خبرروز ۱۳۹۶/۰۲/۰۶

  • آیت‌الله جوادی آملی: تمسک به قرآن و اهل ‌بیت علیهم السلام راه سعادت است
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان نظام، مردم و سفیران کشورهای اسلامی: نامزدها به مردم قول بدهند برای ‌پیشرفت کشور نگاهشان به ‌خارج ‌نباشد
  • رئیس قوه قضائیه: کاندیداها وعده‌های بی‌اساس ندهند
  • آیت‌الله ممدوحی: حضور پرشور و حداکثری در انتخابات سبب ناامیدی دشمنان می‌شود
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: آن‌هایی که دست دوستی به‌سوی بیگانگان دراز می‌کنند مؤمن و انقلابی نیستند‌
  • آیت‌الله اراکی: ایران اسلامی نمونه بارز اسلام ابراهیمی در جهان است

** جام جم ۹۶/۲/۶
*  شکایت ایران از آمریکا و انگلیس در کمیسیون مشترک
هفتمین کمیسیون مشترک برجام برای بررسی روند اجرای توافق هسته‌ای دیروز در هتل کوبورگ وین برگزار شد و هیات ایرانی در این نشست اعتراض خود را نسبت به کارشکنی‌های آمریکا و انگلیس در ماه‌های اخیر اعلام کرد. عباس عراقچی گفت: فعلا موضع آمریکایی‌ها پایبندی به برجام است، البته اعلام این که در حال بازنگری هستند و حرف‌های بعضا منفی، با فضای مثبت مورد نیاز برای اجرای برجام فاصله دارد که درباره این موضوعات بحث کردیم.
*  ادعای سایت اماراتی درباره درگیری قایق ایرانی و کشتی اماراتی
رسانه‌های اماراتی مدعی شدند یک قایق ایرانی بعد از ورود غیر قانونی به آب‌های سرزمینی امارات، از سوی یک کشتی اماراتی مورد تعقیب قرار گرفته و میان آنها درگیری نیز رخ داده است. گفته می‌شود در جریان این درگیری‌ها یک نظامی اماراتی کشته شده است. مقامات کشورمان واکنشی به این خبر نداشته‌اند.
** همشهری ۹۶/۲/۶
*  سوئد برای حفظ برجام مصمم است
مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه که به سوئد سفر کرده است با وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد. خانم والستروم وزیر خارجه ضمن با اهمیت خواندن همکاری‌ها و تعاملات دو کشور در ابعاد و حوزه‌های مختلف، اعلام داشت اروپا برای حفظ و اجرای برجام مصمم و متحد است.
*  نشست وزیران دفاع ایران، روسیه و سوریه
سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دیروز وارد مسکو شد.
شرکت در کنفرانس امنیت بین‌الملل، دیدار با سرگئی شویگوی وزیر دفاع روسیه و شرکت در نشست سه جانبه وزرای دفاع ایران، روسیه و سوریه، از اهداف سفر سردار دهقان به مسکو است. در حاشیه این کنفرانس، وزیر دفاع کشومان همچنین با چند نفر از همتایان خود دیدار و گفت و گو خواهد کرد.
** کیهان ۹۶/۲/۶
*  نامزدها به مردم قول بدهند برای پیشرفت کشور نگاهشان به خارج نباشد
رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان نظام، مردم و سفیران کشورهای اسلامی:
– ظالمان جهانی با جمهوری اسلامی بیشتر از دیگر کشورهای مسلمان دشمنند اما مشکل اصلی آنها اصل اسلام است و این واقعیت را باید همه مسلمانان درک کنند.
– هدف آمریکا از همراهی با یک کشور اسلامی و دشمنی با یک کشور دیگر، جلوگیری از وحدت جهان اسلام و مانع تراشی بر سر راه درک مشترک مسلمانان از منافع جوامع اسلامی است.
– همه ملت، جوانان و مردم انقلابی و مومن در مقابل مستکبران ایستاده‌اند و در هر کشوری، این ایستادگی بر گرفته از بعثت پیامبر محقق شود، دشمنان هیچ تعرض و هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.
– سیاست‌های مشترک و تهدید آمیز همه مسئولان گذشته و حال آمریکا در مخالفت با ملت ایران، نشانه نیت خباثت آلود مسئولان و همه جریان‌های سیاسی این کشور است.
هر کسی علیه ملت ایران تعرض کند، بدون تردید، به ضرر خودش تمام می‌شود چرا که عکس العمل ملت ایران در مقابل این حرکت، مستحکم خواهد بود.
– تشکیل گروه‌های تروریستی به نام اسلام و تفرقه انگیزی میان کشورهای اسلامی از جمله در عراق و سوریه و بحرین و یمن از توطئه‌های آمریکای ظالم و رژیم خبیث صهیونیستی برای مقابله با اسلام است.
– ملت با حضور در انتخابات پیش رو، دشمنان اسلام و ایران را مایوس خواهد کرد ضمن اینکه لازم است نامزدهای محترم به مردم قول دهند برای پیشرفت کشور و باز کردن گره‌ها، نگاهشان به خارج از مرزها نخواهد بود.
*  ضربه کاری مقاومت به تروریست‌ها در حماه
نیروهای ارتش سوریه و مقاومت طی پیشروی‌های خود در استان «حماه»، ۳۰۰ تروریست را به هلاکت رساندند و سه شهرک مهم را آزاد کردند. استان «حماه» سوریه طی روزهای اخیر شاهد عملیات ارتش و نیروهای مقاومت بوده است.
** شرق ۹۶/۲/۶
*  انتخابات شوراها در ریاست‌جمهوری گُم نشود
حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در دیدار با رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران گفت: در شهرهای بزرگ، انتخابات شوراها نباید در فضای انتخابات ریاست‌جمهوری گم شود و رسانه‌ها و صاحبان فکر، قلم و سخن باید مردم را نسبت به این موضوع حساس نگه دارند و مردم نسبت به این امر که از افتخارات جمهوری اسلامی شده با حساسیت بیشتر برخورد کنند.
** ایران ۹۶/۲/۶
*  همکاری های تهران ـ اسلام آباد قابل افزایش است
رئیس‌ جمهوری دوشنبه گذشته، با «سردار ایاز صادق» رئیس مجلس ملی پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد. حجت‌الاسلام حسن روحانی در این دیدار با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گسترده ایران و پاکستان در بخش‌های مختلف، بر ضرورت تلاش در راستای توسعه، تقویت و تحکیم همه‌جانبه مناسبات و همکاری‌های دو کشور و تحقق هدف ۵ میلیارد دلاری در روابط تجاری و اقتصادی تهران- اسلام آباد تأکید کرد.
*  میلیاردر اماراتی، واسطه ایران و ترامپ
یک سایت مصری مدعی شد که ایران از «حسین علی سجوانی»، میلیاردر اماراتی و دوست صمیمی دونالد ترامپ خواسته است که برای ملایم ساختن دیدگاه ترامپ درباره ایران نقش میانجی ایفا کند.
حسین علی سجوانی یک میلیاردر شیعه اماراتی است که از گذشته با ترامپ روابط اقتصادی داشته و از دوستان صمیمی وی به شمار می‌رود.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۲/۶
*  وعده کاندیداها در پرداخت پول به مردم خلاف است
دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح تالار بزرگ غرب استان تهران در شهر قدس اظهار داشت: در فصل انتخابات برخی افراد ادعا می‌کنند که این مقدار پول می‌دهیم؛ سوال این است که آیا با این پول دادن‌ها، تولید یا اشتغال ایجاد می‌شود؟ اینطور نیست، زیرا این یک حرف خلاف است.
** وطن امروز ۹۶/۲/۶
*  موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان
در آستانه  مبعث پیامبر عظیم‌الشأن اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی‌الله‌علیه‌وآله، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی با پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۵۹۳ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردند.
*  پوششی‌ها نباید در مناظرات شرکت کنند
محمدجواد لاریجانی عضو شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما گفت: کسانی که رسماً اعلام کرده‌اند فقط برای کمک به یک کاندیدای دیگر در مناظره‌ها و مباحث ریاست‌جمهوری شرکت‌ کرده‌اند و فقط کاندیدای پوششی هستند، حق شرکت در مناظره‌ها و برنامه‌های صدا و سیما برای ریاست‌جمهوری را ندارند.
** جوان ۹۶/۲/۶
*  کاندیداها وعده‌های بی‌اساس ندهند
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در جلسه مسئولان عالی قضایی، با تقدیر از تلاش‌های اخیر شورای محترم نگهبان تصریح کرد: نامزدها باید توجه داشته باشند که به هیچ عنوان اقدام به تخریب رقبا نکنند و علاوه براین در دادن وعده‌های انتخاباتی هم تجاوز از واقعیت نداشته باشند زیرا چنین کاری موجب می‌شود وعده‌های بی‌پایه و اساس بیان شود و این خود یک نقطه ضعف برای کاندیداها به شمار می‌آید.
*  مخفی‌کاری اوباما در رابطه با ایران
سایت‌ امریکایی پولیتیکو مدعی شد که باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق امریکا در رابطه با آزادی زندانیان از زندان‌های ایران همه‌ جزئیات را منتشر نکرده است.
این پایگاه خبری مدعی شد در حالی که اوباما اعلام کرد هیچ یک از ۲۱ نفری که در دی‌ ماه ۱۳۹۴ در ازای آزادی پنج شهروند امریکایی از زندان‌های ایران آزاد شدند به جرائم امنیتی یا مرتبط با تروریسم متهم نشده بودند، برخی از این افراد بر خلاف ادعای اوباما، «تاجر معمولی» نبوده و در انتقال تجهیزات و فناوری‌های نظامی ممنوعه به ایران برای کمک به برنامه موشکی و هسته‌ای این کشور دخالت داشته‌اند.
** آفتاب یزد ۹۶/۲/۶
*  محسن‌ها‌شمی رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران شد
در اولین جلسه دور جدید شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران، محسن‌ها‌شمی به عنوان رئیس شورای مرکزی انتخاب و غلامحسین کرباسچی برای دو سال دیگر به عنوان دبیر کل ابقاء شد.
*  افزایش ۲ برابری صادرات ایران به ?? کشور آفریقایی
فرزاد پیلتن مدیرکل دفتر بازرگانی کشورهای عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت، با اعلام این خبر که صادرات ایران به ?? کشور آفریقایی در سال ۱۳۹۵ افزایش ??? درصدی یافته است، خاطرنشان کرد: در مجموع ?? کشور آفریقایی وجود دارد که ایران با حدود ?? کشور از این تعداد دارای رابطه تجاری است.
** رسالت ۹۶/۲/۶
*  هدف دشمنان تضعیف روحیه ایثار و شهادت از طریق نفوذ فرهنگی است
جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: هدف دشمنان تضعیف و تخریب روحیه ایثار و شهادت از طریق نفوذ فرهنگی است.
حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی در یادواره بزرگداشت شهید محمد منتظرقائم و ۴۰۰ شهید پاسدار استان یزد اظهار کرد: دشمن همواره از نظام مقدس جمهوری اسلامی در هراس بوده و از روحیه استکبارستیزی ملت ایران وحشت داشته است.
*  نزاع و جنگ مذهبی را برخلاف مصالح بشر می‌دانیم
آیت‌الله علیرضا اعرافی در دومین کنگره بین‌المللی پیامبر اعظم(ص) با بیان اینکه همیشه گفته‌ایم که با جنگ دینی و مذهبی در هیچ جای عالم موافق نیستیم و نزاع دینی و جنگ مذهبی را برخلاف مصالح بشر و ارزش‌های معنوی الهی و اسلامی می‌دانیم گفت: همچنین در قبال نظریه نزاع و برخورد مذاهب و ادیان معتقد به گفتگوی دینی و هم‌افزایی اسلامی و مذهبی هستیم، این اعتقاد ما آن‌قدر استوار است که هر جا مظلومی در عالم ببینیم از هر دینی و مذهبی که باشد با او احساس همبستگی داریم.
آیت‌الله اعرافی گفت: کشتار و جنگ نباید دینی باشد، امروز آمریکایی‌ها و مستکبران عالم دنبال می‌کنند که دعوای فقیر و غنی، مستضعف و مستکبر را به دعوای بودایی و مسلمان، مسیحی و مسلمان، یهودی و مسیحی، یهودی و مسلمان، شیعه و سنی تبدیل کنند.
** مردم سالاری ۹۶/۲/۶
*  اراده سیاسی برای گسترش روابط ایران و غنا وجود دارد
معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه در دیدار خداحافظی سفیر غنا در تهران گفت: اراده سیاسی برای گسترش روابط میان ایران و غنا وجود دارد.
حسین جابری انصاری در دیدار خداحافظی «الحاجی باوا گیلبرت آیمبیلاه» سفیر غنا در پایان ماموریت خود در تهران با بیان این مطلب تاکید کرد: این اراده می‌بایست در تمامی‌حوزه‌ها به ویژه در بخش اقتصادی بین دو کشور بیش از پیش عملیاتی شود.  
*  ایرانیان در ??? کشور، رئیس‌جمهور دوازدهم را انتخاب می‌کنند
علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور اظهار داشت: همه ملزومات مربوط به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به نمایندگی‌های جمهوری اسلامی‌ایران در ۱۰۲ کشور ارسال شده است و در امور اجرایی انتخابات از تقویم زمانبندی جلوتر هستیم. امور حفاظتی – امنیتی و انتقال ملزومات انتخابات به مکان‌های تحت حفاظت، انجام شده است و هیچ مشکلی وجود ندارد.
** آرمان ۹۶/۲/۶
*  درآمدهای نفتی دولت ???‌میلیارد دلار شد
محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به کاهش قیمت نفت به ?? دلار از درآمدهای نفتی ???‌میلیارد دلاری در دولت یازدهم خبر داد.
** فرهیختگان ۹۶/۲/۶
*  دیدار جمعی از نمایندگان مجلس با حجت‌الاسلام ناطق نوری
جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که از نمایندگان مستقل فعلی و ادوار مجلس شورای اسلامی بودند روز دوشنبه در دیدار با حجت‌الاسلام ناطق نوری، رئیس دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری درباره موضوع انتخابات ریاست جمهوری گفت و گو و رایزنی کردند.
** آفرینش ۹۶/۲/۶
*  تروریست ها به دنبال چالش میان ایران و عراق بودند
ایرج مسجدی، پس از تقدیم استوارنامه خود به فواد معصوم رئیس جمهور عراق با حیدرالعبادی نخست وزیر این کشور دیدار و گفت وگو کرد.
نخست وزیر عراق در اولین دیدار با سفیر جدید ایران در بغداد، گفت که تروریست ها به دنبال چالش میان ایران و عراق بودند، اما اقدامات آنها موجب عمیق تر شدن روابط دو کشور شد و ایرج مسجدی نیز بر ادامه حمایت های ایران از عراق در همه زمینه ها تاکید کرد.
*  کشورهای حوزه خلیج فارس به پایان قحطی در یمن کمک کنند
یک مقام ارشد امور بشردوستانه سازمان ملل از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خواست که برای پایان بخشیدن به قحطی در کشور جنگ زده یمن کمک کنند.
استفن اوبراین اعلام کرد: جنگ یمن به سرعت در حال تبدیل شدن به بدترین فاجعه انسانی جهان است. من از کشورهای منطقه می‌خواهم که حمایت خود را از مردم یمن که در این درگیری گرفتار شده‌اند، گسترش دهند.
** قدس ۹۶/۲/۶
*  تمسک به قرآن و اهل‌بیت(علیهم‌السلام) راه سعادت است
آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به اینکه سعادت انسان در گرو عمل به دستورات قرآن کریم است، گفت: هر کسی به سهم خود به این دو طناب یعنی قرآن و عترت اعتصام کرد راه نجات و سعادت را خواهد یافت.
استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: برای اینکه ادراک کنیم کلمات اهل بیت و قرآن را فهمیده‌ایم، شرح صدر طلب می‌کند و به فرموده پیامبر نشانه‌های آن در دنیا زندگی نکردن و به سمت آخرت حرکت کردن است.
** خراسان ۹۶/۲/۶
*  آغاز به کار نخستین اجلاس شهرداران جهان اسلام
«نخستین اجلاس شهرداران جهان اسلام» به میزبانی مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ در هتل همای شماره یک این شهر با حضور شهرداران ۵۹ شهر اسلامی شامل ۴۰ شهر خارجی از ۲۷ کشور و ۱۹ شهر داخلی آغاز به کارکرد.
*  قدردانی نمایندگان اهل سنت از آیت الله العظمی مکارم شیرازی
اعضای فراکسیون «نمایندگان اهل سنت» مجلس در بیانیه‌ای ضمن قدردانی و تشکر از مواضع آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در راستای ایجاد وحدت، انسجام و محبت در جامعه اسلامی، از آن حمایت کردند.
در این بیانیه آمده است: «بر خود لازم می‌دانیم به عنوان بخشی از جامعه سرافراز و سربلند ایران کهن از مواضع حکیمانه، دلسوزانه و پدرانه حضرت عالی در راستای ایجاد وحدت، انسجام و محبت در جامعه اسلامی که نیاز ضروری حیات امت واحده اسلامی بوده و این روزها بیش از گذشته نیازمند آنیم، تشکر و قدردانی کنیم و اعلام حمایت نماییم.»
** اعتماد ۹۶/۲/۶
*  ارایه ??? شکایت داوطلبان شوراهای استان تهران به هیات نظارت
علیرضا رحیمی رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران از دریافت ??? شکایت از داوطلبان انتخابات شوراها در این استان خبر داد و گفت که در روز اول مهلت دریافت شکایات ?? درصد از داوطلبان انتخابات شوراها در شهر تهران شکایات خود را تحویل دادند.
*  غول‌های نفتی جهان درآستانه امضای قرارداد با ایران
امیرحسین زمانی‌نیا معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت با تاکید بر اینکه هدف وزارت نفت در سال جدید نهایی کردن قراردادهایی است که برای توسعه میادین نفتی امضا شده، افزود: به طور کلی حدود ۲۷ یا ۲۸ میدان نفتی در ایران وجود دارد که برای این میادین مذاکرات با ۲۷ یا ۲۸ شرکت بین‌المللی ادامه دارد. شرکت‌های بین‌المللی از کشورهای مختلف برای توسعه میادین نفتی ایران اظهار تمایل کرده‌اند.
** شهروند ۹۶/۲/۶
*  حملات هوایی ترکیه به کردهای عراق و سوریه
هواپیماهای نظامی ترکیه در نیمه‌شب مواضع نیروهای کرد در شمال عراق و سوریه را بمباران کرده‌اند. ارتش ترکیه اعلام کرده است که هدف حمله این بوده که جلوی انتقال سلاح و مهمات حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) را بگیرد. گروه نظارت بر حقوق بشر سوریه، مستقر در لندن، می‌گوید: دست‌کم ?? نیروی یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ)- نیروی نظامی کردهای سوریه- در شمال این کشور کشته شده‌اند.
*  هواپیماهای ATR تا ۳ هفته دیگر می‌رسند
فرهاد پرورش مدیرعامل ایران ایر، عدم ورود بویینگ ??? به ایران را موجود نبودن این هواپیما دانست و گفت: ایران تا سه هفته دیگر، ? فروند ای.تی.آر سفارشی خود را تحویل می‌گیرد.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۲/۶
*  میانجی‌گری پاکستان میان ایران و عربستان
نواز شریف، نخست وزیر پاکستان، ماه گذشته به اشتر آصف‌علی، دادستان کل پاکستان، ‌ماموریت ویژه‌ای داد تا به عربستان سفر کند و با مقامات آن درباره پیوستن ایران به ائتلاف اسلامی ضد داعش گفت و گو کند.
قرار است دادستان پاکستان در روزهای آینده به منظور ثبات منطقه و تقویت وحدت جهان اسلام به ایران سفر کند. روسیاالیوم به نقل از یک مقام پاکستانی نوشت: پاکستان تلاش می‌کند تا روابط ایران و عربستان را به هم نزدیک کند زیرا نبود تنش میان ایران و عربستان، کار پاکستان را آسان‌تر خواهد کرد.
*  امضای یادداشت تفاهم میان روسای مجلس ایران و قرقیزستان
چینی بای دورسون بکوف، رئیس پارلمان قرقیزستان و علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، یادداشت تفاهمی را در ۹ بند در زمینه فعالیت‌ همکاری‌های پارلمانی، تشویق ارتباطات پارلمان دو کشور، ارتقای روابط اقتصادی و تجاری، تبادل تجارب پارلمان، محکومیت افراط‌گرایی و تروریسم منطقه‌ای و تقویت مصوبات قانونی برای مبارزه با کاشت، تولید و قاچاق مواد مخدر امضاء کردند.
** صبح نو ۹۶/۲/۶
*  اخبار ضد و نقیض از وخامت حال «محمود عباس»
منابع پزشکی اردنی با اعلام بستری شدن محمود عباس معروف به «ابومازن» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، از وخامت حال وی خبر می‌دهند.
گفته می‌شود رئیس ۷۵ ساله سازمان فتح که مورد حمایت غرب است، بر اثر مشکلات قلبی در بیمارستانی در اردن بستری شده است.
*  کف حقوق بازنشستگان اعلام شد
آقای محمود اسلامیان، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه امسال با تزریق بودجه ۲۲۰۰ میلیارد تومانی، کف حقوق بازنشستگان را به یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رساندیم و امید است طی دوره ۵ ساله بتوانیم خسارت ناشی از کاهش قدرت خرید بازنشستگان را جبران کنیم گفت: احکام جدید بازنشستگان ۳۰ فروردین‌ماه صادر و حقوق‌ها واریز شد.
** بهار ۹۶/۲/۶
*  اسحاق جهانگیری ستاد تشکیل نمی‌دهد
اسحاق جهانگیری یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که روز گذشته برای ضبط اولین برنامه انتخاباتی خود به صدا و سیما رفته بود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه‌تان برای ستاد مستقل از آقای روحانی چیست گفت: ستاد مستقل دارم ولی تشکیل ستاد نمی‌دهم. صدا و سما کار ستاد را انجام می‌دهد و من از همین برنامه‌های تلویزیونی استفاده می‌کنم.
** افکار ۹۶/۲/۶
*  تجهیزات نظامی‌مان را به موقع رو می‌کنیم
سردار کوثری رئیس اسبق اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: کشورهایی که در اطراف ما هسند باید حساب کار خود را بکنند که ما تجهیزات پیشرفته‌ای که خریداری کرده‌ایم و در کنار آن هم تجهیزاتی را تولید کرده‌ایم که ضرورت ندارد بخواهیم آن‌ها را رو کنیم و به موقعش، هر گاه که فرماندهان و مسئولان صلاح دیدند حتما آنها را به سمع مردم می‌رسانیم.
*  سخنان نخست وزیر سابق قطر درباره ایران
شیخ «حمد بن جاسم» نخست وزیر سابق قطر طی کنفرانسی در دانشگاه قطر گفت: ایران بیش از هر کشور دیگری از بهار عربی و سقوط عراق در سال ۲۰۰۳، سود برد اما واکنش‌های کشورهای عربی حاشیه خلیج(فارس) در این باره انفعالی بود.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
انقلاب اسلامی ایران سیر تاریخ را به سوی معنویت و دین برگرداند
حوزه/ آیت الله سبحانی درپیامی به دومین کنگره بین‌المللی پیامبر اعظم(ص) که در استان کرمان در حال برگزاری است، با اشاره به ظهوراسلام در عصر جاهلیت تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران وارث این دین آسمانی و تمدن بزرگ اسلامی سیر تاریخ را به سوی معنویت و دین برگرداند و نام پیامبر اعظم(ص) را در جهان دوباره مطرح کرد تا زمینه را برای ظهور منجی بشریت آخرین امام از سلسله خاندان نبوت فراهم کند.
حضور پرشور و حداکثری در انتخابات سبب ناامیدی دشمنان می‌شود
تسنیم/ آیت الله ممدوحی ، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و لزوم مشارکت حداکثری اظهار داشت: ملت ایران با حضور در انتخابات با دشمن مبارزه کرده و در راستای اعتلای انقلاب اسلامی گام برمی دارد.
عضو جامعه مدرسین با اشاره به آثار و برکات حضور پرشور مردم در انتخابات گفت: حضور پرشور و حداکثری ملت ایران پای صندوق های رای سبب مایوسی و ناامیدی دشمنان می‌شود.وی خطاب به عموم مردم تاکید کرد:هر توقعی که در تحقق وعده های انقلاب ورفع مشکلات دارید باهمین حضور یکپارچه شما درانتخابات محقق می شود.
آن‌هایی که دست دوستی به‌سوی بیگانگان دراز می‌کنند مؤمن و انقلابی نیستند‌
تسنیم/ آیت‎الله حسینی بوشهری در همایش بین‎المللی پژوهش‌های قرآنی با اشاره به حضور جانانه مردم در دوران مبارزات انقلابی، اظهار داشت: دو عاملی که سبب پیروزی مردم در انقلاب اسلامی بود یکی تعالیم والای قرآن کریم و دیگر حضور غیورانه و همیشگی ملت در حمایت از نهضت امام راحل بود. عضو جامعه مدرسین درادامه بابیان اینکه دوام انقلاب به میزان پایبندی مردم به مبانی و احکام الهی بستگی دارد، گفت: کسانی که دست دوستی به جبهه بیگانه دراز می‎کنند و با آن‌ها سر یک سفره می‎نشینند نمی‎توانند خود را مؤمن و انقلابی بدانند شاخص عمده انقلابی ماندن اعتقاد به عزت و استقلال کشور است.
ایران اسلامی نمونه بارز اسلام ابراهیمی در جهان است
رسا/ آیت‌الله اراکی با بیان این که ایران اسلامی نمونه بارز اسلام ابراهیمی در جهان است، گفت: وحدت حقیقی در اسلام ابراهیمی محقق می شود.عضو جامعه مدرسین درادامه گفت: وحدت جامعه به معنای پیروی از پیامبر بوده و جامعه پیرو، یکپارچه و به دور از پراکندگی و چند دستگی است. وی با اشاره به توطئه دشمنان در جهت ایجاد پراکندگی میان مسلمانان، تأکید کرد: امروز کار انگلیس و آمریکا ایجاد تفرقه است؛ خود آنان اقرار کردند که داعش و القاعده را بوجود آورده‌اند.
وحدت شیعه و سنی ایران عامل دلگرمی مردم سوریه است
رسا/ مولوی مأمون رحمه امام جمعه مسجد جامع اموی دمشق، با بیان اینکه وحدت شیعه و سنی عامل دلگرمی مردم سوریه است، گفت: دشمنان نمی‌توانند شیعه و سنی را از هم جدا کنند چرا که آنان به مثابه دو بال هستند. وی با بیان اینکه اختلافات کنونی در تاریخ بی‌سابقه نبوده است، تصریح کرد: در کشورهای اسلامی تروریست‌ها قصد تفرقه و شکستن صفوف بین امت‌های مسلمان را دارند. این جنایتکاران تأکیدشان بر برانگیختن احساسات طایفه‌ای است که هدف آنها تفرقه امت اسلامی، قتل و کشتار محسوب شده و این کوتاهترین راه برای رسیدن به این اهداف است.
ترامپ: همواره در کنار اسرائیل خواهیم بود
باشگاه‌خبرنگاران/ رئیس جمهور آمریکا در سخنانی در سالروز یادبود هولوکاست گفت: کسانی که هولوکاست را انکار می‌کنند، شریک جرم اتفاقات هولناک آن زمان هستند. ترامپ افزود: انکار هولوکاست فقط یکی از اشکال خطرناک یهودی ستیزی است که در همه جای جهان همچنان ادامه دارد.ترامپ تصریح کردما با تعصب مقابله خواهیم کرد. ما نفرت را محکوم خواهیم کرد. بنده در جایگاه رئیس جمهور ایالات متحده همواره حامی مردم یهود خواهم بود و همواره در کنار دوست و شریک بزرگمان یعنی دولت اسرائیل خواهم بود.
امضاء کنندگان برجام به تعهدات خود پایبند هستند
مهر/ وزارت خارجه روسیه،‌ در بیانیه‌ای در پایان نشست وین در باره برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به بر جام اعلام کرد امضاکنندگان این توافق هسته ای به تعهدات خود پایبندند.بر پایه این بیانیه، اعضای کمیسیون مشترک در فضایی سازنده درباره برجام و اجرای آن رایزنی کردند و همه طرفین تعهد کردند تا در راستای اجرای موارد این توافق بکوشند. در این بیانیه بر دسترسی ایران به تجارت جهانی و همکاری های اقتصادی در امور مالی تاکید شده و بر آمادگی طرفین جهت اقدامات بیشتر در برداشتن موانع موجود برای پیوستن ایران به اقتصاد جهانی تصریح شده است.
قاضی آمریکایی دستور ترامپ درباره مهاجران را مسدود کرد
صدا و سیما/ قاضی آمریکایی دستور دیگر ترامپ درباره مهاجران را مسدود کرد. قاضی سانفرانسیسکو دستور اجرایی رئیس‌جمهور آمریکا را مبنی بر قطع بودجه فدرال برای شهرهای موسوم به پناهگاه مهاجران غیرقانونی را مسدود کرد.
اتحادیه اروپا بر ضرورت تضمین اجرای کامل و موثر برجام تاکید کرد
ایرنا/ معاون «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که ریاست طرف اروپایی کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را برعهده دارد، در بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت کنندگان در نشست کمیسیون مشترک بر ضرورت تضمین اجرای کامل و موثر برجام تاکید کردند. نشست کمیسیون مشترک برجام ۵ اردیبهشت دروین برگزار شد. این پنجمین نشست مشترک کمیسیون از روز اجرای برجام بوده است. طبق مفاد برجام، کمیسیون مشترک مسئول نظارت بر اجرای توافق هسته‌ای است.
داعش از نیروهای جدید خود رونمایی کرد
باشگاه خبرنگاران/ داعش نیروهای بسیاری را در موصل و سوریه از دست داد و این تلفات سنگین، آنها را به وحشت انداخت. این تروریست‌ها برای اینکه بتوانند شکست‌های اخیر خود را تا حدی جبران کنند تعدادی از زنان اروپایی را که تقریبا آمار آنها به ۵۰۰ نفر می‌رسد را برای عملیات انتحاری تعلیم داد. گفتنی است که داعش چیزی حدود ۷۵% از نیروهای خود را در سوریه و عراق از دست داده است.
موج جدید خشونت ارتش صهیونیستی علیه مردم فلسطین
حوزه/ اخبار رسیده از سرزمین‌های اشغالی فلسطین نشان می‌دهد که نظامیان صهیونیستی موج جدیدی از خشونت‌ها را علیه مردم فلسطین آغاز کرده‌اند. سربازان رژیم صهیونیستی ۱۵ فلسطینی را در کرانه باختری ربودند. خبرها همچنین حاکی از این است که  نظامیان رژیم صهیونیستی صبح روز گذشته به روستای بادیه نشین  فلسطینی « العراقیب» در منطقه نقب در جنوب اراضی اشغالی حمله کرده و این روستا را تخریب کرده‌اند. برغم مخالفت‌های بین‌المللی، وزارت مسکن رژیم صهیونیستی احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی جدید در اراضی فلسطینی در شمال غرب قدس اشغالی را تصویب کرد.
کاخ سفید تشدید لحن وزارت خارجه آمریکا را درباره ایران خواستار شد
فارس/ روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نوشت: رئیس‌جمهوری آمریکا هفته گذشته به مشاوران خود دستور داد لحن وزارت‌خارجه این کشور را درباره ایران تندتر و تشدید کنند.وال استریت ژورنال گزارش کرده بود که «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده است که «دونالد ترامپ» دستور داده است این مسئله را بررسی کنند که آیا لغو تحریم‌های ایران طبق توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران و ۱+۵ در راستای منافع امنیت ملی آمریکا بوده یا خیر.
سردار دهقان، با وزیر دفاع هند دیدار کرد
تسنیم/ سردار دهقان وزیر دفاع که برای شرکت در یک نشست دو روزه و برنامه‌های جانبی در راس یک هیات دفاعی به مسکو سفر کرده است، در دیدار با همتای هندی خود با اشاره به اشتراکات فرهنگی و تمدنی و اهمیت ژئوپلتیکی و ژئواستراتژیکی دو کشور، تصریح کرد: ارتقای سطح همکاری‌های ایران و هند در زمینه‌های سیاسی، نظامی و امنیتی می‌تواند در بهبود شاخص‌های امنیت منطقه‌ای کمک شایان توجهی کند و در گسترش صلح و ثبات پایدار تاثیر فوق العاده‌ای داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *