آیت الله حسینی بوشهری در دیدار مدیر عامل شرکت توسعه صنایع پتروشیمی ایران تأکید کرد:

لزوم توسعه صنعت پتروشیمی و توجه به اشتغال جوانان

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: یکی از کارهای مهمی که می‌توان در عرصه صنعت نفت و گاز و پتروشیمی انجام داد، توسعه اینگونه صنایع در سراسر کشور است تا زمینه اشتغال جوانان در استان‌های مختلف فراهم شود. امیدواریم این کار ارزشمند محقق شده و موجب ارزآوری برای کشور، افزایش صادرات و حل مشکلات مردم باشد.
دیدار مدیرعامل صنایع پتروشیمی توسعه ایران با آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم؛ آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری با مهندس مصطفی متدین دیدار و گفتگو کرد.

وی با اشاره به سختی نیروی کار در صنعت نفت و گاز گفت: نیروهایی که در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی و در روی سکوهای نفتی در آن گرمای طاقت فرسا تلاش می‌کنند، حقیقتاً به عنوان مجاهدان عرصه جهاد اقتصادی شناخته می‌شوند.

امام جمعه قم ادامه داد: امروز دشمنان، علیه اسلام و انقلاب و تمامیت ارضی کشور برنامه‌های فراوانی طراحی کرده و چشم طمع به ثروت‌های خدادای این ملت دوخته است.

وی افزود: آنان سالیان سال این منابع را غارت می‌کرده‌اند، حال امروز برای آنها سخت و دشوار است که این صنعت بدست نیروهای متعهد و متخصص ما باشد. چون مستعمراتی که آن‌ها در گذشته داشتند، اکنون از آن محروم هستند و اگر این انقلاب رخ نمی‌داد قطعا سالیان متمادی، مهمان ناخوانده این کشور بودند و ثروت ملت را به یغما می‌بردند.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: یکی از کارهای مهمی که می‌توان در این عرصه انجام داد، توسعه اینگونه صنایع به صورت کوچک و بزرگ در سراسر کشور است تا زمینه اشتغال جوانان در استان‌های مختلف فراهم شود.

نفت و گاز یک نعمت الهی

وی افزود: این نعمت نفت و گاز یک فرصت الهی به ملت ماست، چرا که بعضی کشورها حتی قطره‌ای نفت برای فروش ندارند، لذا بهترین کار، جلوگیری از خام فروشی این نعمت خدادادی، و ایجاد زمینه تولید محصولات مرتبط با این صنعت، در کشور است.

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری با اشاره به برخی تنگناها در این عرصه ابراز داشت: علیرغم محدودیت‌هایی که نسبت به تأمین قطعات، ابزار و بعضا فروش این محصولات برای شما وجود دارد، اما با همه این مشکلات باید خود را مقایسه کنیم با روزی که تنها ۲۰۰ هزار بشکه نفت می‌فروختیم و بین آنچه الان اتفاق افتاده است و در آن قرار داریم.

وی گفت: امیدواریم این کار ارزشمند، یعنی توسعه صنایع پتروشیمی محقق شده و موجب ارزآوری برای کشور بشود، به گونه‌ای که منجر به صادرات و حل مشکلات مردم باشد.

عدم اتکای اقتصاد کشور به نفت

استاد حوزه علمیه قم افزود: پایه اقتصاد ما نباید تنها متکی به فروش نفت باشد، چرا که عرصه‌های زیادی اعم از شیلات و کشاورزی و معادن و…. در کشور هست که همه افراد باید به صحنه بیایند و این عرصه‌ها را توسعه داده و تولید محصولات را افزایش دهند که قطعاً برای کشور ارزآوری خواهند داشت.

وی گفت: کار شما یک عمل جهادی – عبادی است و علیرغم تهدید دشمن، به فضل الهی با اقتدار جمهوری اسلامی و تجربه جنگ ۸ ساله و فرامین مقام معظم رهبری -مدظله العالی-، روز به روز شاهد پیشرفت کشور در این عرصه خواهیم بود.

امام جمعه قم با اشاره عدم موفقیت صنعت خودروسازی در مقایسه با صنعت نفت و گاز عنوان کرد: ما با کره جنوبی صنعت خودروسازی را شروع کردیم ولی پیشرفت آن‌ها در مقایسه با ما قابل قیاس نیست. تولیدات این صنعت با قیمت گران و کیفیت پایین به مردم عرضه می‌شود.

دیدار مدیرعامل صنایع پتروشیمی توسعه ایران با آیت الله حسینی بوشهری

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، مهندس مصطفی متدین، مدیر عامل شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی ایران، ضمن ارائه گزارشی گفت: صنعت پتروشیمی ارزآورترین صنعت در کشور است و همه تلاش ما این بوده که براساس منویات مقام معظم رهبری -مدظله العالی-، با استفاده از جوانان و اعتماد به آنها از خام فروشی جلوگیری کرده و موفقیت‌هایی در این زمینه کسب کنیم.

وی با اشاره به یکی از پروژه‌های درحال انجام این مجموعه گفت: یکی از جاهایی که هدر رفت منابع صورت می‌گیرد، روشن بودن مشعل‌هایی به نام فِلِر است که این مجموعه پروژه‌ای را برای استفاده از این گازها و خاموش کردن این مشعل‌ها شروع کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *