طلیعه ۱۳۹۳ – ۹۸۱۱۱۷

** انقلاب اسلامی ایران انقلابی دینی و کاملا مردمی بوده و هست. این دو ویژگی که از ابتدا، از مهمترین پایه‌های قدرت این انقلاب بوده است، اکنون در چله دوم انقلاب اسلامی همچنان قدرت بخش و اثر گذار است.

انقلاب اسلامی در زمانه ای به وقوع پیوست که هر دو ابرقدرت حاضر در جهان تلاش داشتند اندیشه و گفتمان خود را در جوامع مختلف بسط دهند و با یارگیری و جذب ملت‌ها و دولتها به سمت خود پایه‌های سلطه جهانی خود را گسترش دهند . انقلاب اسلامی به هردوی این اندیشه‌ها ” نه” گفت و با تکیه به قدرت خدا وارد میدان شد. دین در نگاه فکری هر دو ابرقدرت شرق و غرب و اکثر جریانات سیاسی و اندیشه‌ای دنیا متروک و مطرود شده بود و ظهور یک قدرت با گفتمان و مولفه‌های دینی عجیب و شگفت آور به نظر می‌رسید.

به جهت اینکه شعار هاو پیام‌های انقلاب اسلامی شعارهایی انسانی و فطری بودند،در کشور و منطقه، محصور و محدود نماندند و جوامع مختلف را دلبسته و علاقمند به خود کردند. به همین دلیل زبان و پیام انقلاب اسلامی و اندیشه و گفتمان آن به یک پیام جهانی با مخاطب جهانی و یک تهدید برای استکبار تبدیل شد. در دنیای تقسیم شده به ظالم و مظلوم، سلطه گر و سلطه پذیر، منطق انقلاب اسلامی که “نباید ظلم کنید و نباید بگذارید به شما ظلم بشود” دلها را به خود جلب کرد و خشم ظالمان و ستمگران را برانگیخت. چون منطق نظام استکباری برخلاف نظام اسلامی، زورگویی و تعدی است. این دو نگاه، همدیگر را تحمل نکردند و مبارزه‌ای ناظر به ماهیت و سیرت این نظام‌ها آغاز شد.

 در چنین دنیایی وقتی منطق دشمن، منطق و حرف زور است، طبعا ملّتی که قوی نباشد، به او زور خواهند گفت و حرمت و احترام آن ملت را خواهند شکست. لذا قوی شدن احترام آفرین و عزت بخش است. منطق دینی و اسلامی هم به ما دستور می‌دهد از همه امکانات و ظرفیت‌های خود برای قوی شدن خود استفاده کنیم. تقویت و قوی کردن نظام فکری، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی بازدارندگی ایجاد می‌کند و برای یک کشور عزت آفرین است.

البته ما با یک دشمن موقتی و موسمی سرو کار نداریم بلکه با دشمنی در جنگ هستیم که شرارت جزو ذات اوست و در هر لحظه منتظر فرصت برای ضربه زدن است. از سوی دیگر قدرت بازدارنگی انقلاب و نظام اسلامی تا امروز به دشمنان ما اجازه نداده که در توطئه‌های خود موفق شوند و این ثمره نگاه به قدرت و تلاش برای قوی شدن در تمام عرصه هاست.

بر این اساس رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه ۲۷ دی ماه ۱۳۹۸ بخش مهمی از بیانات خود را به مساله قوی تر شدن ملت و نظام اختصاص دادند و تاکید کردند: «باید ملّت ایران و مسئولین کشور تلاششان برای قوی شدن کشور و قوی شدن ملّت باشد، با اتّحاد، با حضور، با صبر و استقامت و با کار سخت و پرهیز از تنبلی؛ این اگر [محقّق] شد، به توفیق الهی، به فضل الهی، ملّت ایران در آینده ی نه چندان دوری آنچنان خواهد شد که دشمنان حتّی جرئت تهدید هم پیدا نکنند».

رهبر معظم انقلاب اسلامی ارتقای اقتدار و قدرت ملی را، راه پیشرفت، دستیابی به عزّت و ایستادگی موثر مقابل دشمنی‌ها و توطئه‌ها می‌دانند . در نگاه و اندیشه ایشان مولفه‌های قدرت ملی ناظر به همه عرصه‌ها و تمام عناصر مادی و معنوی است. بر این اساس لازم است عموم مردم و مسئولان با حفظ روحیّه انقلابیگری و پایبندی به اصولِ انقلاب، ایمان و معرفت دینی خود را تقویت کنند و برای پیشرفت اقتصادی، حفظ عزّت، اتّحاد و انسجام ملّی و استحکام بخشیدن به ثبات سیاسی تلاش کنند. (خ ۱۳۹۳)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *