خبرروز ۱۳۹۷/۰۹/۱۰

  • حضرت آیت الله جوادی آملی: چشم دوختن به غرب سفاهت و ضلالت است
  • آیت الله العظمی نوری همدانی: مسئولان برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند
  • آیت الله نمازی: استکبار جهانی باردیگر در منطقه سیلی خواهد خورد
  • آیت الله حسینی بوشهری: مجلس نباید تحت تاثیر القائات جناحی و حزبی قرار گیرد
  • آیت الله اراکی: نمی‌توان در برابر ظلم بی تفاوت بود
  • آیت الله کعبی: سازش با آمریکا به معنای پایان پیشرفت و تعالی ملت ایران است

 

** جام جم ۹۷/۹/۱۰
*  شناسایی اموال مظلومین
دادستان کل کشور با بیان اینکه حجم قابل توجهی از اموال وحید مظلومین (سلطان سکه) و محمداسماعیل قاسمی شناسایی شده، گفت: دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی همچنان به دنبال شناسایی دیگر اموال پراکنده این افراد هستند. حجت‌الاسلام منتظری اظهار کرد: اموال این دو محکوم بسیار گسترده و پراکنده بود و بنابراین باید بررسی جامعی در مورد اموال آنها انجام شود که این کار زمان می‌برد و درحال انجام است.
** همشهری ۹۷/۹/۱۰
*  استیضاح ظریف، نظر فراکسیون ولایی نیست
حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس با اشاره به برخی پیگیری‌ها از سوی جمعی از نمایندگان برای استیضاح ظریف و لاریجانی، گفت که این ۲ استیضاح نظر فراکسیون ولایی نیست و این افراد باید در پیشگاه ملت پاسخگوی عملکرد خود باشند، اظهار داشت: برهه فعلی زمان حساسی است و در شرایط فعلی چنین استیضاح‌هایی به نفع کشور نیست.
** کیهان ۹۷/۹/۱۰
*  مجلس نباید تحت تاثیر القائات جناحی و حزبی قرار گیرد
آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری در خطبه‌های نمازجمعه قم گفت: مجلس شورای اسلامی و نمایندگان محترم، منتخب مردم‌اند و با رأی آنها در این مقام قرار گرفته‌اند؛ لذا باید ارتباط مستمر با مردم داشته باشند تا به خوبی مشکلات اصلی جامعه را شناسایی و با مصوبات خود، آنها را مرتفع کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری استقلال نمایندگان مجلس را بسیار مهم عنوان کرد و تصریح کرد: مجلسیان در گفتار و رفتار معنویت و اخلاق را فراموش نکنند و تحت تاثیر القائات جناحی و حزبی قرار نگیرند، زیرا مجلس نام اسلامی را یدک می‌کشد لذا باید در تراز یک مجلس اسلامی باشد.
وی در بخش دیگری از خطبه‌ها، سخنان اخیر رهبرمعظم انقلاب را در جمع شرکت‌کنندگان کنفرانس وحدت اسلامی مورد تحلیل قرار داد و بیان داشت: کسی که اهل قرآن باشد و عامل به آن، هرگز در برابر مستکبران سر تسلیم فرود نمی‌آورد. لذا باید محتوای قرآن در میان مردم و امت اسلام ترویج و تعمیق یابد.
خطیب جمعه قم افزود: مایه ننگ و عار است که رئیس یک کشور اسلامی که مدعی توحید است، به نام ولایت‌ الله ولایت طاغوت را برگزیند و بدان افتخار هم بورزد!
*  فرستاده سازمان ملل به آیت‌الله‌العظمی سیستانی گزارش داد
«یان کوبیس» نماینده سازمان ملل در عراق، به دیدار با آیت‌الله‌العظمی «سید علی سیستانی» در نجف‌اشرف رفت و درباره فعالیت‌های این سازمان در عراق، گزارشی را به ایشان ارائه کرد. کوبیس پس از دیدار با مرجع عالی‌ شیعان عراق، اظهار داشت: سیستانی را از تلاش‌های‌مان در راستای توسعه و آبادسازی موصل و خدمات‌رسانی (به این شهر)، مطلع کردم.
به گفته فرستاده سازمان ملل، آیت‌الله‌العظمی سیستانی بر اهمیت تکمیل روند تشکیل کابینه و حمایت نیروهای سیاسی از دولت، به منظور ارائه خدمات تاکید کرد.
وی گفت: مرجع دینی عراق بر آمادگی این کشور برای همکاری با کشورهای همسایه، به عنوان کشورهای مجاور و دوست و نه مداخله گر، تاکید کرده است.
** شرق ۹۷/۹/۱۰
*  در نشست صلح سوریه پیشرفتی حاصل نشد
یازدهمین دور نشست صلح سوریه در آستانه برگزار شد و به گفته نماینده سازمان ملل در امور سوریه بدون حصول پیشرفت به پایان رسید.
دفتر نماینده سازمان ملل در امور سوریه در بیانیه‌ای تاکید کرد: «روسیه، ترکیه و ایران در حصول پیشرفت محسوس برای ایجاد کمیته تدوین قانون اساسی سوریه در نشست آستانه موفقیتی نداشتند.»
نماینده سازمان ملل متاسف است که در این نشست هیچ پیشرفت عینی برای غلبه بر بن بست ۱۰ ماهه در تشکیل این کمیته حاصل نشد. در این بیانیه مذاکرات صلح سوریه فرصتی از دست رفته توصیف شد.
*  آغاز صادرات نفت ایران به ژاپن از ماه آینده
ژاپنی‌ها اعلام کردند، از ماه آینده خرید نفت از ایران را از پی خواهند گرفت؛ اما هنوز ژاپنی‌ها نگفته اند، چه مقدار نفت از ایران خریداری خواهند کرد.
براساس آمارهای موجود ژاپنی‌ها پیش از تحریم‌ها، ۱۶۰ هزار بشکه در روز در فاصله ژانویه تا سپتامبر سال ۲۰۱۸ از ایران نفت خریداری می‌کردند.
هیروشیگه سیکو، وزیر اقتصاد، بازرگانی و صنعت روز سه‌شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در توکیو اظهار کرده بود، به‌دنبال تصمیم آمریکا برای اعطای معافیت به ژاپن، پالایشگاه‌های ژاپنی سرگرم آماده‌سازی برای از سرگیری واردات نفت ایران هستند.
** ایران ۹۷/۹/۱۰
*  باید بپذیریم در قبال مشکلات جامعه مقصر هستیم
مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در خانه شهید سید حسن مدرس به مناسبت روز بزرگداشت شهید مدرس، بیان کرد: اینکه ما برای یک شخص بزرگ بزرگداشت بگیریم، ولی راه دیگری برویم، فایده‌ای ندارد. دین، شهدا و مدرس از ما می‌خواهند در جامعه بر اساس عدالت عمل کنیم و هر جا بی‌عدالتی دیدیم فریاد بزنیم.
پزشکیان در ادامه گفت: ما باید بپذیریم که در قبال مشکلات جامعه مقصر هستیم.امروز نمی‌توان گفت که شاه و دیکتاتور است. باید مسئولیت وضع امروز را بپذیریم و از شانه خالی کردن دست برداریم.
*  به اروپا فرصت می‌دهیم ولی صبرمان بی‌پایان نیست
سید عباس عراقچی از ادامه تلاش اروپا برای ایجاد سازوکار مالی به‌رغم فشارهای فزاینده امریکا سخن گفت و اینکه به‌نظر می‌آید باید به این تلاش‌ها فرصت بیشتری داده شود، اما همزمان تأکید کرد: «این فرصت بی‌پایان نخواهد بود. قرار نیست تا ابد صبر کنیم، حتماً در زمان خود، تصمیمات مقتضی را خواهیم گرفت.» معاون سیاسی وزیر امور خارجه همچنین در خصوص منافع برجام برای ایران گفت: «منافع ایران از برجام فقط اقتصادی نیست. ما منافع سیاسی و منافع دیگری هم داریم که مجموعه منافع ما تا زمانی که تأمین باشد، در برجام باقی خواهیم ماند، ما هنوز به نقطه‌ای نرسیده‌ایم که به طور کامل از برجام قطع امید کنیم».
** جمهوری اسلامی ۹۷/۹/۱۰
*  دیدار امیر دریادار سیاری با فرماندهان ارشد کشور پاکستان
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر به کشور پاکستان، به صورت جداگانه با فرمانده ستاد مشترک ارتش، فرمانده نیروی هوایی و رییس ارکان ارتش پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
در دیدار امیر دریادار حبیب‌الله سیاری با «ژنرال زبیر محمود حیات» فرمانده ستاد مشترک ارتش پاکستان دو طرف بر تقویت همکاری‌های دوجانبه در بخش تولیدات دفاعی و نظامی تاکید کردند. همچنین امیر دریادار سیاری در دیدار با «سپهبد مجاهد انور خان» فرمانده نیروی هوایی پاکستان بر وحدت، همدلی و تعامل بیشتر بین دو کشور دوست و برادر تاکید کرد.
*  عربستان قرارداد خرید ۱۵ میلیارد دلار سامانه موشکی تاد را با آمریکا نهایی کرد
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد عربستان قرار داد ۱۵ میلیارد دلاری برای خرید سامانه دفاع موشکی تاد را امضا کرده است. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، مقامات عربستان و آمریکا اسناد مربوط به این قرارداد را امضا کردند و به این ترتیب شرایط خرید ۴۴ سامانه‌ دفاع موشکی “تاد” و دیگر موشک‌ها و تجهیزات مربوط به آن توسط ریاض رسمیت یافت.
** وطن امروز ۹۷/۹/۱۰
*  استکبار از بسیج سیلی خورده و خواهد خورد
امام جمعه موقت تهران گفت: بسیج مستضعفین در ایران اسلامی و سراسر عالم اسلام در برابر همه دنیای استکبار با قدرت ایستاده است و استکبار و نظام سلطه از آن سیلی‌های متعددی دریافت کرده و خواهند کرد. حجت‌الاسلام ابوترابی فرد در خطبه‌های عبادی- سیاسی جمعه تهران طی سخنانی ضمن گرامیداشت هفته بسیج مستضعفین بیان کرد: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و نیروی دریایی به معنای واقعی کلمه، نیروهای مقتدر و بازدارنده‌ای هستند که ضمن اقتدارشان، امنیت‌آفرین هستند. در همین راستا باید به اقتدار و توانایی‌های خویش بیفزایند که البته ما شاهد رشد و توانایی‌های آنها هستیم و دیدیم رژیم صهیونیستی در برابر مردم مقاوم غزه تسلیم شد.
*  ۳ ماهواره ایرانی به فضا پرتاب می‌شود
سردار قاسم تقی‌زاده جانشین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم الحاق ۲ زیردریایی کلاس غدیر به ناوگان دریایی جنوب نداجا اظهار داشت: در ماه‌های آینده ۳ ماهواره که به دست نیروهای متخصص داخلی ساخته شده است به فضا پرتاب خواهد شد. وی عنوان کرد: این ۳ ماهواره پس از پرتاب در مدارهای مشخص شده قرار خواهد گرفت و توان فضایی ایران به نمایش در خواهد آمد. این ماهواره‌ها با حمایت وزارت دفاع ساخته شده است.
** جوان ۹۷/۹/۱۰
*  در حوزه تسلیحات توانایی صادرات داریم
سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تاکید بر اینکه بدون تردید شرایط به نفع انقلاب اسلامی تغییر خواهد کرد، تحریم‌های ظالمانه دشمنان را فرصتی برای خودباوری و خود اتکایی برشمرد و گفت: از ابتدای انقلاب ما همواره تحریم تسلیحاتی بوده ایم، اما امروز به مدد توانمندی داخلی و باور توانستن نزد جوانان این مرز و بوم، تهدید به فرصت تبدیل شده و در حوزه تسلیحات توانایی صادرات را داریم.
*  پیمان‌های پولی آسیایی راهی برای ناکارآمد کردن تحریم‌های آمریکایی
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از بازگشت از سفر خود به استانبول ترکیه با بیان اینکه تمرکز کار بین المجالس آسیایی بر همکاری‌های اقتصادی است، عنوان کرد: پیشنهادهای خوبی در این حوزه مطرح شد که دولت‌ها باید به سمت اجرای آن بروند که پیمان‌های پولی و همکاری‌های بانکی یکی از مهم ترین این مسائل است. لاریجانی ادامه داد: بعد از اجرای تحریم‌های آمریکا نسبت به کشورهای مختلف در ذهن بسیاری از کشورها این نکته به وجود آمده که باید راه‌های دیگری پیدا کنند لذا روی پیمان‌های پولی میان کشورهای آسیا در حال بحث و بررسی جدی هستند تا به ضابطه جدیدی برسند.
** آفتاب یزد ۹۷/۹/۱۰
*  برایان هوک ایران را به اقدام نظامی تهدید کرد
برایان هوک نماینده ویژه رئیس گروه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری در یک پایگاه نظامی که به نمایش تجهیزاتی که واشنگتن ادعا می‌کند جمهوری اسلامی به گروه‌های منطقه ارسال کرده است، اختصاص داشت به طرح ادعاهای واهی و نخ‌نمای آمریکایی‌ها علیه کشورمان پرداخت. برایان هوک درباره اقدام بعدی علیه ایران با اشاره به رویکرد فشار حداکثری بر ایران مدعی شد که اگر تحریم‌های واشنگتن مانع از این نشود که تهران ارسال سلاح به گروه‌های منطقه را متوقف کند، اقدام نظامی علیه این کشور ممکن خواهد بود اما دولت آمریکا ترجیح می‌دهد از تمام ابزارهای دیپلماتیک ممکن استفاده کند.
*  بن سلمان از مصونیت برخوردار است
وزارت خارجه آرژانتین اعلام کرد که ولیعهد این کشور به عنوان نماینده یکی از کشورهای عضو گروه ۲۰، در آرژانتین از مصونیت برخوردار خواهد بود.
دنیل رایموندی، معاون وزیر خارجه آرژانتین اظهار کرد: پیشتر تاکید کردیم که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در اینجا نماینده کشوری برخوردار از حاکمیت و عضو گروه بین‌المللی ۲۰ بوده و به این ترتیب از مصونیت قضایی برخوردار است. او در عین حال گفت مصونیت قضایی باعث نخواهد شد که سیستم قضایی آرژانتین شکایت مطرح شده از ولیعهد سعودی را دریافت نکند.
** رسالت ۹۷/۹/۱۰
*  مسئولان برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند
آیت الله‌العظمی نوری همدانی در درس خارج خود با بیان این که مسئولان باید فرمایشات امیرمؤمنان به مالک‌اشتر را در دستور کار خود قرار دهند، اظهار داشت: مسئولان باید به نیازهای مردم توجه داشته باشند و برای رفع مشکلات تلاش کنند و نسبت به آن‌ها دلسوزی داشته باشند.وی افزود: کسانی که امروز مسئولیت دارند به واسطه رأی مردم سر کار آمده اند، مسئولان توجه داشته باشند که رأی مردم و مسئولیت یک امانت است و اگر به درستی وظایف خود را انجام ندهند خیانت کرده اند. وی با بیان اینکه مسئولان نباید وعده دروغ بدهند که مردم را سرگرم کرده و بعد به وعده خود وفا نکنند، اسلام می فرماید مسئولان جامعه اسلامی باید صادق باشند خاطرنشان کرد: یکی از تأکیدات حضرت علی(ع) در نامه به مالک توجه به اقشار ضعیف جامعه است که در این زمینه نباید مسئولان بین افراد تفاوتی قائل شوند، راستگویی و توجه به اقشار ضعیف جامعه سبب پیشبرد اهداف جامعه می شود.
*  چشم دوختن به غرب سفاهت و ضلالت است
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: بی عقلی است که کسی از کسی چیزی بخواهد، اگر انسان به دیگری به ویژه به بیگانه وابسته باشد و اگر به غرب چشم بدوزیم سفاهت و ضلالت و گمراهی عقلی است، چرا از این همه نعمت استفاده نکنیم و چشم به دیگران و بیگانگان بدوزیم. حضرت آیت‌الله جوادی آملی در درس تفسیر خود اضافه کرد: این بی عقلی مسئولان و متمکنان است که تمام سرمایه‌ها خوابیده است و منتظر هستند گرانی شود تا خانه را بفرشند، هم مسئولان موظف هستند تولید را تسهیل کنند و همین این‌ها موظف هستند که پول ندهند و جهنم بخرند، تا کی باید بی خردانه زندگی کنیم؟ افراد باید پول‌ها را در تولید ببرند و به مسئولان بگویند که تولید را تسهیل کنند و روی پای خود بایستیم.
** مردم سالاری ۹۷/۹/۱۰
*  اطلاعیه دادگستری خوزستان در خصوص خبر شکنجه کارگر بازداشتی
دادگستری خوزستان در خصوص خبر جعلی شکنجه کارگر بازداشتی نیشکر هفت تپه، اطلاعیه‌ای صادر کرد.
در این اطلاعیه آمده است: «بدینوسیله به اطلاع عموم می‌رساند اخبار منتشره در اکانت‌های وابسته به بنگاه خبر پراکنی بی بی سی و سایر خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری بیگانگان دال بر خونریزی بر اثر شکنجه کارگر بازداشتی شرکت کاغذسازی هفت تپه، آقای اسماعیل بخشی و وخامت حال وی، در راستای تشویش اذهان عمومی و تخریب قوه قضاییه بوده و به شدت تکذیب می‌گردد.
*  دومین نشست همکاری‌های ایران و قفقاز شمالی در فوریه ۲۰۱۹
رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و روسیه با «سرگئی چبوتاریف» وزیر امور قفقاز شمالی روسیه ملاقات کرد. در این دیدار که «مهدی سنایی» سفیر ایران در روسیه نیز حضور داشت، «رضا اردکانیان» با تاکید بر اینکه زمینه‌های بسیاری برای گسترش همکاری‌های ایران و روسیه وجود دارد، گفت: ضمانت اصلی در ارتقا روابط، ارتباط شهروندان دو کشور هستند که از طریق گردشگری می‌توان آن را ایجاد کرد تا ضمانتی برای توسعه پایدار روابط اقتصادی باشد.
در این ملاقات توافق شد تا دومین نشست همکاری‌های ایران و قفقاز شمالی همزمان با پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور، فوریه ۲۰۱۹ در ایران برگزار شود.
** آرمان ۹۷/۹/۱۰
*  استیضاح وزیر علوم جدی است
محمود صادقی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در پاسخ به بحث‌هایی در خصوص مدیریت دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان یکی از محورهای استیضاح وزیر علوم گفت: بیشتر خواسته نمایندگان، محلی و به انتصاب این و آن بر می‌گردد، یعنی فلان رئیس دانشگاه حوزه انتخابیه چرا این فرد بوده و دیگری منصوب نشده است. این رویکرد مورد گلایه فراکسیون امید و هم بعضا فشارهایی که برخی اصولگرایان می‌آورند از این جنس است. وی ، با جدی خواندن استیضاح وزیر علوم، اظهار کرد: از هر سه طیف، نمایندگانی هستند که این استیضاح را دنبال می‌کنند.
*  وعده امارات به هند، به ضرر ایران
سفیر امارات در هند گفت: این کشور و عربستان کسری واردات نفت هند ناشی از کاهش خرید نفت از ایران را جبران کرده‌اند و به این روند ادامه خواهند داد. البنا پیش از برگزاری کمیسیون مشترک بین دو کشور گفت: قیمت نفت در بازار جهانی و بر مبنای تقاضا تعیین می‌شود و مطمئن هستم که حتی پس از اتمام مدت ۱۸۰روزه معافیت هند از تحریم‌های ایران، این کشور دلیلی برای نگرانی در تأمین نفت خود نخواهد داشت.
** آفرینش ۹۷/۹/۱۰
*  کانادا ۱۷ مقام سعودی را تحریم کرد
کانادا تحریم هایی را علیه ۱۷ تبعه سعودی اعمال کرده است که مظنون به مشارکت در قتل جمال خاشقجی هستند.بر اساس این گزارش کریستیا فریلند وزیر خارجه کانادا با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: قتل جمال خاشقجی هولناک است و نشانگر یک حمله غیرقابل قبول به آزادی بیان همه افراد است. کانادا همچنان خواستار تحقیقات معتبر و مستقل درباره قتل خاشقجی است.وی در ادامه افزود: کسانی که مسئول قتل خاشقجی هستند باید پاسخگو بوده و با عدالت روبرو شوند.
*  امیدوارم مذاکرات صلح یمن تا پایان ۲۰۱۸ برگزار شود
دبیر کل سازمان ملل متحد ابراز امیدواری کرد مذاکرات صلح یمن تا پیش‌از پایان سال جاری میلادی برگزار شود. «آنتونیو گوترش» با ابراز تردید درباره احتمال برگزاری مذاکرات صلح یمن در هفته آینده، گفت امیدوار است مذاکرات میان دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله تا پیش‌ از پایان سال جاری میلادی برگزار شود.
** قدس ۹۷/۹/۱۰
*  طرح ۴ ماده‌ای ایران تنها گزینه قابل اعتماد برای بحران یمن است
محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه در توئیتی در خصوص بحران یمن به توئیت خود در سال ۲۰۱۵ اشاره کرد و نوشت: امروز و بعد از رنج‌های انسانی فراوان و جنایات جنگی ناگفته توسط ائتلاف سعودی و همدستان آمریکایی آنها و تلاش برای تطهیر جنایاتشان با اتهامات پوچ و بی اساس علیه ایران، هنوز هم طرح چهار ماده‌ای ما تنها گزینه قابل دوام و اعتماد است. وزیر امور خارجه پیشتر در توئیتی نوشته بود:«جنگ در یمن باید متوقف شود.‌ ما بر آتش بس، ارسال کمک‌های بشردوستانه، گفتگوهای یمنی – یمنی و تشکیل یک دولت فراگیر در یمن تاکید می‌کنیم.»
*  در حوزه پهپاد جزو ۴ کشور برتر جهان هستیم
جانشین آموزش کل سپاه گفت: ایران قدرت برتر نظامی در منطقه است و در حوزه پهپاد در منطقه رتبه اول و در دنیا جزو ۴ کشور برتر هستیم. سردار سعید فرجیان زاده در خصوص اقتدار نظامی ایران در منطقه گفت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی از اقتدار خیلی بالایی برخوردار است. وی اظهار داشت: همه‌ی مؤلفه‌های اقتدار از جمله حضور مردم در صحنه‌ها که از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتدار است را امروز شاهد آن هستیم و مردم ایران در همه صحنه‌ها حضور پررنگ دارند و با تمام وجود از ارزش‌های والای نظام حمایت و پشتیبانی می‌کنند.
** خراسان ۹۷/۹/۱۰
*  صلاحیت بازنشستگانی که از رهبری اجازه ماندن گرفته‌اند موضوعیت ندارد
یک فرد مطلع در دفتر مقام معظم رهبری گفت: صلاحیت افرادی که از طرف رهبری اجازه ماندن در مسئولیت هایشان را گرفته اند اساسا موضوعیت ندارد چرا که رهبری برخی از این افراد را نمی شناسند.یک فرد مطلع در دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: قانون منع به کارگیری بازنشستگان از جمله قوانین مهم، کاربردی و مورد استقبال بسیاری از آحاد جامعه است که می‌تواند آثار مثبتی داشته باشد. این فرد مطلع در دفتر رهبر معظم انقلاب همچنین بیان کرد: رهبری ضمن تاکید بر اجرای حداکثری قانون، فقط در حد ضرورت و برای جلوگیری از برخی تنگناها درخواست برخی دستگاه‌ها را به صورت حداقلی پذیرفتند و درخواست برخی دستگاه‌ها را هم کلا نپذیرفتند.
*  ممنوعیت فروش دلار به عراقی‌های عازم ایران
به منظور حذف دلار از مبادلات دوجانبه ایران و عراق، بانک مرکزی عراق فروش دلار به عراقی‌های عازم ایران را ممنوع کرد. بانک مرکزی عراق در بخشنامه‌ای که برای تمامی بانک‌های عراقی ارسال شده تاکید کرد، با توجه به یادداشت وزارت خارجه عراق و نیز گفته‌های رئیس اتاق بازرگانی ایران در خصوص توقف تعامل با دلار در مبادلات تجاری با عراق، تمامی بانک‌های عامل موظف‌اند از فروش دلار به مسافرانی که قصد عزیمت به جمهوری اسلامی ایران را دارند امتناع کنند و در صورت درخواست، ارزهای دیگری را به آن‌ها بفروشند.
** اعتماد ۹۷/۹/۱۰
*  ارسال گزارش تخلفات یارانه‌ای به قوه قضائیه
جبار کوچکی‌نژاد، رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها با اشاره به آخرین وضعیت این تحقیق و تفحص گفت: جمع‌بندی نهایی گزارش این تحقیق و تفحص را به کمیسیون اقتصادی ارائه کردیم و مراحل نهایی در این کمیسیون در حال طی شدن است.
تخلفات صورت گرفته در این گزارش به قوه قضائیه ارائه می‌شود و عوامل متخلف در دستگاه‌ها باید در این زمینه پاسخگو باشند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
استکبار جهانی باردیگر در منطقه سیلی خواهد خورد
رسا/آیت الله نمازی با اشاره به اینکه هرجایی که اسلام بر دل و جان مردم مسلط شده استکبار سیلی خورده است، گفت: ما معتقدیم استکبار باردیگر در منطقه سیلی خواهد خورد.عضو جامعه مدرسین در ادامه با اشاره به برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی گفت: علت اینکه قدرتمندان مستکبر جهان و در راس آنها آمریکای جنایتکار و شیطان بزرگ به منطقه غرب آسیا حساس هستند روحیه بیداری اسلامی در بین ملت های منطقه است.وی همچنین ابراز کرد: روشنفکران و علمای جهان تا می توانند حرکت بیداری اسلامی و مقاومت را در منطقه تقویت کنند، چرا که تنها راه نجات منطقه توسعه و گسترش این تفکر و این روحیه است.
نمی‌توان در برابر ظلم بی تفاوت بود
رسا/ آیت الله اراکی دیروزدر سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم هفته وحدت را مناسبتی برای عمل کردن مسلمین به وظیفه همدلی و به هم پیوستگی دانست.وی افزود: برخی از انسان‌های جاهل می‌گویند به اهل سنت نباید کاری داشت، کسانی که این حرف را می‌زنند یا دین ندارند یا این که نمی فهمند، مگر فلسطین بخشی از قلمرو حکومت ولیعصر(عج) نیست و مگر می‌توانیم شاهد تجاوز دشمن به این قلمرو باشیم و ساکت بنشینیم؛ تمام مسلمین زیر پرچم امام زمان(عج) هستند هرچند انحرافاتی داشته باشند.عضو جامعه مدرسین اظهار داشت: همه مسلمین جزو ملت رسول خدا(ص) و امام زمان(عج) هستند هر چند که عصیان کنند و دچار غفلت شوند، وظیفه ما این است که امت اسلامی را یکدست کنیم که زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) شوند.
سازش با آمریکا به معنای پایان پیشرفت و تعالی ملت ایران است
فارس/ آیت‌الله کعبی با اشاره به اصول ثابت در سیاست خارجی جمهوری اسلامی اظهار کرد: یکی از اصول ثابت در سیاست خارجی جمهوری اسلامی از بدو انقلاب تا کنون استحکام درونی، انسجام و هم‌افزایی و تلاش برای تقویت روحیه خودباوری، اعتماد به خود و مبارزه با استعمار برای هرگونه مداخله در مسائل داخلی کشور و تأکید بر استقلال، آزادی، مردم سالاری، پیشرفت و شکوفایی مادی و معنوی است. عضو جامعه مدرسین گفت: سازش با آمریکا به معنای عقب‌نشینی، تسلیم، پایان پیشرفت و تعالی است به همین دلیل ملت ایران تن به این سازش نمی‌دهد. وی یادآور شد: ملت ایران به عقب برنمی‌گردد و می‌داند همه راه‌های منتهی به آمریکا بن بست است.
عربستان و آمریکا به دنبال مذاکرات صلح واقعی نیستند
حوزه/ ابراهیم الدیلمی عضو دفتر سیاسی جنبش «انصار الله» یمن گفت: اوضاع و شرایط انسانی در یمن دشوار است و مردم یمن با شرایط بسیار سختی روبرو هستند که نتیجه محاصره یمن توسط دشمن متجاوز است.وی پیرامون گفت‌وگو‌های پیشنهادی برای صلح و آتش بس در یمن گفت: ما خواهان راه حل سیاسی فوری هستیم، اما عربستان و آمریکا تمایلی به حل سیاسی و گفت‌وگوهای کارگشا ندارند و به دنبال راه حل و صلح نیستند و به عبارتی هیچ راه حل و صلحی وجود ندارد.
روحانی سرشناس کویتی به ۵ سال زندان محکوم شد
حوزه/ دادگاهى در کویت، حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین معتوق به همراه دوازده فعال فرهنگى و دینى از شیعیان این کشور را به زندان محکوم کرد.این عالم کویتى بر اساس این حکم غیابی به پنج سال زندان محکوم شده است. ایشان در حال حاضر در جمهورى اسلامى ایران به سر مى برد.
گام‌های بلند ایران در حوزه سلول‌های بنیادی
صدا وسیما/ معاون اول رئیس جمهور در آیین پایانی سومین کنگره بین المللی سلول‌های بنیادی گفت: جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلول‌های بنیادی گام‌های بلندی برداشته است و می‌تواند دستاورد‌های زیادی برای کشور به همراه داشته باشد.اسحاق جهانگیری با اشاره به ضرورت فعالیت خوب در کشور در زمینه سلول‌های بنیادی ، افزود : هم اکنون در کشور با رشد قابل ملاحظه ای در این زمینه مواجه هستیم.
الحاق «سهند» به ناوگان نیروی دریایی ارتش
صداوسیما/ سهند، پیشرفته‌ترین ناوشکن نیروی دریایی ارتش به ناوگان نیروی دریایی ارتش پیوست.فرمانده کل ارتش در مراسم بهره برداری از این ناوشکن گفت: ساخت ناوشکن جماران نقطه عطف بود، اما طراحی و ارتقا و ساخت شناور‌های دیگر فراتر از ساخت جماران است.امیر موسوی درادامه بااشاره به حضور سپاه وارتش درخلیج فارس تاکید کرد: ما می‌توانیم اقدامات دشمن را خنثی و امنیت منطقه را حفظ کنیم.
هشدار حزب الله به رژیم صهیونیستی
مهر/جنبش حزب الله لبنان با انتشار یک پیام ویدئویی به رژیم صهیونیستی درباره هر گونه تجاوز به لبنان هشدار داد.در این فیلم که با عنوان «اگر گستاخی کنید، پشیمان خواهید شد» و با زیرنویس عبری منتشر شده است، بخش هایی از سخنان «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله آورده شده که به صهیونیست‌ها در مورد تجاوز به لبنان هشدار داد.سید حسن نصرالله در این سخنان تاکید می‌کند که هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به لبنان با پاسخ قاطعانه حزب الله مواجه خواهد شد.
وزیر دفاع: حمایت ایران از یمن معنوی است
ایسنا/ وزیر دفاع با اشاره به اینکه آمریکا درک نمی کند که چرا یمن در مقابل آنها ایستادگی می‌کند گفت: حمایت ایران از یمن، حمایت معنوی است.امیر حاتمی با بیان اینکه رژیم کودک کش سعودی با چراغ سبز آمریکا به یمن تجاوز کرد، اظهار کرد: آنها تصور می‌کردند یمن بزودی از پا در می‌آید، اما تفکر و روحیه بسیجی موجب ایستادگی مردم یمن شد.
نامه ایران به سازمان ملل درباره توطئه‌های آمریکا
مهر /در پی اظهارات تحریک آمیز چندی پیش پمپئو وزیر خارجه آمریکا علیه ملت ایران، کشورمان خواستار محکومیت این اظهارات غیرمسئولانه شد. نمایندگی ایران در سازمان ملل با ارسال نامه ای به این سازمان، اعلام نموده است اینگونه اظهارات بخشی از سیاست‌های آمریکا برای اعمال فشار و تهدیدی عملی برای به راه انداختن جنگ اقتصادی علیه مردم ایران است.در این نامه که به امضای اسحاق آل حبیب سفیر کشورمان در سازمان ملل به رئیس شورای امنیت و دبیرکل این سازمان ارسال شد، اعلام گردیده اینگونه اقدامات به مثابه مجازات جمعی یک ملت و مصداق بارز نقض اصول بنیادین حقوق بین الملل است.
حماس خواستار حمایت عملی جهان از ملت فلسطین شد
مهر/ سخنگوی حماس تاکید کرد :جهانیان باید همبستگی خود با ملت فلسطین را در عمل و از طریق شکستن محاصره غزه و پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی نشان دهند. قانوع افزود که ملت فلسطین بار دیگر راهی نواحی مرزی شده و در تظاهرات بازگشت شرکت کرد تا اعلام کند که این تظاهرات به قوت خود ادامه خواهد داشت.قانوع اظهار داشت: جهانیان باید از ملت فلسطین و پایداری و مقاومت آن در برابر رژیم اشغالگر در عمل حمایت کنند.
هلند صادرات سلاح به عربستان، مصر و امارات را متوقف می‌کند
مهر/وزیر تجارت خارجی هلند طی اظهاراتی در پارلمان این کشور عنوان کرد: سلاح‌های هلندی در صورتی به سه کشور عربستان، مصر و امارات صادر می‌شود که ثابت شود در جنگ یمن مورد استفاده قرار نمی گیرد.وی اظهار داشت: دولت هلند برای اینکه سلاح‌های ساخت این کشور در جنگ یمن مورد استفاده قرار نگیرد، شروط سختگیرانه ای را وضع کرده است.کاگ افزود: دولت هلند بر شروط خود برای صادرات اسلحه جهت ممانعت از به‌کارگیری آنها در جنگ یمن تاکید می‌کند.
پوتین مجددا بر حفظ برجام تاکید کرد
مهر/رئیس جمهوری روسیه در اجلاس گروه ۲۰بر حفظ برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به «برجام» تاکید کرد.پوتین گفت: حفظ برجام موجب جلوگیری از آغاز موج جدید تنش‌ها پیرامون برنامه هسته ای ایران می‌شود.
تصویب ۶ قطعنامه ضد رژیم صهیونیستی درسازمان ملل
فارس/ مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز جمعه ۶ قطعنامه در حمایت از فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی به تصویب رساند. در یک قطعنامه از رژیم صهیونیستی خواسته شده از بلندی‌های جولان عقب‌نشینی کند. قطعنامه دیگراز رژیم صهیونیستی خواسته به قوانین بین‌المللی پایبند باشد و تمامی اقدامات خشونت‌آمیز را کاملاً متوقف کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *