به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به نقل از شفقنا، آیت الله نجمالدین طبسی در نشست علمی تخصصی «سیره فاطمی الهامبخش جبهه مقاومت» که در پژوهشگاه علامه طباطبایی (ره) حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به برخی از شبهاتی که توسط برخی از شبکههای ماهوارهای مطرح میشود، اظهار داشت: هدف این شبهات پاککردن صورتمسئله است و اصرار دارند که بگویند حضرت زهرا (س) به مرگ طبیعی از دنیا رفتند تا سقیفه زیر سؤال نرود.
وی با بیان اینکه اگر سقیفه زیر سؤال برود خیلی از اعتقادات باطلی که برخی دارند زیر سؤال میرود، گفت: در زمان معاویه نیز پول خرج میکردند تا اهلقلم کارهای معاویه را توجیه کنند و امیرالمؤمنین را زیر سؤال ببرند تا دروغ جعل کنند و اهلبیت را از نظرها بیندازند و شجره ملعونه را جا بیندازند.
وی ابراز داشت: امروز هم یک سری مواجببگیر مدام القای شبهه میکنند، افزود: یکی از شبهاتی که مطرح میکنند این است که خانه حضرت فاطمه (س) در نداشته؛ بلکه پرده داشته و اصلاً آن روز خانهها در نداشته و میخ نبوده؛ بنابراین امیرالمؤمنین در خیبر هم پرده را برداشتهاند و سه روز معطل برداشتن پرده قلعه خیبر بودند.
وی افزود: غسلانی و ابن نجار که از علمای اهلسنت هستند میگویند علی بن ابیطالب درب خانه خود را ساخت و از میخ استفاده کرد؛ و آیات و روایات زیادی بهصراحت گفتهاند خانهها درب داشتهاند و از جمله خانه کعبه که درب و کلید داشته است.
وی با بیان اینکه افرادی که به دختر خودشان که خطری برایشان نداشت رحم نمیکردند چگونه میخواهند به دختر پیامبر که فریاد میزد و جهاد تبیین میکرد و پایهها حکومتشان را به خطر میانداخت رحم کنند، گفت: زهرای اطهر دنیای آنها را به خطر انداخت و کاری کرد که در مسجد پیامبر مردم شعار میدادند که ما غیر از علی (ع) کسی را نمیخواهیم و برای همین هم علیه ایشان موضع گرفتند.
وی با بیان اینکه حفظ وحدت لازم است؛ ولی نه به قیمت دروغ گفتن، افزود: علامه مجلسی تصریح میکند که در طول آن ۲۵ سال نه امیرالمؤمنین (ع) و نه حسنین (ع) در هیچ جنگی شرکت نکردند و فقط گاهی اگر اساس اسلام به خطر میافتاد مشورت میدادند؛ اینکه طبری گفته قابلپذیرش نیست؛ زیرا طبری جیرهخوار بود و از علی بن مجاهد کذاب نقل کرده که حسنین تا مازندران آمدند و ما نمیتوانیم به استناد حرف او چیزی را قبول کنیم.
مدیریت مؤسسه ولاء صدیقه کبری (س) با بیان اینکه سیاست اهلبیت سیاست زهرای اطهر (س) است و امام عصر (عج) هم که ظهور کند میگوید مادرم الگوی من است، گفت: زهرای اطهر (س) نسبت به حکومت خلفا عصبانی بود و با آنها قهر بود و بعد از هر نماز آنها را نفرین میکرد و امیرالمؤمنین (ع) و بقیه ائمه (ع) هم همین سیاست را با خلفا داشتند و دعوتشان را قبول نمیکردند.
وی با بیان اینکه حتی امام سجاد (ع) که برای حفظ مرزها دعا میکرد بهخاطر حفظ نوامیس مسلمین بود نه بهخاطر حفظ حکومت یزید، مروان و شجره ملعونه، افزود: در کتاب کفایه الاثر مطلبی نقل شده که حضرت زهرا (س) در مصاحبهای که در گلزار شهدای مدینه داشتند راجع به خلافت بهوضوح میفرمایند اگر حق را به حقدار میسپردند و از عترت پیامبر (ص) تبعیت میکردند حتی دو نفر با هم برای خدا نمیجنگیدند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: این همه کشتار که در میان مسلمین مشاهده میکنیم و مسلمانکشی مد شده و ۵۰ هزار زن و بچه را میکشند و خیالشان نیست خروجی سقیفه است نه خروجی غدیر؛ زیرا خروجی غدیر این است که زن یهودی که خلخال از پایش کشیدند رهبر جامعه سه روز برایش تب کرد و نیرو اعزام کرد و سرکوبشان کردند.
استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در جلد ۳ کتاب ۱۲ جلدی مثالب النواصب از ابن شهرآشوب میگوید همسایههای حضرت زهرا (س) برای آشپزخانه و تنور خانهشان تا ۳۰ روز از هیزمی که برای آتشزدن درب خانه حضرت زهرا (س) آورده بودند استفاده کردند، وقتی این را میبینیم باور میکنیم که چرا ۸۰ تن بمب روی سر فرزند زهرا ریختند و سید حسن نصرالله را به شهادت رساندند.
وی تصریح کرد: این همه خشونت برای این بود که هیچکس با این صراحت لهجه بر علیهشان صحبت نکرده بود.