حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای: بنده از مسیر پیشرفت حقیقی کشور کاملا دفاع می کنم

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دیدار ۲۵۰۰ نفر از تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی، با اشاره به اهمیت ثروت ملی و گسترش رفاه عمومی در نظام اسلامی و ضرورت امید نبستن به خارج از کشور، تأکید کردند: کار و راهبرد اساسی «مصون‌سازی اقتصاد از آسیب تحریمها از طریق تقویت و رونق تولید داخلی» است و بنده پشت این قضیه ایستاده‌ام و از مسیر پیشرفت حقیقی کشور کاملاً دفاع میکنم.

 رهبر معظم انقلاب نقش اقتصاد را در نظام اسلامی بسیار مهم برشمردند و افزودند: ثروتمند کردن جامعه، افزایش ثروت ملی، گسترش رفاه عمومی و توزیع عادلانه‌ی منابع عمومی، در اسلام یک ارزش است که با تحقق این نگاه، در عین وجود تفاوت در جامعه، شکاف طبقاتی به وجود نخواهد آمد. ایشان تولیدکنندگان را فرماندهان، پیشروان، خط‌شکنان و صفوف مقدم عرصه‌ی حیاتیِ «تولید داخلی، رونق اقتصادی و گسترش رفاه عمومی» خواندند و خاطرنشان کردند: این میدان خطیر، میدان یک جنگ واقعی است.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با اشاره به جنگ همیشگی اقتصادی میان کشورها و قدرتها افزودند: البته در دوره‌ی ریاست جمهوری فعلی آمریکا، این جنگ با چین، کره، اروپا و دیگر مناطق، بُروز و گسترش یافته و در قبال ایران از طریق اعمال تحریمها، شکل وحشیانه، کینه‌ورزانه و جنایت‌آلود گرفته است.

رهبر معظم انقلاب، تصور پایان تحریمها در یکی دو سال آینده را خیال باطل خواندند و افزودند: با شناختی که از مسائل جبهه‌ی استکبار داریم، تحریمها حالا حالاها وجود دارد، بنابراین برای نجات اقتصاد کشور نباید منتظر پایان تحریمها و بودن یا نبودن فلان شخص یا اقدام فلان کشور بود. ایشان افزودند: البته دور زدن تحریمها به عنوان یک تاکتیک خیلی خوب است، اما کار و راهبرد اساسی را باید بر مصون‌سازی کشور از آسیب تحریمها متمرکز کرد.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای وابستگی به درآمدهای نفتی حتی در بودجه‌ی جاری را موجب آسیب‌پذیری کشور خواندند و افزودند: این اتکا با توجه به تحریم‌ها اندکی کاهش یافته اما از دهه‌ی ۷۰ در زمان دولتِ برادر و رفیق عزیزمان مرحوم هاشمی رفسنجانی(رحمه‌الله) تأکید کرده‌ام باید وابستگی بر نفت را بتدریج کم کنیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه این نکته را یادآور شدند که اگر ملت ایران و فعالان اقتصادی و اندیشمندان کشور بتوانند با تکیه بر توان داخلی تحریمها را بی‌اثر کنند، عامل تحریم‌کننده نیز از ادامه‌ی تحریمها دست برخواهد داشت زیرا متضرر خواهد شد.

ایشان با تأکید بر اینکه اگر طرف مقابل از سیاست تحریم دست برداشت، ما نباید سیاست تکیه بر توان داخلی را تغییر دهیم، افزودند: برخی منتظرند تا اگر راه آن طرف باز شود، جهت‌گیری اقتصادی کشور را به سمت نگاه به خارج ببرند درحالی‌که چنین نگاهی، غلط است. (خ-۱۳۸۹)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *