آیت الله موسوی جزایری: کتاب مجالس المؤمنین قاضی نورالله شوشتری دائره المعارف شیعیان است

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان در نشست خبری همایش تکریم مقام علمی قاضی سید نورالله شوشتری با بیان اینکه همایش مذکور در راستای تقدیر از مقام والای محقق متبحر، علامه کبیر، مجاهد نستوه و شهید فی سبیل الله قاضی سید نورالله شوشتری است، ابراز داشت: مقام آن بزرگوار در سطحی قرار دارد که با برگزاری جلسات و همایش ها ادا نمی شود مگر اینکه در حوزه های علمیه بزرگ جهان تشیع چنین همایش هایی را بصورت بین المللی و با کارهای تحقیقی زیاد در ارتباط با کتب تالیفی و سیره زندگانی شان انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه تألیفات قاضی سید نورالله شوشتری اقیانوسی در تحقیقات و برخوردار از مطالب غنی و دری گرانبها هستند، خاطرنشان کرد: آیت الله مرعشی نجفی در تعلیقات بر احقاق الحق ۱۴۰ عنوان از تألیفات شهید بزرگوار را در علوم مختلف بیان می کند.

امام جمعه اهواز ادامه داد: قاضی سید نورالله شوشتری در فلسفه، کلام، هنر، شعر، فقه، تفسیر، ریاضیات و هندسه، نجوم تبحر داشتند و دائره المعارف مجالس المؤمنین از جمله آثار درخشان وی هستند.

زعیم حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه مجالس المؤمنین به زبان فارسی نوشته شده است، عنوان داشت: این کتاب را می توان احیاء و در اختیار مؤمنان قرار داد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عده ای از علمای عامه نسبت به مذهب تشیع ساختگی وعدم سابقه بودن آن را مطرح کردند، افزود: قاضی سید نورالله شوستری در رد چنین گفتاری کتاب مجالس المؤمنین را تألیف کرد که اکنون با تحقیق صورت گرفته از سوی آستان قدس رضوی در ۷ جلد منتشر کرد.

آیت الله موسوی جزایری ادامه داد: قاضی سید نورالله شوشتری در این کتاب عشایر عربی را که از دوران رسول خدا(ص) معتقد به مذهب تشیع و از شیعیان امیرمؤمنان بودند، را ذکر می کند و در ادامه نیز اسامی صحابه حضرت ختمی مرتبت، تابعان، فقها و مشایخ و شاعران عرب و فارسی، سلاطین و وزرا را که به تشیع معروف بودند، با ذکر دلیل و برهان یادآور می شود.

وی کتاب مجالس المؤمنین قاضی نورالله شوشتری را دائره المعارف شیعیان برشمرد و گفت: امیدواریم همایش به بهترین شکل ممکن برگزار شود و مقدمه ای باشد تا حق قاضی سید نورالله شوشتری به طور کامل ادا شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه استان های اصفهان، تهران، مازندران خواهان برگزاری همایش قاضی سید نورالله شوشتری هستند، گفت: هندوستان نیز متقاضی برگزاری همایش است و به احتمال زیاد چنین همایشی در کربلای معلی و نجف اشرف برگزار می شود.

امام جمعه اهواز در رابطه با جایگاه کتب قاضی سید نورالله شوشتری در حوزه علمیه تصریح کرد: بنا به گفته یکی از محققان حوزه، بهترین کتاب در مباحث اعتقادی، احقاق الحق قاضی نورالله شوشتری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *