خبرروز ۱۳۹۶/۱۲/۰۶

  • آیت الله العظمی نوری همدانی: عاملان جنایت تهران سریع‌تر قصاص شوند
  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی: عرفان کاذب به مسائل خطرناک می‌رسد که حادثه تهران یک نمونه آن بود
  • آیت الله اعرافی: سرویس‌های امنیتی و دستگاه‌های پنهان علیه حوزه‌های علمیه فعالیت‌های تخریبی انجام می‌دهند
  • حجت الاسلام والمسلمین کعبی: جامعه اسلامی بیش از هر وقت دیگری خطر تکفیر و وهابیت را درک می‌کند
  • آیت الله علیدوست: نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه ظرفیت بزرگی برای تمدن اسلامی دارند
  • عطوان سردبیر روزنامه رأی الیوم: اگر جنگی در منطقه روی دهد اسرائیل و متحدان عربش هزینه گزافی خواهند پرداخت

 

** جام جم ۹۶/۱۲/۶
*  مقاومت در برابر واگذاری مسئولیت به مردم
عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور با انتقاد از مقاومت برخی وزارتخانه‌ها در برابر واگذاری بخشی از مسئولیت‌ها گفت: شهرداری‌ها و استانداری‌ها باید در مسئولیت‌ها مردم را مشارکت دهند ولی متاسفانه تعصبات ساختاری و رسوبات فکری غلط باعث مقاومت برخی مسئولان شده است. وی در مراسم آغاز طرح نوسازی حمل و نقل عمومی بار و مسافر شهری اظهار کرد: شهرداری‌های کشور چهار برابر حد مجاز نیرو دارند و تقریبا ۷۰ تا ۸۰ درصد بودجه آنها صرف امور جاری می‌شود که باید برای آن فکری کرد.
** همشهری ۹۶/۱۲/۶
*  سفر نمایندگان با غواصان به چین
سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی از سفر اعضای این کمیسیون با تیمی از غواصان به محل غرق شدن کشتی سانچی خبر داد.
وی گفت: در پی جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با دستگاههایی همچون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان کشتیرانی، حوزه وزارت نفت و دستگاه‌های مرتبط با موضوع نفتکش ایرانی مقرر شد کمیته‌ای از این کمیسیون انتخاب و سفری به همراه غواصان ایرانی به چین انجام شود. وی افزود: قرار است غواصان به داخل کشتی غرق شده بروند و اطلاعات دقیقی را از آنچه که بر سر کشتی آمده است، به دست آورند.
*  احمدی نژاد به اندازه کافی جرم دارد
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: مقامات قضایی گفته‌اند که برای برخورد با احمدی نژاد آمادگی وجود دارد و به اندازه کافی هم جرم مرتکب شده است ولی شرایط برخورد باید فراهم شود.
محمدرضا باهنر اظهار داشت: حرکات احمدی نژاد دارد یک مقدار تند می‌شود. این حرکات ابتدا به بهانه عملکرد برخی قوا بود اما الان به سمت ایرادگرفتن از کلیت نظام می‌رود.
** کیهان ۹۶/۱۲/۶
*  حمایت رژیم نامشروع صهیونیستی از دراویش داعشی و مهره‌های بهائیت
ردپای رژیم صهیونیستی در پشت برخی پروژه‌های ضدامنیتی اما با ظاهر داخلی و اجتماعی آشکار شد.
صفحه رسمی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در توییتر، اخیراً به طور رسمی از جنایت فرقه داعش‌صفت دراویش در به شهادت رساندن چند مامور نیروی انتظامی و قداره‌کشی و ایجاد ناامنی حمایت کرد.
همچنین وزارت خارجه رژیم نامشروع صهیونیستی در همین صفحه از کشف حجاب چند زن دارای ماموریت که از سوی باند بهائیت و سازمان تروریستی منافقین و در ارتباط با افراطیون مدعی اصلاحات سازماندهی می‌شوند، حمایت کرد و برای این زنان مامور هشتگ حمایتی راه‌اندازی کرد.
*  تکذیب دروغپردازی درباره رفع حصر سران فتنه
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس، ادعای رفع حصر سران فتنه را رد کرد.
علیرضا رحیمی عضو فراکسیون امید درباره شایعات منتشره از قول برخی نمایندگان درباره رفع حصر سران فتنه تا عید در کانال تلگرامی خود نوشت: هیچ مسئول امنیتی یا قضایی تصمیم یا وعده‌ای را در خصوص رفع حصر بیان نکرده و اگر عزم و اراده جدی در این خصوص وجود داشته باشد اعلام آن به‌طور مستقیم از مسئولان ذیربط انتظار است.
** شرق ۹۶/۱۲/۶
*  سفیر ایران به سلیمانیه رفت
ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق که برای دیدار با مقامات کردستان عراق در رأس هیئتی به استان سلیمانیه سفر کرده است، در جریان این سفر با ملا‌بختیار، رئیس دفتر سیاسی حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق، جانشین منطقه کردستان عراق و همچنین با برهم صالح، معاون اسبق نخست‌وزیر عراق، دیدار کرد. مسجدی درباره این دیدارها گفت: «جمهوری اسلامی ایران دوست تمام ملت عراق از جمله کرد، عرب، شیعه و سنی است و ما برای اینکه روابط اقلیم و بغداد روابطی سازنده و مفید باشد، تلاش می‌کنیم».
*  نابودی روستاهای مسلمانان توسط ارتش میانمار
سازمان دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید ارتش میانمار سکونتگاه جمع بزرگی از مسلمانان روهینجا را با خاک یکسان کرده است. عفو بین‌الملل نیز در تازه‌ترین گزارش خود تبعیض علیه اقلیت روهینجا را در حد «آپارتاید» ارزیابی کرد.
** ایران ۹۶/۱۲/۶
*  نباید به دانشگاهیان مشکوک بود
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی روز گذشته در مراسم اختتامیه سی و یکمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی، با بیان اینکه ایران بزرگ، در طول تاریخ منشأ تمدن، علم و دانشوری بوده است، گفت: دانشگاه همواره در تحولات سیاسی و اجتماعی نقش اساسی داشته و دارد.
رئیس جمهوری افزود: استادان در دانشگاه‌ها باید بتوانند راحت‌تر نظرات خود را به صورت آزادانه بیان کنند؛ البته این به معنای آن نیست که بخواهند در دانشگاه ترویج مسائل سیاسی داشته باشند، چرا که محل ترویج مسائل سیاسی کلاس درس و دانشگاه نبوده بلکه احزاب است.
رئیس جمهوری اظهار داشت: این بسیار نادرست است که به استادان و پژوهشگران مشکوک باشیم. استادان، دانشجویان و پژوهشگران ما به دین، فرهنگ، کشور و آینده ملت خود علاقه‌مند هستند و سختگیری‌های بی‌جا باید از مسیر فعالیت آنها کنار رود.
*  هیچ خانمی از دراویش نزد پلیس بازداشت نیست
مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اعلام کرد: هیچ خانمی از دراویش نزد پلیس بازداشت نیست. به گزارش جماران و بر اساس اعلام پلیس، همه بازداشتی‌های مرد نیز تحویل مراجع قضایی داده شده‌اند. یکی از بازداشتی‌های خانم در ساعات اولیه که اظهار کرده بود باردار است، بلافاصله آزاد شد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۲/۶
*  محکومیت گسترده علیه تصمیم آمریکا درباره انتقال سفارت به قدس
گروههای مقاومت فلسطینی نسبت به تصمیم دولت آمریکا در انتقال سفارت این کشور به قدس در اردیبهشت آینده هشدار داده و آن را مغایر با قطعنامه‌های بین‌المللی دانستند. در این ارتباط هزاران فلسطینی روز گذشته با برپایی تظاهرات، این تصمیم غیرقانونی و تجاوزگرانه آمریکا را محکوم کردند. روزنامه فلسطینی الشعب نیز با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی همزمان با هفتادمین سالگرد روز نکبت تحریک به تمام معنای احساسات مردم فلسطین، امت عربی و اسلامی و همه آزادگان جهان است.
*  برخی کشورهای منطقه استقلال خود را گرو گذاشتند تا امنیت بخرند
وزیر امور خارجه گفت: برخی کشورهای منطقه آبرو، استقلال، عزت، شرف و حیثیتشان را گرو گذاشتند و منابع سرشار کشورشان را به تاراج کمپانی‌های تسلیحاتی دادند تا برای خود امنیت بخرند.
دکتر محمد جواد ظریف دیروز در همایش ایثار، زبان صلح جهانی اظهار داشت: اگر کشورهای منطقه به جای این که برای امنیت خود نگاه به بیرون داشته باشند و از اخم اوباما بلرزند و با لبخند ترامپ مشعوف شوند به مردم خودشان نگاه کنند آن وقت کسی نمی گوید که مردم منطقه را دوشیدم.
ظریف تصریح کرد:این اتفاق هیچ گاه برای ایران نیفتاده و نخواهد افتاد چون نگاه ما به مردم خودمان است، برای همین حفظ حقوق ایثارگران برای ما یک امر اخلاقی صرف نیست بلکه یک ضرورت امنیت ملی است.
** وطن امروز ۹۶/۱۲/۶
*  عاملان جنایت تهران سریع‌تر قصاص شوند
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی علاوه بر اینکه در درس خارج فقه خود به اتفاقات تهران اشاره کرد، در دیدار جمعی از مدیران و نخبگان وزارت دفاع نیز به این مساله اشاره کرد و خواستار قصاص سریع عاملان این جنایت‌ها شد. آیت‌الله ‌العظمی حسین نوری‌همدانی در درس خارج خود با اشاره به حادثه هولناک رقم خورده توسط دراویش داعشی در تهران، شهادت چند مأمور انتظامی و بسیجی را تسلیت گفت و از مسؤولان خواست هرچه سریع‌تر عاملان این جنایت را مجازات کنند. وی افزود: سال گذشته در بحث فقهی به مناسبت وقف بر فرق عرض کردم صوفیه یک فرقه انحرافی است. بیش از ۷۰ فرقه صوفیه وجود دارد که هر کدام دیگری را تکفیر و تخطئه می‌کنند. وجوه مشترک این فرقه‌ها این است که بر اساس روایات، دشمن اهل‌بیت(ع) هستند.
*  حمله انتحاری داعش در کابل
منابع امنیتی، دیروز از انفجار انتحاری در محله شش‌درک کابل، نزدیک مقر ناتو و کمی دورتر از سفارت آمریکا در کابل خبر دادند که ۳ کشته و ۶ زخمی برجای گذاشت. داعش در یکی از سایت‌های وابسته به خود مسؤولیت این حمله انتحاری را برعهده گرفت. ۲ حمله انتحاری دیگر صبح دیروز انجام شد که یکی در ولایت هلمند رخ‌ داد و در پی آن ۸ غیرنظامی زخمی و ۲ نظامی کشته شدند.
** جوان ۹۶/۱۲/۶
*  درباره ظرفیت دفاعی‌مان مذاکره نمی‌کنیم
محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در گفتگو با روزنامه لوموند فرانسه در پاسخ به این سؤال که موضع ایران نسبت به اظهارات مکرون درباره مذاکرات درباره برنامه موشکی ایران چیست، گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران درباره این مساله قبلا اعلام شده است. ما نه درباره امنیت ملی مان مذاکره می‌کنیم و نه درباره ظرفیت دفاعی‌مان. ما این اظهارات آقای مکرون را مردود می‌دانیم.
*  عرفان کاذب به مسائل خطرناک می‌رسد که حادثه تهران یک نمونه آن بود
آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم اظهار داشت: بارها گفته‌ایم عرفان‌های کاذب سر از مسائل خطرناک دینی و اجتماعی و اخلاقی در می‌آورند که یک نمونه‌اش همین حادثه دردناک تهران بود.
این جنایت تا کنون در کشور ما سابقه نداشت که شخص تبهکاری سوار ماشین شود و مردم بیگناه و مدافع امنیت را زیر بگیرد و به قتل برساند. آری این عارفان کاذب این بدعت را به نام خود ثبت کردند.
این مرجع تقلید شیعیان در بخش دیگری از سخنان خود در مورد عرفان‌های کاذب افزود: در واقع آنها کار داعشی‌ها را انجام دادند، داعشی‌ها همان وهابیان طرفدار توحید کاذبند که همه را غیر از خود کافر می‌پندارند و خونشان را مباح می‌دانند، این گروه هم طرفدار عرفان کاذبند و از جهاتی شبیه به هم هستند.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۲/۶
*  اعمال شدیدترین تحریم‌های تاریخ آمریکا علیه کره شمالی
رئیس‌جمهور آمریکا شدیدترین تحریم‌های مالی خود را علیه کره شمالی اعلام کرد که بنا به گفته مسئولان آمریکایی با هدف توقف برنامه‌های نظامی و اتمی این کشور است. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان کنفرانس خبری با مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا گفت: امروز قوی‌ترین تحریم‌ها را که تاکنون علیه هیچ کشوری اعمال نکرده‌ایم علیه کره شمالی اعمال کردیم. ما باید در کنار یکدیگر محکم بایستیم.
** رسالت ۹۶/۱۲/۶
*  اقدامات مخل امنیت عمومی به هیچ وجه قابل قبول نیست
آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن محکوم کردن اقدامات آشوبگرانه اخیر در یکی از خیابان های تهران که علاوه بر اخلال در نظم و امنیت عمومی موجب شهادت تعدادی از نیروهای خدوم انتظامی و حافظان امنیت جامعه شد، اظهارداشت: این نوع اقدامات که امنیت عمومی جامعه را خدشه دار کند، به هیچ وجه قابل قبول نیست و لازم است مسئولان با جدیت و قاطعیت برخوردهای قانونی لازم را به عمل آورند و از نعمت ارزشمند امنیت صیانت کنند.
*  هر کسی نمی تواند درباره اهل بیت (ع) قلم فرسایی کند
آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی در دیدار جمعی از مسئولان مرکز تخصصی امام کاظم(ع) با اشاره به لزوم برداشتن گام های علمی در مسیر نشر معارف اهل بیت(ع) اظهار داشت: مؤلفی که می خواهد در این زمینه وارد شود نیاز به شایستگی هایی دارد و هرکسی نمی تواند در مورد خاندان پیامبر قلم فرسایی کند.وی با بیان اینکه با توجه به اهمیت این مسئله است که تأکید می کنیم باید این شاخص مهم به ‌درستی سنجیده شده و از وجود صلاحیت اطمینان حاصل شود نگارش مطالب متقن و موثق و آثار مکتوب در زمینه معارف اهل‌بیت(ع) را امری مهم و حساس خواند و یادآور شد: در مورد نگارش کتاب و آثار مکتوب دیگر نیز باید به مطابقت با حق و واقع توجه کرده و از بیان مطالب سست و بی‌پایه دوری کرد.
** مردم سالاری ۹۶/۱۲/۶
*  اعلام بی طرفی عراق
«فواد معصوم» رئیس‌جمهوری عراق در دیدار با یک هیات رسانه‌ای عربستانی در بغداد که موید اللامی، رئیس اتحادیه خبرنگاران عراق و عبدالعزیز الشمری، سفیر عربستان در عراق در آن حضور داشتند بر این مساله تاکید کرد که کشورش در درگیری‌های منطقه از هیچ طرفی جانبداری نمی‌کند.
*  گروه دوستی- پارلمانی ایران برای پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهوری راهی هند می‌شود
رییس گروه دوستی-پارلمانی ایران و هند روز گذشته گفت: اعضای گروه دوستی-پارلمانی ایران و هند در راستای افزایش مناسبات دو جانبه و روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی عازم هند شدند. نظر افضلی افزود: در این سفر ما با وزیر خارجه، رییس مجلس و جمعی از مسوولان پارلمانی کشور هندوستان دیدار و گفت وگو می‌کنیم و مصوبات سفر رییس جمهوری به هند که چندی پیش انجام شد نیز پیگیری می‌شود.
** فرهیختگان ۹۶/۱۲/۶
*  حساب بانکی ۸۶ دلال و قاچاقچی ارز مسدود شد
۱۲۲۵ حساب متعلق به ۸۶ قاچاقچی ارزی با مجوز مرجع قضایی، مسدود و ۱۰ نفر بازداشت شدند. یک مقام آگاه گفت: «در ادامه برخوردهای قانونی با سوداگران مخرب در بازار ارز، سربازان گمنام امام زمان(عج)، با حکم مرجع قضایی، ۱۲۲۵ حساب متعلق به ۸۶ نفر از دلالان و قاچاقچیان ارزی را بلوکه و مسدود کردند و۱۰ نفر از قاچاقچیان و دلالان ارزی نیز از جانب سربازان گمنام امام زمان(عج) بازداشت و به مرجع قضایی تحویل شدند.» وی افزود: «مجموع گردش مالی این حساب‌ها بیش از ۵۳۰ هزار میلیارد ریال بوده است و بیش از ۳۳۰ میلیارد ریال نیز بلوکه شد.» وی گفت: «این اقدامات در آینده نیز به صورت جدی ادامه خواهد یافت و مجازات‌ سنگینی گریبان سوداگران و تخریب‌گران بازار ارز را خواهد گرفت.»
** آرمان ۹۶/۱۲/۶
*  توضیح معاون ناجا درباره اتفاقات پاسداران
سردار منتظر المهدی در خصوص حوادث اخیر گلستان هفتم خیابان پاسداران، گفت: همگان می‌دانند که برقراری امنیت در مناسبت‌ها و موقعیت‌های اجتماعی سازو کارهای خود را دارد و این امور نیاز به تدبیر، فکر، صبر، هوشمندی و اندیشه راهبردی دارد. وی افزود: آنچه مسلم است همه اقدامات و مولفه‌ها برای برقراری امنیت در خیابان پاسداران انجام شد و مهمتر از همه جداسازی صف مردم از اغتشاشگران و اخلال گران بود. معاون اجتماعی نیروی انتظامی در خصوص مسلح بودن یا نبودن ماموران نیروی انتظامی اظهار کرد: این هم از ساز و کارهای برقراری امنیت در مناسبت‌های اجتماعی است و اصولی دارد که تک‌تک آنها رعایت شده است.
** آفرینش ۹۶/۱۲/۶
*  بررسی بودجه سال ۹۷ ، در هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام
هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت الله هاشمی شاهرودی تشکیل جلسه داد.
در نشست هیات عالی نظارت مجمع که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، مغایرت های مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره بودجه سال ۹۷ کشور ، با سیاست های کلی نظام مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
** قدس ۹۶/۱۲/۶
*  اسرائیل با موشک‌های ایرانی روبه‌رو خواهد شد
یک افسر عالیرتبه در واحد ۸۲۰۰ رژیم صهیونیستی که ویژه جمع‌آوری اطلاعات سیگنالی (سیگینت) و کشف کد است به توانمندی تسلیحاتی و فناوری ایران اذعان کرد. این افسر که نامش را فاش نکرد در دیدار با برخی تحلیلگران رسانه‌های رژیم صهیونیستی گفت: در جنگ‌های آتی،‌اسرائیل با موشک‌های زمین به هوای ساخت ایران و موشک‌هایی که از سواحل به سوی دریا شلیک می‌شود، روبرو خواهد شد. وی اذعان کرد: ایران بازیگری ممتاز در جنگ سایبری است و در برهه آینده ما با موشک‌ها و سامانه‌ دفاع هوایی مدرن از تولیدات آن روبرو هستیم.
*  تهیه طرح «نحوه برخورد و کنترل برهم‌زنندگان امنیت عمومی»
دهقانی فیروزآبادی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قرار است در هفته آینده که روز کاری مجلس است جلسه فوق‌العاده‌ای تشکیل دهد.
جلسه با حضور وزیر اطلاعات، فرمانده نیروی انتظامی، جمعی از مسئولان مرکز پژوهش‌ها و اعضای کمیسیون خواهد بود که قرار است پیش‌نویس طرح برخورد، کنترل و مدیریت برهم زنندگان امنیت عمومی و به ویژه اغتشاشگران اخیر منتسب به فرقه دراویش که چندی پیش در پاسداران اقدام به ناامنی کردند، تهیه شود.
** خراسان ۹۶/۱۲/۶
*  کردستان عراق خواهان تقویت روابط اقتصادی با ایران است
برهم صالح، معاون پیشین نخست‌وزیر عراق و رئیس ائتلاف دموکراسی و عدالت عراق در دیدار با مسجدی، سفیر ایران در بغداد که به استان سلیمانیه سفر کرده است با تقدیر از حمایت‌های ایران از مردم کردستان و عراق گفت: ما خواهان تقویت روابط اقتصادی با ایران هستیم.
*  پیشنهاد سردار کوثری به الجبیر
سردار کوثری جانشین قرارگاه ثارا … با اشاره به صحبت‌های وزیر خارجه سعودی گفت: پیشنهاد ما به «الجبیر» این است که در یک نظرسنجی بین‌المللی، محبوبیت ایران را با محبوبیت حکومت قبیله‌ای آل‌سعود، قیاس کند.
** اعتماد ۹۶/۱۲/۶
*  ١٠٢ امضا برای اعاده اموال نامشروع مسوولان
طرح دو فوریتی «اعاده اموال نامشروع مسوولان» هنوز در مرحله جمع‌آوری امضا است و تاکنون ١٠٢ نفر از نمایندگان مجلس از آن استقبال کرده‌اند. به موجب این طرح، هیاتی متشکل از نهادهای نظارتی، امنیتی و قضایی وظیفه بررسی اموال مسوولان را به عهده می‌گیرد و اگر طی بررسی‌های خود اطمینان یابند که اموال مسوولی نامشروع است، آن را به بیت‌المال بازمی‌گردانند.
** شهروند ۹۶/۱۲/۶
*  هنوز بودجه را به صورت رسمی دریافت نکرده‌ایم
سخنگوی شورای نگهبان درباره بررسی بودجه ‌سال آینده گفت: شورای نگهبان برای بررسی هر چه سریع‌تر بودجه‌ سال ۹۷ جلسات فوق‌العاده برگزار خواهد کرد. عباسعلی کدخدایی درباره روند رسیدگی به بودجه‌ سال ۹۷ در شورای نگهبان گفت: هفته گذشته جلسه‌ای برگزار شد و تا اواسط تبصره ۵ بررسی‌ها هم صورت گرفت. وی خاطرنشان کرد: البته این بررسی غیررسمی است؛ زیرا هنوز بودجه را به صورت رسمی دریافت نکرده‌ایم.
*  ایران از موضوعات مورد بحث در دیدار احتمالی ترامپ با سران عربستان، قطر و امارات
یک مقام ارشد آمریکایی گفت که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی، محمد بن زاید حاکم ابوظبی و شیخ تمیم بن حمد امیر قطر در حال برنامه‌ریزی برای انجام دیدارهای دوجانبه با دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در ماه‌های مارس و آوریل هستند. این مقام آمریکایی همچنین گفت که سران این کشورها قرار است درباره برگزاری نشست شورای همکاری خلیج(فارس) در‌ سال جاری(میلادی)، روند صلح خاورمیانه و ایران رایزنی کنند.
** صبح نو ۹۶/۱۲/۶
*  مسئولان به جای طرح موضوع رفراندوم، مشکلات مردم را حل کنند
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دیروز در جلسه این مجمع، طرح موضوع رفراندوم، آن هم در روزی که سیل خروشان ملت، سالروز پیروزی انقلاب را جشن گرفته اند، موردانتقاد قرار داد و از مسئولان و مدیران کشور خواست به جای طرح موضوعات فرعی، به فکر رفع مشکلات مردم و عمل به وظایف قانونی و انقلابی خویش باشند.
*  واکنش اتحادیه‌عرب به اعلام تاریخ انتقال سفارت آمریکا به قدس
اتحادیه عرب اقدام آمریکا در اعلام تاریخ انتقال سفارت این کشور به قدس را محکوم کرد.
در بیانیه صادره از سوی اتحادیه عرب در این خصوص آمده است: تصمیم دولت آمریکا حلقه جدیدی از زنجیره اقدامات اشتباه و تحریک آمیزی است که از ماه دسامبر سال گذشته میلادی تا کنون در جریان است.
** سازندگی ۹۶/۱۲/۶
*  جعفری دولت آبادی دادستان تهران: در رسیدگی به پرونده‌های آشوبگران حادثه خیابان پاسداران سی قاضی و هفت معاون دادسرای تهران برای تحقیق از متهمان و تعیین تکلیف آنها در روز سه‌شنبه گذشته حضور داشتند و در حال حاضر هیچ متهمی بلاتکلیف نیست؛ امیدواریم ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده متهمان اصلی و کسانی را که ممکن است دلایل کمی علیه آنها باشد، تعیین تکلیف کنیم. برای متهم به قتل ماموران ناجا درخواست قصاص شده است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
ملت ایران در طول تاریخ کرامت خود را به جهانیان اثبات کرده است
فارس/آیت الله جوادی آملی با اشاره به الگو گرفتن جامعه اسلامی از حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها بیان داشت: تأثیر پذیرفتن و الگو گرفتن از وجود مبارک صدیقه کبری سلام الله علیها در انقلاب اسلامی خود را به خوبی نشان داد. استاد حوزه علمیه قم گفت: ما ملتی هستیم که در طول تاریخ به ویژه در دوران دفاع مقدس و بعد از آن، کرامت خود را به جهان اثبات کرده‌ایم، لکن یک فردوسی نداشتیم که این حماسه‌ها را ثبت و بیان کند و به گوش همگان برساند.
سرویس‌های امنیتی و دستگاه‌های پنهان علیه حوزه‌های علمیه فعالیت‌های تخریبی انجام می‌دهند
فارس/مدیر حوزه‌های علمیه گفت: سرویس‌های امنیتی و دستگاه‌های پنهان دنیا راجع به حوزه‌های علمیه کار می‌کنند، که بخشی از آن بر سر مسائل علمی و جستجوگری و کاوش دانشی است و بخش زیادی از آن نیز برای اهداف تخریبی، بازدارندگی، توقف و ضربه زدن به حوزه دنبال می‌شود.آیت الله اعرافی منشور امام خمینی(ره) و رونمایی ۱۵ جلد از منشور روحانیت از دیدگاه امام خمینی(ره) را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: تمام کارهای ما در حوزه باید با نیم نگاهی به وضع خطیر حوزه در دنیای معاصر و آرمان‌های بزرگی که به عنوان رسالت‌های حوزوی بر دوش ما نهاده شده، پیگیری شود.
نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه ظرفیت بزرگی برای تمدن اسلامی دارند
مهر/ آیت الله علیدوست برگزیده دومین دوره جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی گفت: نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه ظرفیت بزرگی دارند که می‌توان از آن برای شکل گیری تمدن اسلامی استفاده کرد.عضو جامعه مدرسین درباره فرآیند شکل گیری تمدن گفت: تمدن فرآیند ایجاد شدنی است تا ایجاد کردن. حاکمیت‌ها، حکومت ها، ملت‌ها و فرهیختگان در این فرآیند نقش زیادی ندارند زیرا نقش آنها بیشتر فرآیندی است. تمدن باید از مجموعه ای از فرآیندها خود به خود ایجاد شود و فرآیند آن به دست حاکمیت‌ها و حکومت هاست.
جامعه اسلامی بیش از هر وقت دیگری خطر تکفیر و وهابیت را درک می‌کند
حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین کعبی طی دیداری که با نمایندگان تجمع علماء مسلمان لبنان در ساختمان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: فتنه ای که مسلمانان به سبب حضور داعش و تکفیری‌ها در جهان اسلام از سر گذراندند نه تنها باعث تفرقه نشد بلکه وحدت میان مسلمانان را بیش از پیش تحکیم کرد.عضو جامعه مدرسین درادامه اظهار داشت: امروزه جامعه اسلامی اعم از شیعه وسنی، بیشتر از هر وقتی خطر توطئه‌های تکفیری و وهابی و به طور کلی استکباری را درک کرده و بر اساس اطلاعات به دست آمده برادران اهل سنت در سرتاسر جهان برخلاف دوران پیش از داعش، آفت این غده سرطانی را بهتر از هر زمانی دریافته‌اند.
سفارتخانه‌های آمریکا و عربستان بر انتخابات بعلبک متمرکز شده اند
مهر/دبیر کل حزب الله لبنان گفت: سفارتخانه‌های آمریکا و عربستان بر انتخابات در حوزه بعلبک متمرکز شده و تحرکات خود را شروع کرده اند.سید حسن نصرالله بیان کرد: از مهمترین اموری که سبب شد ما به فعالیت سیاسی و پارلمانی روی بیاوریم حمایت از مقاومت در برابر توطئه هاست. هدف سفر وزیر خارجه آمریکا به لبنان این است که به مسئولان لبنانی بگوید که شما مشکلی به نام حزب الله دارید که باید آنرا حل کنید. وی تاکید کرد: امروز پس از اینکه آمریکا و ادوات آن در منطقه شکست خوردند و نیز داعش شکست خورد توطئه علیه مقاومت در جریان است. برای اینکه از خون فرزندانمان حمایت کنیم باید رای‌مان را در راستای حمایت مقاومت و استمرار و قدرت آن بدهیم.
نگرانی اسرائیل از پیشرفت‌های علمی ایران
فارس/روزنامه جروزالم پست در بررسی نگرانی اسرائیل از پیشرفت‌های علمی جهان تشیع و ایران نوشت که این مسئله آنها را برای اسرائیل، نسبت به دیگر مسلمانان، خطرناک‌تر می‌کند.جروزالم پست در ابتدای این یادداشت با تکرار ادعای تلاش ایران برای ساخت موشک‌های نقطه‌زن در لبنان، آمده است: «نزدیک شدن ایران به مرزهای اسرائیل، عواقب نظامی و اقتصادی برای اسرائیل دارد.»جروزالم پست با بیان اینکه تفکر شیعی بُعدی دارد که آن را نسبت به تفکر سنّی برای اسرائیل خطرناک‌تر می‌کند، نوشت: «ائتلاف ایران-سوریه-لبنان تحت حفاظت روسیه نه تنها از لحاظ توانایی نظامی بلکه از نظر هسته مفهومی مترقی بر اساس اصول اسلام شیعی قدرت نمایی می‌کند.»
قطعنامه آتش‌بس سوریه در شورای امنیت تصویب شد
فارس/شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای برای اعمال آتش‌بس ۳۰ روزه در سوریه و ایجاد دسترسی بشردوستانه به مناطق تحت محاصره تصویب کرد. با فشار روسیه، گروه‌های تروریستی از زیر چتر حمایتی این آتش‌بس بیرون رفتند.گروه‌های تروریستی القاعده، جبهه‌النصره و داعش از شمول این آتش‌بس مستثنی شده‌اند.غوطه شرقی منطقه‌ای راهبردی در نزدیکی دمشق پایتخت سوریه است که ارتش سوریه قصد دارد آن را از وجود تروریست‌ها پاک کند.
با «اعمال خصمانه ایران» مقابله خواهیم کرد!
باشگاه خبرنگاران/اد رویس رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در پایان سفر به امارات با تکرار ادعاهای بی‌اساس خود علیه کشورمان افزود: دو کشور آمریکا و امارات منافع و نگرانی‌های مشترکی دارند که شامل ایران نیز است. برنامه‌های موشکی و هسته‌ای ایران و نیز حمایت این کشور از حوثی‌ها (انصارالله) باعث بی‌ثباتی در کل منطقه می‌شود. ما در کنار هم همچنان با اعمال خصمانه ایران و ایدئولوژی‌هایی که سبک زندگی ما را تهدید می‌کنند، مقابله خواهیم کرد.گفتنی است «اد رویس» پیش از سفر به امارات، با پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی نیز در ریاض دیدار کرد.
تکذیب شهادت رهبر جنبش انصارالله یمن
باشگاه خبرنگاران/جنبش انصارالله یمن به اخبار برخی رسانه‌ها درباره شهادت رهبر جنبش انصارالله در حمله هوایی ائتلاف تحت سرکردگی سعودی به صعده واکنش نشان داد.عبدالقدوس الشهاری از مسئولان رسانه ای انصارالله یمن گفت: هرگاه ما پیروزی هایی در جبهه زمینی به دست می‌آوریم شایعات نیز زیاد می‌شود تا بر شکست‌های ائتلاف سعودی و نیروهای عبد ربه منصور هادی سرپوش گذاشته شود.وی اخبار مربوط به شهادت عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن راتکذیب کرد.
اگر جنگی در منطقه روی دهد، اسرائیل و متحدان عربش هزینه گزافی خواهند پرداخت
باشگاه خبرنگاران/ سردبیر روزنامه رای‌الیوم در اظهاراتی با اشاره به افزایش روزبه‌روز روابط برخی کشورهای عربی با تل‌آویو، رژیم صهیونیستی و متحدانش را بازنده جنگ احتمالی آینده دانست.عبدالباری عطوان، تصریح کرد: اگر قبول کنیم که ایران خطر است پس اسرائیل چیست؟ آیا اسرائیل دوست است؟ این، بسیار وحشتناک است. وی گفت: منطقه در آستانه جنگ قرار دارد. کارشناسان حاضر در مونیخ اعلام کردند که منطقه در لبه پرتگاه جنگ قرار دارد، هدف جنگ آینده تأمین امنیت اسرائیل است. اگر جنگی رخ دهد، آخرین جنگ خواهد بود. صد و پنجاه هزار موشک حزب‌الله را تصور کنید، چند برابر آن را از سوی ایران، عراق، سوریه و فلسطین اشغالی و نوار غزه تصور کنید. در این صورت اسرائیل و همه کسانی که به عادی‌سازی روابط با آن روی آورده‌اند، هزینه گزافی پرداخت خواهند کرد.
تروریست‌ها با سلاح‌های اهدایی کاخ سفید بر سر سوریه آتش می‌بارند
مهر/ مشاور و دستیار ارشد رئیس مجلس در امور بین‌الملل، با انتشار پستی در توئیتر نوشت: «تروریست‌ها و مسلحین مورد حمایت آمریکا در سوریه، یک روز ادعای حکمرانی و حضور در میز مذاکره سیاسی را دارند و روز دیگر با سلاح‌های اهدایی کاخ سفید بر سر مردم مظلوم سوریه آتش و گلوله می‌بارند.این یعنی سیاست نفرت پراکنی آمریکا و بازی با تروریسم در میز مذاکره و میدان یک بام و دو هوا».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *