه٬ ایران و عراق در ممانعت از شکل‌گیری دولت در اقلیم کردستان را مهم ارزیابی کرد. سلیمان سویلو به تحولات منطقه و رفراندوم جدایی طلبی اقلیم کردستان عراق پرداخته و گفت: در شمال عراق رفراندوم برگزار شد و چیزی نمانده بود که یک دولت شکل بگیرد، اما ترکیه سریع در همکاری با ایران و عراق وارد این پرونده شد و از این بازی ممانعت به عمل آورد.
 مذاکره ایران و عراق برای مبادلات بانکی
تسنیم/ رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: مذاکراتی میان بانک مرکزی ایران و عراق در جریان و در حال نهایی شدن است تا گشایش اعتبارات به صورت بانکی و رسمی از طریق ریال و دینار انجام شود.آل اسحاق افزود: مشکل عملیاتی برای صادرات به کشور عراق نداریم به طوری که در ۸ ماه سال جاری معادل کل صادرات سال قبل و ۸ میلیارد دلار تا به امروز به این کشور صادرات داشته ایم اما برای تسهیل امور، مذاکراتی با عراق صورت گرفته است.
  دستگاه‌های مسئول درمورد بودجه ۹۸ به مردم گزارش دهند
ایرنا/ وزیر کشور در جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی، بر ضرورت اطلاع رسانی آگاهی بخش و کارشناسانه دستگاه‌های مسئول درباره بودجه ۹۸ تاکید کرد. رحمانی فضلی ابراز امیدواری کرد: روند ثبات در بازار و رویکرد تعدیل قیمت ارز استمرار یابد و در عین حال مدیریت قیمت ارز و سایر اقلام و کالاها، توامان با مدیریت چالش‌های اصلی و نیازهای مهم در عرصه‌های اقتصادی، تولیدی و اجتماعی دنبال شود.
 تکاپوی دموکرات‌های آمریکا برای تصویب قطعنامه علیه عربستان
ایرنا / تارنمای هیل گزارش داد،«نانسی پلوسی» عضو ارشد حزب دموکرات آمریکا تحت فشار است تا هنگامی که ریاست مجلس نمایندگان را برعهده می‌گیرد، دونالد ترامپ را در رابطه با عربستان به چالش بکشد.اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارند جلسات استماعی در خصوص جنگ ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان علیه یمن برگزار کنند. آنها همچنین می‌خواهند ژانویه درباره قطع حمایت آمریکا از این جنگ رای گیری کنند.
دشمنی با ایران کار آمریکا را پیچیده کرده است
ایرنا/رییس بخش مطالعات افغانستان و پاکستان در اندیشکده ‘بنیاد خاورمیانه’ می‌گوید، حل مشکلات افغانستان بدون مشارکت کشورهای همسایه آن ممکن نیست و دشمنی دولت ترامپ با ایران وضعیت آمریکا را در آن کشور پیچیده تر کرده است.«ماروین واینبام» بر ضرورت همکاری منطقه ای برای بازگرداندن ثبات به افغانستان تاکید کرد و افزود: ما فرق چندانی در رویکرد دولت ترامپ و دولت‌های پیشین نمی‌بینیم. تنها تفاوت این بوده است که ترامپ اظهار کرد می‌خواهد نیروهای آمریکایی را از افغانستان خارج کند.
 نخست وزیر فرانسه: اشتباه کردیم به حرف مردم گوش نکردیم
ایرنا/ «ادوارد فیلیپ» نخست وزیر فرانسه در پی ادامه اعتراضات موسوم به «جلیقه زردها» اظهار داشت که دولت اشتباهاتی مرتکب شده و به اندازه کافی به سخن مردم گوش نکرده است. همچنین پلیس فرانسه اعلام کرد در اعتراض به سیاست‌های ناعادلانه دولت امانوئل مکرون ودرپی اعتراضات فعالان جنبش ضدسرمایه‌داری روز چهارشنبه (۱۹ دسامبر) تمامی کمیساریا‌ها و مراکز پلیس در سراسر این کشور تعطیل خواهند بود و پلیس این کشور درصدد پیوستن به این اعتراضات و دست کشیدن از سرکوب مردم است.
اعتراف آمریکا به ناتوانی در براندازی نظام سوریه
ایرنا/ نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه اعتراف کرد که واشنگتن دیگر خواهان براندازی نظام قانونی سوریه و برکناری بشار اسد رئیس جمهوری این کشور نیست. جیمز جفری گفت: ما برای ساقط کردن اسد تلاش نمی‌کنیم. جفری همچنین در حالی که ایران به درخواست دولت قانونی سوریه در این کشور حضور دارد، خواستار خروج نیروهای ایرانی از این کشور شد.وی در عین حال نتوانست اثرگذاری ایران را انکار کند و گفت آمریکا می‌پذیرد که تهران نقش دیپلماتیک خود را در سوریه حفظ کند.
نیروهای جهاد دانشگاهی، روحیه “ما نمی‌توانیم” را شکست دادند
ایسنا/ معاون اول رییس جمهور گفت: فرصت‌های مهمی در دل تحریم ها وجود دارد و جهاددانشگاهی از نهادهای فرصت ساز و ظرفیت ساز در کشور ماست. نیروهای جوان این نهاد چه در دوران جنگ چه در دوران سازندگی و چه بعد از آن، روحیه “ما نمی‌توانیم” را شکست دادند.
جهانگیری در آئین رونمایی از ۱۰ محصول فناورانه جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: مسیر توسعه‌ علمی، سریع ترین راه برای توسعه‌ پایدار است و باید ملزومات آن را در کشور فراهم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *