خبرروز ۱۳۹۶/۱۰/۲۴

  • آیت‌الله العظمی نوری همدانی: فعالان علوم دینی برای مقابله با دشمنان آماده باشند
  • رئیس مجلس شورای اسلامی: مجلس به هیچ وجه تغییر در ساختار توافق هسته‌ای را نمی‌پذیرد
  • آیت‌الله خاتمی: تریبون‌داران اعتقادات حق را در مسلخ اهداف سیاسی قربانی نکنند
  • آیت‌الله شب‌زنده‌دار: نسبت به عقاید شیعه با احدی رودربایستی نداریم
  • آیت‌الله فقیهی: کارکردن دولت برای رفع مشکلات باید برای مردم ملموس باشد
  • آیت‌الله رجبی: دشمن آرزوی براندازی انقلاب اسلامی را به گور خواهد برد

** جام جم ۹۶/۱۰/۲۴
*  ادعای ضد ایرانی سازمان ملل تحت تاثیر لابی سعودی
سازمان ملل که پیش از این اعلام کرده بود هیچ نشانی از این‌که سلاح‌های یمنی منشا ایرانی داشته باشد پیدا نکرده است در گزارشی جدید مدعی شد ایران با ارسال پهپاد و موشک بالستیک برای حوثی‌های یمن که به سمت عربستان سعودی شلیک شده است، تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت علیه این گروه را نقض کرده است.
سازمان ملل در این گزارش اعلام کرد: کارشناسان سازمان ملل که مسئول نظارت بر اجرای تحریم‌های یمن هستند، توانسته‌اند قطعاتی از بدنه موشک‌ها و پهپادهای یمنی را شناسایی کنند که منشا ایرانی دارد.
به نظر می‌رسد این ادعاها تحت فشار لابی سعودی در سازمان ملل انجام می‌شود.
** همشهری ۹۶/۱۰/۲۴
*  عراق محل کشمکش ایران و عربستان نیست
سفیر ایران در عراق روز گذشته در نشستی خبری در تهران به رابطه ایران با منطقه اقلیم کردستان اشاره کرد و گفت: گرچه در قضیه کردستان شکافی در روابط ایران و اقلیم به وجود آمد، اما همواره روابط ایران و اکراد حسنه بوده است و ایران تلاش می‌کند که به بهبود روابط بین بغداد و اربیل کمک کند؛ به نحوی که منافع دو طرف تامین شود.
ایرج مسجدی، در این نشست تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم عراق محل کشمکش بین ما و دیگران شود؛ مثلا ما با عربستان و آمریکا مشکل داریم ولی این ربطی به عراق ندارد.
*  اتحادیه آفریقا علیه ترامپ
گروه سفرای کشورهای آفریقایی در سازمان ملل متشکل از ۵۵ کشور، از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درخواست کرد به خاطر استفاده از الفاظ نژادپرستانه درباره آفریقا و برخی کشورهای آمریکای مرکزی معذرت‌خواهی کند.
ترامپ در اعتراض به مهاجرانی که از هائیتی، السالوادور و قاره آفریقا به آمریکا می‌آیند، از این کشورها با لفظ «چاله توالت» استفاده کرده است.
** کیهان ۹۶/۱۰/۲۴
*  سرمایه‌گذاری عربستان روی مناقشه ایران و اعراب شکست نهایی خورده است
پایگاه خبری الجزیره طی تحلیلی با بیان اینکه اقدامات چند ساله عربستان در منطقه به سود ایران تمام شده، تاکید کرد که سیاست دیرینه عربستان در خصوص سرمایه‌گذاری روی مناقشه ایران و اعراب شکست نهایی خورده است.
*  خروج از برجام تنها راه مقابله با زورگویی آمریکاست
شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: کارساز‌ترین چاره در مقابل زورگویی‌های آمریکا خروج ایران از برجام است و از آنجا که آمریکا به تعهدات برجامی خود عمل نکرده است، خروج ما از برجام کاملا قانونی و قابل توجیه خواهد بود.
*  در ششمین جمعه خشم در سرزمین‌های اشغالی؛ شمار مجروحان فلسطینی به مرز ۵۵۰۰ نفر رسید
در ششمین جمعه خشم نیز جوانان فلسطینی در مناطق مختلف سرزمین های‌اشغالی به ویژه کرانه باختری، با صهیونیست‌ها به شدت درگیر شدند.
در این روز بیش از ۳۰۰ فلسطینی دیگر زخمی شدند که با این حساب، شمار مجروحان فلسطینی در ۴۲ روز گذشته به حدود ۵۵۰۰ نفر نزدیک شد.
*  نسبت به عقاید شیعه با احدی رودربایستی نداریم
آیت‌الله شب‌زنده‌دار با بیان اینکه گاهی در سخنان بعضی از بزرگان حکومت ما، کلماتی گفته می‌شود که قابل تحمل برای جامعه شیعه به‌ ویژه حوزه‌های علمیه نیست، تصریح کرد: ما نسبت به عقاید شیعه با هیچکس رودربایستی نداریم و انقلاب ما برای قوام یافتن و گسترش این ارزش‌ها است.
وی گفت: اینکه گفته بشود معصوم و امام(ع) و پیامبر(ص) نیز قابل نقد‌اند [قابل قبول نیست]، اگرچه ممکن است مقصود گوینده آن باشد که، ائمه(ع) و رسول خدا(ص) در برابر نقد برخی افراد مدارا می‌کردند، امر به سکوت نمی‌کردند و به آنها نمی‌گفتند حق نقد نداری.
وی ادامه داد: در آن دوران افرادی مقامات ائمه(‌ع) و عصمت ایشان را نمی‌دانستند و نقد می‌کردند، اما امروز نقد کردن به معنای آن است که در کار افراد ‌اشکالی است و دیگران متذکر می‌شوند و نقدپذیری یعنی اینکه‌اشکال را بپذیرد. آیت‌الله شب زنده‌دار بیان داشت: افراد غیرمعصوم قابل نقداند؛ یعنی ممکن است خطا و ‌اشتباه و سهو کنند و نقد‌پذیری آن است که اگر کسی‌اشتباهش را به او گفت، بپذیرد. وی افزود: اما نقد معصوم(ع) از ناحیه کسانی بوده که به مقامات معصومین(ع) آشنا نبودند یا اگر آشنا بودند ریگی در کفش داشتند. ائمه(ع) و پیامبر(ص) معصوم‌اند، ‌اشتباه ندارند که نقد شوند.
** شرق ۹۶/۱۰/۲۴
*  در این خطبه من نماینده مردم و بلندگوی آنها بودم
حجت‌الاسلام کاظم صدیقی با انتقاد از تحریف اظهاراتش در خطبه‌های نماز جمعه تهران، گفت: بنده خوشبختانه در این خطبه نماینده و بلندگوی مردم بودم.
وقتی بنده می‌گویم مردم جمع شده‌اند، معاذ الله نمی‌توانم بگویم که مردم چه هستند و روشن است که اگر دریایی به وجود آمده و موج این دریا «آشغال» را برده، همان فضای فتنه بوده است و اصلا کاری به اشخاص ندارم. اجتماع مردم مانند نهم دی ٨٨ بود.
فضایی که دشمن به وجود می‌آورد مثل آشغالی است که مزاحم است و این اجتماع مردم فضای فتنه و آشوب را می‌برد. در این خطبه نهایت احترام را به مردم کردیم، از آنها تشکر کردیم و امکان ندارد من بخواهم به مردم حتی معترضین و آنهایی که به‌خاطر اعتراض بیرون آمدند هیچ بی‌احترامی بکنم.
*  افزایش حقوق مقامات ممنوع
مجلس روز گذشته تکلیف افزایش حقوق در سال  ٩٧ را مشخص کرد. جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ بودجه مجلس شورای اسلامی، گفته: «با الحاق‌ بندی به تبصره ١٢ لایحه بودجه سال ٩٧، حقوق و مزایای کارکنان دولتی که زیر ۵ میلیون تومان است، حقوق به صورت پلکانی از ١٠ تا ١٨ درصد افزایش پیدا می‌کند. همچنین قرار شد حقوق‌بگیران بالای پنج میلیون تومان در سال ٩٧ افزوده نشوند.
** ایران ۹۶/۱۰/۲۴
*  تاکید روحانی بربسیج تمام امکانات برای دسترسی به خدمه نفتکش
رئیس جمهوری عصر دیروز در گفت‌و‌گوی تلفنی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن دریافت گزارش وی از آخرین وضعیت مهار آتش‌سوزی نفتکش سانچی تأکید کرد: تمام اقدامات و امکانات لازم برای اطلاع سریع تر از وضعیت و دسترسی به خدمه ایرانی نفتکش بسیج شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در تماس تلفنی با «علی ربیعی» افزود: ضروری است با ادامه مذاکرات و پشتیبانی بیشتر وزارت امور خارجه، تمام نیازها و امکانات لازم برای دسترسی سریع تر و اطلاع از وضعیت خدمه نفتکش از کشورهای همجوار و تسریع همکاری های دولت چین به کار گرفته شود.
رئیس جمهوری از وزیر کار خواست ضمن ارائه مستمر و مستقیم گزارش پیگیری حادثه، اطمینان یابد که در نخستین فرصت ممکن نیروهای ایرانی و چینی برای اقدامات تکمیلی و امدادی وارد نفتکش شوند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۱۰/۲۴
*  تکاوران نیروی دریایی ارتش ایران در عرشه کشتی سانچی
تکاوران ارتش جمهوری اسلامی ایران که برای نجات ملوانان نفتکش آتش‌گرفته راهی شانگهای شده بودند، بامداد امروز وارد عرشه کشتی سانچی شدند.
“علی ربیعی” وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی، دیشب از پیدا شدن جعبه سیاه کشتی نفت‌کش ایرانی سانحه دیده در چین خبر داد و گفت: دو پیکر از نزدیک موتورخانه روی عرشه به کشتی چینی منتقل شده است.
** وطن امروز ۹۶/۱۰/۲۴
*  هیچ خطری در بُعد نظامی کشور ما را تهدید نمی‌کند
امیر حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه برگزاری همایش سرانگشتان قرارگاه تاکتیکی لشکر ۲۸ پیاده کردستان گفت: در بعد نظامی هیچ خطری کشور ما را تهدید نمی‌کند و ارتش در بالا‌ترین سطح آمادگی نظامی و دفاعی خود قرار دارد.
سرتیپ کیومرث حیدری افزود: نیرو‌های مسلح ایران آمادگی پاسخگویی به هر نوع تهدیدی از سوی دشمنان را دارند و نه‌تنها آمریکا بلکه به هر دشمنی که بخواهد علیه کشور ما تحرکی داشته باشد، جواب قاطعی خواهیم داد.
*  پاسخ مسکو به تهدیدهای ترامپ درباره خروج از برجام
معاون وزیر خارجه روسیه از مواضع و اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا علیه برجام انتقاد کرد.
سرگئی ریابکوف، تأکید کرد مسکو همانند اتحادیه اروپایی به توافق هسته‌ای ایران پایبند خواهد ماند. ریابکوف ادامه داد: مسکو مخالف هرگونه تلاش برای تضعیف توافق هسته‌ای موجود میان کشورهای گروه ۱+۵ و ایران است.
** جوان ۹۶/۱۰/۲۴
*  حکومت نیجریه به ملاقات خبرنگاران با شیخ زکزاکی تن داد
شیخ زکزاکی دیروز با گردنی باندپیچی شده و پس از حضور در بیمارستانی در ابوجا در جمع خبرنگاران حاضر شد و از مردم نیجریه به دلیل حمایت‌هایشان از او تشکر کرد.
او همچنین گفت همچنان زنده‌ است و اجازه یافته که توسط پزشک خود مورد معاینه قرار گیرد. وی گفت: «پیش از این فقط پزشکان امنیتی مرا معاینه می‌کردند، اما اکنون اجازه یافتم که توسط پزشک خودم که قبلاً هم مرا معاینه می‌کرد، معاینه شوم به لطف دعاهای [مردم]، حالم رو به بهبود است.»
*  قدرت دفاعی جلوه‌ای ازمدیریت جهادی است
دبیر کل چهارمین همایش ملی مدیریت جهادی با اعلام برگزاری همایش ملی مدیریت هادی از ۲۵ دی‌ماه در تهران تاکید کرد: قدرت دفاعی و موشکی جلوه‌ای از مدیریت جهادی است.
سردار سرتیپ پاسدار محمد حسین سپهر گفت: امروز تنها راه برون رفت از مشکلات و مقابله با هجمه‌های دشمنان، مدیریت جهادی است و رهبر معظم انقلاب که در دوره‌های مختلف انواع مسئولیت‌های راهبردی و دفاعی را داشته‌اند، از همین رو نگاهی راهبردی به مسائل کشور دارند و مدیریت جهادی را راهی برای پیشرفت آینده کشور ترسیم کرده‌اند.
** آفتاب یزد ۹۶/۱۰/۲۴
*  مقدمات حج ۹۷ فراهم شده است
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: مقدمات حج سال آینده فراهم شده است.
حجت‌الاسلام سید علی قاضی عسکر با اشاره به اینکه با همراهی تمامی دست‌اندرکاران این حوزه، حج ۹۶ به خوبی و با موفقیت برگزار شد، اظهار داشت: مقدمات کار برای انجام حج در سال ۹۷ فراهم شده و روحانیون از هم اکنون باید مقدمات را برای آماده سازی حجاج و تشکیل جلسات توجیهی آموزش فراهم سازند.
** رسالت ۹۶/۱۰/۲۴
*  فعالان علوم دینی برای مقابله با دشمنان آماده باشند
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی با بیان این مطلب که فعالان فرهنگ دین و علوم دینی مورد عنایت خداوند و قرآن کریم هستند گفت: کسانی که در قرارگاه‌های فرهنگی و علوم دینی گام می‌گذارند در حالی هستند که ملائک الهی بال‌های خود را زیر پای آنها گسترانیده اند.
وی با ذکر این مطلب که اسلام و انقلاب دشمنان فراوانی دارد تصریح کرد: باید خود را برای مقابله با آنها آماده کنیم؛ بدانید این انقلاب ارزان تمام نشده و کوچه‌ها به نام شهدا مزین است بنابراین باید در راه حفظ این انقلاب گام بردارید.
*  آلودگی به دنیا از هر بیماری خطرناک‌تر است
آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی در جلسه درس اخلاق خود با اشاره به احادیث معصومین علیهم‌السلام اظهار داشت: ائمه فرمودند؛ نگذارید که دنیا شما را فریب بدهد، اکثریت مردم بنده دنیا هستند و چون دنیا یک امر اعتباری است در حقیقت بنده «هیچ» هستند، این آلودگی به دنیا از هر بیماری خطرناک تر است، این یک بیماری آبروبر است و حیثیت برای انسان نمی گذارد.
** مردم سالاری ۹۶/۱۰/۲۴
*  پیگیر موضوع خودکشی بازداشت‌شدگان ناآرامی‌های اخیر هستیم
نائب رییس مجلس شورای اسلامی از پیگیری موضوع خودکشی برخی از بازداشت‌شدگان حوادث اخیر خبر داد و گفت: منتظر گزارش مقامات مسئول در این ارتباط هستیم.
علی مطهری در رابطه با ناآرامی‌های اخیر و اینکه آیا درخواست دیدار از بازداشت‌شدگان زندان اوین را داشته‌اید،گفت: هنوز در این باره درخواستی نداشتیم؛ ولی از مقامات مسئول درباره خودکشی بعضی بازداشت‌شدگان سوال کردیم و اطلاعاتی را گرفتیم و پیگیر قضیه هستیم.
*  ترامپ درکی از روابط فرهنگی ملت‌ها ندارد
وزیر امور خارجه گفت: گفت‌وگو یک ضرورت امنیتی و حیاتی است. متأسفانه امروز فردی در ایالات متحده قدرت را به دست گرفته است که فهم و درکی از روابط فرهنگی ملت‌ها ندارد.
محمدجواد ظریف صبح روز گذشته ‌در نخستین اجلاس گفت‌وگوی فرهنگی آسیا که با حضور ۷۰ نفر از شخصیت‌های فرهنگی و علمی از ایران و ۲۱ کشور آسیایی برگزار شد، اظهار کرد: متأسفانه ما امروز می‌بینیم فردی قدرت را در ایالات متحده به دست گرفته است که آنقدر فهم و درک ندارد که ملت‌ها را با الفاظ رکیک و غیرقابل باور خطاب می‌کند. این الفاظ از دهان فردی خارج می‌شود که مسئول یک کشور است.
** آرمان ۹۶/۱۰/۲۴
*  سرمایه‌گذاری، تنها راه نجات کشور از بیکاری
شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، سرمایه‌گذاری را تنها راه نجات کشور از بیکاری و ایجاد اشتغال دانست و افزود: برای رسیدن به رشد هشت‌درصدی برنامه ششم توسعه حدود ۷۰‌میلیارد دلار جذب سرمایه باید انجام شود که حدود ۲۰‌میلیارد دلار آن مربوط به بخش صنعت، معدن و تجارت است
** فرهیختگان ۹۶/۱۰/۲۴
*  بازنشستگی ۳۲۰ هزار معلم تا سال ۱۴۰۰
عباسعلی باقری، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: «در دهه ۶۰ و با افزایش جمعیت دانش‌آموزی، مدارس دو و سه شیفته داشتیم و نیروی حق‌التدریس بسیاری جذب شدند که کم‌کم به استخدام آموزش و پرورش درآمدند و اکنون این معلمان به سن بازنشستگی رسیده‌اند و تا سال ۱۴۰۰، ۳۲۰ هزار معلم بازنشسته خواهند شد.»
** آفرینش ۹۶/۱۰/۲۴
*  خواهان اجرای کامل توافق هسته‌ای هستیم
وزارت امورخارجه آلمان پس از اعلام شروط رئیس‌جمهور آمریکا برای ماندن در برجام اعلام کرد که برلین خواهان ادامه اجرای توافق هسته‌ای و متعهد به آن است.
یک سخنگوی وزارت امورخارجه آلمان پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا جمعه شب گفت که اگر نقاط ضعف توافق هسته‌ای اصلاح نشود از آن خارج خواهد شد، گفت: ما به مشورت با متحدان اروپایی‌مان برای یافتن راهی مشترک رو به جلو ادامه می‌دهیم. دولت فدرال به اجرای کامل توافق هسته‌ای ادامه می‌دهد.
*  باید هم افزایی دستگاه‌ها و نهادهای نظام را افزایش دهیم
به گزارش روابط عمومی اداره کل اطلاعات خراسان جنوبی حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل قدیم و جدید اطلاعات استان خراسان جنوبی در بیرجند اطلاع رسانی به قوای سه گانه و نیروهای مسلح را وظیفه وزارت اطلاعات دانست و افزود: باید هم افزایی دستگاه‌ها و نهادهای نظام را افزایش دهیم.
وزیر اطلاعات بیان کرد: در فعالیت‌های حرفه‌ای باید بر مبنای عقلانیت گره های امنیتی را گشود و سلایق و عواطف را در کار تخصصی دخیل نکرد.
** قدس ۹۶/۱۰/۲۴
*  خدمات اجتماعی مرحوم مظاهری همیشه در دل‌ها باقی خواهد ماند
آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی مظاهری از خطبای معروف اصفهان پیام تسلیتی صادر کرد.
این مرجع تقلید در پیام خود آورده است: مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی مظاهری سالیان متمادی در تهذیب نفوس و تربیت انسان‌های شایسته و ارشاد و هدایت مردم، نقش بسزایی داشت وخدمات اجتماعی و عام‌المنفعه ایشان همیشه در دل‌ها باقی خواهد ماند.
*  پیغمبر قابل انتقاد باشد معصوم نیست، اگر معصوم نباشد که پیغمبر نیست
آیت‌الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به سخنان رئیس جمهور در مورد نقد پیغمبر(ص) و امام‌زمان(عج) در پاسخ به پرسشی که این حرف‌ها را در زمان پیغمبر(ص) چه کسانی می‌زدند، اظهار داشت: کسانی بودند که الحاد داشتند و قرآن در مذمت آن‌ها خیلی حرف زده است.
این‌ها می‌آمدند آزار و اذیت می‌کردند و انتقادهای غلط می‌کردند، آن‌ها چه ربطی دارد به اینکه پیغمبر قابل انتقاد باشد، پیغمبر قابل انتقاد باشد معصوم نیست، اگر معصوم نباشد که پیغمبر نیست.
وی در مورد اینکه بحث استناد به معصوم چه جایگاهی دارد، خاطرنشان کرد: اصلا دین ما، نظام ولایت فقیه ما، فقه ما،‌ همه این استنادها به روایات ائمه است.
و ما همه با حضرات ائمه زندگی می‌کنیم و دخالت در امور زندگی ما دارند.
** خراسان ۹۶/۱۰/۲۴
*  لایحه جامع انتخابات در نوبت رسیدگی هیئت دولت قرار دارد
حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، درباره تقدیم لایحه جامع انتخابات به مجلس گفت: این لایحه در مراحل ویرایش نهایی قرار دارد و تدوین آن در کمیسیون سیاسی دفاعی دولت به پایان رسیده و در نوبت رسیدگی است.
** اعتماد ۹۶/۱۰/۲۴
*  احتمال شکایت نمایندگان مجلس از لاریجانی
حسین مقصودی، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای پیگیری مطالبات مردم از موسسات مالی و اعتباری راهی جز سوال از رییس‌جمهور برای نمایندگان باقی نمانده است، گفت: «حدود ١٨۵ نماینده از سه فراکسیون ولایی، امید و مستقلان ولایی طرح سوال از رییس‌جمهور را امضا کرده‌اند.»
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد: «اگر آقای لاریجانی در روزهای آینده مانع به جریان افتادن سوال از رییس‌جمهور شوند جمعی از نمایندگان تصمیم گرفته‌اند از وی به هیات‌ نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کنند.»
** شهروند ۹۶/۱۰/۲۴
*  ترامپ در مسیری شیب‌دار منتهی به شکست قرار دارد
کارل بیلدت، رئیس شورای روابط خارجی اروپا با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود به بیانیه جمعه شب رئیس‌جمهوری آمریکا که در آن گفته است اگر اروپایی‌ها به آنچه وی نقاط ضعف توافق هسته‌ای می‌خواند رسیدگی نکنند، از این توافق خارج خواهد شد واکنش نشان داد.
بیلدت در پیام خود نوشت: ترامپ نتوانست کنگره آمریکا را برای اتخاذ اقدامی علیه توافق هسته‌ای با ایران تحت فشار قرار دهد. او شکست خورد و اکنون تلاش می‌کند بر کشورهای اتحادیه اروپا فشار بیاورد تا این کار را به جای کنگره انجام دهند. وی در یک مسیر شیب‌دار تند منتهی به بحران و شکست قرار دارد.
** صبح نو ۹۶/۱۰/۲۴
*  به ایفای نقش سازنده در حفظ و اجرای برجام ادامه می‌دهیم
وزیر خارجه چین روز شنبه تأکید کرد که پکن ایفای نقش سازنده در حفظ و اجرای برجام را ادامه خواهد داد. «وانگ یی» با بیان این‌که این توافق به پیمان‌ منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای، حفظ صلح و ثبات منطقه‌ای و همچنین حل مسائل مهم دیگر در جهان کمک خواهد کرد، گفت تداوم نگهداری و اجرای برجام مسئولیت تمامی طرف‌های درگیر بوده و آرزوی مشترک جامعه جهانی است.
وی همچین گفت که اجرای برجام مختل نشده، اما با پیچیدگی‌های جدید مواجه خواهد شد.
وزیر خارجه چین از ایران نیز درخواست کرد تا با حفظ آرامش به اجرای تعهدهایش بر اساس توافق هسته‌ای ادامه دهد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
تریبون داران اعتقادات حق را در مسلخ اهداف سیاسی قربانی نکنند
رسا/ آیت الله خاتمی با اشاره به اظهارات ناصحیح برخی از مسؤولان درباره نقد پیامبر و امام زمان(عج) گفت: پیامبر و معصومان اجازه نقد می دادند اما این موضوع بدان معنا نیست که این بزرگواران قابل نقد هستند. عضو جامعه مدرسین با بیان این که پیامبر و ائمه طاهرین(ع) معصوم هستند، اظهار داشت: معصوم یعنی کسی که از اول تا پایان عمر خطا و اشتباه عمدا و سهوا از او سر نمی‌زند، پیامبر و اهل بیت(ع) اجازه نقدی می دادند که برای احترام به شخصیت امت و الگوسازی بوده است. وی ادامه داد: از آنان که تریبون در دست دارند انتظار می رود اعتقادات حق، مستند و مستدل اسلامی و مذهبی را در مسلخ اهداف سیاسی قربانی نکنند.
کارکردن دولت برای رفع مشکلات باید برای مردم ملموس باشد
رسا/ آیت‌الله فقیهی با تأکید بر ضرورت رسیدگی دولت به مطالبات و مشکلات مردم به ویژه در عرصه اقتصادی و معیشتی گفت: وظیفه دولت این است که به مردم به ویژه طبقه مستضعف رسیدگی کند. عضو جامعه مدرسین با بیان این که اگر دولت کار کند مردم رضایت پیدا می‌کنند، گفت: مردم باید ببیند که دولت برای رفع مشکلات کار می‌کند و این کار کردن برای آن‌ها ملموس باشد.وی افزود: دولت باید فکری برای طبقه ضعیف جامعه کند چرا که در اولویت رسیدگی هستند.
دشمن آرزوی براندازی انقلاب اسلامی را به گور خواهد برد
رسا/ آیت‌الله رجبی با اشاره به اغتشاشات اخیر، خواستار برخورد قاطع دستگاه قضایی با مزدوران و در عین حال برخورد همراه با رأفت اسلامی نسبت به فریب خوردگان اغتشاشات اخیر شد. عضو جامعه مدرسین  درادامه گفت: دشمنان به خیال خام خود تصور کردند که می‌توانند با این آشوب‌ها مردم را در مقابل نظام قرار دهند اما مردم انقلابی همواره پشتیبان ولایت فقیه و نظام بوده و هستند و دشمن آرزوی براندازی نظام را به گور خواهد برد.
مجلس به هیچ وجه تغییر در ساختار توافق هسته‌ای را نمی‌پذیرد
مهر/ در ابتدای جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی رئیس مجلس در نطق پیش از دستور، با اشاره به اقدامات غیرقانونی اخیر دولت آمریکا در تحریم برخی شخصیت‌های حقوقی و حقیقی کشورمان گفت: اگرچه رفتار ناهنجار ایالات متحده در این زمینه‌ها به نحوی شده است که تحریم‌های آنان باعث آبرو و افتخار اشخاص می‌شود، اما زیاده خواهی این کشور همراه با سیاست کارچاق کنی تاجرمابانه، تاثیر سویی در مراودات دیپلماتیک گذاشته است. رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خودگفت: مجلس به هیچ وجه تغییر در ساختار توافق هسته‌ای را نمی پذیرد و تغییرات از سخنی که رئیس جمهور آمریکا اخیرا گفته، با تخریب کل توافق برابری می‌کند و اگر چنین افکاری در سر دارند بلاشک تا چند ماه دیگر لازم نیست صبر کنند؛ بدانند سر آنان به سنگ خواهد خورد.
 پیروزی ایران در نبرد دیپلماتیک برجامی با آمریکا
باشگاه خبرنگاران/ رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام گفت: برجام بخشی از قطعنامه شورای امنیت است و پاره کردن آن یعنی پاره کردن قطعنامه شورای امنیت. عراقچی با اشاره به اینکه هیچ کسی در از بین بردن برجام با آمریکا همراه نیست، افزود: برجام از استحکام درونی برخوردار است و پاره کرده آن به راحتی ممکن نیست.وی افزود: در نبرد دیپلماتیک میان ما و آمریکا در زمینه برجام، ایران موفق شد متحدان اروپایی آمریکا را از این کشور جدا و آمریکا را در عرصه بین المللی در خصوص برجام در انزوای کامل قرار دهد.
تظاهرات مجدد ساکنین تل‌آویو علیه فساد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی
فارس/ هزاران نفر در اعتراض به فساد مالی و دولتی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مرکز تل‌آویو تظاهرات کردند. این در حالی است که نتانیاهو حدود یک ماه قبل به خاطر ۳ پرونده فساد مالی، دریافت رشوه و سوء استفاده از قدرت، برای هفتمین بار مورد بازجویی پلیس قرار گرفت. همچنین مسلمانان در دهلی نو در آستانه سفر نتانیاهو به هند تظاهرات اعتراضی برگزار کردند و خواهان قطع روابط هند و اسرائیل شدند.
بدهی دولت ۶۲۵هزار میلیارد تومان شد
تسنیم/ مرکز پژوهشهای مجلس در گزارشی میزان بدهی دولت و شرکت‌های دولتی را منتشر کرد که بر این اساس مجموع بدهی دولت و شرکتهای دولتی تا پایان خرداد ۱۳۹۶ حدود ۶۲۵ هزار میلیارد تومان بوده است. بر اساس این گزارش بدهی دولت در حالی که پایان اسفند سال قبل حدود ۳۳۹ هزار میلیارد تومان بوده در پایان خرداد ماه امسال به ۳۵۸ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.این در حالی است که بدهی شرکتهای دولتی از ۴۰۲ هزار میلیارد تومان در اسفند ۹۵ به حدود ۳۵۵ هزار میلیارد تومان در پایان خرداد ۹۶ کاهش یافته است.
 کویت بالاخره سفیر شیعی لبنان را پذیرفت
مهر/ دولت کویت در نهایت به انتصاب یک فرد شیعی به عنوان سفیر لبنان در این کشور رضایت داد. دولت کویت که از ماه جولای تاکنون از پذیرش «ریان سعید» به عنوان سفیر لبنان در این کشور به دلیل شیعی بودن وی امتناع می‌کرد، بالاخره از موضع خود کوتاه آمد. منابع رسانه‌ای اعلام کردند که مقامات کویت علاقه داشتند لبنان یک سفیر از اهل تسنن را به آنها معرفی کند. هنوز علت این اقدام عجیب مقامات کویت مشخص نیست.
حفظ برجام برای امنیت اروپا و جهان حیاتی است
مهر/ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وبلاگ شخصی خود از انجام مذاکرات فشرده با وزرای خارجه ایران و سه کشور اروپایی امضاء کننده برجام برای حفظ توافق هسته‌ای ایران (برجام) خبر داد. «فدریکا موگرینی در ادامه نوشت: «این توافق (برجام) مؤثر واقع شده است، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون ۹ بار این موضوع را تأیید کرده است و این توافق برای امنیت اروپا و جهان حیاتی است».
غافلگیری‌های نظامی زیادی در راه است
مهر/ سخنگوی ارتش یمن از امور غافلگیر کننده نظامی زیادی که در راه است و ائتلاف تحت سرکردگی سعودی‌ها روی آن حساب بازنکرده، پرده برداشت. شرف لقمان سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد: پس از ورود سامانه دفاع هوایی به عرصه جنگ، قواعد جنگ در آینده نزدیک تغییر خواهد کرد.وی افزود: ارتش امروز امکانات بازدارندگی در اختیار دارد که می‌تواند نوعی توازن کامل در زمینه سلاح دریایی و دفاع هوایی در کنار نیروهای زمینی ایجاد کند.
مردم اصلی فلسطین باید سرنوشت این کشور را مشخص کنند
ایرنا/ رئیس هشتمین نشست کمیته دائمی فلسطین گفت: جمهوری اسلامی ایران همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند نه خواهان جنگ و نه تشکیل دو دولت به معنای به رسمیت شناختن رژیم نامشروع و اشغالگر صهیونیستی، است. علاءالدین بروجردی تصریح کرد: طرح جمهوری اسلامی ایران، طرحی دموکراتیک و مطابق با قوانین و نرم‌های جهانی و مبتنی بر تعیین حق سرنوشت توسط مردم اصلی فلسطین و برگزاری رفراندوم در فلسطین اشغالی با مشارکت فلسطینی ها، مسیحیان و یهودیانی که مهاجر محسوب نشوند است.
وزیر صهیونیست یکی از رهبران حماس را تهدید به ترور کرد
مهر/ «یواف گالانت» وزیر عمران و مسکن رژیم صهیونیستی در جریان یک نشست عنوان داشت: یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه در وقت اضافه و نهایی خود بسر می‌برد. وی در ادامه افزود: اگر السنوار اقداماتی را علیه ما انجام دهد هزینه سنگینی بابت آن پرداخت خواهد کرد و ما او را از این بازی و از این زندگی حذف خواهیم کرد.
عفو بین‌الملل خواستار لغو اعدام ۶ شهروند بحرینی شد
تسنیم/ سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌‌ای از رژیم آل‌خلیفه خواست که احکام اعدام علیه ۶ شهروند این کشور را لغو کند. سازمان عفو بین‌الملل همچنین از رژیم آل خلیفه خواست که محل بازداشت این متهمان که ارتباط آن‌ها با بیرون قطع شده را اعلام و امکان ارتباط آن‌ها با خانواده‌ها و وکلایشان را فراهم کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *