یوم‌الله تشییع و یوم‌اللهِ در هم کوبیده شدن پایگاه آمریکایی‌ها از یاد نمی‌رود

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در نماز جمعه‌ی پر شکوه و به‌یادماندنی تهران، حضور معجزه‌گون ملت فهیم در تشییع پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی و یارانش و نیز پاسخ کوبنده‌ی سپاه در حمله به پایگاه آمریکایی‌ها در عین‌الاسد را دو یوم‌الله درس‌آموز و تعیین‌کننده خواندند و افزودند: ملت، باطن خود یعنی استقامت در مقابل شیاطین را در این حضور نشان داد و تنها راه ادامه‌ی این مسیر عزت‌آفرین، قوی‌تر شدن ایران در همه‌ی زمینه‌ها است.

 رهبر معظم انقلاب اسلامی دستور خداوند به حضرت موسی (علیه‌السلام) مبنی بر یادآوری‌ایام‌الله به مردم را نشان‌دهنده‌ی اهمیت و کارکرد مهم آن برای هدایت افراد صبّار و شکور یعنی اهل صبر و استقامت و شکرگزاری خواندند و افزودند:صبّار یعنی مردمی که یکپارچه اهل صبر و استقامت‌هستند و با اندک چیزی از میدان خارج نمی‌شوند و شکور یعنی کسانی که با شناسایی نعمتها و دیدن ابعاد آشکار و پنهان آن، قدرشناس هستند و در قبال نعمت خدادادی، احساس مسئولیت می‌کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه‌ی سخنانشان، دو هفته‌‌ی گذشته را دو هفته‌ای استثنائی و پر از ماجراهای تلخ و شیرین و درس‌آموز برای ملت ایران خواندند و با تطبیق مفهوم ایام‌الله به خیزش بی‌نظیر در ایران و عراق در تکریم و تعظیم مجاهدان شهید، گفتند: یوم‌الله یعنی روز مشاهده‌ی دست قدرت خداوند در حوادث. بنابراین آن هنگامی که ده‌ها میلیون در ایران و صدها هزار نفر در عراق و بعضی کشورهای دیگر به پاس خون فرمانده سپاه قدس به خیابانها آمدند و بزرگ‌ترین بدرقه‌ی جهان را شکل دادند، مصداق ایام‌الله است، چرا که این عظمت هیچ عاملی جز دست قدرت خدا ندارد.

ایشان روز درهم کوبیدن پایگاه آمریکایی با اصابت موشکهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نیز یکی دیگر از ایام‌الله برشمردند و افزودند: اینکه ملتی با چنین قدرت و توان روحی به یک قدرت متکبر و زورگوی عالم سیلی بزند، نشان‌دهنده‌ی دست قدرت الهی است؛ پس این روز بزرگ نیز جزو ایام‌الله است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر شناخت ابعاد مادی و معنوی پدیده‌ی تشییع شهید سلیمانی، این سؤال را مطرح کردند که ۴۱ سال پس از پیروزی انقلاب، کدام عامل و دست قدرتی جز دست قدرت الهی قادر به خلق این معجزه و به میدان آوردن عاشقانه‌ی چنین جمعیت بی‌نظیری است؟

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: در این حادثه، امپراتوری خبری صهیونیسم و مسئولان تروریست رژیم آمریکا همه‌ی تلاششان را کردند که سردار عزیز و بزرگ ما را به تروریسم متهم کنند اما خداوند متعال چنان صحنه را تغییر داد که نه‌تنها در ایران بلکه در کشورهای مختلف به روح آن بزرگوار درود فرستادند و پرچم آمریکا و صهیونیست‌ها را آتش زدند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی این حقایق را نشانه‌ی دست قدرت و هدایت پروردگار در کشور و جامعه دانستند و افزودند: علاوه بر تشییع آن مجاهدان، اصل شهادت آنان نیز از آیات قدرت الهی است، چرا که ترور سردار سلیمانی یعنی سرشناس‌ترین و قوی‌ترین فرمانده مبارزه با تروریسم در کل منطقه، موجب رسوایی دولت بی‌آبرویِ آمریکا شد.

ایشان ضربه‌ی سپاه به ابهت آمریکا را موجب بی‌آبرویی آمریکایی‌ها خواندند و افزودند: این ضربه‌ی مستحکم حیثیتی با هیچ چیزی جبران نمی‌شود و افزایش تحریمها که این روزها آمریکایی‌ها از آن حرف می‌زنند، آبروی از دست رفته‌ی آنها را بر نمی‌گرداند.

 حضرت آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای تأکید کردند: آمریکایی‌ها هرگز کنار ملت ایران نبوده‌اند و بصراحت دروغ میگویند اما اگر باشند هم، برای فرو کردن خنجر زهرآلود خود به سینه‌ی ملت است؛ البته تا به حال نتوانسته‌اند و بعد از این هم هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

رهبر معظم انقلاب با ابراز تأسف عمیق از حادثه‌ی سقوط هواپیما گفتند: این حادثه‌ی بسیار تلخ، دل ما را به معنای حقیقی کلمه سوزاند و به درد آورد اما عده‌ای به تبع رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی سعی می‌کنند این حادثه‌ی غم‌بار را زمینه‌ساز فراموشی آن تشییع پر شکوه و آن پاسخ کوبنده‌ی سپاه قرار دهند، البته عده‌ای جوان و احساساتی هستند اما کسان دیگری هم هستند که حاضر نیستند منافع ملی را درک کنند و پای آن بِایستند.

ایشان افزودند: به همان اندازه‌ای که ما و ملت از این حادثه غم و غصه خوردیم، دشمنان شاد شدند چرا که مستمسکی به دست آوردند تا سپاه، نیروهای مسلح و نظام را زیر سؤال ببرند اما این مکر آنها در مقابل دست قدرت خدا تأثیری ندارد و یوم‌الله تشییع و یوم‌اللهِ در هم کوبیده شدن پایگاه آمریکایی‌ها از یاد نمی‌رود و به فضل الهی روزبه‌روز زنده‌تر می‌شود. (خ-۱۳۹۲)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *