خبرروز ۱۳۹۶/۰۵/۰۸

  • بازگشایی مسجد‌الاقصی پس از ۱۵ روز مقاومت
  • بیانیه جامعه مدرسین در خصوص جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی: شکست محاصره مسجدالاقـصی اقدام چشمگیری در مسیر مبارزات مردم فلسطین است
  • آیت‌الله خاتمی: ملاک شناخت دوست از دشمن در تبعیت از ولایت است
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: ملت ایران ولایتمداری خود را مدیون امام زادگان هستند
  • آیت‌الله کعبی: تحریم ها برجام را بی‌خاصیت کرده است
  • آیت‌الله اراکی: ‌گستردگی و پشتوانه فکری  دو ویژگی تروریسم در عصر حاضر است

** جام جم ۹۶/۵/۸
*  تکرار اقدام تحریک‌آمیز و غیر‌حرفه‌ای آمریکا در خلیج‌فارس
روابط عمومی ناوتیپ ذوالفقار منطقه‌ چهارم نیروی دریایی سپاه از تکرار اقدام تحریک‌آمیز و غیر‌حرفه‌ای آمریکایی‌ها در هفته گذشته خبر داد.
در اطلاعیه روابط عمومی ناوتیپ ذوالفقار آمده است: با گذشت چند روز از اقدام تحریک‌آمیز یک رزم‌ناو آمریکایی در شمال خلیج فارس که با شلیک دو گلوله هوایی برابر شناور گشتی نیروی دریایی سپاه صورت پذیرفت، شناورهای آمریکایی این‌بار در منطقه‌ میانی خلیج فارس اقدام مشابهی را مرتکب شدند.
*  اشراف اطلاعاتی ایران بر حرکات وابستگان داعش
جانشین فرمانده کل ارتش گفت: ما توانسته‌ایم نسبت به حرکات وابستگان داعش در استان دیالی عراق و اخیرا سه استان افغانستان، اشراف اطلاعاتی خوبی به دست بیاوریم.
امیر احمدرضا پوردستان، با بیان این‌که وحدت کاملی میان ارتش و سپاه در زمینه نظارت و کنترل مرزها وجود دارد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز به نقطه‎ای رسیده است که تهدیدکننده را از کرده خودش پشیمان می‌کند.
** همشهری ۹۶/۵/۸
*  رایزنی آمریکا و عمان برای آزادی ۲ زندانی در ایران
پایگاه خبری المانیتور گزارش داد: دولت ترامپ با مقامات عمانی و سازمان ملل برای آزادسازی سیامک و باقر نمازی رایزنی کرده و ممکن است بار دیگر تبادل زندانیان میان ۲ کشور انجام شود.
یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان در یک ماه اخیر به ایران و سپس به آمریکا سفر کرده بود.
*  انتقاد از نحوه تکریم ارباب رجوع
حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور حفظ کرامت ارباب رجوع را در دستگاه‌های مختلف اجرایی، قضایی، شوراها، شهرداری‌ها و تمامی مراکزی که با مردم سروکار دارند، لازم و ضروری اعلام کرد و گفت: آسیب شناسی‌ها و بررسی گزارش‌ها نشان می‌دهد که متاسفانه بسیاری از مراجعه کنندگان از نحوه برخورد در برخی دستگاه‌ها راضی نیستند.
** کیهان ۹۶/۵/۸
*  بازگشایی مسجد‌الاقصی پس از ۱۵ روز مقاومت
رژیم صهیونیستی در نهایت جمعه شب با  مشاهده مقاومت سرسختانه فلسطینی‌ها و با توجه به تجمع «بسیار گسترده» آنها پشت دروازه‌های مسجدالاقصی، از شرایط ویژه امنیتی تعیین شده (نصب گیت‌های ورودی) کوتاه آمدند و مجوز ورود همه فلسطینی‌ها به مسجدالاقصی را صادر کردند. این مسئله باعث شد در جشن پیروزی مسجدالاقصی همه اقشار فلسطینی به ویژه اهالی قدس حضور داشته باشند.
مقامات رژیم صهیونیستی ناچار به اعتراف شده و مسدود کردن درهای مسجدالاقصی را «یک اقدام ‌اشتباه» و «مایه شکست و آبروریزی» برای خود برشمردند.
*  ایران در تولید موشک‌های بالستیک به نهایت تخصص رسیده است
اندیشکده «آمریکن‌اینترپرایز» با انتشار گزارشی راهبردی با عنوان «آینده سیاست امنیتی ایران» به قلم «متیو مک‌اینیس» کارشناس ارشد سابق ایران در ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، نوشت:  یکی از حوزه‌هایی که ایران در آن به نهایت تخصص رسیده، تولید موشک‌های بالستیک است. موشک‌های بالستیک ایران، محور توان انتقام‌گیری و استراتژی بازدارندگی این کشور هستند و تهران تاکنون روی هیچ بخش دیگری از صنایع دفاعی خود به اندازه موشک‌های بالستیک سرمایه‌گذاری و تمرکز نکرده است.»
** شرق ۹۶/۵/۸
*  گفت‌وگوی ایران و روسیه درباره موضوعات دوجانبه
مهدی سنایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو با ایگور مورگولوف، معاون وزیر خارجه روسیه، دیدار کرد و دو طرف درباره موضوعات همکاری‌های دو‌جانبه گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.
وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد: در دیدار مورگولوف و سنایی طیف وسیعی از موضوعات همکاری‌های دو کشور مطرح و بررسی شد.
** ایران ۹۶/۵/۸
*  درخواست خودداری از گمانه‌زنی درباره ترکیب کابینه
دفتر معاون کل نهاد ریاست جمهوری در اطلاعــیه‌ای، گمانه‌زنـی‌ها در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی درباره مسئولیت‌های مرتضی بانک در دولت دوازدهم را تهی از واقعیت توصیف کرد و از فعالین رسانه‌ای کشور خواست تا از هرگونه گمانه‌زنی درباره ترکیب کابینه دوازدهم تا زمان قطعی شدن خودداری کنند.
*  استقبال آلمان از سرمایه‌گذاری در ایران
عباس آخوندی در دیدار با وزیر اقتصاد و انرژی آلمان درباره طرح‌های اقتصادی و همچنین برطرف کردن موانعی که بویژه در زمینه همکاری‌های بانکی میان دو کشور وجود دارد، رایزنی و تبادل نظر کردند.
بریجیت سیپریس، پس از این دیدار، حمایت کشورش از گسترش روابط دوجانبه با ایران و اتصال مجدد ایران به اقتصاد جهانی را اعلام کرد و گفت: کشورش یکی از طرف‌های برجام به شمار می‌رود و روابط اقتصادی گسترده‌ای با ایران دارد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۵/۸
*  حمایت انگلیس از گسترش مناسبات اقتصادی با ایران
‘نورمن لامونت’ فرستاده ویژه دولت انگلیس در امور تجاری ایران ضمن ‘بی‌نتیجه’ خواندن روند تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اظهار داشت که دولت انگلیس ضمن حمایت از برجام برلزوم رفع موانع بانکی به منظور گسترش همکاری‌های تجاری با ایران تاکید دارد.
لامونت، افزود: ‘اعمال تحریم درگذشته دستاورد کمی را به همراه داشته و روابط کشورها را با یکدیگر بدتر کرده است.’
*  هنوز ۷۰۰۰ داعشی در عراق هستند
سه تن از مسئولان در مرکز اطلاعات و دفاع عراق اظهار داشتند، هنوز داعش در عراق نزدیک به ۴۰۰۰ نیروی مسلح دارد و در کنار این، ۳۰۰۰ تن دیگر از حامیان داعش در این تشکیلات مشغول به کار بوده و حقوق می‌گیرند.
به گفته این مسئولان عراقی، داعش در سوریه نیز نزدیک به ۷۰۰۰ نیروی مسلح و ۵۰۰۰ حامی دارد.
** وطن امروز ۹۶/۵/۸
*  همایش‌های جبهه مردمی در قالب «مجامع استانی» ملی برگزار می‌شود
در جلسه اخیر هیات‌رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، برگزاری همایش‌های استانی این جبهه در قالب «مجامع استانی» تصویب و مقرر شد این نشست‌ها در استان‌‌های مختلف برگزار شود.
مهدی چمران، عضو هیات‌رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با تایید این خبر گفت: قرار است با حضور شخصیت‌های مطرح ملی، مجامع استانی در استان‌های سراسر کشور برگزار شود.
*  جداشدگان از ولایت‌فقیه عاقبت به خیر نمی‌شوند
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: مسیر سربازی امام زمان(عج) از مسیر سربازی ولی‌فقیه می‌گذرد و هرکس از این مسیر جدا شود، عاقبت به خیر نخواهد شد.
سرلشکر سیدیحیی صفوی در گردهمایی فارغ‌التحصیلان دوره‌های تربیت مربی معارف مهدویت خواهر سراسر کشور افزود: انقلاب ما از خارج و با جنگ و  سایر تهدیدات خارجی  آسیب نمی‌بیند، بلکه نقطه تهاجم علیه ما در داخل کشور است و نفوذ، یکی از جنبه‌های آسیب‌پذیری‌های ما در بعد داخلی است.
** جوان ۹۶/۵/۸
*  افزایش محبوبیت سردار «قاسم سلیمانی» در ایران
نتایج نظرسنجی انجام شده توسط مرکز Iran.poll برای «مرکز مطالعات بین‌المللی و امنیتی» دانشگاه مریلند نشان می‌دهد سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محبوب‌ترین شخصیت از نگاه مردم ایران است.
** آفتاب یزد ۹۶/۵/۸
*  ترامپ از ما نخواست که نسبت به ایران سخت‌گیرتر باشیم
سعد حریری، نخست وزیر لبنان پس از کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت: در دیدار با ترامپ به مسئله تخریب ایران نپرداختیم و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از لبنان نخواست که نسبت به ایران سخت‌گیرتر باشد.
*  هیأتی سیاسی از فرانسه به‌زودی به تهران می‌آید
روزجمعه خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرنگار خود در پاریس اعلام کرد: وزیر امورخارجه فرانسه در تاریخ ۱۳ و ۱۴ مرداد ماه به تهران سفر می‌کند که این خبر در اکثر رسانه‌های داخلی نیز بازنشر داده شد.
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه، در این رابطه تصریح کرد: این خبر را تایید نمی‌کنم، سفر وزیر خارجه فرانسه در دستورکار دو کشور قرار دارد، اما هنوز تاریخ مشخصی برای آن نهایی نشده است.
** رسالت ۹۶/۵/۸
*  بیگانگان گره‌ای از مشکلات باز نمی‌کنند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: بیگانگان گره‌ای از مشکلات باز نمی‌کنند.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید‌ ابراهیم رئیسی در دیدار جمعی از دانشجویان اظهار داشت: جریان، اندیشه و عمل انقلابی به‌عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر باید در عرصه‌های مختلف اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: امروز مجلس نمایندگان آمریکا، اعمال بی‌رحمانه‌ترین تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران را به تصویب رساند؛ این رفتارهای خصمانه توجه به نسخه شفابخش اقتصاد مقاومتی برای برون‌رفت از مشکلات را دوچندان می‌کند.
*  قبل از امضای قرارداد با ایران از عربستان چراغ سبز گرفتیم
باتریک دی لاشیفاردیر مدیر مالی شرکت فرانسوی توتال گفت: این شرکت قبل از امضای قرارداد مهم توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی ایران، چراغ سبز لازم را از عربستان دریافت کرده است.
** مردم سالاری ۹۶/۵/۸
*  تکذیب ادعاهای بقایی درباره فریدون
بیژن قاسم‌زاده بازپرس پرونده حمید بقایی در واکنش به ادعاهای این متهم در خصوص حسین فریدون گفت: هیچ صحبتی بین من و متهم در خصوص اتهام آقای فریدون رد و بدل نشده و قویا ادعاهای آقای بقایی را تکذیب می‌کنم.
وی در خصوص اظهارات اخیر بقایی علیه مسئولان قوه قضائیه گفت: این توهین‌ها و تهمت‌های ناروا به مسئولان قوه قضائیه، رجزخوانی‌های عوام‌فریبانه است و به نظر این بازپرسی نمی‌تواند مفر ایشان از چنگال عدالت باشد.
*  ایران به تهدیدات غیربرجامی‌ و نقض برجام پاسخ می‌دهد
حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در لندن و عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در توییتر خود نوشت: ایران تهدیدات غیربرجامی‌را با اقدامات متقابل غیربرجامی‌و اقدامات نقض برجام را با اقدامات متقابل برجامی‌پاسخ خواهد داد. آمریکا در اقدامی‌نقض‌کننده روح و متن برجام قانونی را به تصویب رسانده است که بر اساس آن موسسات و شرکت‌ها و افراد مرتبط با فعالیت‌های نظامی‌ایران در لیست تحریم‌های این کشور قرار می‌گیرند.
** آرمان ۹۶/۵/۸
*  عراق ۱۸ زندانی ایرانی را تحویل می‌دهد
در دیدار دیروز میان «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با «حسین الزهیری» معاون وزیر دادگستری عراق، درباره انتقال ۱۸ زندانی ایرانی که در عراق دستگیر و محکوم شده بودند، توافق شد.
«حسین الزهیری» با اعلام خبر بازگرداندن این زندانیان به ایران برای گذراندن دوره محکومیت در کشور خود، بر گسترش همکاری‌های حقوقی میان دو کشور تاکید کرد. وی تاکید کرد. این زندانیان، به زودی و از طریق مرز بصره به مقامات ایرانی تحویل داده خواهند شد.
** فرهیختگان ۹۶/۵/۸
*  تصویب کلیات طرح مقابله با اقدامات آمریکا در مجلس
علاء الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اعضای این کمیسیون طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه را با اتفاق آرا تصویب کردند.
وی افزود: این اقدام یعنی اینکه یک همداستانی کامل در مقابل اقدام کنگره در مجلس شورای اسلامی وجود دارد.
*  صدور ۳۰ هزار ویزا برای حجاج ایرانی
حمید محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت از آماده شدن ویزای بیش از ۳۰ هزا زائر ایرانی خبر داد و گفت: ویزای حجاج ایرانی به راحتی در حال صادر شدن است و مشکلی در روند صدور ویزا وجود ندارد.
وی ادامه داد: اطلاع رسانی به مردم و زائران ایرانی بسیار مهم است و حجاج باید نسبت به مسائل حج توجیه شوند.
** آفرینش ۹۶/۵/۸
*  درخواست بازرسی از مراکز نظامی ایران یک توطئه است
به دنبال انتشار اخباری درباره درخواست دولت آمریکا برای بازرسی از مراکز نظامی ایران، شورای ملی ‏ایرانیان آمریکا با انتشار بیانیه ای این درخواست را نگران کننده و در راستای تحقق خواسته ترامپ برای لغو برجام دانست.
‏این بیانیه تصریح می کند: تلاش ترامپ برای فشار آوردن به آژانس انرژی اتمی برای دسترسی به مراکز نظامی ایران، بدون ‏وجود توجیه از سوی منابع اطلاعاتی، عمیقا نگران کننده است.‏
*  جنگ آتی ما در اروپاست
“ابواسحاق الفرنسی” یکی از اعضای خارجی داعش که گفته می‌شود اصالتا آفریقایی است و در ساختار اعضای ارشد داعش است بارها در سخنانش تاکید کرده جنگ آتی این گروه تروریستی با اروپا است.
** قدس ۹۶/۵/۸
*  رفتار آمریکا در خلیج فارس «تبعات سنگینی» دارد
معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به اقدامات تحریک‌امیز آمریکا در خلیج فارس، هشدار داد: این رفتارها می‌تواند تبعات سنگینی برای آمریکایی‌ها داشته باشد.
سردار رسول سنایی‌راد با اشاره به اقدامات غیر حرفه‌ای نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس، گفت: باید به آن‌ها اخطار داد که به این گونه رفتارهای تحریک کننده و غیر حرفه‌ای پایان دهند، زیرا تمام مسئولیت اقداماتی از این دست به عهده آمریکایی‌هاست.
*  دلخوش‌ترین افراد هم به دلواپسی در برابر آمریکا رسیده‌اند
سعید جلیلی نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: اینکه امروز دلخوش‌ترین افراد به آمریکا به واقع بینی و دلواپسی در برابر دشمنی‌های آمریکا رسیده‌اند فرصتی برای هم‌بستگی ملی در دفاع از حقوق ملت است.
** خراسان ۹۶/۵/۸
*  دعوت لاریجانی از رئیس مجلس ملی فلسطین برای سفر به ایران
مجتبی فردوسی‌پور سفیر ایران در امان، در دیدار با رئیس مجلس ملی فلسطین ضمن ابلاغ پیام دعوت علی لاریجانی به وی جهت سفر به تهران، درباره آخرین تحولات مسجدالاقصی با این مقام فلسطینی دیدار کرد.
*  احتمال جریمه سایت آمازون به خاطر برخی فروش های مرتبط با ایران
 فروشگاه اینترنتی آمازون اعلام کرد: وزارتخانه های بازرگانی و خزانه داری دولت آمریکا در حال تحقیق در مورد فروش های مرتبط با ایران این شرکت هستند و آمازون ممکن است با جریمه هایی مواجه شود.
بر اساس تحقیقات فدرال درمورد نقض احتمالی تحریم‌های آمریکا علیه ایران، شرکت آمازون اذعان کرده که حداقل به یک نفر که در لیست سیاه دولت آمریکا در مورد افراد و نهادهای مرتبط با تروریزم قرار داشته، کالای مصرفی فروخته است.
** اعتماد ۹۶/۵/۸
*  هفتمین جلسه رسیدگی به شرکای زنجانی برگزار شد
در هفتمین جلسه رسیدگی به اتهامات شرکای زنجانی در پرونده نفتی، بالاخره نوبت به متهم ردیف سوم می‌رسد. دیروز؛ شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب، به ریاست قاضی مقیسه، تشکیل جلسه داد تا پس از پایان دفاعیات وکلای متهم ردیف دوم، کیفرخواست فلاح هروی از سوی نماینده دادستان قرائت شود.
*  قرارداد آزادگان امسال امضا می‌شود
وزیر نفت از میادین آزادگان، یادآوران و لایه نفتی پارس جنوبی به عنوان سه میدانی نام برد که در اولویت اول امضای قراردادهای جدید نفتی هستند.
«بیژن زنگنه» اظهار داشت: فرآیند برگزاری مناقصه میدان نفتی آزادگان در جریان است و تلاش می‌کنیم همین امسال نسبت به امضای قرارداد توسعه این میدان اقدام کنیم.
** شهروند ۹۶/۵/۸
*  نباید در میدان آمریکایی‌ها بازی کرد
جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران توسط مجلس نمایندگان آمریکا اشاره کرد و گفت: چنانچه در برجام طرف مقابل اقدامی کند که کمیسیون نظارت بر برجام که ریاست آن برعهده رئیس‌جمهوری است، تشخیص دهد آن اقدام خلاف برجام است، جمهوری اسلامی ایران حتما عکس‌العمل تندی نشان می‌دهد.
وی اظهار کرد: آنها می‌خواهند بگویند جمهوری اسلامی ایران جایی برای سرمایه‌گذاری نیست.
وی با تأکید بر این‌که هیچ‌کس نباید در میدانی که آمریکا طراحی کرده بازی کند، ادامه داد: چنانچه که فضای کشور اطمینان‌بخش باشد، همه برای سرمایه‌گذاری به میدان خواهند آمد.
*  صدور قرار ۵۰۰‌میلیون تومانی برای مدیران کانال‌های تلگرامی حامی دولت
علی مجتهدزاده وکیل مدیران کانال‌های تلگرامی حامی دولت از صدور قرار وثیقه ۵۰۰‌میلیون تومانی برای متهمان این پرونده خبر داد و گفت: سه نفر از این افراد با تودیع وثیقه از زندان آزاد شدند.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۵/۸
*  رئیس جمهوری کاملا موافق واگذاری اختیارات به استان‌هاست
وزیر کشور با اشاره به اینکه تا کنون ۸۶ اختیار به استان‌ها تفویض شده است، گفت: ‌اگر در استان‌ها مشکلات حل شود، خیلی بهتر از آن است که در تهران مشکل ۳۱ استان بررسی شود.
عبدالرضا رحمانی فضلی اظهار کرد: رئیس جمهوری هم کاملا موافق واگذاری اختیارات به استان‌هاست.
*  آمریکا، ایران را جزء کشورهای متخاصم قرار داد
مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه با قاطعیت آرا قانون اختیارات نهادهای اطلاعات آمریکا را در مورد کشورهای ایران، روسیه، چین، کوبا و کره شمالی به تصویب رساند.
این قانون آژانس‌های اطلاعاتی را موظف می‌کند تا در صورت آگاهی از اینکه یک مقام در داخل قوه مجریه اطلاعات محرمانه را خارج از کانال‌های ارتباطی معمول برای یک طرف متخاصم خارجی فاش کند، این موضوع را طی یک هفته با کمیته‌های اطلاعاتی مجلس نمایندگان یا سنا در میان بگذارند.
** صبح نو ۹۶/۵/۸
*  بندهای ۲۶، ۲۸ و ۲۹ برجام با قانون جدید تحریمی آمریکا نقض شدند
سید عباس عراقچی، رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام در وزارت خارجه، گفت: بندهای ۲۶، ۲۸ و ۲۹ برجام با قانون جدید تحریمی آمریکا نقض شده و ایران پاسخ قاطعی به این قانون کنگره آمریکا خواهد داد.
وی افزود: نقض برجام صورت گرفته ولی با نقض فاحش برجام و نقض اساسی برجام فاصله داریم.
*  رئیس مجلس نخست وزیر موقت شد
پس از رد صلاحیت نواز شریف، ایاز صادق رئیس پارلمان پاکستان به عنوان نخست وزیر موقت اداره امور این کشور را به دست گرفته است. همچنین شاهد خاقان عباسی نامزد حزب حاکم برای تصدی این منصب شد.
** بهار ۹۶/۵/۸
*  حضور موگرینی در مراسم تحلیف
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار است ۵ اوت به عنوان رئیس کمیسیون مشترک برجام برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور روحانی به ایران سفر کند.
موگرینی در این سفر دیدارهای دو جانبه‌ای با مقامات ایران برای بررسی وضعیت اجرای توافق هسته‌ای و بحث و رایزنی در مورد مسائل دو جانبه و موضوعات منطقه‌ای خواهد داشت.
*  مخالف انزوای ایران در منطقه‌ایم
سفیر ترکیه در ایران در ارتباط با میانجی‌گری احتمالی کشورش برای بهبود روابط ایران و عربستان گفت: هم ترکیه، هم ایران و هم عربستان کشورهای بزرگی هستند و ما امیدمان را برای کاهش تنش‌ها از دست نخواهیم داد زیرا با تداوم روندهای کنونی تنش در منطقه چیزی باقی نخواهند ماند.
رضاحاکان تکین خاطرنشان کرد: ما به شدت مخالف انزوا و ایزوله شدن ایران در عرصه مناسبات منطقه‌ای هستیم.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
شکست محاصره مسجد الاقصی اقدام چشمگیری در مسیر مبارزات مردم فلسطین است
اختصاصی/ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی را محکوم کرد. جامعه مدرسین در ادامه اعلام کرد: پیروزی مقاومت اسلامی مردم فلسطین و ناکام گذاشتن برنامه صهیونیست‌ها در اشغال گام‌به‌گام قدس‌شریف و شکست محاصره مسجد الاقصی اقدام چشمگیری در مسیر مبارزات مردم فلسطین است که مرهون خون شهدا و جان‌فشانی‌های جوانان و مبارزان فلسطینی است. در ادامه بیانیه این نهاد برجسته حوزوی آمده است: امروز پرچم مبارزه با اسرائیل دوباره در دستان جوانان فلسطینی به اهتزاز در آمده و کوس رسوایی دولت‌های مرتجع منطقه و ادعای دروغین آنها در حمایت از فلسطین به گوش می‌رسد. در پایان این بیانیه تأکید شده است: قدس شریف و مسجد الاقصی فلسطینی و اسلامی بوده، هست و باقی خواهد ماند و رژیم نامشروع اسرائیل باید بفهمد پایانی جز خذلان و خواری نخواهد داشت.
«دین» مانیفست جمهوری اسلامی ایران است
حوزه/ آیت‌الله ممدوحی با اشاره به اینکه مانیفست جمهوری اسلامی ایران «دین» است، گفت: زمانی دو تفکر سرمایه‌داری و مارکسیسم می‌گفتند هرکس فکر و ایده دیگری دارد بیاورد و می‌گفتند هیچ کس نمی‌تواند با این تفکر مقابله کند. اما امام خمینی(ره) با تهاجم علیه تفکر مادی که معتقد بود هر آنچه در دنیاست باید طبق نظام سرمایه‌داری و مارکسیستی باشد، فرمودند: «نه شرقی و نه غربی، جمهوری اسلامی» و با این شعار شوک بزرگی به دنیا وارد کرد. عضو جامعه مدرسین در ادامه افزود: نظام جمهوری اسلامی به همت امام خمینی(ره) و با کمک علمای دیگر حاکم شد که از نظر علمی عمیق است و دشمن نمی‌تواند با آن مقابله کند.
ملاک شناخت دوست از دشمن در تبعیت از ولایت است
رسا/ آیت‌الله  خاتمی بابیان اینکه دشمنان از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران هیچ‌گاه از پروژه براندازی نظام اسلامی دست برنداشته‌اند گفت: تنها در صورتی می‌توانیم توطئه‌های دشمنان انقلاب را نقش بر آب کنیم که با تبعیت از ولایت فقیه در برابر تهدیدات سخت و نرم دشمنان ایستادگی کرده و عرصه را برای جولان بدخواهان نظام خالی نگذاریم. عضو جامعه مدرسین ملاک شناخت دوست از دشمن را در تبعیت افراد از ولایت فقیه دانست و خاطرنشان کرد: عده‌ای چنان وانمود می‌کنند که کشور با بحران های مختلف روبه‌روست، در حالی که این چنین نیست.
ملت ایران ولایتمداری خود را مدیون امام‌زادگان هستند
رسا/ آیت‌الله حسینی بوشهری به تبیین چرایی تکریم و بزرگداشت امامزادگان پرداخت و اظهار داشت: پایه و اساس دین ما بر دو اصل قرآن و عترت بر پا است و امام‌زادگان هم شاخه‌ای از عترت هستند؛ بنابراین باید تکریم شوند. عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه امام‌زادگان حق حیات بر گردن ما دارند و با ورود خود به ایران فرهنگ تشیع را برای ما به ارمغان آوردند گفت: ملت ایران ولایتمداری و استکبارستیزی خود را مدیون امامزادگان هستند.
تحریم‌ها برجام را بی‌خاصیت کرده است
رسا/ آیت‌الله کعبی با اشاره به رفتارهای خصمانه و شرارت آمیز آمریکا در نقض برجام و وضع تحریم‌های جدید گفت: متأسفانه دولت ناتوانی خود را در مدیریت پرونده هسته‌ای و برجام تا کنون ثابت کرده است. عضو جامعه مدرسین با اشاره به خوش خیالی برخی دولتمردان نسبت به نتایج برجام ابراز داشت: تحریم‌های جدید آمریکا نشان داد امیدهایی که برخی دولتمردان به برجام داشتند و تبلیغ برجام می‌کردند امیدهای واهی بود و گشایش حاصل از برجام سرابی بیش نبود.
‌گستردگی و پشتوانه فکری دو ویژگی تروریسم در عصر حاضر است
حوزه/ آیت‌الله اراکی گفت: پدیده تروریسمی که امروز شاهد آن هستیم به این شکل گستردگی از دو نظر سابقه ندارد: یکی آنکه این جریان جهانی است و حد و مرزی ندارد. جهت دیگر اینکه متاسفانه این تروریسم مبنای فکری دارد و اندیشه‌ای در پس آن وجود دارد که آن را از نظر اعتقادی و انگیزه‌های عملی هدایت می‌کند. عضو جامعه‌ مدرسین با اشاره به اینکه اینگونه تروریسم را تروریسم کور تعبیر می‌کنند، خاطرنشان کرد: اینگونه اعمال تروریستی خطرناک‌ترین تروریسمی است که می‌تواند امنیت جهان را تهدید کند. متاسفانه این تروریسم از سوی بعضی از قدرت‌های جهانی حمایت می‌شود.
مردم بحرین در حمایت از مسجدالاقصی و شیخ عیسی قاسم تظاهرات کردند
حوزه/ روز گذشته شهرها و نقاط مختلف بحرین شاهد موج جدیدی از تظاهرات مردمی در حمایت از مسجدالاقصی و آیت‌الله شیخ عیسی قاسم و شیعیان عوامیه عربستان بود.در این راستا مردم مناطق مختلفی همچون المصلی، اسکان جدحفص و منطقه سار به خیابان‌ها آمده و شعار “ما ایستاده‌ایم” سر دادند.
نتانیاهو در حال روشن کردن آتش جنگ است
باشگاه‌خبرنگاران/ وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی گفت: نتانیاهو با ایجاد بحران قصد روشن کردن آتش جنگ را دارد. باراک در اظهاراتی در صفحه فیسبوک خودنوشت: حوادث دوهفته گذشته تنهانشانه ساده‌ای از رفتار نتانیاهو است که وی را به سوی پرتگاه می‌برد. باراک با اشاره به این که نتانیاهو فردی ترسوست که به آسانی درایت خود را از دست می‌دهد، افزود: به همین خاطراست که وی می‌خواهد منطقه‌واسرائیل را به سوی جنگ بکشاند و خوداز تحقیقات پرونده فساد فرار کند.
انهدام یک فروند کشتی جنگی امارات
باشگاه خبرنگاران/ یک منبع نظامی یمنی تأیید کرد نیروی دریایی یمن توانست مسیر حرکت یک فروند کشتی نظامی اماراتی را هنگام نزدیک شدن به سواحل شهر المخا ردیابی کند و با سلاح مناسب این کشتی را هدف قرار دهد.
ارتش سوریه به مقر خلافت خودخوانده داعش در سوریه نزدیک‌تر شد
مهر/ ارتش سوریه با همکاری متحدان به پیشروی‌های جدید و مهمی ضد داعش دست پیدا کرده و مواضع آنها در حومه جنوبی الرقه به محاصره درآورده است.ارتش سوریه که در مناطق مختلف این کشور ضد تروریستها دستاوردهای چشمگیری به دست آورده است بیش از قبل به الرقه به عنوان مرکز خلافت خودخوانده داعش در سوریه نزدیک شده است و به ۳۰ کیلومتری آن رسید.
بسته‌های غذایی اهدایی مردم ایرانی در مسجد الاقصی توزیع شد
مهر/ روز گذشته و همزمان با برگزاری جشن شکست محاصره مسجدالاقصی در بیت المقدس، بسته‌های غذایی و شیرینی به همت جمعی از جوانان ایرانی در بین صدها نفر از فلسطینیان که در دو هفته گذشته برای دفاع از قبله اول مسلمانان در مقابل مسجدالاقصی متحصن شده بودند، توزیع گردید. توزیع این بسته‌های غذایی که همراه با جمله‌ای از مقام معظم رهبری درباره آزادی فلسطین از جمله «تقدیر خداوند این است که فلسطین آزاد خواهد شد» و شعار «القدس لنا» بود، در میان تدابیر شدید امنیتی رژیم صهیونیستی، فشار سرویس‌های اطلاعاتی و محاصره قدس توسط نیروهای ارتش اسرائیل، در خیابان منتهی به مسجدالاقصی صورت گرفت.
قدرتهای اتمی علاقه‌ای به خلع سلاح هسته‌ای ندارند
مهر/ مشاور وزارت انرژی آمریکا معتقد است قطعنامه اخیر منع تسلیحات هسته‌ای مصوب مجمع عمومی سازمان ملل قدرت لازم برای خلع سلاح هسته‌ای را ندارد. پروفسور «متیوبان» افزود: ۹ کشوری که دارای تسلیحات هسته‌ای هستند بر این باورند که در حال حاضر وجود تسلیحات هسته‌ای برای امنیت آنها مهم بوده، به همین علت هیچ یک از آنها در مذاکرات پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای شرکت نکردند.
خروج از برجام اشتباه راهبردی آمریکا خواهد بود
مهر/ رئیس شورای روابط خارجی آمریکا با اشاره به تهدیدهای دولت جدید واشنگتن مبنی بر بد بودن توافق هسته‌ای ایران، نوشت: خروج از برجام اشتباهی راهبردی خواهد بود که به انزوای آمریکا منجر می‌شود ریچارد هاس توصیه کرد واشنگتن بهتر است به جای بهانه جویی برای خروج از برجام به فکر چاره جویی برای معضل کره شمالی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *