خبرروز ۱۳۹۶/۱۱/۰۵

  • آیت‌الله جوادی آملی: کسی که ولایت فقیه را نپذیرد انگار در حوزه نبوده و با فقه کاری نداشته است
  • رهبر معظم انقلاب: فـریب، اغـوا و دروغ در هنر انقلابی نیست
  • آیت‌‌الله مصباح یزدی: تقویت ایمان انسان را به سوی ارزش‌های الهی سوق می‌دهد
  • آیت‌الله مومن: مسؤولان به آسیب‌های فضای مجازی توجه کنند
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: مداحان و شاعران به مبانی وحدت اسلامی توجه کنند
  • آیت‌الله غروی: روحانیت نمی‌تواند خود را جدای از انقلاب بداند

 

** جام جم ۹۶/۱۱/۵
*  ادعاهای عربستان و بحرین علیه ایران در داووس
وزرای خارجه عربستان و بحرین در حاشیه نشست اقتصادی داووس ادعاهایی بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کردند.
عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در حاشیه نشست داووس در سمیناری که تحت عنوان «ایجاد تعادل در خاورمیانه» با مشارکت عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان، خالد بن احمد وزیر خارجه بحرین و انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه برگزار شد، مدعی شد: ایران چشم‌انداز تاریکی در منطقه ترسیم کرده و در تلاش است تا امپراتوری‌اش را که صدها سال پیش از بین رفت دوباره احیا کند.
از سوی دیگر خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین مدعی شد: نمی‌توان به ایران اعتماد کرد. ما دو تا ایران را می‌شناسیم؛ ایران ملت و فرهنگ و تاریخ و از طرف دیگر وضعی است که از سال ۱۹۷۹ به وجود آمده است. وی افزود: ایران باید رفتارهایش را تغییر دهد و به ائتلاف بین‌المللی برای حمایت از منطقه بپیوندد.
** همشهری ۹۶/۱۱/۵
*  پاسخ وزارت خارجه ایران به پنس
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا گفت: بر خلاف کلمات فریبنده و گرانفروشی این مقام آمریکایی، جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه درپی دستیابی به سلاح هسته‌ای نبوده و نیست و برجام به درستی و راستی، دروغ‌پردازی‌های چندین ساله آمریکایی‌ها را نزد کشورها و افکار عمومی جهانیان آشکار ساخت.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین اظهار داشت: انتظار می‌رفت این مقام آمریکایی تا کنون و به خوبی دریافته باشد که نقش و حضور ایران در مبارزه با تروریسم و ایستادن در کنار دولت‌ها و ملت‌های سوریه و عراق موثرترین و اصلی‌ترن دلیل تعبیر نشدن خوابی بود که برخی کشورهای فرامنطقه‌ای و هم پیمانان منطقه‌ای آنان و به کمک تروریست‌های افراط‌گری خشونت‌طلب، برای مردم این منطقه و دولت‌های مستقل آن دیده بودند.
*  بررسی ناآرامی‌ها در کمیسیون اصل ۹۰
ولی داداشی، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: کمیسیون اصل ۹۰ به موضوع ناآرامی‌ها و اغتشاشات هفته‌های گذشته در برخی شهرهای کشور ورود می‌کند.
وی افزود: بررسی این پرونده بناست تا طی روزهای آتی در کمیته سیاسی – نظامی کمیسیون آغاز شود و چنانچه موضوع محرمانه نباشد گزارش نهایی آن در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت خواهد شد.
** کیهان ۹۶/۱۱/۵
*  رزمایش محمد رسول‌الله(ص) ارتش با رژه یگان‌های شناوری و پروازی پایان یافت
در پایان رزمایش مشترک محمد رسول‌الله(ص) یگان‌های شناور و پروازی ارتش در حضور سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش از مقابل ناوشکن سر فرماندهی جماران رژه رفتند. رزمایش مشترک محمد رسول‌الله(ص) ارتش با انجام این رژه پایان یافت.
*  تفاهم‌نامه‌‌ ۳۷۷۶ میلیارد ریالی برای توسعه و پیشرفت پایدار جزیره‌‌ هرمز امضاء شد
با حضور محمد مخبر رئیس‌ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و فریدون همتی استاندار هرمزگان تفاهم‌نامه‌ توسعه و پیشرفت همه‌جانبه و پایدار جزیره‌ هرمز در راستای تحقق تدابیر رهبر معظم انقلاب در زمینه‌ محرومیت‌زدایی و‌ اقتصاد مقاومتی با اعتبار ۳۷۷۶ میلیارد ریالی منعقد شد.
براساس این تفاهم‌نامه، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از طریق بنیاد برکت، برنامه‌ریزی، آماده‌سازی و اجرای الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت همه‌جانبه و پایدار جزیره‌ هرمز را به عهده خواهد داشت.
** شرق ۹۶/۱۱/۵
*  دفاع اتحادیه اروپا از برنامه موشکی ایران
کارل بیلدت، رئیس شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا که در سال‌های ١٩٩١ تا ١٩٩۴ نخست‌وزیر سوئد بوده است، با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: به ‌طور قطع ایران موشک‌های بالستیک با دسترسی منطقه‌ای دارد؛ اما دیگران نیز در منطقه چنین موشک‌هایی دارند.
عربستان سعودی موشک‌هایی در اختیار دارد که چین آنها را تأمین کرده است. اسرائیل هم موشک‌هایی پیشرفته با ظرفیت هسته‌ای دارد.
*  ابوبکر بغدادی به آفریقا فرار کرد
روزنامه انگلیسی سان نوشت: ابوبکر بغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش، به آفریقا گریخته است.
 این روزنامه در گزارش خود نوشت: رهبر داعش از عراق فرار کرده و اکنون در آفریقا پناه گرفته است. او امیدوار است بتواند تشکیلات ازدست‌رفته خود را در این قاره احیا کند.
** ایران ۹۶/۱۱/۵
*  موجودی مؤسسات مالی و اعتباری به اندازه بدهی آنها نیست
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در حاشیه گردهمایی رؤسای دادگستری‌ها، دادستان‌ها و معاونان اجتماعی دادگستری‌های سراسر کشور، درباره آخرین پیگیری‌های پرونده‌های مؤسسات مالی و اعتباری، جلوگیری از تکرار این معضلات و حل مشکلات مردم را دو رویکرد اصلی دانست و گفت: با همه تلاش صورت گرفته همه آنچه که از اموال نقد، منقول و غیرمنقول صاحبان تعاونی‌ها شناسایی شده است، تکافوی همه بدهی‌ را نمی‌دهد، از این رو تلاش می‌شود تا با ایجاد یک خط اعتباری و کمک گرفتن از بانک مرکزی، دستگاه‌های دیگری متکفل امور اینها شوند.
وی با اشاره به جلسات سران قوا و نیز جلسات هفتگی نمایندگان سران قوا به مردم و سپرده‌گذاران اطمینان داد که همه تلاش‌ها در حال صورت گرفتن است تا حقی از کسی ضایع نشود، اما موجودی به اندازه طلب آنان نیست و مقداری زمان می‌برد تا خط اعتباری تشکیل شده و اموال دیگری شناسایی شود.
*  ادعای «سیا» درباره همکاری هسته‌ای ایران و کره شمالی
مایک پمپئو رئیس سازمان سیا در جریان سخنرانی خود در اندیشکده «امریکن اینترپرایز» درباره اولویت‌های سیا در سال ۲۰۱۸ گفت: ما در حال حاضر روی ایران و کره شمالی متمرکز هستیم و معتقدیم که پیونگ یانگ بیش از گذشته در حال تهدید امریکاست. پمپئو با ادعای همکاری هسته‌ای تهران و پیونگ یانگ گفت: کره شمالی یک تهدید در زمینه اشاعه است و اگر آنها به سلاح هسته‌ای دست یابند یا ایران به پیشرفت‌هایی در همکاری‌هایشان در حوزه توانایی هسته‌ای دست پیدا کند، از طریق دیگران متوجه آن خواهیم شد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۱/۵
*  سهمیه اعزام زائران حج ۹۷ افزایش یافت
حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت گفت: براساس توافق صورت گرفته با عربستان سهمیه اعزام زائران ایرانی به نسبت جمعیت کشور با ۵/۳ درصد افزایش بدون احتساب عوامل اجرایی و کارگزاران به ۸۲ هزار و ۸۰۰ نفر افزایش یافت.
*  در چند روز آینده غافلگیرتان می‌کنیم
عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن، در صفحه توئیتر خود خطاب به مقامات سعودی نوشت: همان‌طور که روزهای گذشته وعده داده بودیم محل استقرار مزدوران متجاوز را در تعز با موشک هدف قرار دادیم، تا چند روز آینده هم غافلگیرتان خواهیم کرد وخواهید فهمید که به وعده هایمان عمل می‌کنیم وانتقام از شما را فراموش نکرده‌ایم.
** وطن امروز ۹۶/۱۱/۵
*  ایران در مسأله موشکی با هیچ کشوری مذاکره نمی‌کند
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مخالفت‌های مکرر اتحادیه اروپایی با سیاست‌های ضدبرجامی ترامپ نشانه‌های خوبی از اعمال سیاست، اقدام در چارچوب منافع خود و جدای از آمریکاست.
بروجردی در دیدار با دیوید مک آلیستر، رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا افزود: جمهوری اسلامی ایران مخالف جدی سلاح‌های کشتار جمعی و بویژه سلاح هسته‌ای است بنابراین تنها راه تحقق سیاست راهبردی بازدارندگی از تهاجم احتمالی دشمن، توانمندی موشکی است که با هیچ کشوری قابل مذاکره نیست.
*  آیت‌الله خامنه‌ای پیشگام پشتیبانی از فلسطین هستند
«مشیر المصری» سخنگوی جنبش حماس با انتقاد از شتابزدگی رژیم‌‌های عربی برای عادی‌‌سازی روابط با صهیونیست‌ها گفت: ایران و رهبر معظم انقلاب از پیشگامان حمایت از فلسطین هستند.
مشیرالمصری به روابط این جنبش فلسطینی با ایران و نامه اخیر رئیس دفتر سیاسی حماس به رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: این نامه تشکری از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و مقاومت شجاعانه ما محسوب می‌شود. ایران در پشتیبانی از مقاومت و حقوق ملت فلسطین در صف نخست قرار دارد.
** جوان ۹۶/۱۱/۵
*  برد موشک های‌مان را متناسب با تهدیدات تنظیم می‌کنیم
سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان، مشاور فرمانده کل قوا در امور دفاعی گفت: قدرت موشکی ایران عنصر اصلی بازدارندگی کشور است و مسئولین نظام بارها و بارها اعلام کرده‌اند که اگرچه توان ساخت موشک در بردهای مختلف با قدرت تخریب کنندگی بالا و با دقت اصابت بسیار دقیق را داریم، اما برد موشک هایمان را در حدود تهدیدهایی که احتمالش برای کشور وجود دارد نگهداشته‌ایم، این به معنای آن نیست که ما نمی‌توانیم موشکی با برد بیشتر تولید کنیم بلکه در سیاست‌های ما وجود ندارد و تهدیدی را برای افزایش برد موشک‌ها نمی‌بینیم.
*  کسی که ولایت فقیه را نپذیرد، انگار در حوزه نبوده و با فقه کاری نداشته است
آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در درس خارج فقه خود با اشاره به اهمیت ولایت فقیه گفت: مرحوم صاحب جواهر که سلطان فقه است در کتاب جهاد این بیان نورانی را دارد و می فرماید کسی که ولایت فقیه را نپذیرد مانند این است که از طعم فقه چیزی نچشیده باشد.
وی افزود: این حرف بعد از این که در جلسه رسمی شورای عالی قضائی کتاب جواهر را بردیم و خواندیم تثبیت شد، حرف صاحب جواهر این است آن کسی که ولایت فقیه را درک نکرده اصلا فقیه نیست، آن روزها قضات امام را قبول داشتند اما ولایت فقیه به عنوان یک مسئله علمی، فقهی و دینی برای خیلی‌ها جا نیفتاده بود.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه کسی که ولایت فقیه را نپذیرد، انگار در حوزه نبوده و با فقه کاری نداشته است گفت: ولایت فقیه با دلیل معتبر قطعی، علمی و عمیق اثبات می‌شود.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۱/۵
*  کشف دو محموله انفجاری در شرق و غرب کشور
وزارت اطلاعات طی اطلاعیه‌ای از کشف دو محموله انفجاری در شرق و غرب کشور خبر داد.
در اطلاعیه وزارت اطلاعات آمده است: سربازان گمنام امان زمان(عج) موفق شدند دو محموله بمب، مواد منفجره و مهمات را که به منظور عملیات تروریستی و انفجاری گسترده در اماکن عمومی وارد کشور شده بود را شناسایی و خنثی کنند.
*  چشم طمعی به خاک سوریه نداریم
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت: به هیچ نیرویی اجازه نخواهیم داد وارد کشورمان شود و آن را تجزیه کند. هر کسی را که در این مسیر تلاش کند، نابود خواهیم کرد. هواپیماهای ما همه تونل‌های پر از سلاح و مخفیگاه‌های تروریست‌ها را نابود کردند.
اردوغان افزود: چشم طمعی به خاک سوریه نداریم و آنچه برای ما اهمیت دارد، برقراری عدالت است.
** رسالت ۹۶/۱۱/۵
*  فریب، اغوا و دروغ در هنر انقلابی نیست
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مستندسازان:
– امروز دشمنان ملت سراغ تحریف و تغییر واقعیت‌های ایران رفته‌اند.
– انتقاد، فحش و دشنام نیست.
– ساخت فیلم مستند یکی از اقبال‌های امروز جمهوری اسلامی است.
– شهرت، صفا و صمیمیت هنر انقلابی شما را نگیرد.
– فیلم مستند یکی از تولیدات هنری با ارزش است.
*  امام جمعه باید بلندگوی خواسته‌های مردم باشد
استاد حوزه علمیه قم گفت: امام جمعه باید بلندگوی خواسته‌های مردم باشد.
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی در دیدار ‌حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان با تاکید بر توجه به خواسته های مردم اظهار داشت: این مردم حق بر گردن ما دارند و امام جمعه باید صدا و خواسته مردم را به مسئولان برساند، نماز جمعه پایگاه نظام و انقلاب است و باید این جایگاه مردمی را حفظ کرد. آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی نماز جمعه را یک پایگاه فرهنگی مهم دانست و ابراز داشت: امروز یکی از نیازهای مهم جامعه مسائل فرهنگی است که نباید از آن غافل شد بلکه باید برای آن برنامه ریزی شود.
*  در سیاست دخالت نمی‌کنم، دخالت در سیاست است
آیت‌الله محسن اراکی در جلسه بیست و ‌سوم خارج فقه خود که با موضوع نظام سیاسی اسلام برگزار شد، با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی عدم دخالت برخی علما در مسائل سیاسی گفت: اگر عالمی بیان کند که من در امور سیاسی دخالت نمی‌کنم؛ خود این حرف دخالت در امور سیاسی است.
به دلیل اینکه مدلول التزامی این حرف این است که من وظیفه نمی‌بینم که در امور سیاسی دخالت کنم یعنی من امور سیاسی را از دایره تکالیف شرعیه خارج می‌دانم که خود این حرف یک حرف سیاسی است و به این معناست که سیاست از دین جدا بوده و خارج از تکالیف دینی است و لذا در امور سیاسی به این دلیل دخالت نمی‌کند. وی گفت: فقیهی که مثلا نه روزنامه می‌خواند و نه تلویزیون می‌بیند معلوم است که رشدِ ولایت امور مسلمین را نمی‌تواند داشته باشد، زیرا از هیچ چیز اطلاعی ندارد.
** مردم سالاری ۹۶/۱۱/۵
*  مذاکره موشکی با کسی نداشتیم
محمود وعظی رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه در گفتگوی رئیس جمهور با مردم بخشی از موضوعات مطرح شد، گفت: دو هفته دیگر در نشست خبری رئیس جمهور موضوعات دیگری مطرح خواهد شد.
رئیس دفتر رئیس جمهور درباره مذاکره پیرامون توان موشکی جمهوری اسلامی‌ایران گفت: بارها گفته‌ایم آنچه مربوط به توان دفاعی و موشکی ماست قابل مذاکره نیست. ما در این باره با هیچ کسی مذاکره نکردیم.
** آرمان ۹۶/۱۱/۵
*  گلایه وزیر کشور از نجفی
وزیر کشور به گزارش قرائت شده از سوی محمدعلی نجفی درباره تخلفات شهرداری در دوره مدیریت قبلی واکنش نشان داد. عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: هر کس به هر میزانی که تخلف کرده باشد باید اشد مجازات به او تعلق گیرد و این امر مستلزم کار حقوقی و قضائی است و بعد از پیگیری نیز باید اعلام شود.
وی ادامه داد: در مورد ادعایی که آقای نجفی کردند به خودشان عرض کردم که طرح این مسائل در فضای عمومی کشور از طرف هر کسی که خدشه به آبروی دیگران وارد کند و افکار عمومی را دچار تشویش و نگرانی کند و داوری‌های غلطی نیز ایجاد کند، گناه نابخشودنی است. هر کس که این کار را انجام دهد فرقی نمی‌کند، این به معنای عدم برخورد با تخلف نیست.
*  کشف خانه تیمی در زمان اغتشاشات
سردار سیدیوسف مولایی فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه یک خانه تیمی با حضور بیش از ۱۰ نفر در البرز کشف شد که برای برنامه‌ریزی سامان یافته شده ویژه پیشبرد اهداف خود در جهت اغتشاشات بود، گفت: بهائیان، سلطنت‌طلب‌ها و منافقین در این حرکت‌ها نقش داشتند.
** فرهیختگان ۹۶/۱۱/۵
*  وزارت نفت ۱۶ هزار میلیارد تومان از درآمدهای سال ۹۵ خود را به خزانه واریز نکرد
خلاصه گزارش تفریغ بودجه ۹۵ نشان می‌دهد وزارت نفت در مجموع ۱۶ هزار میلیارد تومان از درآمدهای ناشی از فروش گاز و همچنین تحویل خوراک به شرکت‌های پتروشیمی در سال ۹۵ را به خزانه واریز نکرده است.
** آفرینش ۹۶/۱۱/۵
*  ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته می‌پیوندد
نمایندگان مجلس با لایحه الحاق دولت به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی موافقت کردند.
نمایندگان در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی، این لایحه را با ۱۳۲ رأی موافق، ۸۰ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.
*  ۲۸ کشته و زخمی در حمله به دفتر سازمان نجات کودکان
موسسه حمایت از کودکان در شهر جلال آباد مرکز استان ننگرهار هدف حمله انتحاری قرار گرفت.
افراد مسلح به دفتر سازمان نجات کودکان در شرق افغانستان حمله کردند. در این حمله که هنوز ادامه دارد دست‌کم هشت نفر کشته و بیست نفر زخمی شدند. این حمله مقابل ساختمان موسسه بین المللی حمایت از کودکان روی داد سپس مهاجمان مسلح وارد ساختمان این موسسه شدند و به درگیری با نیروهای امنیتی پرداختند.
** قدس ۹۶/۱۱/۵
*  فضای مجازی مانند ماری در آستین است
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی گفت: بعضی ازمسئولان هنوز متوجه نیستند که این فضای مجازی همانند ماری در آستین است و تکیه کردن به قول و تعهد خارجی‌ها نیز قابل قبول نیست، مگر در سایر موارد از جمله برجام به قول و تعهد خودشان عمل کردند؟ وی در درس خارج خود با اشاره به نقش پررنگ فضای مجازی در اغتشاشات اخیر ایران، گفت: خارجی‌ها همه اجماع پیدا کرده‌اند در اینکه نقش فضای مجازی و تلگرام در اغتشاشات اخیر مهم و اثرگذار بوده است و در داخل کشور نیز این اجماع حاصل شده است؛ اما متاسفانه هنوز عده‌ای از مسئولان کشور در مقابل این امر مقاومت می‌کنند.
*  سخن گفتن درباره مذاکرات موشکی، هذیان گویی است
سردار سید مسعود جزایری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در واکنش به مطرح شدن بحث مذاکره در امور دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: مذاکره در خصوص امور دفاعی و موشکی و مقاومت منطقه با رژیم‌هایی که به دفعات خودکامگی و سلطه‌گری آنها به اثبات رسیده جز هذیان گویی چیز دیگری نیست.
جزایری تاکید کرد: نه فرانسه و نه هیچ کشوری دیگری حق دخالت در امور داخلی کشورمان را ندارند.
** خراسان ۹۶/۱۱/۵
*  کویت در مشهد کنسولگری دایر می کند
«حمد الهرشانی» رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس کویت از موافقت این کمیسیون با دایرکردن کنسولگری کویت در شهر مشهد مقدس خبر داد.
وی هدف از این اقدام را حمایت از شهروندان کویت و کمک به آن ها اعلام کرد.
*  تمام دانشجویان بازداشتی تجمعات اخیر آزاد شدند
وزیر علوم از آزادی تمامی دانشجویان بازداشتی تجمعات اخیر خبر داد و گفت: فقط دو نفر از دانشجویان بازداشتی به دلیل تامین نشدن وثیقه تا دو روز پیش در بازداشت بودند که پیگیر وضعیت آن ها نیز هستیم. منصور غلامی افزود: بسیاری از دانشجویان بازداشتی نتوانستند در جلسه امتحانات حاضر شوند که در این زمینه نیز دانشگاه‌ها تمهیداتی اندیشیدند تا مشکلی برای این دانشجویان ایجاد نشود.
** اعتماد ۹۶/۱۱/۵
*  تکذیب فوت زلزله‌زدگان بر اثر سرما
هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه اظهارات یکی از نمایندگان مجلس را که اعلام کرده بود چند نفر در مناطق زلزله‌زده بر اثر سرما فوت شدند، تکذیب کرد.
*  حضور عربستان و امریکا در مذاکرات سوچی
مقدمات مذاکرات سوچی برای انجام گفت‌وگوهای سوری – سوری در حال انجام است.
الکساندر لاورنتیف، نماینده رسمی ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه در امور سوریه خاطرنشان کرد، دعوتنامه‌ها به اسم روسیه، ایران، ترکیه (کشورهای ضامن) به اردن، مصر، عربستان، عراق، لبنان و قزاقستان فرستاده شده است. وی افزود: دعوتنامه‌هایی نیز به نمایندگان سازمان ملل و ناظران امریکا، چین، انگلیس و فرانسه فرستاده شده است.
** شهروند ۹۶/۱۱/۵
*  مردم نسبت به قیمت کالاهای اساسی نگران نباشند
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری با تأکید بر برنامه‌ریزی همه دستگاه‌های دولتی برای تأمین کالاهای مورد نیاز مردم در روزهای پایانی سال‌ گفت: دولت تمام تلاش خود را برای تأمین اقلام و کالاهای اساسی مردم در شب عید به کار بسته است و مردم نباید از این بابت نگرانی داشته باشند.
*  تمام طرف‌های برجام باید به تعهدات‌شان عمل کنند
وزیر امور خارجه فرانسه تاکید کرد: تا زمانی که ایران به تعهدات خود در توافق هسته‌ای، همان‌گونه که مورد تائید آژانس است، عمل می‌کند، دیگر طرف‌ها نیز باید به توافق پایبند باشند. ژان ایولودریان در دیدار با رکس تیلرسون، همتای آمریکایی خود تاکید کرد که تمام امضاکنندگان این توافق باید به تعهدات خود عمل کنند.
وی افزود: یک اصل اساسی وجود دارد که ما بشدت درباره آن مصمم هستیم و آن حفظ توافق هسته‌ای تا جایی است که تمام طرف‌ها به آن احترام بگذارند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
تقویت ایمان انسان را به سوی ارزش‌های الهی سوق می‌دهد
رسا/ آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به ارزش‌های اخلاقی و دینی و اختلاف در مفاهیم اخلاقی بین گروه‌ها گفت: کسب ایمان و تقویت جهان بینی دینی انسان را به سمت ارزش‌های اخلاقی الهی و اسلامی سوق می‌دهد. عضو جامعه مدرسین درادامه اظهار داشت: این دو بینش هویت انسان‌ها را از یکدیگر جدا می‌کند، کسی که معتقد به زندگی اصلی در قیامت است  باید به درست فکر  وعمل کند و بداند چیزهایی که در دنیا به درد آن می‌خورد شاید در آخرت کارایی نداشته باشد.
مسؤولان به آسیب‌های فضای مجازی توجه کنند
رسا/ آیت‌الله مؤمن در دیدار مدیر عامل سازمان فرهنگی شهرداری قم با بیان این که همت افراد باید هدایت جامعه باشد، گفت: باید کاری کرد که مردم به احکام دین آشنا باشند و بر اساس آن عمل کنند تا سعادتمند شوند. عضو جامعه مدرسین همچنین خواستار توجه مسؤولان به آسیب‌های فضای مجازی شد و گفت: فضای مجازی فضایی است که می‌تواند کوچک و بزرگ را دچار مشکل کند از این رو باید آموزش‌ها و فرهنگ سازی‌های لازم صورت گیرد تا شاهد به وجود آمدن مشکلات نباشیم.
مداحان و شاعران به مبانی وحدت اسلامی توجه کنند
رسا/آیت‌الله حسینی بوشهری در همایش فضائل و سیره فاطمی ،با تأکید بر این که مجالس اهل بیت(ع) نباید با جاذبه‌های کاذب برگزار شود، ابراز داشت: این مجالس نورانی باید مطابق خواسته و الگویی که اهل بیت(ع) برای ما معین کرده اند برگزار شود.عضو جامعه مدرسین با بیان این که مداحان و روحانیان الگوی رفتاری مردم جامعه هستند، بر لزوم توجه مداحان و شاعران آیینی به مبانی وحدت دینی و اسلامی تأکید کرد و ابراز داشت: امروزه دشمن در کمین است تا ببیند اگر کسی در جایی سخنی علیه مقدسات شان بازگو کرد، انتقام آن را در جایی دیگر بگیرد.
روحانیت نمی‌تواند خود را جدای از انقلاب بداند
رسا/ آیت‌الله غروی، تداوم انقلاب اسلامی را در گرو نقش آفرینی حوزه‌های علمیه دانست و گفت: شرایطی فراهم شود که علما به شهرهای خود بازگردند.عضو جامعه مدرسین افزود: اصولا گفتمان انقلاب اسلامی اگر بخواهد با همان خصوصیات و با همان اهداف ادامه پیدا بکند، روحانیت و علما باید در صحنه باشند و در جریان مسائل باشند و بتوانند از این درختی که نسبتا تا حدی تنومند شده حراست کنند. یعنی در واقع آن کسانی که از مؤسسین بودند در صحنه باشند این طور نباشد که خودشان را خارج صحنه بدانند.
تحریف‌های وارده در کتب تاریخی بدجنسی است نه بدسلیقگی
رسا/ آیت‌الله طبسی در سلسله نشست‌های فاطمی که در مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد، بااشاره به اینکه برخی وهابی‌ها شبهات را چاپ می‌کنند و در خانه‌ها می‌اندازند تاکید کرد: همه شبهات قابل جواب دادن هستند.عضو جامعه مدرسین تحریف‌ها را تعمدی خواند و افزود: برخی از علما عقیده دارند تحریفاتی که در بعضی کتب مطرح تاریخی وارد شده به دلیل بدسلیقگی مورخ در نقل تاریخ است، اما به نظر بنده این از بدجنسی است نه بدسلیقگی؛ چون در جاهایی که به نفع شان است حتی تاریخ دروغ را هم نقل می‌کنند و ابایی ندارند.
حزب‌الله درخشان‌ترین پدیده تاریخ امت اسلامی است
رسا/ تجمع علمای مسلمان لبنان در پیامی که پس از نشست هفتگی شورای مرکزی صادر کرد، نوشت: دخالت آشکار و وقیحانه آمریکا در امور داخلی لبنان بر اساس تشکیل کمیته ویژه نظارت بر بانک‌های این کشور به شدت محکوم است. این تجمع افزود: سفر معاون وزیر خزانه داری آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم به لبنان به هیچ وجه قابل قبول نیست چرا که حزب‌الله درخشان ترین پدیده در تاریخ لبنان و امت اسلامی به شمار می‌آید.
افزایش ۳ برابری تعداد کشور‌های ناخرسند از رفتار آمریکا
فارس/ موسسه نظرسنجی «گالوپ» گزارش کرده که در سال ۲۰۱۷ میزان «نارضایتی» مردم جهان از عملکرد آمریکا سه برابر شده است.نظرسنجی موسسه گالوپ نشان می‌دهد که تعداد کشور‌های ناراضی از آمریکا در سال ۲۰۱۷ به ۵۳ مورد رسیده که در بین آن‌ها برخی متحدان آمریکا نیز مشاهده می‌شوند.
۱۳ شهروند شیعه عربستان در آستانه اعدام قرار دارند
حوزه/ سازمان اروپایی حقوق بشر در عربستان در مورد خطر جدی اعدام ۱۳ بازداشت شده عربستانی اظهار نگرانی کرد و افزود: این حکم بر اساس اعتراف هایی صادر شده که این اعترافات زیر شکنجه و به زور از متهمان گرفته شده است. از این رو همه این افراد به جاسوسی برای ایران اعتراف کرده‌اند. این سازمان همچنین خواستار محاکمه ناقضان حقوق بشر و شکنجه گران در زندان‌های عربستان شد.
اروپا آماده همکاری با واشنگتن علیه ایران است
مهر/ سفیر فرانسه در آمریکا از آمادگی کشورش برای همکاری با آمریکا در راستای مقابله با آنچه وی مدعی فعالیت‌‌های منطقه‌ ای ایران شد، سخن گفت.جرارد آروئاد در این خصوص ادعا کرد: اروپائی‌‌ها مکرراً گفته‌ اند که مقارن با حفظ توافق هسته‌ ای ایران به شکل کنونی، آماده همکاری با آمریکا جهت پرداختن به سایر چالش‌‌های ایران در راستای ثبات منطقه هستند!
آغاز مصاحبه با خدمه کشتی چینی از جمعه
مهر/عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اطلاعات استخراج شده از دو  جعبه سیاه (VDR) در اختیار ۴ کشور قرار گرفته و از آنجا که بخشی از اطلاعات کدینگ است، روند دی کدینگ باید طی شود که البته مشکلی وجود ندارد و تنها زمان بر است. حق شناس در خصوص مصاحبه با خدمه فله بر چینی کریستال گفت: از روز جمعه گفتگو با کارکنان شناور چینی آغاز می‌شود که با بررسی هم زمان با جعبه سیاه دو شناور است.
لبنان خواستار بهترین رابطه با ایران است
مهر/ نخست‌ وزیر لبنان اعلام کرد که کشورش خواستار «بهترین رابطه با ایران» است.«سعد الحریری» در عین حال خواستار عدم دخالت ایران در یمن شد و گفت که این مساله باب گفتگو را در منطقه بازخواهد کرد.
آمریکا در موضع بسیار ضعیفی قرار گرفته است
فارس/ روزنامه آمریکایی «کریستین ساینس مانیتور» به نقل از تحلیلگران منطقه‌ای نوشت که روسیه و ایران اینک موضع غالب را در سوریه دارند درحالی‌که آمریکا از موضع ضعف رفتار می‌کند. این روزنامه آمریکایی در ادامه با توجه به سیاست‌های ضد ایرانی کاخ سفید، افزود: امید به حل بحران سوریه با رویکردهای آمریکا غیرممکن خواهد بود.
غرب باید به سوی میانه‌روهای ایران، دست دراز کند
فارس/ «جان ساورز» رئیس سرویس اطلاعات خارجی انگلستان در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ ضمن انتقاد از مواضع رئیس‌جمهور آمریکا، خواستار دست دراز کردن غرب به سوی «میانه‌روها» در ایران شد. وی از مواضع رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران انتقاد کرد و گفت: «غرب باید به سوی میانه‌روها (در ایران) دست دراز کند. سیاست ترامپ درباره ایران، اصلا کمک‌کننده و مفید نیست».
پوتین از افزایش تعداد مساجد در روسیه استقبال کرد
 ایرنا/ رئیس جمهوری روسیه از افزایش تعداد مساجد در جمهوری باشقیرستان روسیه که به بیش از ۱۲۰۰عدد رسیده است، ابراز خرسندی و استقبال کرد. «ولادیمیر پوتین» در جریان دیدار با طلعت تاج الدین رئیس اداره مرکزی مسلمانان روسیه ادامه داد: افزایش تعداد مساجد از پیشرفت ادیان سنتی در روسیه از جمله اسلام حکایت دارد.
جلسه مشترک هیأت رییسه خبرگان با کمیسیون‌های داخلی آغاز شد
رسا/ سومین جلسه مشترک هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با کمیسیون‌های داخلی امروزصبح آغاز شد. جلسه امروز در حالی به ریاست آیت‌الله جنتی آغاز می‌شود که بررسی مسائل مختلف کشور و سایر موضوعات مرتبط با کمیسیون‌های داخلی مجلس خبرگان در دستور کار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *