اطلاعیه به مناسبت سالگرد رحلت آیت‌الله مشکینی«ره»

اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  به مناسبت سالگرد رحلت آیت‌الله مشکینی«ره»
در تاریخ ۰۱/۰۴/۱۳۸۹

بسم الله الرحمن الرحیم

تیرماه یادآور اندوه رحلت مردی است که اسوه مجاهدت، تقوی و صبوری بود؛ ضایعه اسف‌باری که هیچ‌گاه از یادها نخواهد رفت.
 مرحوم آیت‌الله میرزا علی مشکینی؛ آن رادمرد بزرگ، معلم اخلاق، اسوه تقوی و مربّی عرصه‌های عرفانی، عمر خود را با مجاهدت در عرصه‌های دینی و تربیت طلاب حوزه‌های علمیه گذراند و اخلاق دینی را با رفتار نیکوی خود سرمشق طلاب علوم اسلامی ‌به یادگار گذاشت.
 صرف نظر از تهذیب نفس و تدریس و تحقیق علمی آن مرد بزرگ، سلوک سیاسی و اجتماعی او نیز شایان تحسین بود. مجاهدت‌های آن شاگرد نمونه امام عزیز(ره) نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت و این تلاش پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز ادامه یافت. مرحوم آیت‌الله مشکینی در عرصه‌های مختلف سیاسی همچون ریاست مجلس خبرگان رهبری و ریاست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از هیچ تلاشی فرو گذار نکرد و یار باوفای امام(ره) و مقام معظم رهبری بود. آن مرحوم در فتنه‌ها و رخدادهای سیاسی همواره بیدارگری می‌کرد و هوشیارانه در حفظ و حراست از ارزش‌های انقلاب اسلامی می‌کوشید و تا پایان عمر بر سر پیمان خود با امام و شهیدان استوار بود.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سالگرد رحلت جانگداز مرحوم آیت‌الله میرزا علی مشکینی(ره) را به محضر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، مراجع عظام تقلید(دامت برکاتهم)، علما و فضلای حوزه‌های علمیه، بیت معظم ایشان و عموم ملت ایران تسلیت عرض نموده و علو مقام را برای آن مرحوم از خداوند متعال خواستار است.
همچنین مجلس بزرگداشتی از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در روز پنجشنبه ۳/۴/۸۹ بعداز نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برگزار می گردد که از عموم مردم قدر شناس دعوت می‌شود در این مراسم معنوی حضور به هم رسانند.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
محمد یزدی
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *