خبرروز ۱۳۹۷/۰۱/۲۹

  • دیدار مدیران مدارس علمیه سطح یک استان قم با آیت الله یزدی
  • حضرت آیت الله سبحانی: روحانیون باید به حلال ها و حرام‌های اخلاقی توجه داشته باشند
  • رئیس جمهور در تماس تلفنی با اردوغان: حمله سه کشور به سوریه بدعتی زشت در روابط بین‌الملل است
  • آیت الله مصباح یزدی: هر مسئولی به‌جای مصلحت مردم به مصلحت شخصی خود فکر کند خیانت کرده است
  • حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی: تحکیم مبانی معرفتی و اعتقادی عموم مردم از وظایف مهم اهل ایمان است
  • حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی: منشور روحانیت امام خمینی مرام نامه و سند ماندگاری برای روحانیت شیعه است

 

** جام جم ۹۷/۱/۲۹
*  توصیه روسیه به اروپا برای عدم تبعیت از آمریکا
معاون وزیر خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد اروپا همچنان به تعهدات خود در قبال برجام پایبند بماند و در راستای حفظ آن بکوشد و تسلیم خواسته‌های آمریکا نشود. سرگئی ریابکوف در دیدار با مهدی سنایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه افزود: سیاست روسیه همچنان حمایت و حفظ برجام است و هیچ تغییری را در قبال آن نمی‌پذیرد.
*  بازگشت چند میلیارد ارز و ریال به بیت‌المال
دادستان دیوان محاسبات از بازگشت ۱۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به بیت‌المال خبر داد. فیاض شجاعی با اعلام این خبر گفت: در نتیجه اقدامات اجرایی سال گذشته ۲۲۶رای به اجرا درآمد که موجب اعاده ۱۳ هزار و۶۰۰ میلیارد ریال و چهار میلیارد و ۱۰۵ میلیون دلار به بیت‌المال شد.
** همشهری ۹۷/۱/۲۹
*  پرواز تهران – اربیل از سر گرفته می‌شود
مرتضی عبادی گفت: خطوط پروازی تهران به اربیل که مدتی قبل با انسداد خطوط هوایی اقلیم توسط بغداد متوقف شد از روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه از سر گرفته می‌شود. سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل از سرگیری پروازها بین اربیل و تهران را در افزایش همکاری‌های فی ‌مابین و تعامل تجار و بازرگانان و همچنین رونق گردشگری موثر دانست و گفت: موافقت‌های اصولی در رابطه با برقراری مجدد خطوط پروازی مذکور وجود دارد.
*  ۶۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل
دیروز همزمان با روز همبستگی با زندانیان فلسطینی، در غزه و کرانه باختری تظاهراتی به این مناسبت از سوی فلسطینی‌ها برگزار شد. کانون زندانیان فلسطینی اعلام کرده است در حال حاضر ۶۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند. تنها از ابتدای سال ۲۰۱۸ تاکنون یعنی طی ۴ ماه حدود دو هزار فلسطینی توسط نظامیان اسرائیلی دستگیر شده‌اند. در میان این دستگیر شدگان ۳۶۹ کودک و ۳۶ زن وجود دارند.
** کیهان ۹۷/۱/۲۹
*  آمریکایی‌ها از اشغال ویتنام درس نگرفته‌اند
رئیس‌مجلس شورای اسلامی گفت: با بمباران نمی‌توان مسائل سوریه را حل کرد و سوریه راه‌حل سیاسی می‌خواهد. علی لاریجانی رئیس‌مجلس شورای اسلامی با «نوین فوچانگ» دبیرکل حزب کمونیست ویتنام دیدار و گفت وگو کرد. لاریجانی در این دیدار با بیان اینکه آمریکایی‌ها از مبارزات ویتنام علیه این کشور درس نگرفته و باز هم به اقدامات خود ادامه می‌دهند، تصریح کرد: امروز شرایط دنیا تغییر کرده و کسی زیر بار زور نمی‌رود.
*  سرکوب هواداران شیخ زکزاکی در نیجریه
نیروهای پلیس نیجریه با حمله به تظاهرات هواداران شیخ زکزاکی در ابوجا شمار زیادی را به وسیله گلوله‌های جنگی زخمی و ده‌ها تن را بازداشت کردند. به گفته اعضای جنبش اسلامی یک تن نیز در این حملات به شهادت رسیده است.
*  نقشه بن‌سلمان برای ترور امیرقطر راز غیبت شیخ تمیم در نشست ظهران
روزنامه انگلیسی«میرور» و برخی رسانه‌های عرب زبان مثل« الدیار» می‌گویند، امیر قطر به دنبال اطلاع از طرح ولیعهد سعودی برای ترورش، در همان لحظات آخر، از شرکت در نشست اتحادیه عرب در ظهران منصرف شد. قرار بوده پس از ترور شیخ تمیم، داعش مسئولیت این ترور را بر عهده بگیرد!
** شرق ۹۷/۱/۲۹
*  استاکس‌نت با فرمان اوباما
روزنامه دیلی‌میل فاش کرده که باراک اوباما به‌طور محرمانه دستور حمله به سیستم‌های کامپیوتری تأسیسات هسته‌ای ایران را صادر کرده بود. البته عملیات مربوط به این ویروس، در زمان ریاست‌جمهوری جورج بوش و با همکاری اسرائیل آغاز شده بود. ویروس کامپیوتری استاکس‌نت سال ٢٠١٠ و برای خراب‌کاری در تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم نطنز طراحی شده بود؛ اما به‌طور اتفاقی در نتیجه یک خطای برنامه‌نویسی علنی شد و اجازه داد نیروگاه نطنز در ایران جان سالم به‌در ببرد و در سراسر جهان در اینترنت منتشر شد.
*  تهدید موشکی انصارالله
انصارالله یمن در ادامه حملات خود علیه عربستان، با موشک بالستیک، منطقه نجران در جنوب این کشور را هدف قرار داد، اما ریاض مدعی است که این حمله را دفع کرده. در واکنش به این حمله، ائتلاف تحت رهبری عربستان هشدار داده که اگر انصارالله بخواهد مجددا از پهپاد برای حملات علیه عربستان استفاده کند، با پاسخ کوبنده‌ و دردناکی مواجه خواهد شد.
** ایران ۹۷/۱/۲۹
*  حمله سه کشور به سوریه بدعتی زشت در روابط بین‌الملل است
عصر دیروز رؤسای جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در تماس تلفنی، آخرین تحولات منطقه، بویژه حمله سه کشور به سوریه و روابط دوجانبه را بررسی کردند.حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در تماس تلفنی «رجب طیب اردوغان» با وی که یک روز پس از تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه صورت گرفت، با اشاره به اینکه برخی از قدرت‌های بزرگ غربی فکر می‌‌کنند به هر نحوی که شده باید در مسأله سوریه مداخله کنند، حمله موشکی اخیر امریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه را تجاوزکارانه توصیف و اظهار کرد: این بدعتی بسیار زشت در روابط بین‌الملل است که چند کشور قدرتمند و زورگو هر موقع خواستند به کشوری حمله کنند.
وی، به برخورد دوگانه و گزینشی این قدرت‌ها با موضوع تسلیحات شیمیایی اشاره کرد و افزود: حملات شیمیایی چندین باره صدام به ایران اسلامی و سکوت این قدرت‌ها، برای ما بخوبی اثبات کرده که این کشورها نسبت به سلاح شیمیایی هیچ گونه حساسیتی ندارند.
*  باید صداهای جامعه کارگری بلندتر شنیده شود
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رشد ۵۵ درصدی تعداد تشکل‌های کارگری خبر داد. ربیعی در نشست با اعضای تشکل‌های عالی کارگری افزود: باید به سمت قدرتمند کردن تشکل‌ها پیش برویم. شنیده شدن صدای تشکل‌ها و کیفی کردن فعالیت‌های آنها راهکاری برای قدرتمند‌سازی تشکل‌ها است. خاستگاه جامعه کارگری نهاد‌گرایی است و این صداها باید بلندتر شنیده شود.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۱/۲۹
*  ۶ میلیارد دلار طرح معدنی در سال ۹۷ افتتاح می‌شود
مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از افتتاح ۶ میلیارد یورو پروژه در سال جاری خبر داد و گفت: تولید انواع مواد معدنی از رشد مناسبی در سال ۹۶ برخوردار بوده است.
*  دست از سر سوریه بردارید
پارلمان اروپا دیروز همزمان با سخنرانی امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه به صحنه اعتراض به اقدام مشترک اخیر آمریکا، فرانسه و انگلیس در حمله موشکی به سوریه شد. نمایندگان در این نشست خواستار پایان مداخله غرب در امور سوریه شدند. این قانون‌گذاران پلاکاردهایی در اعتراض به جنگ سوریه در دست داشتند، در این پلاکاردها جملاتی نظیر دست از سوریه بردارید و جنگ در سوریه را متوقف کنید به چشم می‌خورد.
** وطن امروز ۹۷/۱/۲۹
*  معاهده پالرمو دوباره در مجلس بررسی شود
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی مجلس طی تذکری شفاهی درباره ترجمه اشتباه معاهده پالرمو که از سوی دولت در اختیار مجلس قرار گرفته است، اظهار داشت: در معاهده پالرمو یعنی کنوانسیون منع کمک به گروه‌های تروریستی، ترجمه‌ای که از سوی دولت به مجلس فرستاده شده غلط است. وی افزود: نمایندگان مجلس براساس همین ترجمه اشتباه این معاهده را به تصویب رساندند. نماینده مردم محلات در مجلس یادآور شد: باید معاهده پالرمو دوباره در مجلس مطرح شود تا مورد بررسی قرار گیرد. البته پیش از این در برجام نیز ۳-۲ مورد ترجمه غلط وجود داشت؛ لذا این مساله مهم باید به سرعت مورد رسیدگی قرار گیرد.
** جوان ۹۷/۱/۲۹
*  ارتش، دست بازدارنده در دفاع از انقلاب است
فرمانده کل سپاه در پیام تبریکی خطاب به امیر سرلشکر موسوی، ارتش را نماد اقتدار نظام اسلامی و دست بازدارنده و قابل اتکا در دفاع از انقلاب و صیانت از مرزهای ایران اسلامی توصیف و تاکید کرد: ترکیب مقدس و مرصوص ارتش، سپاه و سایر نیروهای مسلح صفحاتی جدید از اقتدار و عزت ایران اسلامی را در سطح منطقه وبین الملل رقم زده است.
در بخشی از پیام سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری به امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی به مناسبت فرارسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران آمده است: «روز ارتش جمهوری اسلامی» روز تجلی و تبلور عزت و صلابت نیرویی مومن ، انقلابی و ولایی است که همواره با حفظ و تقویت روحیه معنوی، ارتقای توان نظامی دفاعی و با عزمی راسخ و توانمند تر از گذشته به عنوان سازمانی مقتدر، تأثیر گذار ، دستی بازدارنده و قابل اتکاء در دفاع از انقلاب و در صیانت از مرزهای ایران اسلامی خوش درخشیده و یکی از نمادهای اقتدار نظام اسلامی به شمار می‌رود.
*  باید از همه ابزا‌‌‌رها برای سرنگونی اسد استفاده کنیم
در یک سند محرمانه از یادداشت‌های داخلی پادشاهی سعودی که ویکی‌لیکس آن را به تازگی منتشر کرده آمده که عربستان باید تمام ابزار‌‌‌ها و مسیر‌های ممکن را برای ساقط کردن حکومت اسد به کار بگیرد. این سند که ساعاتی بعد از حمله موشکی بامداد ‌‌‌‌شنبه امریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه منتشر شده، نشان می‌دهد که سعودی‌‌‌ها عمیقاً نگرانند که حکومت سوریه از بحران کنونی با موفقیت خارج شود. ‌در این سند به عدم تمایل بین‌المللی از جمله دولت امریکا برای ساقط کردن دولت سوریه اشاره شده و گفته شده است که به رغم این بی میلی، عربستان باید از همه ابزار‌‌‌ها برای ساقط کردن حکومت سوریه استفاده کند.
** آفتاب یزد ۹۷/۱/۲۹
*  درخواست ۳ فراکسیون مجلس برای تشکیل کمیسیون ویژه فضای مجازی
علیرضا رحیمی نماینده تهران در کانال تلگرامی خود نوشت: درخواست تشکیل کمیسیون ویژه فضای مجازی با امضای روسای سه فراکسیون امید، ولایی و مستقلین ولایی تقدیم هیات رییسه مجلس شده است.
این اولین بار است که سه فراکسیون مجلس متفقا طرح ساختاری جهت تشکیل کمیسیونی ویژه را در مجلس بطور مشترک مطرح می‌نمایند.
*  در حال حاضر قصد نداریم گزینه‌های دیگر درباره حمله به سوریه را اجرا کنیم
سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا ترامپ قصد دارد گزینه‌هایی شامل حمله به اهداف مربوط به ایران و روسیه را نیز در سوریه اجرا کند، گفت: «ما در حال حاضر قصد نداریم گزینه‌های دیگری که (درباره حمله به سوریه) روی میز قرار داشت را اجرا کنیم. وی ادامه داد: با این حال در صورتی که سوریه، روسیه و ایران قصد خود برای ایفای نقش بهتر در این فرایند را نشان ندهند، شماری از گزینه‌ها را همچنان روی میز حفظ خواهیم کرد.
** رسالت ۹۷/۱/۲۹
*  ارتش و سپاه، مشت آهنین ملت و نظام هستند
سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت ۲۹ فروردین ماه، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، در پیامی با تاکید بر اینکه بی تردید تهدیدهای نظامی دشمنان جمهوری اسلامی ایران در عصر حاضر و در مقایسه با گذشته، از تفاوت‌هایی برخوردار شده که لازم است الگوی پاسخ دهی به تهدیدات از سوی نیروهای مسلح نیز در چارچوب بازدارندگی جدید و متناسب با این تفاوت‌ها به گونه‌ای سیّال و متناسب در دستور کار قرار داشته باشد آمده است: “ارتش غیور” و “سپاه سلحشور” به عنوان “بازوان پرتوان دفاعی” و “مشت آهنین” ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی که با نصرت الهی، “محاسبه ناپذیری” چگونگی پاسخگویی خود به تهدید و تعرض عملی محتمل را به واقعیت غیرقابل انکار اردوگاه دشمنان تبدیل کرده اند، اجازه نخواهند داد در غوغای عملیات روانی و جنگ تبلیغاتی امپراطوری رسانه‌ای نظام سلطه صهیونیسم، راهبرد مقاومت هوشمندانه که دستورکار ملی مردم و انقلاب اسلامی است، تحت تأثیر اندیشه های شیطانی و ماجراجویانه آمریکا و متحدان غربی – عربی کاخ سفید آسیب ببیند.
*  تمایل به کفار با گرایش به اسلام جمع نمی‌شود
آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی در دیدار فرماندهان پلیس‌های فرودگاه و راه آهن کشور با بیان این که همواره باید غرب را دشمن خود بدانیم و به آن‌ها بی اعتماد باشیم، اظهار داشت: باید نسبت به توطئه های دشمن هوشیار بود و مقابله کرد نه این که مسلمین سلطه پذیر باشند و با دشمنان اسلام صمیمی شوند، دوستی امروز عربستان با آمریکا خلاف قرآن است، کسی که به کفار گرایش داشته باشد دیگر به اسلام گرایش نخواهد داشت، نمی شود کسی نوکر آمریکا باشد و خود را خادم حرمین شریفین بداند.
** مردم سالاری ۹۷/۱/۲۹
*  اعتراض ایران به آمریکا در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی
«علیرضا جهانگیری» سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان منع سلاح‌های شیمیایی طی سخنانی در پنجاه و هشتمین نشست فوق‌العاده شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی از حمله اخیر کشورهای غربی به سوریه با توجیه کاربرد ادعایی سلاح‌های شیمیایی که توسط این سازمان مورد راستی آزمایی قرار نگرفته، به عنوان یک روز تاریک و غم‌انگیز در تاریخ این سازمان یاد کرد. وی با محکوم کردن حمله سه کشور غربی به سوریه، آن را حمله‌ای خودسرانه و یکجانبه علیه حاکمیت ملی و تمامیت ارضی یکی از اعضای سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح‌های شیمیایی دانست.
سفیر کشورمان در هلند همچنین اضافه کرد: این اقدام نظامی باعث تضعیف صلح و امنیت بین‌المللی شده و بی‌ثباتی و گسترش افراط گرائی و تروریسم در جهان را به دنبال خواهد داشت.
*  حمایت سفیر اسپانیا از برجام
«ادواردو لوپز بوسکتس» سفیر اسپانیا در تهران گفت: به عنوان کشور پادشاهی اسپانیا در زمینه برجام از ایران حمایت می‌کنیم چون ایران به برجام پایبند بوده است.
** آرمان ۹۷/۱/۲۹
*  روسیه تحویل سامانه اس ۳۰۰ را به سوریه بررسی می‌کند
«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به بررسی طرح تحویل سامانه موشکی اس ۳۰۰ به سوریه، به بی‌‌‌بی سی گفت: اکنون ما آماده بررسی تمامی گزینه‌ها برای کمک به ارتش سوریه برای مقابله با تجاوزات هستیم. وزیر خارجه روسیه گفت: ما چند سال پیش به درخواست برخی شرکا از مجهز کردن دمشق به سامانه اس۳۰۰ امتناع کردیم اما اکنون و بعد از تجاوز آمریکا، فرانسه و انگلیس تمامی گزینه‌ها را برای تضمین امنیت سوریه بررسی خواهیم کرد.
** آفرینش ۹۷/۱/۲۹
*  ظرفیت ثبت نام حج ۹۷ تمام شد
رئیس سازمان حج و زیارت از تکمیل ظرفیت ثبت نام زائران در کاروان‌های حج تمتع امسال خبر داد.
حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام کرد: ظرفیت ثبت نام در بیش از ۵۷۵ کاروان حج تمتع ۹۷ تکمیل شده و قسط دوم هزینه‌های حج در دهه دوم اردیبهشت ماه از زائران دریافت خواهد شد.
*  برجام را عنصری راهبردی در امنیت منطقه می‌دانیم
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه این اتحادیه به برجام به عنوان یک عنصر راهبردی در امنیت منطقه می‌نگرد، تاکید کرد: ما به اجرای کامل توافق هسته‌ای پایبندیم و در آینده نیز به این کار ادامه خواهیم داد. فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از نشست شورای روابط خارجی در لوکزامبورگ گفت: ما گفت‌وگوهای بسیار خوبی با وزیران در رابطه با توافق هسته‌ای با ایران داشتیم و در آن روی این موضوع تاکید کردیم که ما تعهدی قدرتمند به اجرای کامل تمامی بخش‌های توافق از طرف همگان داریم.
** قدس ۹۷/۱/۲۹
*  احتمال تهدیدها و حوادثی برای کشور وجود دارد
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: احتمال دارد امسال نیز یک‌سری حوادث و تهدیدات اتفاق بیافتد، بنابراین باید نگاه‌مان به عنصر تهدید، آسیب و روند مقابله با آن پیش‌دستانه باشد.
سردار غلامرضا جلالی در سخنانی در اولین همایش بصیرت‌افزایی که در سالن همایش‌های سازمان پدافند غیرعامل برگزار شد، گفت: سال ۹۶ را پشت سر گذاشته‌ایم و وقتی در ابتدای سال هستیم باید به ظرفیت‌ها، تهدیدات و آسیب‌های پیش‌رو نگاه کنیم و رویکردی را اتخاذ کنیم که رهبر معظم انقلاب از ما انتظار دارند و آن را به نحو احسن انجام دهیم.
*  ایران تا ۲۰۲۰ دبیرکل اکو شد
بیست و سومین اجلاس شورای وزیران اکو در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد. در این اجلاس، وزرای شرکت کننده تصمیمات لازم جهت اجرایی شدن مصوبات موافقتنامه‌های اکو را اتخاذ کردند تا توسعه منطقه‌ای و به تبع آن سطح زندگی مردم منطقه ارتقاء یافته و مردم منطقه اکو نتایج ملموس همکاری‌های اقتصادی را در زندگی خود احساس کنند. از دیگر مصوبات اجلاس موضوع انتصاب دبیرکل سازمان بود که دبیرکلی اکو به مدت سه سال تا ۲۰۲۰ به جمهوری اسلامی ایران واگذار شد. در بیانیه اجلاس، کشورهای عضو از الحاق ایران به سازمان جهانی تجارت(WTO) حمایت کردند.
** خراسان ۹۷/۱/۲۹
*  نیروی زمینی ارتش در حال یک تحول بزرگ و تکمیل آن است
امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش دوشنبه شب در ضیافت شام وابستگان نظامی کشورهای خارجی در تهران که به مناسبت روز ارتش و نیروی زمینی برگزار شد تاکید کرد: بی ثبات سازی جمهوری اسلامی ایران رویای ناکام سران رژیم صهیونیستی، حامیان و هم پیمانان آن هاست که مواضع آنان در جریان اغتشاشات اخیر به خوبی آن را نشان داد. با وجود این، جمهوری اسلامی ایران به دلیل برخورداری از پایگاه عظیم مردمی در تمام چهار دهه گذشته توانسته است بر مشکلات غلبه کند و به عنوان یک کشور قدرتمند، با ثبات و دارای نقش سازنده منطقه‌ای از جمله در تقابل با تروریسم ظاهر شود.امیر حیدری تصریح کرد : نیروی زمینی ارتش در حال یک تحول بزرگ و تکمیل آن است و نیروهایی که در ساختار جدید به وجود می‌آیند نیروهای متحرک، هجومی، پرتوان و واکنش سریع هستند .
** اعتماد ۹۷/۱/۲۹
*  وضعیت فعلی بیانگر واقعی شاخص عدالت نیست
حجت‌الاسلام خطیب طی سخنانی موضوع سلامت مجموعه دستگاه قضایی را مورد اشاره قرار داد و گفت: یکی از محورهای اساسی که در ابتدای سال جدید مقام معظم رهبری به عنوان راهبردهای سال ۱۳۹۷ در کنار سایر موضوعات تبیین کردند و ماهیت آن با حفاظت و اطلاعات ارتباط دارد، تحقق عدالت و مبارزه با فساد بود. رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه افزود: تاکیدات ریاست محترم قوه قضاییه نیز در پایان سال گذشته بر این مساله حکایت دارد که باید این مهم با اولویت خاصی پیگیری شود و ملاکی برای اینکه همواره خودمان را با آن بسنجیم. وی افزود: با وجود تلاش‌های صورت گرفته وضعیت فعلی بیانگر واقعی شاخص عدالت نیست.
** شهروند ۹۷/۱/۲۹
*  همواره برای تعیین یک استراتژی جامع جهت مقابله با تروریسم آمادگی داریم
وزیر امور خارجه ایران در اجلاس وزیران امور خارجه عضو اکو با اشاره به تلاش‌ها برای مقابله با گروه‌های تروریستی ازجمله داعش در منطقه، تأکید کرد که شبکه گروه‌های افراط‌گرا کماکان جدی‌ترین تهدید علیه منطقه اکو به شمار می‌آید.
محمدجواد ظریف گفت: دولت ایران همواره برای تعیین یک راهبرد جامع مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی که مناسب وضع منطقه‌مان باشد، آمادگی دارد. در همین زمینه فعالیت مشترک برای مقابله با قاچاق موادمخدر می‌تواند یکی از مهمترین منابع گروه‌های تروریستی و افراط‌گرا را از دستان‌شان بیرون آورد.
** سازندگی ۹۷/۱/۲۹
*  رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه: همانطور که قبله همه مسلمانان یکی است قلب مسلمانان نیز به رغم اینکه در نقاط مختلف جهان زندگی می‌کنند باید با یکدیگر همسو و یکی باشد. حمله به اقلیت‌های مسلمانان در بسیاری از کشورهای جهان به امری عادی تبدیل شده است. امروزه حملات به مسلمانان و پناهجویان در بسیاری از کشورهایی که دموکراسی و قوانین را اعمال می‌کنند به امری عادی بدل شده است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
روحانیون بایدبه حلال ها و حرام های اخلاقی توجه داشته باشند
حوزه/ آیت الله سبحانی با اشاره به روایت: «علیکم بمکارم الاخلاق، فان الله عزوجل بعثنی بها/ بر شما باد رعایت مکارم اخلاق، که خداوند مرا بر آن‌ها مبعوث کرد»ابراز داشتند: با این روایت مشخص می شود که اخلاق، جزو شریعت ماست و باید به آن اهتمام داشته باشیم.ایشان تصریح کردند: روحانی ملبس نباید با محارم خود به نحوی در خیابان راه برود که از نظر مردم خوب نباشد؛ ایشان همچنین بیان داشتند: کسانی که لباس روحانیت به تن دارند، نباید به حلال های شرعی اکتفا کنند؛ بلکه باید به حلال ها و حرام های اخلاقی هم توجه داشته باشند.
دیدار مدیران مدارس علمیه سطح یک استان قم با آیت الله یزدی
اختصاصی/آیت الله یزدی در دیدار،مدیران مدارس علمیه استان قم مسئولیت مدیران مدارس حوزوی را بسیار مهم دانسته و اظهار داشتند: «شما مدیران مدارس مسئولیت بسیار مهمی دارید و در خیرات و ثواب طلابی که تحت نظر شما تحصیل می‌کنند و زیر نظر شما تربیت می شوند، تا پایان عمر‌ سهیم هستید و این بزرگترین نعمتی است که خداوند نصیب شما کرده است.»رئیس شورایعالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  بهترین و موثرترین شیوه آموزش را، آموزش توأمان مستقیم و غیرمستقیم دانستند و تاکید کردند: آموزش دیگران باید همزمان به صورت مستقیم وغیرمستقیم صورت بگیرد و اگر تنها به آموزش مستقیم اکتفا کنیم، چه بسا به نتایج موردنظر خود نرسیم»پس از اظهارات حضرت آیت الله یزدی، جمعی از مدیران مدارس علمیه به بیان نقطه نظرات خود درخصوص مسائل مختلف پرداختند که مهمترین آنها عبارتند از: تاثیر مشکلات و آسیب‌های شهری بر مدارس حوزوی- لزوم برنامه ریزی بهتر برای طلاب با تحصیلات دانشگاهی- خطر تشکل‌های نوظهوری که در راستای اهداف انقلاب نیستند- شناسایی حوزه‌های انقلابی و لزوم حمایت بیشتر از جبهه انقلاب.
هر مسئولی به‌جای مصلحت مردم به مصلحت شخصی خود فکر کند خیانت کرده است
تسنیم/آیت‌الله مصباح یزدی در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر قم ،با اشاره به وجود آفت‌های موجود در مسئولیت‌ها و فرصت‌های خاص، ابراز کرد: هر جا نعمت زیاد باشد، به‌تبع آن آسیب‌های خاص به بار می‌آید که انسان باید با دوری از غرور و تکبر از شر این خطرها خلاص شود، چراکه اشتباهات افراد خاص، به‌مراتب آثار سنگین‌تری نسبت به خطاهای افراد عادی به بار می‌آورد.عضو جامعه مدرسین ادامه داد: بزرگ‌ترین خطر، بی‌توجهی به‌حق مردم بوده و هر مسئولی به‌جای مصلحت مردم، به مصلحت شخصی خود و یا گروه وابسته به آن فکر کند، خیانت کرده است.
تحکیم مبانی معرفتی و اعتقادی عموم مردم از وظایف مهم اهل ایمان است
اختصاصی/ حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی در ششمین نشست شورای عالی هماهنگی و برنامه‌ریزی مساجد استان قم تصریح کرد: عمران مساجد به معنی ارائه برنامه‌های فرهنگی و دینی در مساجد و جذب حداکثری نمازگزاران است.عضو جامعه مدرسین درادامه عمران معنوی مساجد و تحکیم مبانی معرفتی و اعتقادی عموم مردم را از وظایف مهم اهل ایمان دانست وگفت: باید درمساجدجهت ارتقاء سطح فکری، فرهنگی و معنوی بیش از گذشته تلاش کنیم.معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین بر لزوم فعالیت جمعی و هماهنگی افراد و نهادهای مرتبط با مساجد تأکید و موازی‌کاری و ناهماهنگی را از آسیب‌های برنامه‌های مساجد دانست.
منشور روحانیت امام خمینی مرام نامه و سند ماندگاری برای روحانیت شیعه است
حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی گفت: هم مراجع و هم رهبر معظم انقلاب معتقدند که پول دولت نباید به هیچ عنوان صرف معیشت طلاب شود. عضو جامعه مدرسین درادامه با اشاره به صدور نامه تاریخی امام خمینی(ره) خطاب به روحانیون سراسر کشور، منشور روحانیت را مرام‌نامه و سند ماندگاری خواند که امام برای روحانیت شیعه نوشته و گفت: هنوز بحث جدی درباره ابعاد این سند صورت نگرفته و حق آن به نحو شایسته ادا نشده است. این نامه هم اشاره به تاریخ روحانیت انقلابی و پیشتاز است و هم تأکیدی بر آموزه‌های اصیل حوزه‌های علمیه دارد.
برای تولید سلاح منتظر موافقت هیچ‌کس نخواهیم بود
باشگاه خبرنگاران/حجت الاسلام و المسلمین روحانی صبح امروزدر مراسم روز ارتش ، اظهار کرد: ارتش با انظباط، انگیزه و اخلاق، آموزش کافی و سلاح و تجهیزات مدرن و آمادگی کامل همواره یک قدرت مهم بازدارنده برای جمهوری اسلامی ایران و دفاع از آب، خاک میهن‌مان بوده است.رئیس جمهور با بیان اینکه ما در یک منطقه ساده‌ای در جهان زیست نمی‌کنیم، اظهار کرد: در اطراف ما قدرت‌های متجاوز لانه کرده‌اند و حضور غیرقانونی و نامشروع دارند و در امور منطقه برخلاف همه قوانین بین‌المللی دخالت می‌کنند و بدون مجوز سازمان ملل و برخلاف منشور این سازمان و قواعد بین‌المللی خودسرانه به کشوری تجاوز می‌کنند.
ظریف پنجشنبه عازم نیویورک می‌شود
باشگاه خبرنگاران /محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان روز پنج شنبه به همراه معاونانش به نیویورک می‌رود. پیش بینی می‌شود وزیرخارجه جمهوری اسلامی ایران در این سفر شش روزه برخی دیدار‌های دوجانبه با همتایان خود و احتمالا ملاقاتی با دبیرکل سازمان ملل هم داشته باشد.محور اصلی گفتگو‌های سفر، مسائل منطقه‌ای (سوریه و یمن) و برجام است.عراقچی معاون سیاسی و دهقانی معاون حقوقی و بین الملل نیز وی را همراهی می‌کنند.
پهپادهای یمنی، سامانه دفاعی پاتریوت امارات را منهدم کردند
باشگاه خبرنگاران/یک منبع نظامی اعلام کرد که پهپادهای ارتش یمن و کمیته های مردمی این کشور موفق شد سیستم دفاع موشکی پاتریوت امارات و محل تجمع مزدوران عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن و ائتلاف متجاوز سعودی در المخا واقع در ساحل غربی را هدف قرار دهد.در جریان این حمله تعدادی از نظامیان اماراتی نیز به هلاکت رسیدند.
جنگنده بمب‌افکن‌های ‌آل‌سعود در ۲۳ نوبت صعده و تعز یمن را بمباران کردند
باشگاه خبرنگاران/جنگنده بمب افکن های عربستان طی ۲۴ گذشته در ۲۳ نوبت استان های صعده و تعز یمن را بمباران کردند.بر اساس این گزارش در حملات جنگنده بمب افکن های عربستان به بخش های مختلف یمن شماری زخمی و نیز خسارت هایی به زیر ساخت ها و اموال عمومی وارد شد.در مقابل یگان موشکی ارتش یمن نیز مواضع نظامیان سعودی در پایگاه «الشرفه» و «الشبکه» واقع در استان جیزان عربستان را هدف قرار دادند.
 تمام نقاط تعیین شده در حمله به سوریه به دقت هدف قرار گرفتند
باشگاه خبرنگاران/ فرمانده نیروی هوایی آمریکا، ادعا کرد موقعیت یابی و روند هدف قرار دادن نقاط تعیین شده در حملات علیه سوریه با دقت تمام انجام شد و موشک های شلیک شده به اهداف تعیین شده، اصابت کردند.ویلسون در اظهارات خود در «گردهمایی سالانه فضایی» در کلرادو مدعی شد: «چند روز پیش، افسران نیروی دریایی و هوایی انگلیس، فرانسه و آمریکا تمامی تاسیسات شیمیایی سوریه را نابود کردند. هدف یابی آنها بسیار دقیق بود و تسلیحات شلیک شده به اهداف مورد نظر اصابت کرد.»

عربستان آماده اعزام نیرو به سوریه است!
باشگاه خبرنگاران/ وزیر خارجه عربستان در کنفرانس خبری مشترک با دبیر کل سازمان ملل در ریاض اعلام کرد: عربستان آماده اعزام نیرو به سوریه است و پیشنهاد اعزام نیرو در قالب ائتلاف  مبارزه با داعش را مطرح کرده است. الجبیر با تکرار اتهام‌های خود علیه ایران مدعی شد نیروهای یمنی با موشک‌های ساخت ایران، عربستان را هدف قرار می‌دهند.وی اقدامات انصارالله را تروریستی خواند و گفت کشورش قصد ورود به جنگ با یمن را نداشته است!آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل نیز در این کنفرانس خبری گفت: تنها راه حل بحران یمن و سوریه، راه حل سیاسی است.گوترش افزود: ما قدردان مشارکت عربستان برای حمایت از روند انسانی در یمن هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *