خبرروز ۱۳۹۷/۰۹/۲۵

میلاد باسعادت امام حسن عسکری(علیه السلام) را تبریک می‌گوییم

  • آیت الله العظمی نوری همدانی: فعالان قرآنی رسالت سنگین زینبی بودن را بر دوش دارند
  • آیت الله حسینی بوشهری: پژوهشگران حوزوی نیازمند توجه و حمایت مسئولان هستند
  • آیت الله اعرافی: رویکرد قانونگذاری در ایران قابل استفاده در کشورهای دیگر است
  • آیت الله کعبی: انتشار پیام مبتنی بر «فطرت» رسالت اصلی رسانه‌ها است
  • آیت الله اسلامیان: خاموش شدن فتنه داعش مدیون جانفشانی مدافعان حرم و رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری بود

 

** جام جم ۹۷/۹/۲۵
*  منافع ملی در مجلس صاحب ندارد
محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در دیدار اعضای شورای مرکزی حزب بیداری اسلامی گفت: ۲۹۰ نماینده قسم می‌خورند حافظ منافع ملی باشند در حالی که ۱۰ نفر هم اینگونه نیستند. منافع ملی در مجلس صاحب ندارد. در تئوری می‌گوییم منافع ملی در راس امور است.
باهنر افزود: در مجلس هرکسی طرفدار اهداف خودش است. متاسفانه ساختار مجلس این است که نمایندگان به دنبال منافع منطقه‌ای هستند و هیچ کس به منافع ملی فکر نمی کند.
** همشهری ۹۷/۹/۲۵
*  کشف اموال گران قیمت سلطان سکه
دادستان تهران در حاشیه نشست با مدیران رسانه‌ها در جمع خبرنگاران در رابطه با آخرین وضعیت شناسایی اموال وحید مظلومین گفت: پلیس گزارش مبسوطی از شناسایی اموال مظلومین ارائه کرده که حداقل ۱۷ ملک و تعدادی خودروی گران‌قیمت از جمله یک دستگاه BMW 2018 که در یک برج مسکونی مخفی شده بود و همچنین املاکی درکیش شناسایی شده است. عباس جعفری دولت‌آبادی در رابطه با پرونده‌های اقتصادی گفت: در پرونده پتروشیمی‌ها تا امروز ۱۹ نفر دستگیر شده‌اند که مربوط به پت‌ها بود و موجب گرانی مواد پلاستیکی در بازار شده بود که از میان دستگیر شدگان ۳ نفر از بخش دولتی و مابقی از بخش آزاد هستند. وی بیان کرد: در پرونده کاغذ نیز ۶ متهم دستگیر شدند.
** کیهان ۹۷/۹/۲۵
*  هشدار طلاب و دانشجویان بسیجی نسبت به آسیب‌های پیوستن به FATF
جمعی از تشکل‌های بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور و بسیج حوزه‌های علمیه طی نامه‌ای به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره خطرات پیوستن به کنوانسون پالرمو و CFT هشدار دادند.
*  توسعه روابط و همکاری‌های ایران و ترکیه به نفع دو ملت و منطقه است
محمود واعظی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور عصر جمعه در جریان سفر به ترکیه، با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از دیدارها و رایزنی‌های خود با مسئولان عالی رتبه ترکیه و توافقات انجام شده برای سفر آتی روحانی به این کشور و برگزاری پنجمین نشست شورایعالی همکاری‌های راهبردی ایران و ترکیه، افزود: توسعه روابط و همکاری‌های ایران و ترکیه به نفع دو ملت و منطقه است.
*  حزب‌الله لبنان در جنگ بعدی تنها نخواهد بود
سخنگوی «جنبش نجبای عراق» به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هشدار داد که این جنبش، حزب‌الله لبنان را در هیچ جنگی تنها نخواهد گذاشت.
«سید هاشم الموسوی» در واکنش به تهدیدهای «بنیامین نتانیاهو» علیه لبنان و جنبش حزب‌الله‌، به وی هشدار داد که در صورت بروز هر جنگی علیه حزب‌الله، جنبش نجباء‌ در کنار حزب‌الله علیه اسرائیل خواهد جنگید. نتانیاهو طی هفته‌های اخیر حزب‌الله لبنان را به حمله تهدید ‌کرده است.
** شرق ۹۷/۹/۲۵
*  آمریکا به‌دنبال ایجاد نارضایتی در مردم است
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه دولت آمریکا امروز بیش از هرچیز به‌دنبال سست‌کردن حمایت مردم از نظام و ایجاد نارضایتی در بین آنها است گفت: شاه‌بیت تلاش آمریکایی‌ها ایجاد نارضایتی و تنش در جامعه و ضربه‌زدن به ثبات کشور در همه بخش‌هاست.
آمریکایی‌ها می‌کوشند از طریق ایجاد بی‌ثباتی در کشور به اهداف خود برسند و مجموعه اطلاعات آشکار و پنهان ما این واقعیت را تایید می‌کند.
حسین ذوالفقاری افزود: همه مدیران موظفند همه توان خود را در راستای جلب رضایت مردم و خدمت به آنها به کار بگیرند.
*  به رسمیت شناختن بیت‌المقدس غربی توسط استرالیا
استرالیا اعلام کرد از این پس بیت‌المقدس را به جای تل‌آویو به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می‌شناسد.
اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا گفت: «استرالیا بیت‌المقدس غربی را که کنست [مجلس اسرائیل] و چندین نهاد دولتی دیگر اسرائیل در آن قرار دارد، به عنوان پایتخت این کشور به رسمیت می‌شناسد.» دولت فلسطین این اقدام استرالیا را گامی غیرمسئولانه خواند.
** ایران ۹۷/۹/۲۵
*  «راسنفت» روسی از ایران می‌رود
روزنامه روسی Vedomosti به نقل از سه منبع نزدیک به مدیریت عالی «راسنفت» گزارش داد، این شرکت نفتی که بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت روسیه است، تصمیم به خروج از ایران و ملغی کردن قرارداد ۳۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مشترک روسیه و ایران در پروژه‌های نفت و گاز در جمهوری اسلامی ایران گرفته است.
راسنفت با توجه به تحریم‌های ایالات‌ متحده در مورد نفت ایران و با توجه به تغییر در استراتژی این شرکت برای تمرکز بر تولید رو به رشد در روسیه، مشارکت خود در ایران را ملغی کرده است.
*  پنجمین هفته اعتراضی در پاریس
روزگذشته خیابان شانزه لیزه برای پنجمین هفته متوالی مملو از حضور جلیفه‌زردها شد. دولت فرانسه برای کاستن از تنش‌ها، حضور نیروهای امنیتی را به هزاران تن افزایش داد و حتی برخی منابع اعلام کردند ۶۹ هزار نیروی امنیتی در خیابان‌های فرانسه حضور دارند. در این اعتراضات، دست کم ۸۰ نفر دستگیر شدند و پلیس با استفاده از گاز اشک‌آور سعی بر متفرق کردن جمعیت کرد.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۹/۲۵
*  برجام یک دستاورد برجسته دیپلماتیک است
روسای گروه‌های دوستی ایران و ایرلند در بیانیه مشترکی، برجام را یک دستاورد برجسته دیپلماتیک دانستند و اعلام کردند که همگام با مواضع محکم ایران و اتحادیه اروپا، بر اهمیت اجرای کامل آن تاکید دارند.
روسای ایرانی و ایرلندی گروه دوستی پارلمانی، در بیانیه مشترک تصریح کردند: ما به فرصت‌ها و ظرفیت‌های ممتازی که برای توسعه همکاری بین ایران و ایرلند وجود دارد، اذعان داریم. لازم است این ظرفیت‌ها و فرصت‌ها در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری، علمی و فرهنگی محقق شوند.
*  احمدی‌نژاد برای پرداخت یارانه‌ها ۵ هزار میلیارد تومان به بانک مرکزی بدهکار بود
رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره پیشنهاد احمدی‌نژاد درخصوص افزایش یارانه‌ها به ۹۰۰ هزار تومان گفت: دولت باید کسری ۵ هزار و هشتصد میلیارد تومانی که دولت قبل برای پرداخت همین ۴۵ هزار و پانصد تومان یارانه برایمان باقی گذاشته بپردازد، پس چه طور می‌شود این مبلغ یارانه را با این بدهی که دولت قبل گذاشته، اضافه کرد.
محمدباقر نوبخت درباره اظهارنظر برخی از مسئولان سابق کشور درباره افزایش میزان یارانه‌ها و تاثیر آن بر روی افکار عمومی گفت: مردم ما فهیم‌تر از این حرف‌ها هستند که چنین صحبت‌هایی بر رویشان تاثیرگذار باشد.
** وطن امروز ۹۷/۹/۲۵
*  اموال ایران را به نفع مخالفان ضبط کنید
رضا پهلوی، فرزند شاه مخلوع در انستیتو واشنگتن پیشنهاد داد کشورهای غربی اموال ایران در خارج از کشور را ضبط کرده و آنها را در اختیار مخالفان حکومت ایران قرار دهند.
او همچنین هرگونه کمک- مالی و غیر از آن- از جانب عربستان و اسرائیل به خود را رد کرد و گفت اگر کشورهای غربی اموال حکومت ایران در خارج از کشور را مصادره کرده و در اختیار نیروهای مخالف قرار دهند بهتر از آن است که آنها را به ایران بفرستند؛ او مستقیما به باز پس فرستادن اموال ایران بعد از برجام اشاره کرد.
*  دیدار جابری انصاری با لاورنتیف
حسین جابری انصاری، دستیار ارشد وزیر امور خارجه روز گذشته با الکساندر لاورنتیف، نماینده پوتین در امور سوریه در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.
** جوان ۹۷/۹/۲۵
*  برخورد با فساد منحصر به دستگاه قضایی نیست
در جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام که به ریاست آیت الله جنتی برگزار شد، وی با اشاره به مشکلات ناشی از تورم و گرانی‌ کالاهای مورد نیاز مردم خواستار نظارت مؤثر دستگاه‌های مسئول شد و افزود: انتظار به حق مردم رسیدگی جدی به وضعیت آشفته بازار است و در شرایط فعلی این موضوع می‌بایست به عنوان اولویت اصلی همه دستگاه‌ها مورد توجه جدی قرارگیرد.
آیت الله جنتی همچنین موضوع برخورد با فساد بویژه مفاسد اقتصادی را وظیفه‌ی همه قوا دانست و ضمن تشکر از اقدامات قوه قضائیه در این خصوص گفت: مبارزه با فساد در هر سطحی و هر دستگاه و نهاد، وظیفه‌ای همگانی است اما برخورد منحصر به دستگاه قضایی نیست و می‌بایست در همه قوا و با شکل‌گیری هر نوع فساد برخورد مؤثر صورت پذیرد.
*  برای تداوم موفقیت‌ها باید از آسیب‌شناسی استقبال کرد
سردار «یدالله جوانی» معاون سیاسی سپاه در آیین رونمایی از طرح‌های پژوهشگاه امام صادق(ع) سپاه در خصوص ضرورت کار‌های پژوهشی اظهارکرد: تحقیقات و پژوهش‌ها باید به سمت کار‌های میدانی به ویژه در موضوعات روز سوق یابد تا خروجی آن منجر به تحلیل درست از موضوع باشد.
وی افزود: البته در مسأله‌یابی نباید از آسیب‌شناسی‌ها هم غفلت کرد. برای تداوم موفقیت نیاز به آسیب‌شناسی هم داریم؛ بنابراین اگر می‌خواهیم عمق‌بخشی داشته باشیم، باید به نتایج پژوهش‌ها اعتنا کنیم.
** آفتاب یزد ۹۷/۹/۲۵
*  شورای نگهبان نمی‌تواند از ایرادات CFT چشم پوشی کند
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در سخنانی اظهار داشت: اینکه CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی قرار می‌گیرد به این علت است که مجمع تشخیص موارد اختلافی بین شورای نگهبان و مجلس را همواره مورد رسیدگی قرار می‌دهد و موضوع جدیدی نیست.
وی ادامه داد: ایرادات شورای نگهبان به CFT را نباید سیاسی دانست و شورای نگهبان باید بر اساس قانون اساسی و شرع مقدس اسلام ایرادات لازم را بگیرد و نمی تواند از اشکالات چشم پوشی کند.ایرادات شورای نگهبان ١١ گانه است نه ٢٢ گانه و نباید بزرگ نمایی کنیم چون ١١ مورد ایراد گرفته شده است که بر دیگر موارد تاثیر می‌گذارد.
*  عربستان اگر نفتش را نفروشد از گرسنگی می‌میرد
لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه آمریکا عنوان داشت: عربستان به آمریکا نیاز دارد و مجبور به فروش نفت خود است چرا که در غیر این صورت از گرسنگی خواهد مرد. وی بار دیگر تاکید کرد: عربستان نیازمند آمریکاست و اگر آمریکا نبود عربستانی‌ها طی چند هفته باید به زبان فارسی صحبت می‌کردند. گراهام گفت: عربستانی‌ها یا باید نفت‌شان را بفروشند یا گرسنگی را تحمل کنند. آنها چیزی را که برای اقتصاد وابسته به نفت‌شان خوب است، انجام می‌دهند.
** رسالت ۹۷/۹/۲۵
*  قانون مبارزه با پولشویی کشور نیازمند اصلاح است
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قانون مبارزه با پولشویی کشور نیازمند اصلاح است. محسن رضایی در نشست خبری درباره لایحه اصلاح قانون پولشویی کشور اظهار کرد: بحث‌ها پیرامون اصلاح قانون پولشویی در مجمع تشخیص مصلحت آغاز شده و احتمالاً یکی دو جلسه مجمع را به خود اختصاص خواهد داد. وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره CFT و تصویب آن اظهار کرد: مصوبه مجلس شورای اسلامی در رابطه با لایحه CFT هنوز به مجمع تشخیص مصلحت نیامده است، اما مطمئن باشید مجمع تشخیص مصلحت نظام از منافع مردم و نظام نخواهد گذشت و با شجاعت و منطق و با در نظر گرفتن کارشناسی‌های فراوان درباره این لوایح تصمیم خواهد گرفت.
*  افزایش۵۰ درصدی مراجعات به کمیته امداد
پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: طی۷-۶ ماه اخیربا توجه به بالارفتن ناگهانی نرخ تورم به اقشارمختلف به خصوص ضعیف فشاروارد شد وهمین باعث افزایش۵۰ درصدی مراجعات به کمیته امداد وهمچنین افزایش خدمات موردی ما شد. رئیس کمیته امداد با بیان اینکه علی رغم مشکلات چند ماه اخیرکشورومردم، خیرین کمک های خوبی به ما داشته‌اند و نه تنها این کمک‌ها کم نشد بلکه افزایش نیزیافته است، گفت: ازابتدای سال جاری تاکنون متوسط کمک های مردمی۳۵ درصد رشد داشته که البته دربخش طرح اکرام این کمک‌ها به بیش از۵۰ درصد افزایش، رسیده است.
** مردم سالاری ۹۷/۹/۲۵
*  جایگزینی برای برجام وجود ندارد
«برندون همر»، سفیر استرالیا در اتریش در صفحه شخصی خود در توییتر با اشاره به این‌که هیچ جایگزینی برای برجام به منظور کنترل برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد، نوشت: «همانطور که نخست وزیر «اسکات موریسون» اعلام کرد، استرالیا مواضع خود نسبت به برجام را حفظ خواهد کرد.» «اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا در رابطه با برجام ادعا کرده است: «ما نه تنها نسبت به آن‌چه که در این توافق موجود است نگرانیم، بلکه نسبت به آن چیزهایی که در این توافق نیستند نیز ابراز نگرانی می‌کنیم. این توافق به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در خاورمیانه نمی‌پردازد و جامعه جهانی باید به این‌گونه اقدامات واکنش نشان دهد.»
*  نقشه تازه آمریکا برای تشدید فشار علیه سیستم مالی ایران
نشریه واشنگتن فری‌بیکن در گزارشی به نقل از منابعی نوشت که تعدادی از نمایندگان آمریکایی در مراحل اولیه طرحی هستند تا با طرح اتهام پول شویی وتامین مالی تروریسم علیه تمامی بانک‌های ایرانی، به تحریم و انزوای آنها بپردازند. این منابع به فری‌بیکن گفتند که این طرح جدید توسط «تد کروز» سناتور جمهوری‌خواه ایالت تکزاس و متحدانش در مجلس نمایندگان و سنا به پیش برده می‌شود و هدف آن قطع ارتباط تمام بانک‌های ایرانی از سیستم مالی جهانی به اتهام ایفای نقش در عملیات تروریستی هستند.
** آرمان ۹۷/۹/۲۵
*  خبری از اجرای SPV نیست
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: با طولانی شدن روند اجرای SPV، اعتماد افکار عمومی ایران نسبت به اروپا خدشه‌دار شده است. کاظم جلالی اظهار داشت: متأسفانه اروپایی‌ها در این زمینه تعلل زیادی کرده‌اند در حالی که انتظار می‌رفت این مسأله را زودتر عملیاتی کنند. وی ادامه داد: پس از وعده‌های متعدد اروپایی‌ها برای جبران خسارات خروج آمریکا از برجام، تا حدودی در افکار عمومی ایران نسبت به اروپایی‌ها اعتماد شکل گرفته بود اما با طولانی شدن روند اجرای SPV، قطعا به این اعتماد خدشه‌ وارد شده است. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد: متأسفانه هنوز خبر خاصی مبنی بر اینکه قرار است اتفاق خاصی از سوی اروپایی‌ها در این زمینه رخ دهد، نشنیده‌ایم.
*  عضویت رژیم صهیونیستی در FATF ما را تحت تاثیر قرار ندهد
دیاکو حسینی مدیر برنامه مطالعات جهانی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه عضویت رژیم صهیونیستی در FATF نباید ما را تحت تاثیر قرار دهد، ‌گفت: کسانی که مخالف FATF در ایران بودند، به این مساله توجه کنند که ما می‌توانستیم زودتر از آن این پروسه را طی کرده و در این رابطه موفق‌تر عمل کنیم.
** آفرینش ۹۷/۹/۲۵
*  افزایش همکاری تهران و دهلی نو، به نفع دو کشور و منطقه است
معاون اول رییس جمهوری با بیان این که افزایش همکاری میان تهران و دهلی نو به نفع دو کشور و منطقه است، گفت: باید از همه ظرفیت‌ها برای توسعه مناسبات ایران و هند در همه سطوح استفاده کرد. اسحاق جهانگیری در دیدار سفیر ایران در دهلی نو بر گسترش روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و هندوستان در همه زمینه‌ها تاکید کرد و خواستار استفاده از همه ظرفیت‌ها برای ارتقای سطح مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور شد.
*  اختلاف نظر وین با واشنگتن درباره توافق هسته ای ایران
«جان سالیوان» معاون رئیس جمهوری آمریکا در گفتگو با روزنامه استاندارد با مثبت ارزیابی کردن روابط دو کشور آمریکا- اتریش اظهار داشت: واشنگتن و وین دارای پتانسیل های ویژه ای برای تعمیق مناسبات خود هستند.
معاون رئیس جمهوری آمریکا در بخش دیگری از این گفتگو خاطرنشان کرد: اتریش و آمریکا درباره برخی مسائل مانند توافق هسته ای ایران و پروژه گازی نورد استریم ۲ دارای اختلاف نظرهایی هستند، اما این امر نمی تواند منجر به دوری دو کشور از یکدیگر شود.
** قدس ۹۷/۹/۲۵
*  آخرین فرافکنی‌های نیکی هیلی علیه ایران
«نیکی هیلی» که باید تا چند روز دیگر کرسی سازمان ملل را به ««هدر نائورت» تحویل بدهد، آخرین ادعاهای خود علیه ایران را مطرح کرد.
نماینده آمریکا در سازمان ملل برای عوام‌فریبی در خصوص جنایات عربستان سعودی در یمن، با انتقاد شدید از ایران و تاکید بر لزوم ارسال کمک‌های انسان دوستانه به یمن، گفته است شورای امنیت باید آماده باشد اگر کسی آتش‌بس در الحدیده را نقض کرد، دست به اقدام بزند.
وی در ادامه ادعاهای خود با توصیف تجاوزات ایران با عنوان دلیل بحران در یمن گفته است تصاویر یمنی‌ها و کودکان این کشور که از گرسنگی رو به مرگ هستند، نشان می‌دهد باید دست به کار شویم تا طرف‌های درگیر پاسخگو باشند.
*  نمایندگان مجلس از ظریف به قوه قضائیه شکایت می‌کنند
شکایت تعدادی از نمایندگان از وزیر امور خارجه هفته جاری در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از تایید گزارش در صحن علنی، به قوه قضائیه ارسال می‌شود.
بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان مجلس برای اعمال ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی در خصوص اظهارات محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در خصوص وجود پولشویی گسترده در اقتصاد کشور در دستور کار هفته جاری کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.
** خراسان ۹۷/۹/۲۵
*  همه مدیران دو شغله، شستا و صندوق‌ بازنشستگی استعفا کردند
وزیر کار از دریافت استعفای تمام مدیران دوشغله شرکت‌های زیرمجموعه‌ این وزارتخانه (شستا و صندوق بازنشستگی) خبر داد. شریعتمداری اعلام کرد: در انجام وعده ای که به مردم دادم، استعفای همه مدیران دوشغله در صندوقها و سازمانهای وزارت کار دریافت و با آن موافقت شد. وی ضمن تشکر از همکاری این افراد اعلام کرد که اسامی آنها را به زودی منتشر خواهد کرد.
** اعتماد ۹۷/۹/۲۵
*  بعضی کشورهای منطقه به جنایت بدون مجازات عادت کرده‌اند
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در نشست انجمن گفتگوی دوحه در مورد ادعاهای واشنگتن در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران تاکید کرد: هیچ کشوری نمی‌تواند ادعا کند که حقوق بشر را بی نقص و اشتباه اجرایی می‌کند، ما هم ممکن است اشتباهاتی داشته باشیم، اما آمریکا در موقعیت اخلاقی نیست که در این مورد به کسی نصیحت بکند.
محمدجواد ظریف در انتقاد از رفتارهای برخی کشورهای منطقه گفت: برخی کشورهای منطقه عادت کرده‌اند جنایت کنند و از مجازات فرار کنند. وی همچنین تاکید کرد: ایران آماده است تا از نفوذ خود برای صلح در یمن استفاده کند. ظریف در مورد وضعیت ایران بعد از تحریم‌های آمریکا تاکید کرد: مشخص است که ما بر اثر تحریم‌های آمریکا تحت فشار هستیم اما می‌توانم به شما اطمینان دهم چنین فشارهایی باعث تغییر سیاست‌های ما نمی‌شود. اگر یک هنر باشد که ما ایرانی‌ها آن را بدون نقص آموخته‌ایم حاضریم با دریافت هزینه به دیگران آموزش بدهیم، هنر دور زدن تحریم‌هاست. وی در پاسخ به سئوالی در مورد ۱۲ شرطی که آمریکا برای گفتگو با ایران تعیین کرده است تاکید کرد: قطعا ما شروط کسی که قطعنامه شورای امنیت را که خودش برای تصویب آن تلاش کرده نقض می‌کند و ۱۲ شرط برای گفتگو می‌گذارد نمی‌پذیریم.
** شهروند ۹۷/۹/۲۵
*  ترامپ کنار رضاپهلوی نایستاد
پایگاه خبری-تحلیلی «پولیتیکو» گزارش داده دستیاران ترامپ در حال بررسی این موضوع بودند که رئیس‌جمهور آمریکا برای تبریک نوروز به ایرانی‌ها ویدئویی در کنار «رضا پهلوی»، فرزند شاه مخلوع ایران ضبط کند. دو منبع آگاه به پولیتیکو گفته‌اند مقام‌های شورای امنیت ملی آمریکا در نهایت تصمیم گرفتند که این کار انجام نشود و ترامپ، سرانجام پیامی طبق روال سابق منتشر کرد.
پولیتیکو در ادامه نوشته ایستادن ترامپ در کنار رضا پهلوی در آن زمان برای کارشناسان مسائل ایران، ایده‌ای مضحک به نظر آمد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
فعالان قرآنی رسالت سنگین زینبی بودن را بر دوش دارند
فارس/ آیت الله العظمی نوری همدانی در پیامی به دوازدهمین مسابقات قرآن دارالقرآن امام علی(ع) که با حضور۶هزار خواهر از سراسر کشور در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) برگزار می‌شود تصریح کرد: چهره زنان در عرصه‌های جهادی از صدر اسلام تاکنون درخشش فراوانی داشته است که در راس آن‌ها خطبه‌های آتشین و روشنگرانه حضرت زینب کبری در کوفه و شام و ادامه نهضت خون‌بار حضرت سید الشهدا از بهترین مصادیق آن است که امیدواریم رفتار، کردار و گفتار این بانوان، الگوی زنان مسلمان امروز باشد و شما حافظان و فعالان قرآنی رسالت سنگین زینبی بودن را در این زمان برعهده دارید.
 پژوهشگران حوزوی نیازمند توجه و حمایت مسئولان هستند
تسنیم /آیت الله حسینی بوشهری در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند جایگاه حوزویان را در تولید دانش دینی مطرح کند و تجلیل از نویسندگان و پژوهشگران می‌تواند مشوقی برای نو قلمان باشد. دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور گفت: باید امکانات و فضاهای مناسب سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در اختیار پژوهشگران قرار بگیرد و حمایت از پژوهشگران در دستور کار حوزه باشد تا پژوهش رشد کند.
رویکرد قانونگذاری در ایران قابل استفاده در کشورهای دیگر است
مهر/آیت الله اعرافی با بیان اینکه بخشی از قوانین در فقه موجود است، گفت:حرکت قانونگذاری در جمهوری اسلامی بر اساس سازگاری فقه، شریعت و تقنین است و بر این باوریم که قانونگذاری باید با روحی دینی، اندیشه شریعت مآب و مبتنی بر ارزش‌های دینی و اخلاقی شکل بگیرد و کاملا با آن سازگار باشد.عضو جامعه مدرسین درادامه بیان کرد: مقوله قانونگذاری به مفهوم جدید آن، در دنیای اسلام با رویکردهای متعدد و متعارضی همراه بود که گاهی به افراط و تفریط منجر می‌شد، ولی با تلاش‌های انجام شده، در جمهوری اسلامی ایران به یک مدلی و الگویی رسیده‌ایم که می‌تواند در اختیار دیگران قرار گیرد.
انتشار پیام مبتنی بر “فطرت”رسالت اصلی رسانه‌ها است
رسا/آیت‌الله کعبی در تبیین ارتباط اخلاق و رسانه با اشاره به اینکه ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی از اصول جمهوری اسلامی است، گفت:اگر رسانه‌ها بتوانند حقایق مبتنی بر فطرت را با زبان و ادبیات رسانه‌ای تبیین کنند و مطابق فرهنگ‌ها، تمدن‌ها و حتی خرده‌فرهنگ‌ها و نیز بر اساس اقتضائات محلی، منطقه‌ای، تبیین کنند؛ دیری نخواهد پایید که غول امپراطوری رسانه‌ای نظام سلطه در هم خواهد شکست.عضو جامعه مدرسین درادامه تاکیدکرد:رسالت اصلی رسانه‌ها در دنیای کنونی مسلح شدن به پیام مبتنی بر حق و فطرت است که آن پیام دین است.
خاموش شدن فتنه داعش مدیون جانفشانی مدافعان حرم و رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری بود
فارس/آیت الله اسلامیان خاموش شدن فتنه داعش را مدیون جانفشانی مدافعان حرم و رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری عنوان و خاطرنشان کرد: جوانان غیور و مومن در مقابل جنایات داعش ایستادند و این گروه تروریستی را شکست دادند.عضو جامعه مدرسین درادامه گفت: امروز گاهی شنیده می‌شود که برخی از مسؤولان که روزی آب خوردن مردم را به تصویب برجام گره زده بودند، امروز پیروزی‌های مدافعان حرم را به برجام گره می‌زنند و آن را دستاورد برجام می‌نامند.عضو جامعه مدرسین اظهار داشت: این مسائل در تاریخ کشورمان ثبت می‌شود و قطعا نسل‌های بعد قضاوت می‌کنند که چه کسانی فتنه داعش را خاموش کردند.لازم به ذکر است استاندار چهارمحال و بختیاری در اظهاراتی عقب راندن و نابودی داعش را یکی از نتایج برجام و مذاکره با امریکا بیان کرد که با واکنش‌هایی همراه بود.
آمریکایی‌ها مسجد شهر «هجین» را بمباران کردند
مهر/بعد از آنکه جنگنده‌های ائتلاف آمریکا به تازگی یک بیمارستان در شهر هجین سوریه را با خاک یکسان کردند ارتش آمریکا از بمباران یک مسجد در این شهر توسط جنگنده‌های ائتلاف خبر داد.ارتش آمریکا مدعی شد که بمباران و تخریب این مسجد با هدف مبارزه با گروه تروریستی داعش صورت گرفت.آمریکایی‌ها که بارها اهداف غیر نظامی را در سوریه به بهانه مبارزه با داعش بمباران کرده اند مدعی شدند که داعش از این مسجد به عنوان مرکز فرماندهی استفاده می‌کرد.
سیاست صهیونیستها، شکست خورده است
مهر/حسام بدران عضو دفتر سیاسی حماس اعلام کرد: سیاست اسرائیل در تخریب منازل در کرانه باختری در شکستن اراده ملت ما برای ادامه مسیر مقاومت خللی وارد نمی کند و موفق نخواهد شد.وی افزود: تلاشهای سران رژیم صهیونیستی همیشه در برابر اراده ملت ما شکست خواهد خورد.
تقدیر رئیس جمهور عراق از ایران در جنگ علیه داعش
تسنیم/رئیس جمهور عراق در مراسمی به مناسبت اولین سالگرد پیروزی عراق بر گروه تروریستی داعش از مواضع ایران در کمک به کشورش در دوره سه ساله این جنگ ستایش کرد.برهم صالح از نقش مرجعیت دینی عالی عراق در حمایت از نیروهای مسلح و الحشد‌الشعبی این کشور تقدیر کرد و افزود: ما مواضع جمهوری اسلامی به عنوان کشور برادر و دوست و هم پیمان عراق در این جنگ را ارج می‌نهیم.
آمریکا یک ژنرال صهیونیست را تحریم کرد
باشگاه خبرنگاران /وزارت خزانه‌داری آمریکا یک ژنرال بازنشسته اسرائیلی را به علت انتقال سلاح به سودان جنوبی تحریم کرد.این ژنرال بازنشسته صهیونیست متهم است که با همکاری دو تاجر سودانی تحت پوشش پروژه‌های خانه‌سازی و کشاورزی، بیش از ۱۵۰ میلیون دلار سلاح و مهمات از قبیل: تفنگ، نارنجک‌انداز و راکت‌های دوش‌پرتاب به دولت سودان جنوبی و گروه‌های مخالف آن فروخته است.
ترکیه در سوریه اقدام نظامی نداشته باشد
فارس/ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ترکیه خواست تا هرگونه اقدام نظامی یکجانبه در سوریه را لغو کند.موگرینی اظهار داشت: «ما هدف مشترک پایان خشونت، شکست تروریسم و ترویج ثبات در سوریه و منطقه گسترده‌تر را داریم. ما انتظار داریم که مقام‌های ترکیه از اقدام‌های یک جانبه‌ای که احتمالا تلاش‌های ائتلاف ضد داعش را تضعیف می‌کند یا به بی‌ثباتی بیشتر در سوریه منجر می‌شود، خودداری کند.»
 ایران حادثه تروریستی بلوچستان پاکستان را محکوم کرد
ایرنا/سخنگوی وزارت خارجه ایران، حادثه تروریستی حمله به یکی از پاسگاه‌های مرزی ایالت بلوچستان پاکستان را محکوم کرد.در حمله تروریستی شامگاه جمعه در منطقه ‘ گچ ‘ ایالت بلوچستان در نزدیکی مرز ایران و پاکستان، شش نیروی امنیتی به همراه چهار تروریست کشته و ۱۴ سرباز سپاه مرزی زخمی شدند.
 حمله شدید اللحن وزیر خارجه قطر به شورای همکاری خلیج فارس
 ایرنا/وزیر خارجه قطر با حمله بی سابقه به شورای همکاری خلیج فارس گفت که این شورا نیاز به اصلاح دارد و باید نظام جدیدی با ساز و کار الزام آور برای همه اعضا برقرار شود. ‘محمد بن عبدالرحمن آل ثانی’ با بیان این که شورای همکاری خلیج فارس و دبیر کل آن هیچ اختیاری از خود ندارند افزود: این شورا به صورت شکلی وجود دارد اما توانایی و اختیاری از خود ندارد و ساز و کار آن نیز قابلیت اجرایی ندارد.
 انگلیس در برابر اسرائیل سکوت نخواهد کرد
ایرنا/سخنگوی دولت انگلیس گفت: لندن هرگز در مقابل اقدامات اسرائیل و یورش‌های پی درپی به خاک فلسطین سکوت نخواهد کرد.
ساموئل این سخنان را در گفت وگوی ویژه با تلویزیون رسمی فلسطین بیان کرده است.این مطلب در حالی از سوی سخنگوی دولت انگلیس بیان شده که دولت لندن در سال ۱۹۱۷ در اعلامیه‌ای رسمی موسوم به «بیانیه بالفور» وعده تأسیس کشور یهودی را به «لرد روچیلد» سرمایه‌دار صهیونیست داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *