آیت الله حسینی خراسانی در دیدار مسئولین ادارات شهرستان قرچک:

همه باید همت کنند تا مشکلات معیشتی حل شوند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: یکی از مشکلات کشور مسئله معیشت است و عده‌ای در رنج زندگی می‌کنند. همه باید همت کنند تا این مشکلات معیشتی حل شوند.
سخنرانی آیت الله حسینی خراسانی در جمع مسئولین ادارات شهرستان قرچک

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ساعاتی پیش، آیت الله سید احمد حسینی خراسانی در دیدار امام جمعه و مسئولین ادارات شهرستان قرچک، ضمن تبریک دهه کرامت به تبیین آیه دوم سوره مبارکه صف پرداخت.

وی ابراز داشت: خداوند در این آیه می‌فرماید «لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ.» یعنی چرا حرفی می‌زنید که خود به آن عمل نمی‌کنید. این آیه شریفه را باید سرلوحه کار، تلاش، فعالیت و ارتباطات خود قرار دهیم.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به سیاه نمایی‌های دشمنان نسبت به مشکلات کشور گفت: امروز در کشور، در حوزه‌های مختلف، خوبی‌های زیادی داریم؛ البته منکِر وجود برخی بد اخلاقی‌ها در جامعه نیستیم، اما اینگونه نیست که بگوییم بد اخلاقی در جامعه غوغا می‌کند.

عضو فقهای شورای نگهبان اظهار داشت: یکی از مشکلات کشور مسئله معیشت است و عده‌ای در رنج زندگی می‌کنند. همه باید همت کنند تا این مشکلات معیشتی حل شوند.

 

بی‌عدالتی به هر اندازه که باشد قابل قبول نیست

وی افزود: در کشور ما یک کمبودها، کاستی‌ها، بد اخلاقی‌ها و بی عدالتی‌هایی هم وجود دارد که البته به هر اندازه باشد قابل قبول و زیبنده این نظامی که آموزه‌های آن بر اساس فرهنگ حکومت علوی شکل گرفته است، نیست؛ اما تقوا، عدالت و این ارزش‌ها نیز در جامعه جاری و حاکم است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ابراز داشت: قرآن نمی‌گوید که حالا که عمل نمی‌کنید پس نگویید؛ بلکه می‌گوید همانطوری که می‌گویید عمل کنید. یعنی دو وظیفه وجود دارد. هم گفتن و هم عمل کردن مطابق آن.

وی تصریح کرد: از مسائلی که آزاد دهنده است این است که برخی از ما که وظیفه‌مان عمل کردن است، بیش از آنکه عمل کنیم حرف می‌زنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: باید بیش از آنچه تا کنون در دنیا درخشیده‌ایم، بدرخشیم؛ چرا که مردمی پا به کار و رهبری بی‌نظیر در فراست، سیاست، مدیریت، شجاعت، مهربانی و دلسوزی داریم.

 

فارغ از تعصبات؛ رهبر معظم انقلاب در دنیا نظیر ندارد

وی افزود: اگر فارغ از تعصبات قضاوت کنیم. رهبر معظم انقلاب – مد ظله العالی – در حدی ممتاز است که امروز در دنیا نظیر ندارد. لذا ملت ایران باید به خود ببالد که در میان همه ملت‌های دنیا خداوند به آنان رهبری عنایت کرده است که در میان همه سران جهان برتر است.

آیت الله حسینی خراسانی راه حل مشکلات کشور را خدمت و فعالیت جهادی مسئولین عنوان کرد و ابراز داشت: از فرصت خدمت به عنوان مسئولیتی که در اختیار شما گذاشته شده است استفاده کنید، چرا که این عمر این مسئولیت‌ها زیاد نیست.

وی مردم ایران را مردمی قدر شناس توصیف کرد و اظهار داشت: اگر مردم پای کار باشند، آمریکا و همه قدرت‌های دیگر جهان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

 

آیت الله حسینی خراسانی در جمع امام جمعه و مسئولین ادارات شهرستان قرچک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *