خبرروز ۱۳۹۶/۰۶/۳۰

فرا رسیدن مـاه محرم ماه عزای سالارشهیدان و یـاران باوفـایش را تسلیت می‌گوییم

  • حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در هفتادودومین مجمع عمومی سازمان ملل: پیشرفت ایران با از بین رفتن برجام متوقف نمی‌شود
  • بیانیه مجلس خبرگان رهبری: سخنان نابخردانه‎ رئیس جمهوری تازه‌کار آمریکا خللی در عزم ملت بزرگ ما ایجاد نخواهد کرد
  • آیت‌الله هاشمی شاهرودی: نظریه‌پردازی علوم اسلامی برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه ضروری است
  • آیت‌الله مصباح یزدی: دولت‌های اسلامی در قبال کشتار مسلمانان متحد شوند
  • آیت‌الله راستی کاشانی دارفانی را وداع گفت

** جام جم ۹۶/۶/۳۰
*  همکاری هسته ایران و کره شمالی چیزی بیش از «شایعه» نیست
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار کرد: ما شایعاتی (در خصوص همکاری هسته‌ای بین ایران و کره شمالی) شنیده‌ایم، اما نه چیز بیش از آن.
روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از یوکیا آمانو، در خصوص ادعای همکاری هسته‌ای بین تهران و پیونگ یانگ آورده که وی تاکید کرده «به شایعات واکنش نشان نمی‌دهیم.»
وی تصریح کرد: «من اطلاعاتی ندارم که مرا نگران کند.»
*  نخستین جلسه رسمی مجمع در دوره جدید
اولین جلسه رسمی مجمع تشخیص مصلحت نظام روز شنبه اول مهرماه به ریاست آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی برگزار می‌شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی ۲۳ مرداد سال‌جاری در حکمی رئیس، دبیر و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام را برای یک دوره پنج‌ساله منصوب کردند.
** همشهری ۹۶/۶/۳۰
*  هفته اول مهر؛ معرفی وزرای علوم و نیرو
حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه جلسه روز گذشته هیات دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزرای پیشنهادی علوم و نیرو هفته اول مهر ماه به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شوند.
*  ترامپ خرسند نیست
نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل به دنبال بالا گرفتن انتقادات منابع رسمی دیپلماتیک از سخنرانی دونالد ترامپ رئیس جمهور کشورش در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی.بی.اس» اعلام کرد که این سخنان پیامی مبنی بر تصمیم وی به خروج از برجام نبود، بلکه پیام عدم خرسندی او از این توافق بود. برخی رسانه‌ها این سخنان را به عنوان عقب نشینی آمریکا توصیف کردند.»
** کیهان ۹۶/۶/۳۰
*  پیشرفت ایران با از بین رفتن برجام متوقف نمی‌شود
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در هفتادودومین مجمع عمومی سازمان ملل:
– تحریم‌های اقتصادی نه تنها مایه توقف ایران نشد‌، بلکه عزم ملی را بر تقویت تولید ملی راسخ‌تر کرد.
– ما ظلم را نمی‌پسندیم و از مظلوم دفاع می‌کنیم. ما تهدید نمی‌کنیم و تهدید را از جانب هیچ کس نمی‌پذیریم. زبان ما زبان کرامت است و زبان تهدید را برنمی‌تابیم. ما اهل مذاکره‌ایم، اما از موضع برابر و احترام متقابل و با رویکرد برد – برد.
– نمی‌شود مردم فلسطین توسط رژیمی شرور و نژادپرست از کمترین حقوق انسانی محروم باشند و غاصبان این سرزمین در امنیت؟ نمی‌شود یمن، سوریه، عراق، بحرین، افغانستان، میانمار و در بسیاری مناطق دیگر در فقر و جنگ و درگیری زندگی کنند و عده‌ای گمان کنند که می‌توانند امنیت و رفاه و توسعه بلندمدت در کشورهای خود داشته ‌باشند.
– آنها می‌خواستند سلاح نداشتۀ اتمی را از ایران، سلب کنند و البته ما از سلب چیزی که نداشتیم و مدعی آن هم نبودیم، ابایی نداشتیم و نداریم.
– نمی‌توان پذیرفت رژیم غاصب صهیونیستی که با سلاح هسته‌ای‌اش منطقه و جهان را تهدید می‌کند و متعهد به هیچ مقررات و نظارت بین‌المللی نیست، ملت‌های صلح طلب را نصیحت کند.
– به صراحت اعلام می‌کنم که جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری نخواهد بود که برجام را نقض کند ولی در مواجهه با نقض آن عکس‌العمل متناسب و قاطع خواهد داشت.
– اگر این توافق به دست «نااهلان عرصه سیاست» از بین برود، مایه تأسف خواهد بود و دنیا فرصت بزرگی را از دست خواهد داد.
– دولت جدید آمریکا با پیمان‌شکنی و نقض تعهدات بین‌المللی، فقط اعتبار جهانی خود را می‌شکند و اعتماد دولت‌ها و ملت‌ها نسبت به هر‌گونه مذاکره و تعهدات آینده خود را از دست می‌دهد.
– ادبیات جاهلانه، زشت، کینه‌توزانه و مشحون از اطلاعات غلط و اتهامات بی‌پایه‌ای که از زبان رئیس‌جمهور آمریکا علیه ملت ایران دیروز در این مجمع محترم شنیده شد، نه تنها در شأن سازمان ملل نبود بلکه در تقابل با خواسته امروز ملت‌ها از این اجلاس – یعنی اتحاد دولت‌ها برای مقابله با جنگ و تروریسم – قرار داشت.
*  برجام اگر برای آمریکا ایده‌آل نیست چرا می‌خواهد آن را مادام‌العمر کند؟!
حسین شریعتمدای مدیرمسئول کیهان در اجتماع مردم اراک: به ما می‌گویند چرا با توافق هسته‌ای مخالفید؟ می‌گوئیم چرا صورت مسئله را تغییر می‌دهید، ما با توافقی که امتیاز بدهیم و وعده نسیه بگیریم مخالفیم وگرنه در هر توافقی بده و بستان هست اما بده و بستان متوازن و نه یکسویه و به نفع حریف.
** شرق ۹۶/۶/۳۰
*  تأکید بر یکپارچگی عراق
سپهبد «انورحمد امین»، فرمانده نیروی هوایی ارتش عراق، با حضور در ستاد فرماندهی نیروی هوافضای سپاه با سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه دیدار و گفت‌وگو کرد.
سردار حاجی‌زاده با اشاره به موضوعات مطرح‌شده در نشست مشترک با سپهبد انور امین با تأکید بر اینکه ما در بخش هوایی ارتباط مستمر و نزدیک با نیروی هوایی ارتش عراق داریم، گفت: «در این دیدار مباحث و موضوعاتی پیرامون وضعیت اقلیم کردستان و پیامدها و نتایج منفی اجرای همه‌پرسی در آن مورد بحث قرار گرفت.
** ایران ۹۶/۶/۳۰
*  ایران و شورای همکاری خلیج فارس گفت‌وگو کنند
امیر قطر در سخنرانی نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل گفت که ما خواستار گفت‌وگوی شورای همکاری خلیج فارس و ایران هستیم.
«تمیم بن حمد آل ثانی» افزود: ما خواستار گفت‌وگوی شورای همکاری خلیج فارس و ایران براساس منافع مشترک، احترام به حق حاکمیت و عدم مداخله در امور یکدیگر هستیم.
این در حالی است که ترکی فیصل، رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل ایران را به دخالت در امور کشورهای منطقه متهم کرد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۶/۳۰
*  سخنان نابخردانه‎ رئیس جمهوری تازه کار آمریکا خللی در عزم ملت بزرگ ما ایجاد نخواهد کرد
مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه‌ای در سومین اجلاسیه رسمی خود تاکید کرد: سخنان به دور از منطق و نابخردانه‎ رئیس جمهوری تازه کار آمریکا خللی در عزم و اراده‎ ملت بزرگ ما ایجاد نخواهد کرد.
در بخشی از این بیانیه آمده‌است:
دولت و نظام جمهوری اسلامی با اعتقاد به مبانی دینی و اسلامی هیچ گاه به دنبال جنگ افروزی و ساخت و تولید سلاح‎های کشتار جمعی نبوده و نیست و تقویت بنیه‎ دفاعی و موشکی را برای بازدارندگی لازم می‎داند و با اقتدار برابر زیاده خواهی استکبار جهانی، ایستاده و اعلام می‎دارد: وضع و تمدید تحریم‎ها و طرح برخی توقعات نابجا همچون بازدید از مراکز نظامی ایران و ایراد اتهامات و سخنان به دور از منطق و عرف دیپلماتیک و نابخردانه‎ رئیس جمهوری تازه کار آمریکا نه تنها خللی در عزم و اراده‎ ملت بزرگ ما ایجاد نخواهد کرد بلکه ما را چون کوهی استوار در مقابله با دشمن جنایتکار بخصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی منسجم‎تر و مصمم‎تر خواهد کرد از مسئولان مربوطه براساس تاکیدات مقام معظم رهبری و مصوبات مجلس شورای اسلامی، انجام اقدامات متقابل عملی در قبال بدعهدی‎ها،‌ تحریم‎های جدید و نقض برجام توسط آمریکا را خواهانیم.
*  یک دروغگو، فاسد و حامی تروریسم، ملت ما را متهم کرد
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در واکنش به سخنان رئیس جمهور آمریکا علیه ایران، گفت: یک دروغگو، فاسد و حامی تروریسم، ملت ما را متهم کرد.
محمدرضا باهنر در حساب توئیتر خود نوشت: سبک مغز بی‌ادبی در سازمان ملل علیه مردمی بزرگ سخن گفت. یک دروغگو، فاسد و حامی تروریسم، ملت ما را متهم کرد. این است واقعیت شیطان بزرگی که امام می‌شناخت.
** وطن امروز ۹۶/۶/۳۰
*  ترامپ برجام را از بین نمی‌برد، دنبال امتیازات بیشتر است
ابومحمد عسگرخانی، کارشناس مسائل بین‌الملل درباره سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ترامپ به دنبال از بین بردن برجام نیست بلکه می‌خواهد امتیازات بیشتری از این توافق بین‌المللی دریافت کند.
*  نتانیاهو یکی از بزرگ‌ترین دشمنان صلح و آزادی است
نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای نسبت به اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل واکنش نشان داد.
در بیانیه سیامک مره‌صدق آمده است: سخن گفتن از صلح، آزادی و دوستی با مردم ایران توسط سردمداران رژیم اشغالگری که نه تنها در خط دستورات حضرت موسی(ع) حرکت نمی‌کند بلکه به هیچ اصل انسانی پایبند نیست، بار دیگر سبب انزجار تمام یهودیان و موحدان آزاد‌اندیش ایران و جهان شد.
** جوان ۹۶/۶/۳۰
*  امریکا پاسخ‌های دردناک ایران را به‌زودی خواهد دید
سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری در واکنش به سخنان سخیف و اتهام‌زنی‌های وقاحت‌بار دونالد ترامپ، با اشاره به اینکه باید از ترامپ بابت برداشتن نقاب از چهره واقعی امریکا تشکر کرد، گفت: سخنان رئیس‌جمهور امریکا نباید بی‌جواب بماند.
سرلشکر جعفری تأکید کرد: موضعگیری قاطع در مقابل ترامپ تازه آغاز راه است و آنچه اهمیت راهبردی دارد این است که امریکا پاسخ‌های دردناک‌تر را در عمل و در رفتار و تصمیماتی که ایران ظرف ماه‌های آینده خواهد گرفت، مشاهده کند.
فرمانده کل سپاه در پایان با بیان اینکه زمان آن رسیده است که محاسبات غلط امریکا را تصحیح کنیم، گفت: اکنون که ماهیت امریکا کاملاً روشن شده، دولت باید از همه گزینه‌های خود برای دفاع از منافع ملت ایران استفاده کند.
*  حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، تعامل را نقشه دشمن برای انحراف روند انقلاب دانست و برتلاش برای مقابله با نفوذ دشمنان تاکید کرد.
** آفتاب یزد ۹۶/۶/۳۰
*  ساعت رسمی کشور عقب کشیده می‌شود
ساعت رسمی کشور از ساعت ۲۴ پنجشنبه (امروز) سی‌ام شهریور یک ساعت به عقب کشیده می‌شود.
*  با همکاری ایران و روسیه مذاکرات آستانه را آغاز کردیم
رجب طیبان اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در هفتاد و دومین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا ثبات را در سوریه بوجود آوریم و با همکاری ایران و روسیه مذاکرات آستانه راآغاز کردیم.
رئیس جمهور ترکیه در ادامه سخنانش افزود: ما تمام تلاش سیاسی و انسانی خود را می‌کنیم تا بحران سوریه حل شود.
** رسالت ۹۶/۶/۳۰
*  احتمال برگزاری مجمع عمومی جمنا در اسفند
رئیس کمیته سیاسی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، از احتمال برگزاری مجمع عمومی تشکل متبوعش در اسفندماه امسال خبر داد. حسین نجابت درباره برنامه‌های کمیته سیاسی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: عملکرد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، نقاط قوت و ضعف آن آسیب‌شناسی شده و به صورت سندی درآمده است.
وی ادامه داد: در پاییز امسال، نقاط ضعف جبهه مردمی برطرف می‌شود؛ سپس ساختار و برنامه جدیدی که در امتداد برنامه‌های قبلی است، تعریف خواهد شد.
** مردم سالاری ۹۶/۶/۳۰
*  سخنان ترامپ فاقد عقلانیت سیاسی
کواکبیان رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و زیمبابوه که در رأس هیأتی از اعضا این گروه دوستی پارلمانی به «هراره» پایتخت زیمبابوه سفر کرده است «دیپلماسی پارلمانی» را از مهمترین بخش‌های توسعه مناسبات فیمابین دانست و گفت: سخنان ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل فاقد هرگونه عقلانیت سیاسی است.
*  دولت تلاش دارد نظرات رهبری را محقق کند
رحمانی فضلی وزیر کشور با انتشار پستی در اینستاگرام تاکید کرد: دولت تلاش دارد نظرات رهبری را در حوزه‌های اقتصاد مقاومتی و آسیب‌های اجتماعی و امنیت و مسائل منطقه‌ای پیش برده و محقق سازد.
** آرمان ۹۶/۶/۳۰
*  امضای قرارداد نیروگاه خورشیدی
سفیر کشورمان در لندن از برگزاری مراسم امضای قرارداد ساخت نیروگاه بزرگ خورشیدی ۶۰۰ مگاواتی در ایران خبر داد که یکی از بالاترین حجم قراردادهای سرمایه‌گذاری شرکت‌های انگلیسی در کشورمان محسوب می‌شود.
حمید بعیدی‌نژاد در یادداشتی که در کانال تلگرامی خود قرار داده است، نوشت: پس از چندین ماه مذاکره فشرده، یادداشت تفاهمی که سال گذشته با موافقت آقای چیت‌چیان وزیر وقت نیرو میان آن وزارت و یک شرکت انگلیسی نهایی شده بود، تبدیل به قرارداد شده و از امضای آن رسما در لندن رونمایی شد.
*  تلاش آمریکا برای آزادی زندانیان آمریکایی در ایران
نشریه فارین پالیسی به نقل از منابع آگاه گزارش داد: دولت آمریکا در حال ارزیابی گزینه‌هایی برای آزادی شهروندان آمریکایی بازداشت شده در ایران است.
دو منبع آگاه گفته‌اند که دولت آمریکا در حال بررسی گزینه‌هایی، شامل اقدامات تنبیهی برای تحت فشار قرار دادن ایران در خصوص آمریکایی‌های بازداشت شده در ایران و رایزنی از طریق یک مذاکره‌کننده میانجی برای امکان تبادل زندانیان است.
این منابع مشخص نکرده‌اند که کدام دولت خارجی ممکن است نقش میانجی را ایفا کند و اینکه آیا اتباع ایرانی بازداشت شده در آمریکا یا دیگر کشورها بخشی از این تبادل احتمالی زندانیان هستند یا خیر.
** فرهیختگان ۹۶/۶/۳۰
*  میدان مبارزه را با کابوی‌بازی ترامپ ترک نمی‌کنیم
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: «اینکه ترامپ در مورد برجام می‌گوید «ما نمی‌توانیم به آن پایبند بمانیم»، به خودش مربوط است،‌ اما این را بداند که با این بلوف‌ها نخواهد توانست از ایران امتیازگیری کند.»
سردار جزایری افزود: «عنصر بازدارندگی جامعه ایران در برابر زیاده‌خواهی‌ها و دیکتاتوری‌های آمریکا، پدیده‌ای نیست که با داد و فریاد و بازی‌های کابویی رئیس جمهور این کشور، میدان مقابله و مبارزه را ترک کند.»
*  اظهارات ترامپ از نگاه جامعه جهانی بی‌اهمیت تلقی می‌شود
علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در خصوص مواضع اخیر رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل با اشاره به ادعای ترامپ مبنی بر اینکه برجام قراردادی برای سرپوش گذاشتن بر ساخت سلاح هسته‌ای ایران و یکی از بدترین قراردادهای آمریکا بوده است، اظهار داشت: «این اظهارات ناشی از درک ضعیف رئیس جمهور آمریکا از توافقات بین‌المللی و مبانی حقوقی آن بوده است.»
** آفرینش ۹۶/۶/۳۰
*  انگلیس روابط نظامی‌اش را با میانمار تعلیق می‌کند
نخست وزیر انگلیس در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد، لندن تمامی همکاری‌های خود با ارتش میانمار را تا زمانی که خشونت‌های این کشور علیه مسلمانان روهینجا متوقف شود، به حالت تعلیق درمی‌آورد.
*  ارسال دومین محموله کمک‎های ایران به مسلمانان میانمار
دومین محموله کمکهای جمهوری اسلامی ایران به مسلمانان مظلوم میانمار، امروز (پنجشنبه) به بنگلادش ارسال خواهد شد.
** قدس ۹۶/۶/۳۰
*  مردم همچنان روحانیت را مرجع اجتماعی خود می‌دانند
آیت‌الله علم‌الهدی عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از دامن زدن به شایعه کاهش مرجعیت اجتماعی روحانیت در جامعه، گفت: مردم همچنان روحانیت را مراجع اجتماعی خود می‌دانند.
*  توییت‌های دیوانه‌وار
دونالد ترامپ در توییت‌های زنجیره وار خود پس از سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل به موج انتقادها علیه خود پاسخ داد و نوشت، بیشتر کشورهای جهان با سخنانم موافق بودند.
او همچنین در توییت نامربوطی به باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا حمله کرد.
** خراسان ۹۶/۶/۳۰
*  برگزاری دومین رژه بزرگ نیروی دریایی ارتش در تنگه هرمز
سرتیپ گلفام رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش با اشاره به برنامه‌های ارتش در هفته دفاع مقدس اظهار کرد: همزمان با رژه باشکوه نیروهای مسلح در تهران و در جوار حرم مطهر امام خمینی(ره)، شاهد دومین رژه بزرگ دریایی توسط ارتش در خلیج فارس و تنگه هرمز خواهیم بود.
*  تکذیب پشتیبانی نهادهای نظامی از «جمنا»
سید محمد حسینی عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی هر گونه حمایت و پشتیبانی نهادهای نظامی از این جبهه را تکذیب کرد.
*  رئیس جمهور پس از بازگشت درباره وزارت علوم تصمیم می‌گیرد
الهام امین زاده از ارائه برنامه‌های خود برای وزارت علوم خبر داد و در توئیتر خود نوشت: رئیس جمهور پس از بازگشت درباره وزارت علوم تصمیم می‌گیرد، من نیز برنامه‌های خود را برای این وزارتخانه دارم.
** اعتماد ۹۶/۶/۳۰
*  سخنان ترامپ ناشی از آشفتگی در استراتژی و سیاست است
جهانگیری معاون اول رئیس جمهور: ترامپ باید بداند آنچه مایه شرمساری آمریکاست نقض برجام است.
*  ایران و فرانسه می‌توانند زمینه شناخت فرهنگی دو ملت را فراهم آورند
علی مطهری، نایب رییس مجلس شورای اسلامی با «برونو استوده» رییس کمیسیون آموزش و فرهنگ مجلس ملی فرانسه دیدار و گفت‌وگو کرد.
مطهری بر لزوم گسترش روابط فرهنگی میان ایران و فرانسه تاکید و ابراز امیدواری کرد که این ملاقات زمینه توسعه همکاری‌های فرهنگی و آموزشی را گسترش دهد.
وی بیان داشت: دو کشور قادر خواهند بود تا در مجموعه‌ای از موضوعات سینمایی، موسیقی و میراث فرهنگی با یکدیگر همکاری کنند.
مطهری معضل ایران‌ستیزی در غرب را مورد توجه قرار داد و پیشنهاد کرد که دو کشور می‌توانند از طریق برگزاری هفته فرهنگ، زمینه شناخت فرهنگی دو ملت را فراهم آورند.
** شهروند ۹۶/۶/۳۰
*  پنگوئن‌ها هم حامی اسراییل هستند!
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد ادعا کرد: «کشورهای جهان متوجه توانمندی استثنایی اسراییل در مبارزه با تروریسم شده‌اند.»
وی در این سخنرانی به سفرهای خود به کشورهای مختلف ۶ قاره اشاره کرد و گفت که قصد دارد به قطب هم سفر کند، زیرا معتقد است؛ «پنگوئن‌ها هم حامی اسراییل هستند!»
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر ادعاهای خود را درباره تهدیدآمیزبودن برنامه‌های هسته‌ای کشورمان تکرار کرد و گفت: «موضع اسراییل در قبال توافق هسته‌ای ایران مشخص است؛ این توافق یا باید لغو شود یا تغییر یابد.»
وی در میانه صحبت‌های خود، خطاب به مردم ایران به زبان فارسی گفت: «شما دوست ما هستید!»
*  مسئولان میانماری باید عملیات نظامی خود را متوقف کنند
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: «جهان در مقطعی به سر می‌برد که خشونت در آن درحال شدت‌گرفتن است.»
وی تصریح کرد: «مسئولان میانماری باید به عملیات نظامی خود پایان داده و اجازه ورود کمک‌ها را بدهند.»
وی همچنین تأکید کرد: «ما امیدوار هستیم که اقدامات تشدیدآمیز در اراضی فلسطین متوقف شود. راه‌حل دوکشوری نیز تنها راهکار برای حل‌وفصل درگیری‌های اسراییل و فلسطین است و باید هرچه سریع‌تر اجرایی شود.»
گوترش گفت: «جهان در مقطعی به سر می‌برد که در آن خشونت درحال افزایش است. و ملت‌ها با چالش‌های بزرگی مواجه هستند.»
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
ترویج فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر به صورت جدی باید مورد توجه قرار گیرد
رسا/ آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه ورامین با اشاره به هجمه‌های فرهنگی دشمن نسبت به فرهنگ دینی و اعتقادی تاکید کرد در امر تبلیغ، ترویج فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر به صورت جدی باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین این مرجع تقلید با تاکید براینکه همه مبلغان و عناصر تاثیر گذار باید به انجام این دو فریضه الهی توجه کنند، تشویق معروف را عاملی برای کمرنگ شدن منکر در جامعه بیان کردند.
مسؤولان باید ملکه عدالت را در خود نهادینه کنند
رسا/ آیت‌الله مظاهری گفت: کسانی که به کارهای اجتماعی اشتغال دارند باید ملکه عدالت داشته باشند؛ مراجع تقلید، قاضی و مدیران مجموعه ها باید آن قدر از گناه دوری کنند تا ملکه عدالت برایشان حاصل شود. عضو جامعه مدرسین ادامه داد: مردم باید به فکر همدیگر باشند، نباید اجازه دهیم کسی آبروی یک مسلمان را ببرد؛ دفاع از مردم از اوجب واجبات است.
دولت‌های اسلامی در قبال کشتار مسلمانان متحد شوند
رسا/ آیت‌الله مصباح یزدی، در پاسخ به این سوال که وظیفه دولت‌های اسلامی در قبال کشتار روزافزون مسلمانان در سراسر جهان چیست، گفت: دولت‌های اسلامی موظف هستند در مشترکات خود با یکدیگر متحد شوند.وی افزود: امروز باید دولت‌های اسلامی دشمنی‌ها را کنار بگذارند و در تقویت راه حق قدم بردارند. عضو جامعه مدرسین با دعوت از تمام دولت‌های اسلامی به اتحاد در راه خدا، اظهار داشت: دولت‌های اسلامی باید در تقویت راه مشترک میان خود(راه حق) از هیچ تلاشی فرو گذار نباشند.
نظریه‌پردازی علوم اسلامی برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه ضروری است
تسنیم/ آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در دیدار سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر ضرورت تحقّق عملی وحدت حوزه و دانشگاه گفت: امیدواریم در سایه‌ تلاش همه دستگاه‌ها و نهادهای کشوراین موضوع به نحو کامل محقق شود تا کشور اسلامی ایران بتواند در سطح جهان، به‌ویژه جهان اسلام کارنامه و الگوی درخشانی از خود ارائه دهد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تبیین و نظریه‌پردازی علوم انسانی و اسلامی را برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه ضروری دانست.
باید با بی‌حجابی مقابله کنیم
رسا/ آیت‌الله خاتمی، با انتقاد از رواج برخی مظاهر ضد ارزشی گفت: باید با پدیده‌هایی همچون بی‌حجابی در اماکن عمومی برخورد شود. وی ادامه داد: در ۱۶ نطق و ضیافت شام محورهای مهمی مطرح شد؛ عنوان شد که خبرگان باید مطالبه گر باشد. عضو جامعه مدرسین در ادامه سخنان خود با اشاره به جنگ فرهنگی گفت: جنگ فرهنگی تمام عیار است؛ ما نگران مسایل اخلاقی و فرهنگی در جامعه هستیم. وبای فرهنگی و سیاسی کمتر از میکروب وبا نیست.
ترامپ سرنوشت برجام را به کنگره می‌سپارد
فارس/ شبکه «ان‌بی‌سی» به نقل از منابع آگاه نوشته است که ترامپ احتمالا با خودداری از تائید پایبندی ایران به برجام، سرنوشت توافق هسته‌ای را به کنگره می‌سپارد. در صورت خودداری ترامپ از صدور تائیدیه، پرونده برجام به کنگره ارسال شده و نمایندگان آمریکایی ۶۰ روز زمان خواهند داشت تا در مورد احیای تحریم‌های رفع‌شده ذیل برجام یا ادامه حضور آمریکا در این توافق تصمیم‌گیری کنند. به نوشته ان‌بی‌سی «هدف رئیس‌جمهور در این دوره فشار به متحدان اروپایی، که عضوی از توافق هسته‌ای هستند، برای موافقت با مذاکره مجدد برخی از مفاد و فشار به ایران برای بازگشت به مذاکره خواهد بود.»
آیت‌الله راستی کاشانی دارفانی را وداع گفت
حوزه/ آیت‌الله حسین راستی کاشانی عضو جامعه مدرسین دار فانی را وداع گفت. این استاد حوزه علمیه قم از یاران دیرین امام خمینی(ره) و نماینده ایشان در شورای عالی حوزه‌های علمیه در سال‌های اول انقلاب بود. وی بیش از ۵۰ سال در حوزه‌های علمیه قم و نجف تدریس داشت و شاگردان بسیاری را پرورش داد.
کشته شدن ۸۵۰ تروریست در سوریه
فارس/ جنگنده‌های نیروی هوایی روسیه و نظامیان ارتش سوریه در پاسخ به حمله تروریست‌های جبهه‌ النصره در منطقه کاهش تنش در استان ادلب، شمار زیادی از تروریست‌ها را از پای درآورند.آنطور که اینترفاکس به نقل از ستاد کل ارتش روسیه گزارش داده، در این حمله حدود ۸۵۰ تروریست کشته و ۱۱ تانک متعلق به آنها منهدم شده است.
سخنان ترامپ واکنش به شکست‌های آمریکا در برابر ایران بود
صداوسیما/ دکتر ولایتی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در سازمان ملل متحد ادب انسانی و آداب دیپلماسی را رعایت نکرد گفت: وی می‌خواهد به دنباله روهای خود در منطقه با حرف دلگرمی دهد در حالی که سخن گفتن او نه تنها مایه شرمساری همه دنیاست بلکه مردم آمریکا نیز از طرز حرف زدن ترامپ شرمنده هستند.
عضو هیات نظارت بر برجام گفت: ترامپ می‌خواهد آنچه که در عمل در مقابل جمهوری اسلامی ایران شکست خورده است با حرف جبران کند. وی گفت : اگر آمریکایی‌ها بخواهند برجام را زیر پا بگذارند برای ما بازگشت به پیش از برجام بسیار آسان است.
برنامه موشکی ایران مایه نگرانی شدید است
فارس/فرمانده یگان راهبردی ارتش آمریکا به پایبندی ایران به توافق هسته‌ای اذعان کرد.ژنرال هایتن گفت توان موشکی ایران مایه نگرانی شدید آمریکا است.وی که فرماندهی نیروهای اتمی آمریکا را بر عهده دارد افزود: «واقعیت این است که ایران تحت توافقنامه‌ برجام فعالیت می‌کند که ما نیز آن را امضا کرده‌ایم.»
هدف آمریکا و اسرائیل تبدیل کشورهای منطقه به دولت‌های کوچک است
فارس/ رهبر جنبش انصارالله یمن تلاش‌ها برای جدایی کردستان از عراق را توطئه تقسیم آمریکا و اسرائیل برشمرد و گفت: آنچه در عراق رخ می‎دهد، منحصر به این کشور نمی‎شود بلکه سناریوی تقسیم همه کشورهای منطقه از جمله یمن را در برخواهد گرفت.رهبر انصارالله یمن افزود: تلاش های کردها برای جدایی کردستان از عراق توطئه تقسیم است که اسرائیل و امریکا در آن دست دارند.
مذاکرات هسته‌ای دوباره از سر گرفته نمی‌شود
فارس/ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با بیان لزوم حفظ توافق برجام، تأکید کرد که مذاکرات هسته‌ای با ایران دوباره از سر گرفته نخواهد شد و مذاکرات مجددی در کار نخواهد بود. او در ادامه گفت: هدف ما منع ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای و پرونده ایران از بارزترین مسائل مطروحه در مجمع عمومی سازمان است.موگرینی همچنین تأکید کرد: آژنس بین‌المللی انرژی اتمی هفت مرتبه بر پایبندی ایران بر توافق هسته‌ای تأکید کرده است.
وزیر خارجه آلمان: ابطال برجام یعنی شکست
فارس/ وزیر خارجه آلمان می‌گوید که در سازمان ملل در خصوص برجام صحبت می‌کند و به جهانیان می‌گوید که با ابطال برجام، جامعه جهانی شکست می‌خورد و امنیت خاورمیانه به خطر می‌افتد.گابریل در این خصوص نوشته: «پایبند ماندن به توافق با ایران، موضوع سخنان من خواهد بود. پایان دادن به این توافق در حکم شکست و تهدیدی برای صلح در منطقه خواهد بود.»
ادعای حمله سایبری ایران به شرکتهای آمریکایی
مهر/ یک شرکت آمریکایی فعال در زمینه امنیت سایبری با اعتراف به قدرت فناوری ایران، ادعا کرد: هکرهای ایرانی در حال انجام حملات سایبری به موسسات و شرکت های آمریکایی مستقر در خاورمیانه هستند. بر اساس این گزارش، شرکت «فایر آی» در ادامه ادعاهای خود آورده است که این هکرها شرکتهای آمریکایی فعال در صنایع پتروشیمی، نظامی و هوانوردی بازرگانی را مورد حمله سایبری خود قرار داده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *