خبرروز ۱۳۹۸/۰۹/۲۳

  • آیت‌الله العظمی نوری همدانی: ائمه جمعه با مردم ارتباط مستقیم داشته باشند
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: حل ناهنجاری‌های اجتماعی در گرو تعامل نهادها و پرهیز از اقدامات جزیره‌ای است
  • آیت‌الله خائفی: مراقب باشیم دشمن در بین ما رخنه نکند
  • آیت‌الله نمازی: نوک پیکان نامزدها به طرف دشمن باشد
  • آیت‌الله اعرافی: رعایت قانون و اخلاق اسلامی مقدمه‌ساز شور انتخابات است
  • آیت‌الله کعبی: با انتخاب آگاهانه مجلس انقلابی تشکیل دهیم

 

** جام جم ۹۸/۹/۲۳
*  اجرای پروژه کشته‌سازی، قطعی است
دبیر شورای عالی امنیت ملی با سفر به شهرستان‌های غرب استان تهران با خانواده جانباختگان حوادث آبان ماه سال جاری دیدار کرد. شمخانی در این دیدارها گفت: بیش از ۸۵ درصد جانباختگان رخدادهای اخیر در شهرستان‌های تهران در هیچ یک از تجمع‌های اعتراضی حضور نداشته‌اند و به صورت مشکوک با سلاح‌های سرد و گرم غیرسازمانی کشته شده‌اند؛ لذا اجرای پروژه کشته‌سازی از سوی معاندین در این منطقه قطعی است.
** همشهری ۹۸/۹/۲۳
*  ثبت نام ۳۰۳ نفر در انتخابات میاندوره‌ای خبرگان
سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: ۳۰۳ نفر در انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرده‌اند. سیداسماعیل موسوی اظهار کرد:‌ ۱۴۴ نفر در تهران، ۲۹ نفر در خراسان رضوی، ۳۶ نفر در خراسان شمالی، ۳۷ نفر در استان فارس و ۵۷ نفر در استان قم برای این انتخابات ثبت نام کرده‌اند.
** کیهان ۹۸/۹/۲۳
*  ایران به تنهایی قادر است پاسخ حملات آمریکا یا اسرائیل را بدهد
سید حسن نصرالله اظهار داشت: «برخی فکر می‌کنند که اگر به ایران حمله شود، این کشور برای پاسخ، به متحدان خود متوسل خواهد شد و از آنها کمک خواهد گرفت. می‌خواهم اینجا اطلاعات دقیقی به شما بدهم. هرکسی به ایران حمله کند، خود این کشور به تنهایی پاسخ آن را خواهد داد. ایران کشوری نیست که سکوت اختیار کرده و تنها به متحدانش تکیه کند. اگر اسرائیل بخواهد به ایران حمله کند، ایران خود به اسرائیلی‌ها پاسخ خواهد داد. دبیرکل حزب‌الله گفت، آمریکایی‌ها تلاش زیادی می‌کنند که از هرگونه اعتراضات‌ مردمی(در منطقه) در راستای منافع و برنامه های خود سوءاستفاده کنند و برخی نیز به آمریکا آدرس غلط می‌دهند. اما، نهایتا این آمریکا است که متضرر می‌شود.
*  رعایت قانون و اخلاق اسلامی مقدمه‌ساز شور انتخابات است
امام جمعه قم گفت: رهبر معظم انقلاب پیشران حرکت علمی کشور بوده‌اند و همین امر کشور را در عرصه‌های علمی به رشد و بالندگی رساند. آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور پرشور مردم انقلابی این شهر در مصلی قدس برگزار شد، افزود: ایران امروز همان کشوری است که در عصر قاجار و پهلوی در علم و فناوری محتاج و وابسته به دیگران بود. آیت‌الله اعرافی در ادامه به موضوع انتخابات مجلس یازدهم اشاره کرد و با بیان اینکه مشارکت بالا در انتخابات دشمن را از ادامه توطئه و فشار ناامید می‌کند، اظهار داشت: مستکبران زخم‌خورده از مقاومت ایرانیان برای نابودی کشور و نظام اسلامی نقشه‌ها کشیده‌اند بنابراین همه باید مراقب باشند که در دام دشمن قرار نگیرند و به انتخابات بی‌اعتنا نباشند. وی تصریح کرد: مشارکت بالا اقتدارآفرین است به‌خصوص انتخابات اسفند ماه که بعد از اجرای ده‌ها توطئه و ناکامی دشمنان برگزار می‌شود، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا چشم ناظران جهانی به مشارکت مردم دوخته شده است. امام جمعه قم رعایت قانون و اخلاق در همه مراحل انتخابات را مورد تأکید قرار داد و گفت: مراعات قانون و اخلاق اسلامی مقدمه‌ساز شور و شوق انتخابات است. بنابراین مسئولین و مجریان و نیز نامزدها و هواداران آنها موظف به رعایت اخلاق و قانون هستند.
** شرق ۹۸/۹/۲۳
*  بررسی‌های وسواس گونه اثرات نامطلوبی دارد
آیت‌الله سید محمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره شرایط احراز صلاحیت بر مبنای قانون اساسی گفته است: «آنچه به نظر من می‌آید و در قانون به آن اشاره شده،‌اگر فردی نماینده مسلمانان در مجلس شوراست، باید فرد مسلمانی باشد، مومن و متدین باشد و مشکلات سیاسی، ‌مالی و اخلاقی نداشته باشد و التزام عملی به ولایت فقیه هم داشته باشد. التزام عملی اگر بخواهد واقعی باشد، معنایش این است که واقعا فرد در درون،‌ چنین اعتقادی داشته باشد، نه اینکه در ذهنش چیزی باشد و در عمل خود را ملتزم نشان دهد. او در ادامه گفته است: «شورای نگهبان اگر این شرایط در فردی باشد، او را تایید می‌کند. اما اینکه فکر کنیم قبول داشتن و التزام عملی به معنای این است که فردی طابق النعل بالنعل باشد، خیر؛ چنین چیزی نیست و حرف مقبولی هم نیست. مجموعا عملکرد افراد در طول عمر انقلاب، نشان می‌دهد که افراد چه وضعیت و مواضعی دارند و چطور فکر می‌کنند اما اینکه وارد مباحث خیلی ریز و بررسی‌های موشکافانه وسواس گونه شویم، ‌اثرات نامطلوبی دارد و صحیح هم نیست.
** ایران ۹۸/۹/۲۳
*  طرح انتقال آب شرب از دریا برای ۱۷ استان
رضا اردکانیان، وزیر نیرو با اشاره به طرح استحصال و انتقال آب شرب برای ۱۷ استان از آب دریا و تصویب این پروژه عنوان کرد: به این ترتیب سالانه ۷۵۰ میلیون متر مکعب آب شرب این مناطق تأمین خواهد شد ولی در عین حال فقط سه استان کشور ۱۱ میلیارد متر مکعب آب برای کشاورزی لازم دارند. وزیر نیرو گفت: اگر بتوانیم ۱۰ درصد بهره‌وری در حوزه شرب و کشاورزی را ارتقا دهیم می‌توانیم میزان زیادی از منابع آبی را حفظ کنیم، ولی اگر چنین اقدامی صورت نگیرد، با وجود همه طرح‌های تأمین آب، تاب‌آوری کشور در این زمینه بسیار ضعیف خواهد بود.
** جمهوری اسلامی ۹۸/۹/۲۳
*  ایران و روسیه بر توسعه همکاریهای دوجانبه تاکید کردند
ایگور مورگولوف معاون وزیر امور خارجه روسیه با مهدی سنایی که ماموریت خود به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه را به پایان می‌رساند، دیدار کرد. دو طرف در این دیدار مسائل دوجانبه را مورد بررسی قرار داده و بر علاقه مندی متقابل برای تعمیق هرچه بیشتر گفت وگوهای سیاسی بین دو کشور و همکاریهای اقتصادی و بازرگانی و توسعه روابط انسانی و بین مناطق ایران و روسیه تاکید کردند.
*  نبرد برای اصلاح امور عراق سخت‌تر از مبارزه با تروریسم است
آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی، مرجعیت عالی قدر عراق با بیان اینکه نبرد اصلاح بسیار دیر شروع شد، خاطرنشان کرد: در پیش روی عراقی‌ها نبرد اصلاحی وجود دارد که به فساد و شکست پایان می‌دهد. این نبرد شدیدتر و دشوارتر از مبارزه با تروریسم است. مرجعیت با درخواست برای تحقیق در خصوص جنایت صورت گرفته در الوثبه که طی آن یک نوجوان به‌دار آویخته شد، تصریح کرد: بسیار اندوهناک است که تعداد زیادی از افراد برای نظاره کردن جنایت الوثبه جمع شده بودند. جنایت الوثبه می‌تواند بر مسالمت آمیز بودن تظاهرات‌ها و اوضاع کشور تاثیر بگذارد. رخداد الوثبه یک جنایت شنیع و هولناک است و مسئولان باید عاملان این اقدام را بازخواست کنند. مرجعیت عالی دینی در عراق با تاکید بر ساختن ارتش براساس اصول حرفه‌ای مستحکم و وطن دوستی، تصریح کرد: ما بر لزوم تلاش جهت بهبود شرایط معیشتی در مناطق آزاد شده و بازگرداندن مردم آواره شده‌ این مناطق تاکید داریم. آیت‌الله العظمی سیستانی عنوان داشتند: مسالمت آمیز بودن شرط موفقیت آمیز بودن نبرد اصلاح است.
** وطن امروز ۹۸/۹/۲۳
*  ثبت‌نام آیت‌الله مصباح برای انتخابات مجلس خبرگان
نماینده آیت‌الله مصباح یزدی روز پنجشنبه برای ثبت‌نام وی در انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در فرمانداری مشهد حضور یافت.
*  عبدالمجید تبون رئیس‌جمهور الجزایر شد
محمد شرفی، رئیس نهاد ملی مستقل انتخابات در الجزایر اعلام کرد پس از شمارش آرا در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، عبدالمجید تبون پیروز این انتخابات شده است. تبون ۱۵/۸۵ درصد از آرا را از آن خود کرده است.
** جوان ۹۸/۹/۲۳
*  اخلاق داعشی و روح امریکایی در اغتشاشات عراق
روز پنج شنبه انتشار تصاویری از کشتن و آویزان کردن نوجوانی ۱۶ ساله از تیر برق میدان الوثبه بغداد در شبکه‌های اجتماعی مانند یک بمب خبری در میان انبوه وقایع ناگوار اخیر در این کشور منفجر شد. سرتیپ «عبدالکریم خلف» سخنگوی فرماندهی کل نیرو‌های مسلح عراق درباره جزئیات این حادثه، گفت: «نام او هیثم علی اسماعیل است که پس از درگیری لفظی و درخواست از معترضان برای دور شدن از اطراف منزلش، کشته شده است.» ‌خلف تصریح کرد که این مشاجره لفظی به درگیری منجر شد و اسماعیل، چند تیر هوایی شلیک کرد. حاضران هم با کوکتل مولوتوف خانه او را به آتش کشیدند و پس از یورش به منزل این جوان او را کشتند و به تیر برق آویزان کردند!
*  افتتاح ۲۲۹۴ پروژه سازندگی در استان تهران
آیین افتتاح ۲۲۹۴ پروژه سازندگی، محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی سپاه حضرت سیدالشهدای استان تهران روز پنج‌شنبه با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از معاونان ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد. این پروژه‌ها شامل ساخت و مرمت خانه محرومان، ساخت و مرمت مدارس، مساجد و اماکن بهداشتی و درمانی، فرهنگی و ورزشی، ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی، خط انتقال آب کشاورزی، مرمت و لایروبی قنوات، احداث چاه آب و … است. همچنین با حضور فرمانده کل سپاه ۳۱۳ سری جهیزیه به زوج‌های کم برخوردار استان تهران اهدا شد.
*  امریکا از منطقه غرب آسیا فرار خواهد کرد
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه هوشمندی ملت‌های منطقه ایالات متحده را به شکست خواهد کشاند، گفت: اطمینان می‌دهم که امریکا به زودی از منطقه غرب آسیا پا به فرار خواهد گذاشت و ملت سوریه امریکایی‌ها را از کشورشان بیرون خواهند کرد. سرلشکر سیدیحیی رحیم‌صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در یادواره شهدای تیپ نیرو‌های ویژه صابرین با بیان نقش آفرینی رزمندگان اسلام در حفظ امنیت ملی، اضافه کرد: نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق و شمال غرب و مجموعا کل کشور عظمت ملت ایران در مقابل نیرو‌های مزدور امریکا و رژیم صهیونیستی را ارتقا داده است.
** آفتاب یزد ۹۸/۹/۲۳
*  باید به زودی به تهران بیایم
رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد ایران گفت: طبیعی است که باید به تهران بیایم و از امکانات آنجا بازدید کنم. ما هنوز در دیدار با هیئت ایرانی در این خصوص صحبت نکردیم اما خیلی زود در این باره گفت‌وگو می‌کنیم. گروسی در مورد دیدار هفته گذشته با هیئت ایرانی خاطرنشان کرد: دیدار هفته گذشته در وین برگزار شد و من این دیدار را خیلی مثبت می‌دانم زیرا طرفین متعهد به همکاری سازنده و مثبت شدیم.
** رسالت ۹۸/۹/۲۳
*  اگر دشمنان از توطئه علیه ایران دست برندارند از آن‌ها انتقام می‌گیریم
سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در جمع سپاهیان و بسیجیان شهرری با اشاره به نقش سپاه و بسیج در امنیت جامعه، بیداری، حضور، میدان‌داری و ایستادگی در مقابل دشمن را رمز بقا، عزت و جاودانگی ملت ایران برشمرد و گفت: دشمن همه راه‌ها را تجربه کرده و هیچ کشوری در طول حیات بشر به اندازه ملت ایران در این کره خاکی در معرض تهاجمات سنگین شیاطین کوچک و بزرگ عالم نبوده، ولی به فضل الهی ایستادگی کرده و از هر حادثه‌ای با افتخار، آبرومندی و شرف عبور کرده است. فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به توطئه‌ها و فتنه انگیزی‌های اخیر جبهه دشمن علیه انقلاب و ملت عظیم الشان ایران، خطاب به سران استکبار و متحدان منطقه‌ای آن‌ها خاطرنشان کرد: خاموش کردن فتنه‌ها سند وفاداری ملت و در دستان مردم است و ما به دشمنان می‌گوییم اگر دست از فتنه علیه ایران اسلامی برندارید شما را تعقیب می‌کنیم، می‌یابیم و با آتش کشیدن منافعتان از شما انتقام می‌گیریم.
*  شهادت هفت نیروی حشدالشعبی در سامرا
کمیته اطلاع رسانی امنیتی عراق از شهید و زخمی شدن ۱۰ نفر از نیروهای حشد الشعبی در انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در شهر سامرا خبر داد. این کمیته در بیانیه‌ای اعلام کرد: یک تروریست انتحاری جمعی از نیروهای عملیات سامرا  متعلق به تیپ ۳۱۳  حشد الشعبی را هدف گرفت که با شهادت هفت نفر از آنها و زخمی شدن سه نفر دیگرشان همراه شد.
** مردم سالاری ۹۸/۹/۲۳
*  سیگنال پنهان ریاض برای آتش بس با تهران
روزنامه آمریکایی «وال استریت ژوزنال» در گزارشی نوشت که عربستان سعودی به دنبال کاهش تنش با ایران است. عربستان سعودی تلاش می‌کند تا با ایران و دیگر مخالفان منطقه‌ای‌اش نظیر قطر ارتباط برقرار کند. این در حالی است که ریاض برای حفظ پرستیژ ناچار به اتخاذ مواضع تهاجمی است. به نوشته این روزنامه آمریکایی، مقام‌های سعودی نسبت به خطرهایی که درگیری و نزاع برای اقتصادشان به بار می‌آورد،  بسیار نگران هستند. این روزنامه به نقل از یکی از مقامات سعودی نوشته است: «حمله ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) بازی را تغییر داد». به نقل از همین مقام‌ سعودی آمده است که عربستان و ایران در ما‌ه‌های اخیر نه فقط از طریق واسطه‌هایی مانند عمان، کویت و پاکستان تلاش کرده‌اند با هم ارتباط بگیرند، بلکه مستقیما نیز پیام‌هایی با یکدیگر رد و بدل کرده‌اند. تمرکز اصلی این پیام‌ها نیز کاهش تنش میان دو کشور بوده است.
*  مداخله‌جویی کنگره آمریکا علیه ایران
کنگره آمریکا در راستای اقدامات مداخله جویانه این کشور در امور ایران، لایحه‌ا‌ی را در حمایت آشکار از تظاهرات‌های اخیر در ایران ارائه کرده است. جو ویلسون، نماینده جمهوری‌خواه و از حامیان این لایحه در اظهاراتی در این باره گفت: با این تصمیم، کنگره پیامی محکم و دو حزبی به مردم ایران می‌فرستد که ما از اهداف دموکراتیک آن‌ها حمایت می‌کنیم و هر کاری که از دستمان بر بیاید انجام خواهیم داد تا این حکومت (ایران) مسئول تخطی‌های تعمدی‌اش از حقوق بشر باشد. این اقدام مداخله جویانه کنگره آمریکا درپی وقوع برخی اعتراضات و ناآرامی‌ها در ایران به دنبال اصلاح قیمت بنزین، انجام شده است.
** آرمان ۹۸/۹/۲۳
*  ایران مقاومت کند فشارها را افزایش می‌دهیم
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در اظهاراتی مدعی شد که مردم ایران با وجود تحریم‌های آمریکا علیه ایران، علیه ایالات متحده شوریده نشده اند. برایان هوک در جلسه شورای روابط خارجه با هراس نسبت به صدور انقلاب ایران در اظهاراتی مداخله جویانه این امر را بر وضعیت اقتصادی کشورمان موثر دانست. وی به کمپین فشار حداکثری آمریکا علیه ایران اشاره و تهدید کرد که اگر ایران مقاومت کند، فشارها را بر صادرات نفتی ایران افزایش خواهیم داد. نماینده ویژه‌ آمریکا در امور ایران با بیان این ادعا که «مطابق پیش بینی صندوق پول اقتصاد ایران نزدیک به ده درصد کوچک خواهد شد» ابراز امیدواری کرد که اقتصاد ایران به یکی از بدترین اقتصادهای جهان بدل گردد.
** آفرینش ۹۸/۹/۲۳
*  پیروزی بوریس جانسون و حزب محافظه کار در انتخابات پارلمانی انگلیس
شمارش انتخابات پارلمانی انگلیس نشان می‌دهد که حزب محافظه‌کار انگلیس به رهبری «بوریس جانسون» توانسته است با کسب ۴۳.۵ درصد آرا، ۳۵۸ کرسی پارلمان را از آن خود سازد. پس از آن حزب کارگر به رهبری «جرمی کوربین» نیز با کسب ۳۲.۴ درصد آرا ۲۰۳ کرسی پارلمان را تصاحب کرد.
*  آمریکا مانع صدور بیانیه آثار منفی تحریم بر کمک‌های بشردوستانه شد
هیات آمریکایی در سی‌وسومین کنفرانس بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر، مانع تصویب بند پیشنهادی ایران راجع به آثار منفی تحریم‌ها بر ارائه کمک‌های بشردوستانه به انسان‌های متاثر از بلایای طبیعی شد. در جریان برگزاری سی‌وسومین کنفرانس بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر، هیات آمریکایی به همراه هیات‌های کانادا و انگلیس با تصویب بند پیشنهادی کشورمان راجع به آثار منفی تحریم‌ها بر ارائه کمک‌های بشردوستانه به انسان‌های متاثر از بلایای طبیعی مخالفت کرد.
** قدس ۹۸/۹/۲۳
*  سامانه‌های دفاعی ما جزو کشورهای برتر دنیاست
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: سامانه‌ها و تجهیزات دفاعی که در ایران تولید می‌شوند، ما را در زمره کشورهای برتر دنیا قرار داده‌اند. سردار سرتیپ امیر علی حاجی‌زاده، در دومین روز همایش سراسری فرماندهان و مسئولان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با بیان اینکه فناوری روز دنیا در بسیاری از عرصه‌ها امروز به دست توانمند فرزندان ملت ایران بومی سازی شده است، گفت: اگر اقدامات ۳۰ ساله قرارگاه نبود امروز شاهد تحریم‌های گسترده‌تری در حوزه‌های گوناگون صنعت، معدن، انرژی و اقتصاد بودیم، با مجاهدت‌های صورت گرفته در قرارگاه امروز بسیاری از تحریم‌های ظالمانه نه تنها بی‌اثر بلکه به فرصتی برای رشد و شکوفایی توان و ظرفیت داخلی مبدل شده است.
*  ائمه جمعه با مردم ارتباط مستقیم داشته باشند
حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی در دیدار رئیس و معاونین شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، نقش امامان جمعه را به عنوان‌ مهم‌ترین شبکه ارتباطی مردم و نظام بسیار مهم توصیف و در این زمینه توصیه‌هایی کرد. وی اولین و مهمترین وظیفه ائمه جمعه را رعایت تقوا، مردمی بودن و ساده‌زیستی و خطاب به حجت‌الاسلام علی اکبری گفت: مردم با عالمی ارتباط پیدا می‌کنند که در بین آنها باشد؛ با آنها ارتباط مستقیم برقرار کند و حرف آنها را بشوند؛ یکی از موفقیت‌های جنابعالی ارتباط مستقیم با مردم و جوانان است که بحمدالله دارید.
** خراسان ۹۸/۹/۲۳
*  تصمیم نظام برای مقابله با فساد قاطع و جدی است
رئیس قوه قضاییه با تاکید بر عزم جدی نظام در موضوع مبارزه با فساد، گفت: برخی با غفلت در داخل کشور و همچنین دشمنان در خارج با استفاده از رسانه‌های خود به موضوع فضای فساد در جامعه دمیدند، قصد داشتند این باور را در جامعه به وجود آورند که گویا بسیاری آلوده به فساد هستند. آیت ا… رئیسی این مهم را مبتنی بر مشارکت عمومی دانست و گفت: در این ماموریت خطیر تا مردم، طلاب، دانشجویان و آحاد ملت مشارکت نکنند این کار به پا نخواهد شد.
*  انتقادهای تند خطیب جمعه تهران از برخی مسئولان
آیت ا… موحدی کرمانی خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر بی تدبیری های صورت گرفته در موضوع افزایش قیمت بنزین، انتقادهای تندی را خطاب به مسئولان مطرح و درباره توجه نکردن به خواسته های مردم به آن ها صریحا هشدار داد. وی گفت: برای گرانی، دولت باید فکری کند، جان مردم به لب رسیده است. مردم نه تنها دارو پیدا نمی‌کنند بلکه اگر هم باشد نمی‌توانند خریداری کنند، فکری کنید و حقوق‌های کسانی را که بالا هستند کم کنید و به نیازمندان بدهید. آیت ا… موحدی کرمانی در خطبه های نماز جمعه دیروز تهران، خطاب به مسئولان هشدار داد: مسئولان! گوشتان باز باشد چه می گویید. وای بر آن کسی که فکر کند کسی هست. مسئولان به نماینده خودتان بگویید که اگر کسی ملاقات خواست به او وقت ملاقات بدهید بیاید و حرفش را بزند و نماینده مطالبش را به من منتقل کند. وی افزود: مسئولان کشور! خدا از شما حج واجب و حج عمره و کربلا و مشهد نمی‌خواهد، از شما می‌خواهد چون مسئول هستید به امانت وفادار باشید و به داد مردم برسید.
** اعتماد ۹۸/۹/۲۳
*  بودجه امسال کسری ۱۰۰ هزار میلیاردی دارد
علی‌اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقاط ضعف بودجه سال ۹۹ بیان کرد: ما در بودجه ۹۹ شاهد یک کسری فاحش هستیم که حدود صد هزار میلیارد تومان را شامل می‌شود. از این گذشته ما بیش‌برآورد درآمدهای مالیاتی و نفتی را در این لایحه داریم. وی افزود: در این بودجه درآمدهای مالیاتی و درآمدهای نفتی بیش از آنچه حتی در روند ۲، ۳ سال گذشته و وضع موجود داشته‌ایم، آورده شده و درآمدهای این دو بخش بیش از حد نشان داده شده است.
** شهروند ۹۸/۹/۲۳
*  آلمان به جای اتخاذ مواضع مغرضانه، رعایت مبانی اولیه حقوق بشری را در دستور کار قرار دهد
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه آلمان تاکید کرد: «از برلین انتظار می‌رود به جای انتخاب مواضع غیر حرفه‌ای و مغرضانه، رعایت مبانی اولیه حقوق بشری را با چشمانی باز، فراگیر و مبتنی بر رویکرد بی‌طرفانه در دستور کار قرار دهد.» موسوی تصریح کرد: «افکار عمومی جهان هنوز تسلیح کننده دیکتاتور سابق عراق به سلاح‌های شیمیایی را که بر سر همین شهروندان ایرانی و همسایگان عراقی‌شان در خلال جنگ تحمیلی می‌بارید، از یاد نبرده‌اند. همچنین سرکوب معترضان را از سوی پلیس آلمان در جریان برخورد با اعتراض کنندگان نشست سران گروه ۲۰ در تیر ۹۶ در هامبورگ یا گسیل سلاح به منطقه غرب آسیا از سوی برخی کشورهای اروپایی که تنها نتیجه آن ارتکاب جنایات جنگی و بروز موج ویرانی و کشتار مردم خصوصا زنان و کودکان بی‌دفاع از جمله در یمن بود، به خاطر دارند.»
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
حل ناهنجاری‌های اجتماعی در گرو تعامل نهادها و پرهیز از اقدامات جزیره‌ای است
رسا/ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار آیت‌الله سعیدی رییس قرارگاه ۱۹دی استان قم و هیات همراه با تاکید بر این که مبارزه با مفاسد اخلاقی و ناهنجاری‌های اجتماعی کار یک نهاد و دستگاه نیست، گفت: در این خصوص همه باید دست به دست هم دهند، و در حل مشکلات بکوشند و اگر تنها یک نهاد و دستگاه بخواهد در این زمینه ایفای نقش کند راه به جایی نخواهیم برد.وی در ادامه بر لزوم هم افزایی دستگاه ها و نهادها و نیز و پرهیز از اقدامات جزیره‌ای در این خصوص، تأکیدکرد .ایشان همچنین با اشاره  به نقش عنصر مذهب به عنوان عامل پیشگیری از بسیاری مفاسد اخلاقی و اجتماعی تصریح کرد: این عامل بازدارنده را باید نه تنها در قم بلکه در همه شهرها و استان‌های کشور روز به روز حفظ و تقویت کرد.
نوک پیکان نامزدها به طرف دشمن باشد
رسا/ آیت‌الله نمازی با اشاره به یازدهمین دوره انتخابات مجلس، گفت: صندلی مجلس شورای اسلامی دوام ندارد و به هیچکدام از نمایندگان مجلس رحم نکرده است.وی افزود: صندلی‌های مجلس مانند صندلی‌های اتوبوسرانی شهری است که هر لحظه مسافری روی آن نشسته و در ایستگاه بعدی پیاده شده است. عضو جامعه مدرسین با تأکید بر اینکه تعدد نمایندگان مجلس به منزله رقیب و مخالفت با یکدیگر نیست، گفت: در انتخابات پیش رو، نوک پیکان کاندیدا‌ها باید به طرف دشمن باشد. وی افزود: انتخابات یک عملیات فرهنگی سیاسی است و رقیب اصلی همه ما در انتخابات دشمنان اسلام و نظام هستند.
مراقب باشیم دشمن در بین ما رخنه نکند
رسا/آیت‌الله خائفی  در دیدار با مسؤولان دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به‌راحتی به دست نیامده اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران با ۲۰ سال تلاش، ایستادگی و مقاومت امام خمینی (ره) محقق شده است. عضو جامعه مدرسین با تأکید بر اینکه امام خمینی (ره) نظام حضرت پیامبر اکرم (ص) را زنده کردند بیان کرد: مردم و روحانیت باید دلسوز و قدردان این نظام بوده و مواظب باشند که دشمن در میان آن‌ها رخنه نکند.وی با اشاره به اینکه دشمن در حال طراحی رخنه از داخل است افزود: باید همه بیدار و هوشیار باشند زیرا یک قطره خون هر شهیدی برای ما ارزش دارد و سعی کنیم بیدارباشیم تا دشمن را به دور نگه‌داریم.
با انتخاب آگاهانه مجلس انقلابی تشکیل دهیم
رسا/آیت‌الله  کعبی، انقلاب اسلامی ایران را تحول درونی دانست و ابراز کرد: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی درونی، ایمانی، اخلاقی، حقیقی، فطری، توفیقی، مبتنی بر ولایت و از جنس انقلاب انبیا در مقیاس جهانی برای تحول بیرونی در منطقه و جهانی است.وی تقویت ایمان و عمل صالح را موجب تقویت نظام سیاسی دانست و اظهار کرد: برای رشد و تقویت نظام اول خود انقلابی باید از نظر ایمان تقویت شود بنابراین باید طلاب و عالمان دینی اسلام را شناخته، به آن عمل کرده و آن را منتشر کنند، همچنین رشد طلبه و گسترش کمی و کیفی حوزه علمیه باعث استحکام و تقویت نظام اسلامی و تقویت مکتب اسلام و اهل‌بیت(ع) می شود.وی در ادامه با اشاره به پیش رو بودن انتخابات اظهار کرد: باید حضور فعال در این صحنه داشته و تلاش کنیم تا با اتحاد نیروی انقلابی، مجلس انقلابی داشته باشیم تا بتوانند این دولت خسته را به کار وادار کنند و این تکلیف سیاسی است.
سفر نخست وزیر پاکستان به عربستان برای میانجی‌گری میان تهران و ریاض
باشگاه خبرنگاران /روزنامه پاکستان‌‌تودی گزارش داد عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان قرار است امروز شنبه در راستای تلاش‌های خود برای میانجی‌گری میان ایران و عربستان سعودی عازم ریاض شود.حدود دو ماه پیش نیز در راستای تلاش‌های پاکستان، وزارت خارجه این کشور اعلام کرده بود گفت‌وگو‌هایی که عمران خان، نخست وزیر پاکستان با مقامات ایرانی و سعودی در تهران و ریاض انجام داده دلگرم کننده بوده است.بر این اساس، محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان در پایان سفر عمران خان به ریاض در کنفرانسی مطبوعاتی گفته بود: گفت‌وگو‌ها دلگرم کننده بود و پاسخی که از دو کشور دریافت کردیم بالاتر از انتظارات ما بود.
کویت: نمی‌خواهیم ایران تحت تحریم باشد
فارس/ نماینده کویت در شورای امنیت سازمان ملل گفت که کویت نمی‌خواهد کشور همسایه و مسلمانی همچون ایران تحت تحریم‌ها یا منزوی باشد.منصور العتیبی افزود: امیدوار است که اختلافات موجود پایان یافته و به اصلاح برجام منجر شود، به طوریکه مطمئن شویم ایران به سمت برنامه‌های دیگر یا برنامه تسلیحاتی هسته‌ای باز نمی‌گردد. وی افزود که ایران باید جامعه جهانی به خصوص کشورهای همسایه را مطمئن سازد که هیچ قصدی برای ساخت سلاح هسته‌ای ندارد. نماینده کویت در سازمان ملل همچنین مدعی شد که نشانه‌های مثبتی وجود دارد و ممکن است که به گفت‌و‌گوهای دو جانبه ایران و آمریکا منجر شود و دو طرف به تفاهمات مشخصی برای اصلاح برجام برسند.
نهادها و مؤسسات وابسته به جریان صدر تعطیل شدند
ایسنا/ دفتر مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق اعلام کرد، طبق دستورات وی همه نهادهای وابسته به این جریان به جز دفتر ویژه صدر، اداره مرقد شهید سید محمد صادق صدر و تشکیلات “سرایا السلام” بسته می‌شوند.این اقدام در واکنش به قتل نوجوان عراقی به دست معترضان صورت گرفت که وی را در میدان الوثبه بغداد به شکل فجیعی به قتل رساندند.
اعتراف آمریکا به هدف قرار دادن مبادلات غذا و دارو با ایران
تسنیم/دولت آمریکا به تازگی در بخش پرسش و پاسخ وب‌سایت خزانه‌داری این کشور ادعاهای خودشان مبنی بر اینکه تحریم‌های آنها برای هدف قرار دادن مبادلات اقلام بشردوستانه با ایران نیست را زیر سوال برده‌‌ و به قصد خود برای ایجاد مشکل در این زمینه برای مردم ایران اعتراف کرده‌اند. وزارت خزانه‌داری آمریکا روی وب‌سایت خود اعتراف کرده تحریم‌های جدید این کشور علیه صنایع حمل و نقل دریایی ایران به ایجاد محدودیت‌هایی در ارتباط با مبادلات اقلام بشردوستانه منجر خواهد شد.
الحوثی: توقف جنگ یمن واقعیت ندارد
تسنیم/ عضو شورای عالی سیاسی یمن، در واکنش به بیانیه چهلمین اجلاس سران شورای همکاری خلیج‌فارس در ریاض، اظهار داشت که این بیانیه‌ای سعودی رایحه‌ای خلیجی دارد که رویکرد خصمانه آشکاری علیه یمن دارد. الحوثی همچنین افزود که این بیانیه نشانه‌ای از تسلط عربستان سعودی بر شورای همکاری خلیج‌فارس است. وی با رد اظهارات مسئولان سعودی مبنی بر توقف عملیات ائتلاف در یمن، تأکید کرد که این اظهارات «تنها در چارچوب رسانه‌ای باقی مانده و هیچ مصداق واقعی ندارد».
کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا استیضاح ترامپ را تصویب کرد
مهر/کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا دو بند مربوط به استیضاح ترامپ را تصویب کرد.بر این اساس استیضاح ترامپ برای رأی گیری توسط مجلس به صحن علنی می رود. با توجه به ترکیب مجلس نمایندگان و اکثریت دموکرات در آن انتظار می رود این مجلس نیز به استیضاح رأی دهد و استیضاح به سنای آمریکا ارجاع شود. «میچ مک‌کانل» رهبر اکثریت جمهوریخواهان در سنای آمریکا اعلام کرده بود که در صورت تصویب طرح دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان این کشور برای استیضاح دونالد ترامپ، محاکمه سنای آمریکا برای استیضاح وی ژانویه سال آتی میلادی برگزار می‌ شود.
باید سرنگونی پهپادمان توسط ایران را تلافی می‌کردیم
فارس/ وزیر دفاع سابق آمریکا گفت که واشنگتن باید اقدام ایران در سرنگونی یک پهپاد این کشور را به نوعی تلافی می‌کرد. متیس که در نشستی به میزبانی روزنامه واشنگتن‌پست حضور داشت، مشخص نکرد آمریکا باید چه پاسخی به سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط ایران می‌داد. وی اعتراف کرد که اتخاذ تصمیم برای تلافی این حمله، البته کار آسانی نبوده است. او گفت: «هنگامی که وارد این کار بشوید، وارد فرایندی می‌شوید که اساساً پیش‌بینی‌ناپذیر است. جنگ است یا یک اقدام جنگ‌گونه.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *