خبرروز ۱۳۹۶/۱۱/۰۲

  • آیت‌الله مظاهری: انقلابی واقعی مطیع صددرصد رهبری است
  • پیام رهبر معظم انقلاب به مستندسازان جوان: جوانان عزیز مستند‌ساز جهت انقلابی را با دقّت تمام حفظ کنید
  • آیت‌الله جنتی: ولایت فقیه کشور را آسیب‌ناپذیر کرده است
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: دشمن بساط خود را برای بدعت گذاری پهن کرده است
  • آیت‌الله اراکی: کارهای هنری دینی مصداق بارز تعظیم شعائر الهی هستند
  • تظاهرات مردم در ۳۰۰ شهر آمریکا علیه ترامپ

 

** جام جم ۹۶/۱۱/۲
*  برگزاری مراسم بزرگداشت دریانوردان حادثه سانچی با حضور مسئولان
مراسم گرامیداشت یاد و خاطره و ترحیم شهدای حادثه نفتکش سانچی، روز گذشته با حضور رئیس‌جمهور و جمع زیادی از مقامات کشوری و لشکری برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این مراسم که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، اعضای هیات دولت و ‌دیگر مقامات عالی‌رتبه کشوری و لشکری، سفرای کشورهای خارجی، خانواده‌های دریانوردان و عموم مردم در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد، ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدای دریانورد حادثه سانچی را گرامی داشت.
*  کمال خرازی با بشار اسد دیدار کرد
کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران دیروز با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه دیدار کرد. خرازی روز چهارشنبه گذشته وارد سوریه شد و با شماری از مقامات سیاسی و مذهبی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران پیش از عزیمت به سوریه، در سفر به لبنان به دیدار و گفت‌وگو با مقامات مذهبی و سیاسی این کشور پرداخت.
** همشهری ۹۶/۱۱/۲
*  گفت‌وگوی رئیس جمهور با مردم؛ امشب ازشبکه اول سیما
رئیس جمهور امشب پس از خبر شبکه اول سیما به طور مستقیم با مردم صحبت خواهد کرد.
مهمترین موضوعات روز کشور، خواسته‌ها ومسائل مورد توجه مردم و برنامه‌های دولت برای تحقق آنها مهمترین محور این گفت‌وگوی تلویزیونی خواهد بود.
*  طالبان، مسئولیت حمله به هتل در کابل را بر عهده گرفت
طالبان دیروز مسئولیت حمله به هتل اینترکانتیننتال در کابل را که ۵ کشته و ۶ مصدوم به جا گذاشت قبول کرد.
یک شب قبل از آن، مهاجمان مسلح به این هتل لوکس که به شدت تحت محافظت قرار دارد، حمله کردند.
کنترل این هتل بعد از ۱۶ ساعت درگیری از دست مهاجمان خارج شد.
** کیهان ۹۶/۱۱/۲
*  جوانان عزیز مستند ساز جهت انقلابی را با دقّت تمام حفظ کنید
در پی دیدار شیرین جمعی از مستندسازان جوان با رهبر معظم انقلاب در تاریخ ۲۱ دی ماه ۹۶، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فردای آن روز در پیامی خطاب به مستندسازان جوان، ۵ نکته را به این جوانان توصیه کردند.
متن پیام رهبر معظم انقلاب به این شرح است:
 بسمه تعالی. جوانان عزیز مستندساز! در پی جلسه‌ شیرین دیشب، این نکته‌ها را در یاد نگه‌ دارید:
۱. جهت انقلابی را با دقّت تمام حفظ کنید. بازی‌های تکنیکی و شهرت حرفه‌ای، بر صفا و درستکاریِ انقلابیِ کار، غلبه نکند. با سرِ افراشته، زبان و عمل، نشان دهید که مؤمن انقلابی‌اید.
۲. جنگ نرم دشمن، برپایه‌ دروغ و تحریف و شایعه و سانسور و بایکوت بنا شده است؛ هنر شما می‌تواند با سند، کار دشمن را بی‌اثر کند. تاریخ چهل‌ ساله‌، لبریز از سندها  بر حقّانیّت جمهوری اسلامی و کج‌روی و گمراهی دشمنان است.
۳. یک هدف اساسی دشمن، ترویج بدبینی و نومیدی است؛ دستمایه‌های امید درکشور بی‌شمار است. هنر شما قادر است با استناد به واقعیّات، سرچشمه‌ امید و شوق و حرکت باشد.
۴. مستند انتقادی، مفید و لازم است. لحن اثر باید ناصحانه و چاره‌جویانه باشد. در انتقاد، لحن خصمانه و یأس‌آلود و هرج‌ومرج‌طلبانه، فایده‌ آن را تبدیل به زیان می‌کند. زبان طنز به رسایی و سودمندی اثر کمک می‌کند.
۵. رضای خدای را در کارها در نظر بگیرید و از او کمک بخواهید.
*  تظاهرات علیه ترامپ در ۳۰۰ شهر آمریکا
صدها هزار نفر در بیش از ۳۰۰ شهر آمریکا و بسیاری از شهر‌های جهان به خیابان‌ها آمدند و علیه ترامپ و سیاست‌های نژادپرستانه و زن‌ستیزی وی شعار دادند و خواستار استیضاح و برکناری او شدند.
صدها هزار آمریکایی که بیشتر آنها زن بودند در بیش از ۳۰۰ شهراین کشور به خیابان‌ها آمدند و از وی خواستند دست از زن‌ستیزی و فساد برداشته و فورا استعفا دهد چرا که وی لیاقت رهبری را ندارد.
این تظاهرات هماهنگ در واشنگتن، نیویورک، لس آنجلس و شیکاگو و حدود ۳۰۰شهر آمریکا برگزار شد و معترضان سیاست‌های ترامپ علیه زنان را محکوم کردند.
** شرق ۹۶/۱۱/۲
*  الجبیر بار دیگر ایران را به حمایت از حوثی‌ها متهم کرد
عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در نشست استثنائی وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، در رابطه با حملات موشکی انصارالله یمن به ریاض که اکنون در شهر جده عربستان در حال برگزاری است، مدعی شد: نظام ایران برای تجاوز به عربستان از حوثی‌ها حمایت تسلیحاتی می‌کند. او همچنین مدعی شد که ایران به منظور تهدید ثبات منطقه این روش را در پیش گرفته است. الجبیر با بیان اینکه همه ما باید در مقابل کسی که تلاش دارد در جهان اسلام شکاف ایجاد کند بایستیم، مدعی شد: حوثی‌ها به ٨۵ کشتی که حامل کمک‌های انسانی بود، تعرض کرده‌اند.
*  جعبه سیاه سانچی با حضور ۵ کشور امروز بازگشایی می‌شود
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قرار است روز دوشنبه جعبه سیاه نفت‌کش سانچی با حضور نماینده کشور سازنده یعنی سوئد و کشورهای ذی‌نفع از‌جمله پاناما، بنگلادش، ایران و چین بازگشایی شود.
علی ربیعی درباره تیمی که قرار است از ایران در این جلسه حاضر شود، اظهار کرد:‌ چهار نفر از سازمان بنادر و شرکت ملی نفت‌کش به‌عنوان نماینده در این جلسه حضور خواهند داشت.
** ایران ۹۶/۱۱/۲
*  قدرت‌های خارجی دلسوز مردم منطقه نیستند
رئیس جمهوری کشورمان در دیدار با نیچروان بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق، با بیان اینکه «جمهوری اسلامی ایران پیوسته از عراق متحد و یکپارچه، حمایت و پشتیبانی می‌کند»، گفت: «دفاع از حاکمیت واحد و تثبیت مرزهای منطقه وظیفه همه کشورها و اقوام ساکن در منطقه است و بی‌تردید قدرت‌ها و نیروهای خارج از منطقه، دلسوز مردم این منطقه نبوده و نخواهند بود و تنها به فکر دستیابی به منافع بلندمدت خود هستند.»
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در عین حال تأکید کرد که همه اقوام در کشورهای منطقه و از جمله کردهای عراق، باید در چارچوب قانون اساسی و تمامیت ارضی این کشورها به حقوق مشروع و قانونی خود دست یابند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۱/۲
*  راه حل مشکلات کشور انسجام و وحدت ملی است
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جلسه شورای اداری استان البرز، راه حل عبور از چالش‌های پیش روی کشور را انسجام و وحدت عنوان کرد و گفت: همه جریانات سیاسی باید بدانند که نمی‌توانند یکدیگر را حذف کنند. همه باید پای اداره کشور بایستند و با گفتگو مسائل را حل کنند چرا که همه در یک کشتی هستیم و باید بر سر مسائل اصلی کشور و راهکار‌ها به تفاهم برسیم.
** وطن امروز ۹۶/۱۱/۲
*  احتمال تفحص مجلس از دوتابعیتی‌های دولتی
رئیس کمیته دفاعی مجلس گفت: گزارش «هیات تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها» در جلسه عصر روز یکشنبه (دیروز) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قرائت ‌شد.
اردشیر نوریان تاکید کرد: اگر افراد دوتابعیتی در دولت وجود داشته باشند، قدم بعدی، تفحص و برخورد قانونی با این افراد خواهد بود.
** جوان ۹۶/۱۱/۲
*  تلاش ایران برای گسترش نفوذش را تحمل نخواهیم کرد!
مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور امریکا که در جمع نظامیان امریکایی در اردن صحبت می‌کرد، با بیان اینکه در عزم واشنگتن برای «مقابله» با ایران خللی به وجود نمی‌آید، مدعی شد: «ایران امیدوار است با گسترش نفوذش در خرابه‌های به جا مانده در اراضی از دست رفته داعش، به قدرت مسلط منطقه تبدیل شود.»
پنس با متهم کردن ایران به تلاش برای «تهدید متحدان ایالات متحده در منطقه» ادامه داد: «رئیس‌جمهور [دونالد] ترامپ به ایران هشدار داده است. ایالات متحده دیگر تلاش‌های ایران برای گسترش نفوذ مخربش یا تقویت تروریست‌ها در این منطقه را تحمل نخواهد کرد.»
*  ولایت فقیه کشور را آسیب‌ناپذیر کرده است
آیت‌الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری در جمع برخی از مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ولایت فقیه کشور را آسیب‌ناپذیر کرده است، گفت: تبیین جایگاه ولایت فقیه در جامعه و نقش آن در پایدار کردن قدرت اسلام در کشور ضروری است.
رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر جایگاه والای ولایت فقیه افزود: ولایت فقیه ۴۰ سال است کشور را از شر دشمنان حفظ کرده است و با ادامه این روند دشمنان نمی‌توانند ضربه‌ای به کشور بزنند و در غیر این صورت چیزی از انقلاب اسلامی باقی نمی‌ماند.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۱/۲
*  گزارش حوادث اخیر تقدیم رئیس جمهورشد
وزیر کشور از ارسال گزارش دقیقی از حوادث و ناآرامی‌های اخیر به رئیس جمهوری پیرو دستور اخیر ایشان خبر داد. عبدالرضا رحمانی فضلی تاکید کرد: بر اساس اطلاعات دستگاه های انتظامی و امنیتی و سایر دستگاه‌ها ضمن شناسایی و معرفی ریشه‌ها و بسترهای ایجاد این ناآرامی‌ها؛ پیشنهاداتی در راستای جلوگیری از وقوع اینگونه حوادث در گزارش فوق ذکر شده است.
*  نقطه شروع بحران از اقدامات دشمنان نبود
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: نقطه شروع بحران ازاقدامات دشمنان نبود بلکه دامن زدن به نارضایتی‌ها موجب بروز حوادث شد که البته همکاری و همدلی دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی، آن را برطرف کرد. وی اضافه کرد: مردم به خاطر امیدهایی که به نظام دارند از همراهی با اغتشاشگران پرهیز کردند اما دشمنان و بدخواهان نظام با بزرگنمایی آشوب‌ها در صدد انتشار اغتشاشات به همه کشور بودند اما پایان یافتن این اتفاقات در مدت چهار تا پنج روز، مایه اقتدار جمهوری اسلامی ایران شد.
** رسالت ۹۶/۱۱/۲
*  ترک جهاد، فقر و ذلت را گریبانگیر ملت‌ها می‌کند
آیت‌الله العظمی نوری همدانی در دیدار فرماندهان، مدیران و افسران نیروی زمینی، حفاظت، اطلاعات و هوافضا با اشاره به ثمرات انقلاب گفت: اسلام نخستین ثمره انقلاب است. دشمنان در دوران گذشته اسلام را به حاشیه رانده بودند ولی امام خمینی(ره) اسلام را به متن زندگی مردم آوردند. وی احیای فرهنگ جهاد و شهادت را از دیگر ثمرات انقلاب ذکر کرد و افزود: اکنون میلیون‌ها انسان عاشق شهادت وجود دارد زیرا عزت و عظمت اسلام به واسطه جهاد و شهادت است.
او تصریح کرد: هر امتی جهاد را ترک کند؛ ذلت و فقر گریبان‌گیر آنها می‌شود. اکنون لشکرهای فراوانی در دنیا وجود دارد ولی بر اساس قانون خود حرکت می‌کنند ولی در ایران محبت و عشق به شهادت و جهاد وجود دارد.
*  مردم فراموش نکنند دشمن خارجی هم داریم
حجت الاسلام سیدعلی خمینی در دیدار امام جمعه، مسئولان و جمعی از مردم شریف آباد استان تهران با اشاره به گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب و مسیری که امام(ره) در دوران انقلاب طی کردند، اظهار کرد: ما در این سال‌ها پیشرفت های بسیاری داشته‌ایم اما در این چهل سال اشکالات زیادی نیز وجود داشته است.
وی با تاکید بر اینکه هیچ وقت نمی‌گوییم ریشه همه مشکلات ناشی از دشمنان است، گفت: اتفاقا مسبب بسیاری از مشکلات خودمان هستیم. بعضی از مشکلات از خود ماست؛ بسیاری از مشکلات از کم کاری ها و فسادهایی است که در دستگاه‌های ما وجود دارد. منکر این مسائل نیستیم. تمام صحبت ما این است که مردم فراموش نکنند دشمن خارجی هم داریم. آن ها هم نشسته‌اند و برای سنگ اندازی برنامه ریزی می‌کنند.
** مردم سالاری ۹۶/۱۱/۲
*  موافقت ایران، روسیه و ترکیه با فهرست شرکت‌کنندگان در کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه
بنابر اعلام نماینده ولادیمیر پوتین در امور سوریه، ایران، روسیه و ترکیه بر سر فهرست شرکت‌کنندگان در کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه توافق کرده‌اند.
الکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در امور سوریه گفت که مهم‌ترین بحث اصلی میان طرف‌ها کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه بوده است و به نظر من این دیدار موفقیت‌آمیز بوده است. ما باید تلاش کنیم تا همه چیز را طی دو روز آینده نهایی کنیم.
*  واکنش ایران به حملات ترکیه در سوریه
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران با جدیت بر لزوم حفظ تمامیت ارضی سوریه و احترام به حاکمیت ملی این کشور و جلوگیری از تشدید بحران انسانی تاکید دارد.
بهرام قاسمی‌سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تحولات اخیر در عفرین سوریه اظهار کرد: جمهوری اسلامی‌ایران تحولات جاری در شهر عفرین سوریه را از نزدیک و با نگرانی پیگیری می‌نماید و امیدوار است این عملیات فورا پایان یافته و از تعمیق و گسترش بحران در مناطق مرزی ترکیه و سوریه جلوگیری به عمل آید. تداوم بحران در عفرین  ممکن است باعث تقویت مجدد گروه‌های تکفیری _ تروریستی در مناطق شمالی سوریه شده و آتش جنگ و ویرانی را در این کشور دوباره شعله‌ور نماید.
** آرمان ۹۶/۱۱/۲
*  پر کردن رآکتور با سیمان جنگ روانی بود
سفیر ایران در لندن در توئیتر نوشت: تمثیل ساختگی پر کردن قلب رآکتور اراک با سیمان، جنگ روانی صهیونیسم جهانی برای تبدیل این پیروزی ایران به شکست بود.
حمید بعیدی‌نژاد در این پیام توئیتری نوشت: حفظ ماهیت آب ‌سنگین رآکتور اراک و مدرن سازی آن از مهم‌ترین نتایج و افتخارات برجام برای ماست.
سازمان جنگ روانی صهیونیسم جهانی برای تبدیل این پیروزی به شکست، تمثیل ساختگی پر کردن قلب رآکتور با سیمان را مطرح کردند که خبرنگاران در بازدید به دروغ بودن آن پی بردند. مراقب توطئه دشمن باشیم.
** فرهیختگان ۹۶/۱۱/۲
*  غافلگیری جدید انصارا… برای سعودی‌ها
عزیز رشید، از سخنگویان ارتش یمن گفته که با آغاز سال ۲۰۱۸ ارتش یمن به طراحی تسلیحات پیشرفته‌تری نیز دست زده است. آنها توانسته‌اند سیستم پدافند هوایی جدید را طراحی کنند که می‌تواند جنگنده‌های مدرن ساخت آمریکا، انگلیس و رژیم سعودی را سرنگون کند، همچنین موشک‌های جدیدی را طراحی کرده‌اند که می‌تواند به‌راحتی از سیستم دفاع موشکی موسوم به گنبد آهنین ساخت آمریکا عبور کند و هر هدفی را در خاک عربستان نابود کند.
** آفرینش ۹۶/۱۱/۲
*  ایران از ظرفیت های خود برای بهبود روابط بغداد – اربیل استفاده می کند     
دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: باتوجه به سیاست های جدید اربیل و تمرکز بر گفت وگو و همکاری با بغداد، جمهوری اسلامی ایران همه ظرفیت‌های خود را برای پشتیبانی از حل و فصل موانع پیش رو و کمک به موفقیت این روند به کار می گیرد.
علی شمخانی در دیدار نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، پیروزی بر داعش و آزادسازی کامل عراق و رهایی مردم این کشور از بزرگ ترین تهدید تروریستی منطقه را نوید دهنده آینده بهتر برای عراق یکپارچه و غلبه بر فتنه های خارجی برای ایجاد انشقاق در این کشور دانست.
** قدس ۹۶/۱۱/۲
*  دشمن بساط خود را برای بدعت گذاری پهن کرده است
آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: انسان‌هایی که در کلام اهل‌بیت(ع) شبهه نکرده و از آن به درستی استفاده کردند، معصوم را مبرای از خطا دانستند و در جایگاه واقعی عصمت تلقی کردند، عاقبت بخیر هستند، اما آنان که به علم خود عمل نکردند و از علم خود بهره نبردند، هلاک حتمی است.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه در جلسه درس اخلاق خود، تصریح کرد: بسیاری در قیامت آه و افسوس دارند، عده‌ای در قیامت می‌بینند که سخنان انبیاء، اولیاء معصومین، مراجع و مبلغان دینی صحیح است و از خداوند عمری دوباره می‌خواهند تا جبران کنند، ما برای اینکه حسرت روزهای گذشته را نخوریم، باید سعی کنیم وقت خود را به بطالت نگذرانیم.
وی عنوان کرد: امروز دشمن همه جا بساط خود را برای بدعت گذاری و انحراف در جامعه، مشوش کردن فکر و سوق دادن آحاد جامعه به سمت بی‌تفاوتی گسترانده است.
** خراسان ۹۶/۱۱/۲
*  فضای مجازی یکی از نعمت هاست که باید برای نشر محتوای صحیح استفاده شود
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که «همه نعمت‌ها قالبی دارند که چگونگی بهره‌برداری از آن ها بستگی به روح تنیده شده در آن دارد؛ روح یک نعمت، انگیزه، نیت و جهت‌گیری موجود هنگام استفاده از آن است» گفت: فضای مجازی یکی از این نعمت‌هاست که باید برای نشر محتوای فرهنگی صحیح به کار گرفته شود. آیت ا… مصباح یزدی، در دیدار جمعی از فعالان عرصه فضای مجازی تصریح کرد: اگر وقت ما صرف استفاده از فضای مجازی شود، بدون آن‌که محتوای صحیحی از آن حاصل شود، مانند بدن فردی قوی هیکل است که از عقل بی‌بهره است. ابزار و محتوا باید هر یک، دیگری را تقویت کند و جدا کردن آن ها از یکدیگر موجب لطمه دیدن نتیجه کار می‌شود.
*  از همه توان خود برای جلوگیری از تهدیدات امنیتی علیه ایران استفاده خواهیم کرد
نیچروان بارزانی نخست‌وزیر کردستان عراق در ملاقات با شمخانی ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات اقلیم کردستان عراق، به پشتیبانی تعیین کننده ایران از امنیت اقلیم و مردم کردستان در زمان حمله گروه تروریستی داعش به این منطقه اشاره و تصریح کرد: گسترش مناسبات و همکاری میان ایران و اقلیم کردستان تحت تاثیر تلاش مغرضان قرار نخواهد گرفت و از همه توان خود برای جلوگیری از تهدیدات امنیتی علیه ایران استفاده خواهیم کرد.
** اعتماد ۹۶/۱۱/۲
*  انتشار ویدیویی از جلسه انتخاب رهبری خیانت بود
آیت‌الله مرتضی مقتدایی، عضو مجلس خبرگان رهبری درباره ویدیویی که اخیرا از جلسه انتخاب رهبری در مجلس دوم خبرگان منتشر شده است گفت: به نظر من پخش این مطالب برای عموم مصلحت نیست. این شاید خلاف مصالح عامه باشد.
برای اینکه مطالبی که مقام معظم رهبری در آن جلسه فرمودند کشف از یک تواضع اخلاقی و کشف از یک شایستگی بود. اینکه هرکسی از نظر اخلاقی خودش را کوچک و از تکبر دور می‌بیند و از خودخواهی، تفرعن، معروفیت و امثالهم دور اعلام می‌کند، این یک سنت بین علمای اسلام بوده است. وی افزود: پخش اینگونه امور در جامعه باعث می‌شود آن کسانی که در وادی این نوع اظهارات نیستند فکر کنند که فرد خودش در حال اقرار است. وی در واکنش به انتشار این ویدیو تاکید کرد: یک خیانتی بوده است که رفتند مطلب محرمانه را منتشر کردند و این موضوع باید پیگیری شود.
** شهروند ۹۶/۱۱/۲
*  هفته آینده به اوین می‌رویم
علی مطهری نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به «موافقت دادستان تهران برای بازدید نمایندگان از زندان اوین» گفت: قاعدتا این بازدید باید هفته آینده انجام شود. او گفت: دادستان تهران موافق انجام این کار هستند و قرار شد روسای کمیسیون‌های امنیت ملی و قضائی مجلس هیأت ۶، ۵نفره‌ای را برای انجام این بازدید تعیین کنند.
** صبح نو ۹۶/۱۱/۲
*  ۱۲ درصد افزایش کشفیات مواد مخدر داشتیم
سردار حسین اشتری، فرمانده ناجا گفت: از ابتدای سال یکی از اولویت‌های ما مبارزه با مواد مخدر و توزیع آن بوده و ما در سال گذشته نسبت به سال قبل ۱۲ درصد افزایش کشفیات مواد مخدر را داشتیم.
*  توضیحات تلفنی رییس ستاد ارتش ترکیه به سردار باقری درباره حمله به عفرین
ارتشبد حلوصی آکار رییس ستاد ارتش ترکیه صبح دیروز در تماس تلفنی با سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستادکل نیروهای مسلح توضیحاتی را در مورد عملیات دو روز گذشته ارتش ترکیه در مرزهای شمالی سوریه و منطقه عفرین ارائه کرد.
در این تماس تلفنی، مقام مذکور دلیل اصلی آغاز عملیات بمباران و شلیک آتش توپخانه در منطقه عفرین را تجمع گروه‌های تروریستی در این منطقه و مقابله با تهدیدات این گروه‌ها علیه روستاها و شهرهای مرزی ترکیه اعلام کرد. وی افزود: این حملات در چارچوب حق دفاع مشروع و توسط ارتش ترکیه صورت گرفته است.
او همچنین اطمینان داد که ترکیه برای تمامیت ارضی سوریه احترام قائل بوده و همچنان به توافقات به‌عمل‌آمده در مذاکرات سه‌جانبه با جمهوری اسلامی ایران و روسیه پایبند خواهد بود.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
انقلابی واقعی مطیع صددرصد رهبری است
رسا/ آیت‌الله مظاهری تبعیت صددرصدی از رهبری را شرط اصلی انقلابی واقعی دانست و گفت: رهبری تأکید فراوانی بر اتحاد دارند ولی عده‌ای تحت عنوان اصلاح طلب و اصول گرا در حال تفرقه افکنی هستند.
عضو جامعه مدرسین گفت: اختلافات در بین مسؤولان نباید سبب ایجاد اختلاف در نظام شود.
وی تشریح کرد: جامعه بین الملل نیز برای این که مسلمانان متحد نشوند فعالیت می‌کنند و این مسائل واضح باید نمونه‌ای باشد برای عبرت گیری ما. اتحاد مسلمانان، صهیونیست را بیشتر از الآن می‌ترساند.
کارهای هنری دینی مصداق بارز تعظیم شعائر الهی هستند
رسا/ آیت‌الله اراکی با تجلیل از فعالیتهای هنری دینی ابراز داشت: امروز ما در معرض یک تهاجم همه جانبه فرهنگی قرار داریم؛ بر این اساس هر کار فرهنگی یا هنری که سبب ترویج دین شود، دشمن را به خشم آورده و سبب می‌شود تا برای هجمه به آن برنامه ریزی‌های گسترده کند.
عضو جامعه مدرسین هر کار فرهنگی یا هنری را که سبب ترویج دین شود ، مصداق بارز تعظیم شعائر الهی دانست وگفت:نیروهای مذهبی جامعه باید آگاه باشند که دشمن هم اکنون فرهنگ دینی و اصیل را نشانه گرفته است.
سنای آمریکا در حل اختلافات برای بازگشایی دولت ترامپ ناکام ماند
فارس/ مجلس سنای آمریکا رأی‌گیری درباره طرح بازگشایی دولت را به ظهر دوشنبه (به وقت واشنگتن) موکول کرد.دولت ترامپ از ساعات اولیه روز شنبه و در پی اختلاف‌نظرهای شدید میان دولت ترامپ و نمایندگان جمهوری‌خواه سنا با سناتورهای دموکرات بر سر یک برنامه مهاجرتی تعطیل شد.
تلاش کشورهای اروپایی برای به رسمیت شناختن فلسطین
مهر/ تلویزیون رژیم صهیونیستی از تلاش چهار کشور اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین خبر داد. بر اساس گزارش شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی پیش بینی می‌شود که اسلوونی طی هفته‌های آتی کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد و سه کشور اروپایی دیگر نیز این اقدام را انجام دهند.
وزیر خارجه ایرلند در سفر اخیر خود به اراضی اشغالی تاکید کرد که کشورش به صورت جدی این مساله را بررسی می‌کند. مسئولان رژیم صهیونیستی نیز اخیرا اعلام کرده‌اند که بلژیک مساله به رسمیت شناختن فلسطین را به صورت جدی بررسی می‌کند.
 اظهارات لاوروف درباره عواقب فروپاشی برجام
فارس/ وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با یک روزنامه این کشور به آمریکا درباره تلاش برای لغو برجام هشدار داد و گفت: فروپاشی این توافق هسته‌ای ممکن است به ایجاد هرج و مرج در روابط بین‌المللی منجر شود.
«لاوروف» در مصاحبه با روزنامه «کامرسانت» گفت: «اگر توافق‌هایی که برای حل هر مناقشه‌ای میان کشورهای مختلف بین‌المللی عقد می‌شوند نابود شوند هرج و مرجی ایجاد خواهد شد که هر کس راه خودش را خواهد رفت. وضعیت غم‌انگیزی خواهد بود.»
حماس روابط خود با ایران و حزب الله را تقویت می‌کند
مهر/عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس در خصوص روابط این جنبش با ایران و حزب الله تصریح کرد: روابط میان حماس و ایران و حزب الله به مسیر طبیعی خود بازگشته است. «محمود الزهار» در این خصوص ادامه داد: ما روابط خود با ایران و حزب الله را گسترش می‌دهیم.
وزیر خارجه فرانسه پنجم مارس به ایران سفر می‌کند
باشگاه خبرنگاران/ منابع خبری از سفر ژان ایو لودریان طی ماه آینده (۱۴اسفند) به ایران خبر می‌دهند.وزیر خارجه فرانسه در توجیه دلیل سفر خود به ایران مدعی شد: پیش از این در خصوص برنامه موشکی و مسائل منطقه‌ای مذاکراتی با ایران داشته‌ایم.
اکنون مایلیم در خصوص نفوذ مخرب این کشور در منطقه، حمایت از حزب‌الله و حوثی‌های یمن نیز با آن‌ها مذاکره کنیم.
نرخ تورم دی؛ ۸.۲ درصد
صداوسیما/ براساس اعلام مرکز آمار، درصد تغییرات (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار در دوازده ماه منتهی به دی سال ۱۳۹۶ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای کل کشور ۸,۲ درصد، مناطق شهری ۸.۱ درصد و مناطق روستایی ۹.۲ درصد است که نسبت به همین زمان در آذر ماه ۱۳۹۶، برای کل کشور ۰.۲ و مناطق شهری ۰.۳ واحد درصد افزایش یافته است.
توصیه‌های نتانیاهو به اروپا درمورد برجام
فارس/ نتانیاهو گفت: «پیامی برای کشورهای اروپایی دارم. پیشنهاد می‌کنم حرف‌های رئیس‌جمهور ترامپ را جدی بگیرند.
اگر می‌خواهند توافق هسته‌ای با ایران را حفظ کنند باید اصلاحیه‌هایی برای جلوگیری از هسته‌ای شدن ایران که برای خودشان و کل جهان تهدید است، پیشنهاد دهند.».
 تظاهرات گسترده مردم انگلیس علیه ترامپ در لندن
ایرنا/ هزاران تن از معترضان به ریاست جمهوری دونالد ترامپ روز یکشنبه ضمن تجمع در مقابل دفتر نخست وزیری انگلیس، فریاد ‘وقتت تمام است’ سر داده و خواستار کناره گیری وی از قدرت شدند.در این حرکت اعتراضی که از سوی جنبش زنان معترض انگلیس و با حمایت تعدادی از گروه‌های مدنی ضد جنگ و طرفدار صلح برنامه‌ریزی ‌شده است، سخنرانان در محکومیت عملکرد یک ساله ریاست جمهوری دونالد ترامپ اظهاراتی را بیان داشتند.
دوران محروم کردن دیگران از امنیت گذشته است
ایرنا/ وزیر خارجه کشورمان در یادداشتی در فایننشال تایمز با تاکید بر اینکه امروز دیگر دوران گرد هم آمدن کشورهای یک منطقه با هدف ایجاد امنیت اختصاصی برای خود و محروم کردن دیگران از آن امنیت گذشته، نوشت: حالا دوران ایجاد شبکه‌های امنیتی است. ظریف افزود: شکست داعش فقط نویدبخش بازگشت ثبات به بخش‌های بزرگی از منطقه نبود. این شکست در آتش مناقشات و تنش‌های جدید هم دمید؛ در میان این مناقشات، برخی تمرکز خود را بر دمیدن روحی تازه در هیجانات عصبی متمرکز کرده‌اند تا با استفاده از آن، رویه چندین ساله خود برای جلوگیری از نمایش واقعیات سیاست خارجی ایران را پی بگیرند.
نشست ویژه کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره برجام
تسنیم/عضو کمیته هسته‌ای مجلس با اشاره به ارائه هشتمین گزارش وزارت خارجه از روند اجرای برجام به مجلس، گفت: در این گزارش به واقعیت‌های اجرای آن و کارشکنی‌های آمریکایی‌ها در روند آن اشاره شده است.
ابوالفضل حسن‌بیگی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌هایی که در کمیته هسته‌ای مجلس انجام داده‌ایم، قرار است هشتمین گزارش مجلس از روند اجرای برجام که از سوی وزارت خارجه به مجلس ارائه شده، در هفته جاری و در جلسه ویژه‌ای در کمیسیون امنیت ملی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.
شلیک موشک نازعات در رزمایش محمدرسول‌الله(ص)
مشرق/ سخنگوی رزمایش محمد رسول‌الله(ص) با ارائه گزارشی از آغاز برگزاری این رزمایش اظهار داشت: امروز شاهد عملکرد یگان‌های شناوری سطحی، زیرسطحی و پروازی در صحنه دریا برای رصد فعالیت، شناسایی و رهگیری و در نهایت انهدام یگان‌های دشمن برای جلوگیری از نزدیک شدن آنها به آب‌های کشور بودیم. دریادار موسوی تصریح کرد: دراین رزمایش در جهت پشتیبانی از نیروهای عمل کننده راکت فجر ۵ و موشک نازعات به موضع دشمن شلیک شد. این رزمایش به مدت ۲روز برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *