خبرروز ۱۳۹۶/۱۱/۲۹

  • امضاء ۱۵ سند همکاری میان ایران و هند
  • آیت الله العظمی نوری همدانی: مبلغان عظمت شخصیت حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) را بیان کنند
  • آیت الله مقتدایی: نمایشگاه کتاب، فرصتی مناسب برای اهل علم است
  • آیت الله خاتمی: دشمن هدف خود را به سکولاریزه کردن حوزه‌های علمیه معطوف کرده است
  • آیت الله حسینی بوشهری: سوگواره‌‌های فاطمی نقش مهمی در تعظیم شعائر دینی دارد
  • آیت‌الله اعرافی: در کنار مطالبه گری باید پاسخگو باشیم

 

** جام جم ۹۶/۱۱/۲۹
*  آیت‌ا… شاه‌آبادی در بیمارستان بستری شد
آیت‌ا… نصرا… شاه‌آبادی، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری جمعه شب در بخش مراقبت‌های ویژه یکی از بیمارستان‌های پایتخت بستری شد.
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، حال عمومی آیت‌ا… شاه‌آبادی مساعد نیست و از عموم مومنین و مومنات تقاضا می‌شود برای شفای عاجل این نماینده مجلس خبرگان رهبری دعا کنند.
*  جنگ سوریه حزب‌ا… را قدرتمند کرد
دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: حزب‌ا… لبنان یک سازمان چریکی و یک نهضت بود که با جنگ سوریه به یک ارتش قدرتمند در مقابل صهیونیست‌ها تبدیل شد.
سردار سرلشکر سید‌یحیی صفوی در نشست «بررسی بحران سوریه، آخرین تحولات میدانی و سیاسی» اظهار کرد: منطقه غرب آسیا در مرحله گذار ژئوپلتیکی به سر می‌برد. منطقه ما در غرب آسیا محل رقابت قدرت‌های بزرگ مثل آمریکا، روسیه و اتحادیه اروپا خواهد بود و به نظر من در آینده نزدیک چین و هند هم در این منطقه حضور پیدا می‌کنند و به رقابت با آمریکا خواهند پرداخت و رقابت چین و هند را به طور خاص در پاکستان، افغانستان، حتی ایران و آسیای میانه جدی می‌بینم.
** همشهری ۹۶/۱۱/۲۹
*  اطلاعات ۳۰ هزار نفر در فراخوان حج ۹۷ تکمیل شد
سرپرست روابط عمومی سازمان حج و زیارت گفت: تا کنون بیش از۳۰ هزار نفر اطلاعات خود را در فراخوان ثبت نام حج ۹۷ تکمیل کردند.
وحید اسکندری افزود: به دنبال فراخوان سازمان حج و زیارت برای تکمیل ثبت نام متقاضیان حج سال ۹۷ که تاریخ فیش آن‌ها تا ۳۰ آبان ماه سال ۱۳۸۵ است، بیش از ۳۰ هزار نفر تا امروز (۲۸ بهمن ماه)، اطلاعات خود را در سامانه اعلام شده این سازمان تکمیل کرده اند.
** کیهان ۹۶/۱۱/۲۹
*  اولین شب مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) در حسینیه امام خمینی(ره)
مراسم عزاداری ایام شهادت امّ ابیها حضرت فاطمه‌ زهرا (سلام‌الله‌علیها) با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، جمعی از مسئولان و هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم در حسینیه‌ امام خمینی (رحمه‌ًْ‌الله علیه) برگزار شد.
در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به فضائل ام‌الائمه(علیهاالسلام)، بالاترین امتحان الهی را امتحان ولایتمداری دانست و گفت: حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) بنده‌ کامل خدا و در اوج ولایتمداری بود و با خطبه‌ها و گریه‌های هدایت‌گرانه‌ خود، چهره‌ زشت نفاق را رسوا کرد.
*  خشم صهیونیست‌ها از فساد نتانیاهو
هزاران صهیونیست ظهر روز جمعه برای چندمین بار با برگزاری تظاهرات در مرکز شهر تل‌آویو و سردادن شعارهایی از جمله «نتانیاهو فاسد و مجرم است و باید برکنار شود»، خواستار استعفای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه فاسد وی شدند.
تظاهرکنندگان که در میدان تئاتر ملی گرد آمده بودند پارچه نوشته‌هایی در دست داشتند که به زبان عبری و انگلیسی بر روی آنها نوشته شده بود: «بای بای بی‌بی» که مختصر نام بنیامین نتانیاهو، است و بر روی برخی دیگر از این پارچه‌ ‌نوشته‌ها جمله «نخست‌وزیر مجرم» نوشته شده بود.
** شرق ۹۶/۱۱/۲۹
*  یک ریال از پول بیت‌المال را نخورده‌ایم
حمید بقایی، معاون اجرائی احمدی‌نژاد در دولت دهم، دیروز پس از پنجمین جلسه دادگاه تجدیدنظر، گفت: در این جلسه موضوع خانه ایرانیان مطرح شد که ما دفاعیات خود را بیان داشتیم. خانه ایرانیان مصوبه دولت بود که ما آن را اجرا کردیم اما آنها به ما می‌گویند که ما جرم مرتکب شدیم. حمید بقایی افزود: مصوبه دولت اجرا شده است و در دوره بعدی نهاد ریاست‌جمهوری گزارش دروغ داده است و با این گزارش برای ما پرونده درست کردند. دولت احمدی‌نژاد پاک‌ترین دولت ایران است، جیب‌های ما را بگردید. ما یک ریال از پول بیت‌المال را نخورده‌ایم.
*  ۵ جرم اول کشور مربوط به خشونت است
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضائیه با بیان اینکه پنج مورد از ۱۰ جرم اول کشور مربوط به خشونت است، گفت: باید فرهنگ صبر و مهربانی در جامعه ترویج داده شود.  محمدباقر الفت در نخستین همایش استانی «صبر و مهربانی» ادامه داد: خشونت علت‌های مختلفی دارد که می‌توان به مهاجرت به‌عنوان یکی از این علت‌ها اشاره کرد که در برخی استان‌های کشور زیاد دیده می‌شود.
** ایران ۹۶/۱۱/۲۹
*  انتقاد فرمانده نیروی دریایی از چهره دولتی «مکران»
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری گفت: همچنان چهره سواحل مکران یک چهره دولتی دارد و این موضوع نشان می‌دهد که شتاب لازم را در توسعه سواحل نداشته‌ایم. امیر دریادار حسین خانزادی تأکید کرد: رئیس جمهوری از مکران به عنوان دروازه ملل یاد می‌کند که برای توسعه این منطقه لازم است تمدن دریایی برقرار شود.
*  پس از امضای یک توافق، جایی برای چانه‌زنی وجود ندارد
رئیس جمهوری در جمع محققان و اندیشمندان موسسه ORF هندوستان با اشاره به توافق برجام اظهار داشت: برجام توافقی است که ۷ کشور نسبت به آن تعهد کردند و بالاتر از امضای ۷ کشور، شورای امنیت سازمان ملل آن را تأیید کرده است. لذا دولت امریکا در مسأله برجام با ایران طرف نیست، بلکه با عهد و پیمان و آثار نقض آن در تاریخ و همچنین شورای امنیت سازمان ملل و افکار عمومی جهان، طرف است.
حجت الاسلام والمسلمین روحانی تصریح کرد: ایرانیان به‌عنوان کسانی که همواره بر عهد و پیمان خود مانده‌اند تا روزی که دیگران نقض پیمان نکنند، ما نیز نقض پیمان نخواهیم کرد و بر اساس آموزه‌های دینی بر این باور هستیم که تا پای جان بر پیمان خود استوار بمانیم.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۱/۲۹
*  ایران و آلمان سند همکاری‌های هسته‌ای امضا کردند
سند همکاری‌های دوجانبه میان ایران و شرکت GRS آلمان با حضور میخائیل برختولد سفیر آلمان در ایران و حجت‌الله صالحی رئیس مرکز ایمنی هسته‌ای کشور امضا شد. این سند همکاری به منظور همکاری‌های دوجانبه با هدف ارتقا توانمندی‌های مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور تدوین شده است.
*  امضاء ۱۵ سند همکاری میان ایران و هند
جمهوری اسلامی ایران و هندوستان برای تعمیق سطح مناسبات مشترک، ۱۵ سند و تفاهمنامه همکاری امضا کردند. این اسناد و یادداشت تفاهم همکاری دیروز در دهلی نو و در حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور و نارندرا دامورداس مودی نخست وزیر هندوستان از سوی مقامات عالی رتبه دو کشور به امضاء رسید.
** وطن امروز ۹۶/۱۱/۲۹
*  رهبری مجوز بازشماری تمام آرا را دادند، موسوی پای کار نیامد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید پس از حوادث انتخابات ۸۸ رهبر انقلاب حتی دستور شمارش تمام آرا را دادند اما سران فتنه همراهی نکردند. علی آقامحمدی در برنامه دستخط با اشاره به فتنه ۸۸ و رایزنی‌های خود با یکی از سران فتنه گفت: در جلسه با موسوی به او گفتیم از فرصت پیش آمده برای اعتراض استفاده کن و او ما را به ستاد انتخاباتی‌اش ارجاع داد. وی افزود: آنجا همه کاری که آنها می‌خواستند انجام دادیم اما موفق نشدیم. به توافق نرسیدند و الا ما در حدی که رهبری هم دستور دادند که بازشماری کل آرا که ۴ ماه طول می‌کشید و ته‌برگ آرا با شناسنامه‌ها تطابق داده شود، انجام شود، پای کار بودیم.
*  ۱۸ کشته در عملیات انتحاری در نیجریه
پلیس نیجریه اعلام کرد در حمله ۳ عنصر انتحاری در شهر مایدوگوری در شمال شرق نیجریه، ۱۸ نفر کشته شدند. دامیان چوکو، رئیس پلیس شهر مایدوگوری اعلام کرد این حمله حدود ساعت ۸ جمعه‌شب به وقت محلی در بازار ماهی‌فروشان در حومه شهر رخ داد. دامیان چوکو گفت: این منطقه محل تجمع عناصر گروه تروریستی بوکو حرام است و این عملیات انتحاری بخشی از فعالیت آنها در این منطقه است.
** جوان ۹۶/۱۱/۲۹
*  سرمایه‌گذاری در ایران نکنید!
در دومین روز کنفرانس امنیتی «مونیخ» در آلمان، «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی کاخ سفید به‌رغم تعهد برجامی امریکا برای مانع‌تراشی نکردن در مسیر سرمایه‌گذاری خارجی درایران خطاب به کشورهای خارجی گفت: «زمانی که شما در ایران سرمایه‌گذاری می‌کنید، در واقع دارید در سپاه پاسداران سرمایه‌گذاری می‌کنید!» مک مستر به توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ (امریکا، فرانسه، چین، روسیه، انگلیس به علاوه آلمان) اشاره کرد و گفت: «حالا وقت آن رسیده تا به نقاط ضعف جدی در توافق هسته‌ای ایران بپردازیم و با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران از جمله توسعه قابلیت‌های موشکی و هسته‌ای این کشور و همچنین حمایت‌هایش از اقدامات نایبان تروریست در منطقه مقابله کنیم.»
** آفتاب یزد ۹۶/۱۱/۲۹
*  حضور ایران در سوریه قانونی است
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه درباره همکاری این کشور با ایران برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه، گفت: «ما برای آینده دور برنامه نداریم و فعلا می‌خواهیم آنچه را در سوریه شروع کرده‌ایم، به آخر برسانیم. شرکای ایرانی ما، مثل روسیه از سوی دولت مشروع سوریه دعوت شده‌اند تا در جنگ با تروریسم همکاری کنند و ترکیه هم چنین تمایلی را نشان داده است. در پایان سال ۲۰۱۶ میلادی اولین دور مذاکرات آستانه برای صلح در سوریه برگزار شد و فرایندی را آغاز کرد که منجر به کاهش سریع میزان خشونت در سوریه شد.
** رسالت ۹۶/۱۱/۲۹
*  آمریکا عملا از منطقه بیرون رانده شده است
امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه کنگره سرداران و ۴۰۰۰ شهید منطقه ۱۷ تهران با تاکید بر اینکه دشمنان به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه شکست خورده اند و آمریکا عملا از منطقه بیرون رانده شده است گفت: پس از این شکست دشمنان به دنبال ایجاد بازاری وانفسا در ام‌القرای جهان اسلام یعنی ایران اسلامی هستند و مطمئنا این سیاست خصمانه نیز راهی جز شکست ندارد.
*  ایران در مبارزه با تروریسم در کنار عراق ایستادگی کرده است
سید عمار حکیم رئیس جریان حکمت ملی عراق در دیدار علی‌اکبر ولایتی، مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری با اشاره به تغییر رویکرد گروه‌های سیاسی از موضع‌گیری‌های فرقه‌ای به شعارهای ملی نسبت به آینده‌ای بهتر برای عراق ابراز امیدواری کرد.وی در ادامه با بیان اینکه عراق خواستار ارتباط بهتر با همسایگان خود به ویژه ایران است، گفت: ایران در مبارزه با تروریسم به معنای واقعی کلمه در کنار عراق ایستادگی کرده است.رئیس جریان حکمت ملی عراق همچنین در این دیدار مجددا دعوت خود از کشورهای منطقه برای گفتمان در راستای پایان دادن به تیرگی روابط را تکرار کرد.
** مردم سالاری ۹۶/۱۱/۲۹
*  وعده مسوولان برای رفع حصر تا پایان سال
نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت که مسئولان قضایی و امنیتی وعده رفع حصر تا پایان سال را داده‌اند. علی مطهری در حاشیه جلسه علنی  دیروز مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره موضوع حصر، گفت: به ما قول‌هایی دادند و گفته‌اند زیاد در رسانه‌ها اظهارنظر نکنیم و در مقابل آن‌ها به دنبال این هستند که تا پایان سال به این موضوع خاتمه بدهند. ما هم منتظریم آیا آن‌ها به قول‌شان عمل می‌کنند یا نه.
*  هیات پارلمانی ایران به روسیه سفر می‌کند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی‌گفت: هیات پارلمانی ایران نیمه اسفند ماه به روسیه سفر می‌کند. علی نجفی خوشرودی افزود: این هیات پارلمانی در پاسخ به دعوت رییس دومای روسیه به این کشور سفر می‌کند. وی اظهار کرد: در این سفر قرار است در راستای افزایش روابط پارلمانی و منطقه‌ای گفت وگو‌هایی با طرف مقابل انجام دهیم، همچنین با رییس دومای روسیه دیداری داشته باشیم.
** فرهیختگان ۹۶/۱۱/۲۹
*  جبهه مقاومت اجازه نمی‌دهد ناتو در غرب آسیا پایگاه داشته باشد
دکتر ولایتی با بیان اینکه آمریکایی‌ها نباید در شرق فرات حضور داشته باشند، گفت: «جبهه مقاومت اجازه نمی‌دهد ناتو در غرب آسیا پایگاه داشته باشد.»
دکتر علی‌اکبر ولایتی، مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری در دیدار نوری مالکی، معاون اول رئیس‌جمهور عراق با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران تا آخر در کنار ملت و دولت عراق ایستاده است، افزود: «بعد از پیروزی جبهه مقاومت بر داعش باید هوشیار‌تر از گذشته مراقب اوضاع منطقه باشیم.»
وی با اشاره به طرح‌های تجزیه‌طلبانه و تفرقه‌افکنانه آمریکایی‌ها در منطقه گفت: «جبهه مقاومت باید مانع از استقرار تدریجی آمریکایی‌ها در شرق فرات شود.»
** آرمان ۹۶/۱۱/۲۹
*  موکلم در ابتدای بازداشت، داوطلبانه این اموال را اعلام کرد
وکیل مدافع بابک زنجانی توضیحاتی را پیرامون شناسایی اموال موکلش در داخل کشور ارائه داد. رسول کوهپایه‌زاده درباره شناسایی اموال موکلش در داخل کشور گفت: تمام اموالی که اعلام شد و از طرف موکلم شناسایی شده، اموالی است که موکل در بدو بازداشت داوطلبانه و با اراده خود لیست کامل آن را اعلام کرد و طی وکالت نامه رسمی بلاعزل انتقال و مالکیت این اموال را به شرکت ملی نفت ایران تفویض کرد.
*  تغییر فرمانده نیرو‌های ویژه دریایی سپاه
سردار صادق عمویی فرمانده تیپ نیرو‌های ویژه تکاوری اباعبدالله‌(ع) نیروی دریایی سپاه شد. مراسم تکریم و معارفه فرمانده تیپ نیرو‌های ویژه تکاوری اباعبدالله(ع) نیروی دریایی سپاه با حضور دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی از فرماندهان و رزمندگان نیروی دریایی سپاه در جزیره فارور برگزار شد. در این مراسم از خدمات ارزنده، شبانه روزی و مخلصانه ناوسالاریکم اصغر معماری که سال‌ها عهده دار مسئولیت خطیر فرماندهی نیرو‌های ویژه دریایی سپاه بود و منشأ خدمات ارزشمندی گردید، تجلیل و تقدیر شد.
** آفرینش ۹۶/۱۱/۲۹
*  شریکان آمریکایی برجام را حفظ کنند
زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان در کنفرانس امنیتی مونیخ از برجام دفاع کرد و از دولت آمریکا خواست که توافق هسته ای با ایران را حفظ کند. گابریل با اشاره به مواردی از موفقیت در همکاری های اروپا و آمریکا از برجام به عنوان یک نمونه موفق این همکاری‌ها یاد کرد و گفت: ما (اروپا و آمریکا) در کنار هم با روسیه از دستیابی ایران به سلاح هسته ای جلوگیری کردیم و در کنار هم مذاکرات توافق هسته ای را انجام دادیم.وزیر خارجه آلمان افزود: بنا براین به شریکان آمریکایی توصیه می کنم که توافق هسته ای را حفظ کنند و همراه با ما برای ایجاد راهبردهای جدیدی به منظور مقابله با تاثیر بی ثبات کننده سیاست های ایران در منطقه تلاش کنند.
*  هشدار گوترش درباره جنگ بین اسرائیل و حزب الله
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در نشست امنیتی مونیخ گفت: اوضاع خاورمیانه بسیار پیچیده و دشوار است. در سفر اخیرم به اسرائیل شاهد حضور شبه‌نظامیان نزدیک به ایران در مرزهای اسرائیل بودم. علاوه بر این روابط میان تهران و بیروت اجازه تقویت توانایی‌های حزب الله را خواهد داد و بسیاری از اسرائیلی‌ها این مساله را تهدیدی علیه خود می‌دانند.گوترش گفت: بدترین کابوس برای ما وقوع جنگ جدید میان اسرائیل و حزب الله است. اسرائیل و حزب الله این را نمی‌خواهند. این فاجعه در نهایت به نابودی بخش عظیمی از لبنان می‌انجامد.
** قدس ۹۶/۱۱/۲۹
*  شهدا در برابر جاهلیت مدرن استقامت کردند
حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در نخستین کنگره عظیم شهدای مهاجر مدافع حرم و سومین یادواره شهیدان مدافع حرم «ابوحامد» و «فاتح» که با حضور سرلشکر سلیمانی فرمانده سپاه قدس، حاتمی کیا کارگران سینما، جمعی از مسئولان و خانواده‌های شهدای مدافع حرم برگزار شد، با اشاره به اینکه در دوره حاضر امام(ره) پرچم ایستادگی برداشتند، ادامه داد: امام(ره) پرچم مقاومت را به تبعیت از آنچه عاشورا به جامعه بشری آموخت، برافراشت. در حقیقت خون مطهر عاشوراییان از جامعه بشری جهل‌زدایی کرد که یکی از مصادیق آن،‌بیداری امت اسلامی ما به برکت خون شهدای عاشوراست و امروز شهدای عالیقدر ما در برابر جاهلیت مدرن ایستادگی کردند.
*  مبلغان عظمت شخصیت حضرت زهرا(س) را بیان کنند
آیت الله العظمی نوری همدانی با بیان این که مبلغان باید مردم را با عظمت شخصیت حضرت زهرا(س) آشنا کنند، تأکید کرد: حقانیت اهل بیت(ع) باید بدون اهانت به مقدسات دیگران تبیین شود.
وی در پیامی به مبلغان فاطمیه تاکید کرد: خطبه‌های حضرت فاطمه سلام الله علیها بعنوان مهمترین و عالی‌ترین یادگار ایشان باز گو شود تفکر در حرکت آن حضرت بعد رحلت پیغمبر خاتم تا لحظه شهادت که پیام‌های مهمی دارد ضروری است. بارها گفته‌ایم قبر بی نشان این بانو خود نشانی بلند از مظلومیت است که تا به امروز احدی نتوانست پاسخ این مظلومیت را بدهد. ما از اهانت به مقدسات دیگران شدیداً جلوگیری می‌کنیم ولی به این معنا نیست حقایق را نگوییم.
** خراسان ۹۶/۱۱/۲۹
*  موافقت دولت با پیشنهاد افزایش درآمد یارانه ها
محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در بررسی پیشنهاد حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان مبنی بر افزایش درآمد یارانه‌های نقدی و غیرنقدی از ۳۰ هزار میلیارد تومان به ۴۱ هزار میلیارد تومان، ضمن موافقت با این پیشنهاد اظهار کرد: دولت در سال آینده حدود ۴۶ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت می کند .
وی افزود: این مبلغ در سال‌های گذشته ۴۲ هزار میلیارد تومان بود و برای افزایش یارانه خانوارها ۴ هزار میلیارد تومان اضافه کردیم.
*  ابراز تمایل اروپا برای پیوستن ایران به کریدور گاز جنوب
معاون کمیسیون اروپایی در حوزه انرژی از آمادگی اتحادیه اروپا برای مذاکره درباره پیوستن ایران به خط لوله کریدور گاز جنوب خبر داد. «ماروس سفکویچ» در نشست خبری مربوط به چهارمین نشست وزارتی شورای مشاوره‌ای کریدور گاز جنوب اعلام کرد: اتحادیه اروپا خواهان پیوستن کشورهای دارای ذخایر غنی گاز به این طرح است.
** اعتماد ۹۶/۱۱/۲۹
*  فرصت موج‌سواری دشمنان را مهیا نکنیم
وزیر اطلاعات با بیان اینکه دشمنان در پی سیاه‌نمایی هستند نباید این فرصت را برای موج‌سواری آنان مهیا کنیم، گفت: رسانه‌ها باید با پرهیز از پمپاژ روحیه ناامیدی، تغییر رویکردها و انعکاس مدبرانه مسائل و مشکلات در جهت آرامش جامعه گام بردارند. حجت‌الاسلام سید‌محمود علوی در جلسه شورای اداری استان بوشهر افزود: دشمن درصدد دوقطبی کردن جامعه، شایعه‌پراکنی و حرمت‌شکنی مسوولان است و افراد درون نظام باید در این زمینه هوشیارانه عمل کنند.
** شهروند ۹۶/۱۱/۲۹
*  سرمایه‌گذاری ٢‌میلیارد دلاری هندی‌ها در ایران
عباس آخوندی وزیر راه‌وشهرسازی که به همراه رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به هند سفر کرده، از موافقت اولیه برای سرمایه‌گذاری ٢‌میلیارد دلاری در حوزه بندر و ریل با هندی‌ها خبر داد. به گفته او، مسائل مختلفی در حوزه بندر و ریل در سفر رئیس‌جمهوری به هند نهایی می‎شود و جمع سرمایه‎گذاری مشترک با این کشور در این دو حوزه با انجام این پروژه‎ها به حدود ٢‌میلیارد دلار خواهد رسید.
** صبح نو ۹۶/۱۱/۲۹
*  ۳ نماینده ویژه رئیس جمهوری برای پاسخ به نمایندگان امروز به مجلس می‌روند
محمدرضا پورابراهیمی از حضور نمایندگان ویژه رئیس جمهور برای بررسی مسائل و مشکلات موسسات مالی و اعتباری در کمیسیون اقتصادی خبر داد و گفت: پس از آنکه سؤال ۷۶ نماینده از رئیس جمهور با ارسال نامه‌ای به آقای روحانی اعلام شد، رئیس جمهور آقایان سیف، کرباسیان و نهاوندیان را به عنوان نمایندگان ویژه خود برای پاسخ به سؤالات نمایندگان معرفی کرده است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
نمایشگاه کتاب، فرصتی مناسب برای اهل علم است
حوزه/ آیت الله مقتدایی در حاشیه بازدید از سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان قم گفت:یکی از مزیت‌های نمایشگاه کتاب امسال، گسترش عناوین کتاب است که بالاتر از سال‌های قبل بوده و حتی از کشورهای مختلف شرکت کرده‌اند. قائم مقام جامعه مدرسین افزود:این نمایشگاه فرصت مناسبی برای اهل مطالعه ایجاد کرده و حوزویان و اساتید باید از این فرصت طلایی نهایت استفاده را ببرند. ایشان با انتقاد از قیمتهای زیاد کتاب‌ها افزود:اما قیمت بالا از عیوب آن است که جلوی قدرت خرید را گرفته است.
سوگواره ‌های فاطمی نقش مهمی در تعظیم شعائر دینی دارد
رسا/آیت الله حسینی بوشهری طی بازدید از سوگواره فاطمی نگین شکسته در خصوص اهمیت اعتلای فرهنگ و معارف فاطمی خاطرنشان کرد: در این سوگواره تمام صحنه‌ها الهام گرفته از وقایع تاریخی و انسان ساز است و امروزه به علت مشغله‌های زیاد مردم و بعضا عدم فرصت برای مطالعه کتاب و یا کمبود منابع و سختی دسترسی به تاریخ ناب اهل بیت(ع) این سوگواره‌ها می تواند نقش مهمی را ایفا کند. عضو جامعه مدرسین نقش سوگواره‌ها در تعظیم شعائر دینی را مهم ارزیابی کرد و گفت: سوگواره فاطمی نگین شکسته جزء شعائر الهی و رابطه‌‌ای برای تقرب به خدای متعال است.
دشمن هدف خود را به سکولاریزه کردن حوزه‌های علمیه معطوف کرده است
حوزه/ آیت الله خاتمی در همایش «حوزه انقلابی» درلرستان با اشاره این که امروز دشمن هدف خود را به سکولاریزه کردن حوزه‌های علمیه معطوف کرده است، تصریح کرد: دشمن خواب‌های متعددی علیه روحانیت دیده است و یکی از این خواب‌ها این است که می خواهد حوزه‌های علمیه را از نظام و انقلاب جدا کند.عضو جامعه مدرسین همچنین با اشاره به این که امروز باید بصیرت فاطمی را در جامعه ترویج دهیم، افزود: دین یعنی ولایت و ولایت یعنی دین،  و ضروری است این دو اصل را در جامعه نهادینه کنیم.
در کنار مطالبه گری باید پاسخگو باشیم
حوزه/ آیت الله اعرافی با اشاره به مشکلات و سختی‌های بحث تحول در حوزه گفت: تحول، ارتقاء و کارآمدی بیشتر حوزه یک مقوله پیچیده و ذو اضلاع  است که انواع پارادوکس‌ها را به همراه خود دارد.مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان ساخت: فلسفه حوزه این است که مشکل و گرهی از نظام اسلامی، جامعه و مردم باز کند و اگر این امر به خوبی انجام نشود حوزه نتوانسته به خوبی رسالت  خویش را انجام دهد؛ لذا حوزه باید در کنار اینکه مطالبه گر هست، پاسخگو نیز باشد.
پیاده روی و عزاداری دو تن از مراجع تقلید در سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها
حوزه/ هم‌زمان با فرارسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، آیات عظام وحید خراسانی و صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، با پای پیاده دردسته‌های عزا ساعت ۱۱ صبح روز سه شنبه مصادف با روز شهادت تا حرم حضرت معصومه‌(س) حرکت خواهند نمود. برپایه این گزارش، آیت الله العظمی وحید خراسانی از کوچه شماره ۲۳ خیابان شهدا وآیت الله العظمی صافی گلپایگانی نیز از خیابان چهارمردان برای عرض تسلیت به حرم بانوی کرامت رهسپار خواهند شد.
واکنش کمیسیون امنیت مجلس به طرح تحریمی آمریکا علیه جنبش نُجَباء
خبرگزاری موج/هیأت رئیسه و اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس به طور جداگانه به طرح لایحه تحریمی در کنگره آمریکا علیه جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء واکنش نشان دادند. رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس بااشاره به اینکه همه دنیا مطلع هستند که بزرگترین حامی گروه‌های تروریستی در دنیا خود آمریکاست افزود: نباید تعجب کنیم که آمریکا یک تشکیلات نظامی مردمی مانند نُجَباء را به تروریسم متهم می‌کند، این ویژگی زیبنده خود آمریکایی‌هاست که حامی همه‌جانبه تروریست‌ها در دنیا هستند.
آل سعود همچنان آثار صدر اسلام را ویران می کند
حوزه/ یکی از رهبران نهضت “لبیک یارسول الله” پاکستان ضمن انتقاد شدید از تخریب آثار منسوب به نبی مکرم اسلام(ص) در منطقه بنی سعد مکه توسط آل سعود، خواستار توقف این گونه اقدامات آل سعود شدو اعلام نمود که این نهضت راهپیمایی و تجمع اعتراض آمیزی در دفاع از آثارنبوی و علیه آل سعود در شهر لاهور برگزار خواهد نمود.لازم به ذکر است چهار اثر منسوب به نبی مکرم اسلام در منطقه بنی سعد واقع در ۷۵ کیلومتری جنوب طائف که حضرت چندسال از کودکی خود را در آنجا سپری کردند، به دستور شاهزاده خالد الفیصل فرماندار مکه و به بهانه مبارزه با شرک و بدعت تخریب شده است.
سخنان مشاور امنیت ملی امریکا برخلاف تعهدات برجامی
صدا و سیما/سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات ضد ایرانی مشاور امنیت ملی کاخ سفید در کنفرانس امنیتی مونیخ که طی آن از کشورهای جهان خواسته است در ایران سرمایه گذاری نکنند، ضمن محکوم کردن این سخنان بی ربط گفت: کارشکنی‌ها و موانعی که دولت آمریکا ایجاد کرده است و تکرار نابجای این نوع اظهارات نشان دهنده تداوم سیاست بی حاصل ایران هراسانه و ناکامی آنان در دستیابی به اهداف غیر منطقی و زیاده خواهی‌های مغایر با تعهدات بین‌المللی شان برای جلوگیری از بهره مندی ایران از مزایای برجام و همکاری با سایر کشور‌هاست.
حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی  به نوار غزه
صدا و سیما/جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چندین نوبت نوار غزه را هدف قرار دادند.تلویزیون المیادین اعلام کرد: هجده پایگاه حماس در نوار غزه در بیست و چهار ساعت گذشته هدف حملات هوایی رژیم اسرائیل قرار گرفت. رژیم صهیونیستی همچنین به هشت پایگاه دیگر حماس که در یکی از آنها تجهیزات جنگی و آموزش نظامی تولید می شد حمله کرد.
یاوه‌گویی‌های ضدایرانی جدید نیکی هیلی در یادداشتی در نیویورک‌تایمز
باشگاه خبرنگاران/ نماینده آمریکا در سازمان ملل، در یادداشتی در نیویورک‌تایمز در چارچوب اتهام‌زنی‌های دروغین واشنگتن علیه کشورمان ادعا کرد: سازمان ملل متحد هفته گذشته گزارشی را منتشر کرد که تعداد زیادی از مردم تمایلی به شنیدن خبرهایی که در آن آمده را ندارند. گروهی از کارشناسان دریافتند که ایران تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل متحد را نقض می‌کند؛ به ویژه اینکه موشک‌هایی که سال گذشته حوثی‌های یمن به عربستان سعودی شلیک کردند، ساخت ایران بودند.
می خواهیم روابط خوب ما با ایران گسترش یابد
ایرنا/ سفیر و نماینده دائم کویت در سازمان ملل، اظهار امیدواری کرد روابط کشورش با ایران گسترش یابد و گفت: برای پایان دادن به بحران‌های منطقه‌‌ای باید روابط عالی داشته باشیم. منصور العتیبی ایران را کشوری همسایه، مسلمان و بزرگ در منطقه دانست و افزود: ایران و کویت به صورت تاریخی یک روابط خوبی داشته اند و ما می خواهیم این روابط خوب ادامه داشته باشد.
توافق وزرای دفاع آمریکا و فرانسه علیه ایران
باشگاه خبرنگاران/سخنگوی ارشد پنتاگون، بیانیه‌‌ای درباره دیدار وزرای دفاع آمریکا و فرانسه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ منتشر کرد. دراین بیانیه آمده  است:«جیمز ماتیس» و «فلورانس پارلی» درباره لزوم موضع گیری قدرتمندانه علیه تهدید ناشی از برنامه موشک بالستیک ایران و همچنین لزوم رسیدگی به تکثیر موشک‌های بالستیک ایران توافق کردند
یهودیان در «هلوکاست»، دست داشته‌اند
باشگاه خبرنگاران/ نخست وزیر رژیم صهیونیستی سخنان، همتای لهستانی خود را درباره شرکت افراد یهودی در هولوکاست محکوم کرد.مجلس لهستان در ماه جاری قانونی تصویب کرد که بر اساس آن هر فردی که لهستان را در هولوکاست دخیل معرفی کند، به زندان محکوم خواهد شد. نخست‌وزیر لهستان اعلام کرد که یهودیان نیز در آنچه که «هلوکاست» خوانده می‌شود، دست داشته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *