خبرروز ۱۳۹۸/۰۹/۰۷

  • آیت‌الله جنتی: جای افراد آلوده به فساد در مجلس نیست
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران بسیجی: ملت با نمایش پرشکوه خود توطئه بسیار خطرناک دشمن را نابود کردند
  • آیت‌الله اعرافی: حوزه علمیه باید در مسیر تعلیم و تربیت نسل جوان حضور داشته باشد
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: دشمن به دنبال حذف روحانیت و مرجعیت است
  • آیت‌الله علیدوست: فقه نظام پشتوانه لازم برای قانون‌گذاری را فراهم می‌آورد
  • آیت‌الله فقیهی: غربی‌ها علم را وسیله‌ای برای زورگویی به کشور‌ها کرده‌اند

 

** جام جم ۹۸/۹/۷
*  مسؤولان انتقادات مردم را بشنوند
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با حرکت گسترده ملت ایران، فتنه اخیر خاموش شد، اما برای مسؤولان، مسؤولیت بزرگ‌تری پدید آمد تا به فکر حل مشکلات باشند و مردم را در جریان بگذارند. آیت ا… صادق آملی لاریجانی در جلسه مجمع با قدردانی از مردم وفادار و با بصیرت ایران اسلام با تاکید بر این‌که انتقاد حق مردم است و به نفع مسؤولین است که انتقادات مردم را بشنوند، گفت: فشارهای اقتصادی مخصوصا در سال‌های اخیر، حتما مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده که باید همه مخصوصا دولت و دستگاه‌های اجرایی و البته قوای دیگر به آن توجه داشته و در حل آن جهادگونه عمل کنند.
** همشهری ۹۸/۹/۷
*  ۷۳۱ بانک و ۷۰ پمپ بنزین سوخت
عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور با حضور در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما درباره اعتراضات بنزینی و اغتشاشات اخیر گفت:
– با گسترش اغتشاشات مجبور شدیم اینترنت را به صورت مقطعی و موضعی قطع کنیم. دستور دادیم نخست، محدود سازی شد و بعد، ‌نتیجه گرفتیم که باید مسدودسازی شود.
–    در اغتشاشات، نیروهای پلیس و بسیج، دو برابر معارضان و اشرار زخمی شدند که این، نشان دهنده خویشتنداری ماست.
–    در این اغتشاشات، بیش از ۵۰ پایگاه و پاسگاه نظامی مورد حمله قرار گرفتند. حمله و آتش زدن ۳۴ آمبولانس، ۷۳۱ بانک، ۱۴۰ مکان عمومی، ۹ مرکز مذهبی، ۷۰ پمپ بنزین ۳۰۷ خودروی مردم و غیر دولتی، ۱۸۳ خودروی نظامی، ۱۰۷۶ موتور سیکلت شخصی از جمله اتفاقاتی بود که در دوران اغتشاش رخ داد.
–    در تمام حوادث اخیر و در همه نقاط کشور طبق گفته نیروهای میدانی و فرمانداری‌ها بین ۱۳۰ تا ۲۰۰ هزار نفر بیشتر نبوده‌اند.
** کیهان ۹۸/۹/۷
*  ملت با نمایش پرشکوه خود توطئه بسیار خطرناک دشمن را نابود کردند
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران بسیجی:
– اتفاقات اخیر یک توطئه عمیق، وسیع و بسیار خطرناک بود.
– دشمنان برای طراحی این توطئه، هزینه بسیاری کرده بودند و مترصد فرصتی بودند تا در یک بزنگاه آن را با استفاده از اقدامات تخریبی و آدم کُشی و شرارت، انجام دهند و تصور کردند قضیه بنزین فرصت مورد نظر آنها است و لشکر خود را وارد میدان کردند اما ملت ایران با نمایش پرشکوه خود، حرکت دشمن را نابود کرد.
– من تکریم و تعظیم عمیق خود را به ملت بزرگ ایران ابراز می‌کنم. ملت ایران با این حرکت، یک بار دیگر حقیقتاً اقتدار و عظمت خود را نشان داد.
– حرکت عظیم ملت ایران که از زنجان و تبریز آغاز و حتی به برخی روستاها هم رسید و تهران نقطه پایانی آن بود، یک تودهنی به استکبار و صهیونیسم جهانی بود و آنها را وادار به عقب‌نشینی کرد.
– حقیقت و منطق اصلی بسیج، رفع تهدیدها و تبدیل تهدیدها به فرصت است.
– بسیج همچنانکه در دفاع از امنیت مردم و مقابله با‌اشرار و تخریبگران و آتش‌زنندگان اموال عمومی و خصوصی و خانه‌های مردم در میدان حضور دارد، در میدان خدمت نیز افتخارآفرین است.
*  فلسطینی‌ها پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند
هزاران نفر از مردم فلسطین در اعتراض به حمایت آمریکا از شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی تظاهرات کرده و پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند. اقدام دولت آمریکا در قانونی اعلام کردن شهرک سازی در سرزمین های اشغالی در کرانه باختری خشم مردم فلسطین را برانگیخته است. هزاران فلسطینی با شرکت در تظاهرات ضد آمریکایی، مواضع این کشور در تایید شهرک‌سازی را محکوم کردند. این تظاهرات که در شهرهای مختلف فلسطین از جمله رام‌الله صورت گرفته، به دنبال فراخوان تشکیلات خودگردان فلسطین و گروه‌های مختلف فلسطینی برگزار شده است.
** شرق ۹۸/۹/۷
*  جلسه کمیسیون مشترک برجام ۱۵ آذر برگزارمی‌شود
اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد کمیسیون مشترک کشورهای عضو برجام در جلسه ششم دسامبر (۱۵ آذرماه) آخرین تحولات مربوط به این توافق را بحث و بررسی می‌کند.
ریاست این جلسه راهلگا اشمید، دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا بر عهده دارد و با حضور ایران و دیگر کشورهای عضو برجام (روسیه، چین، آلمان، ‌فرانسه و انگلیس) در وین (پایتخت اتریش) برگزار می‌شود. نشست ۱۵ آذر، چهاردهمین نشست کمیسیون مشترک برجام خوهد بود.
*  عناصر مرتبط با CIA دستگیر شدند
مدیر کل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات اعلام کرد: تعدادی از عناصری که در تلاش برای جمع آوری اطلاعاتی از اغتشاشات و انتقال آنها به خارج کشور برای ارائه به بیگانگان بودند، قبل از هر گونه اقدام، شناسایی و دستگیر شدند. عناصر یاد شده که با بودجه سرویس اطلاعاتی آمریکا (CIA) که در کشورهای مختلف آموزش‌های لازم جمع آوری اطلاعات درپوشش شهروند – خبرنگاری دیده بودند، از مدت‌ها قبل تحت رصد اطلاعاتی قرار داشته و پس از اوج گیری اغتشاشات، مشخص شد که دستوراتی برای حضور در اغتشاشات و تهیه گزاش‌های دقیق و به ویژه تصویری دریافت کرده‌اند. بر اساس این تعداد شش نفر از این افراد که در زمان حضور در صحنه‌های اغتشاش و اجرای دستورات عناصر سرویس اطلاعاتی دستگیر و همچنین دو نفر دیگر نیز که اقدام به جمع آوری اطلاعات و قصد انتقال آن به خارج از کشور را داشتند، قبل از خروج از کشور شناسایی و دستگیر شدند.
** ایران ۹۸/۹/۷
*  از افزایش قیمت بنزین درآمدی نصیب دولت نمی شود
رئیس جمهوری در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی، ضمن قدردانی از حضور همیشگی مردم در صحنه و دفاع از آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی در برابر توطئه‌های دشمنان، توضیحاتی درباره نحوه اجرای طرح سهمیه بنزین ارائه کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی با بیان اینکه نحوه و زمان اجرای سهمیه‌بندی بنزین به وزیر کشور و شورای عالی امنیت ملی واگذار شده بود، اظهارکرد: خود من هم همزمان با مردم متوجه اجرای این طرح شدم. رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه در طرح اجرای اصلاح قیمت انرژی هیچ چیزی نصیب دولت نمی‌شود و کل درآمد به مردم برگردانده می‌شود، اضافه کرد: البته این موضوع مغایر قانون بود به همین خاطر برای اجرای آن از رهبری اجازه گرفتیم و ایشان اجازه دادند که کل پول به مردم برگردانده شود و هر مقدار درآمد حاصل شود آن را به خانوارها خواهیم داد. ضمن اینکه آمار و ارقام را به طور دقیق به مردم گزارش می‌دهیم.
*   بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۳۹۹ آغاز شد
در جلسه دیروز هیأت وزیران، سازمان برنامه و بودجه کشور گزارشی از کلیات لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور به هیأت دولت ارائه داد. در این جلسه اعضای دولت به بیان نقطه‌نظرات خود درخصوص کلیات لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور پرداختند و با توجه به ناتمام ماندن مذاکرات، ادامه رسیدگی به تبصره‌های لایحه بودجه به جلسات آتی دولت موکول شد.هیأت دولت در جلسه هفته آینده در دو نوبت صبح و عصر به بررسی بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور خواهد پرداخت.
** جمهوری اسلامی ۹۸/۹/۷
*  مراسم بزرگداشت آیت‌الله میرمحمدی در تهران برگزار شد
مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله سید ابوالفضل میرمحمدی؛ نماینده فقید مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، با حضور قشر‌های مختلف مردم و مسئولان کشوری و لشکری در مسجد نور تهران برگزار شد. در این مراسم که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، معاون امور مجلس رئیس جمهور، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، جمعی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و شماری از علما و روحانیون حضور داشتند،حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد در سخنانی، فعالیت‌های علمی مرحوم میرمحمدی به ویژه دوره ریاست یازده ساله آن عالم ربانی بر دانشکده الهیات دانشگاه تهران را از سوابق درخشان آن مرحوم دانست.
*  برجام باید به مسیر توافق جامع برگردد
معاون وزیر امور خارجه چین ضمن انتقاد از خروج یکجانبه آمریکا از برجام تاکید کرد باید مساله هسته‌ای ایران را در اسرع وقت به مسیر توافق جامع برگردانیم. «چن شیاودونگ» در آیین افتتاح کنفرانس صلح خاورمیانه در پکن افزود: تاریخ نشان داده است پاره کردن توافق هسته‌ای ایران و اعمال فشار شدید یک جانبه بر تهران نه تنها کارساز نیست بلکه نتایج معکوس هم به دنبال خواهد داشت.
** وطن امروز ۹۸/۹/۷
*  «ناوشکن دنا» بهمن‌ماه به نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شود
امیر خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به ورود به عرصه خودکفایی و ساخت ناوشکن، زیردریایی و انواع شناورهای سطحی گفت: بهمن‌ماه «ناوشکن دنا» به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شود. وی افزود: کار ساخت ناوشکن دماوند تمام شده و به آب انداخته شده است.
*  بازدید از پیش اعلام نشده آیت‌الله رئیسی از دادگستری شهریار
رئیس قوه‌قضائیه در دیداری از پیش اعلام نشده به شهریار رفت و در ساختمان دادگستری با مراجعان و مقامات قضایی دیدار و گفت‌وگو کرد. در این بازدید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با حضور در شعبات مختلف حقوقی، کیفری و مدنی دادگستری، به گفت‌وگو با مراجعه‌کنندگان پرداخت و به مشکلات آنها از نزدیک رسیدگی کرد. در پایان این بازدید آیت‌الله رئیسی در گفت‌وگو با رئیس دادگستری شهریار در جریان آخرین وضعیت قضایی این شهرستان قرار گرفت. همچنین در حاشیه این بازدید، تعدادی از مراجعه‌کنندگان، پرونده‌های خود را با رئیس قوه‌قضائیه در میان گذاشتند و آیت‌الله رئیسی دستورات لازم را برای بررسی مشکلات قضایی صادر کرد.
** جوان ۹۸/۹/۷
*  اسلحه تحریم خالی از فشنگ شده است
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه امروز اسلحه تحریم خالی از فشنگ است، تصریح کرد: امروز دشمن به آخر خط رسیده و نوبت ضد حمله ایران است. سردار امیرعلی حاجی‌زاده در همایش امنیت و اقتدار که به مناسبت هفته بسیج در مسجد مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد، با اشاره به افزایش رجزخوانی‌های امریکا و طرح بحث حمله نظامی و اعزام هواپیما به خلیج فارس از سوی جان بولتون از اوایل امسال بحث جنگ نظامی امریکا علیه ایران را اقدام و بحثی پوچ و بی‌ارزش عنوان کرد و افزود: دشمنی دشمنان نظام اسلامی تمامی ندارد و همین که در مقابل ساقط شدن پهپاد امریکایی در کشورمان، امریکا اقدامی انجام نداد، مشخص شد طرح بحث جنگ پوچ و بی اساس بوده است.
*  جای افراد آلوده به فساد در مجلس نیست
آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان روز گذشته در جلسه این شورا با اشاره به انتخابات پیش‌رو یادآور شد: همه مسئولان باید تلاش کنند تا انتخابات اسفندماه همچون گذشته، سالم و با حضور گسترده مردم برگزار شود. وی افزود: از ابتدای هفته آینده ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی مجلس آغاز می‌شود و من توصیه می‌کنم که هرکس قصد ثبت‌نام دارد خوب قانون را مطالعه کرده و از شرایط ثبت‌نام آگاه شود. دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: آن‌هایی که شرایط قانونی را داشته باشند و انگیزه‌ای جز خدمت و رفع مشکل مردم ندارند برای نمایندگی ثبت‌نام کنند و افرادی که آلوده به فسادند و انگیزه‌های سوء دارند باید بدانند مجلس جای آن‌ها نیست.
** آفتاب یزد ۹۸/۹/۷
*  استیضاح‌ها را به مصلحت نمی‌دانیم
علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری خود در پاسخ به پرسشی درباره‌ی موضع دولت نسبت به طرح استیضاح چند تن از وزرا در مجلس گفت: شاید در هیچ دوره‌ای مانند این دوره نیاز به فهم و درک مشترک نداریم. این اتحاد و انسجام باید ابتدا در میان مسئولان نظام شکل بگیرد. استیضاح حق نمایندگان مردم است اما زمان استفاده از آن مهم است، ما باید در این شرایط از زخم‌های ناشی از نقش برجام عبور کنیم. وی اضافه کرد: ما استیضاح‌ها را مخصوصا استیضاح وزیر آموزش و پرورش که سه ماه است سر کار آمده یا استیضاح وزیر نفت را به مصلحت نمی‌دانیم.
*  لغو نشست‌های سومین روز مذاکرات ژنو درباره سوریه
شبکه المیادین اعلام کرد که سومین روز از نشست‌ها در ژنو میان گروه‌های سوری برای بررسی قانون اساسی این کشور لغو شده است و هیئت دولت سوریه پس از به بن بست رسیدن مذاکرات و همزمان با شکست گی‌یر پدرسن، میانجی سازمان ملل در برگزاری نشست‌های مشترک میان سه هیئت دولت، مخالفان و جامعه مدنی سوریه ژنو را ترک کرد.
** رسالت ۹۸/۹/۷
*  کشته شدن البغدادی نمایش آمریکایی‌هاست
رئیس جمهور سوریه در مصاحبه نشریه‌ الکترونیک «پاریس مچ» ضمن بیان اینکه موضوع کشته شدن سرکرده داعش، نمایشنامه‌ای آمریکایی است گفت: با همه تروریست‌ها طبق قانون مبارزه با تروریسم برخورد خواهد شد حتی آنانی که فرانسوی هستند. گزارشگر پاریس مچ پرسید که «دونالد ترامپ بعد از قتل ابوبکر البغدادی از سوریه تشکر کرد. آیا شما اطلاعاتی از او به آمریکایی‌ها دادید؟» که بشار اسد گفت:‌ نمی‌دانم آیا طرح این سؤال مهم است یا خیر؟ آنچه باید پرسید این است که آیا البغدادی واقعا کشته شده یا خیر؟ این نمایشنامه فوق‌العاده‌ای است که آمریکایی‌ها درست کرده‌اند.
** مردم سالاری ۹۸/۹/۷
*  واکنش مداخله‌جویانه کانادا به اتفاقات اخیر در ایران
وزارت امور خارجه کانادا در پی اظهارات مداخله‌جویانه مقامات آمریکایی و رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه به ناآرمی‌های اخیر در ایران واکنش نشان داد. وزارت امور خارجه کانادا در این بیانیه‌ خواستار خویشتن‌داری مقامات ایران شده است. کانادا در این بیانیه که در زمانی که گزارش‌های داخلی ایران حاکی از بازگشت آرامش به بسیاری از شهرهایی است که محل وقوع این ناآرامی‌ها بوده‌اند، منتشر کرده از مقامات ایرانی خواست تا دسترسی به اینترنت دوباره برقرار و روند  قانونی برای معترضان بازداشت شده، طی شود.
*  ایران معتقد به سیاست همسایگی قدرتمند است
«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آیین روز سازمان همکاری اقتصادی «اکو» اظهار کرد: ایران معتقد به سیاست همسایگی قدرتمند است. ما معتقدیم که با داشتن همسایه‌های قوی قادر خواهیم بود بسیار بهتر و با سهولت بیشتر به اهداف خود برسیم تا اینکه بخواهیم این اهداف را به تنهایی محقق کنیم. وزیر خارجه کشورمان با تأکید بر لزوم تقویت همکاری‌های منطقه‌ای، افزود: به باور من، لازم است در چنین روزی تعهد خود را به همکاری‌ها در چارچوب عضویت در اکو، همچنین میان اکو و سایر سازمان‌های منطقه‌ای و نیز میان خودمان در منطقه تجدید کنیم. وی ادامه داد: ایران علاقه‌مند است همان نوع روابطی را که با سایر شرکای خود در اکو دارد، حفظ کرده و به شرکای خود در خلیج فارس تسری دهد.
** آرمان ۹۸/۹/۷
*  ۴ طرح عمرانی جدید با وام روسیه عملی می‌شود
رضا اردکانیان وزیر نیرو با اشاره به تکمیل فرآیند برداشت از وام پنج میلیارد دلاری دولتی روسیه، تاکید کرد: اخیرا با پیگیری‌هایی که شده است موفق شده‌ایم برای ۸/۲ میلیارد دلار باقی مانده، برای اجرای طرح‌هایی به توافق برسیم که چهار طرح به طور مشخص مورد توافق قرار گرفته است. او تصریح کرد: بازسازی نیروگاه رامین اهواز و افزایش ظرفیت آن به میزان ۱۶۰ مگاوات از توافق به قرارداد تبدیل شده است و در آغاز سال میلادی جدید انجام می‌شود.
** آفرینش ۹۸/۹/۷
*   افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۲۲ پروژه در استان آذربایجان‌شرقی     
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی دستور افتتاح ۱۸ طرح و پروژه زیربنایی و همچنین آغاز عملیات اجرایی ۴ پروژه توسعه ای را در سطح این استان صادر کرد.برای این طرح‌ها و پروژه‌ها که افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، ۹۴ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال و ۸۵۹ میلیون یورو اعتبار اختصاص یافته است که برای ۵ هزار و ۴۸۹ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.
*  آخوندی مقصر حادثه قطار تبریز-مشهد شناخته شد
کمیسیون عمران مجلس در گزارشی اعلام کرد: سازمان بازرسی هرم مسئولیت مقصران حادثه قطار تبریز -مشهد را به روسای قوا و مسئولان قضایی ارائه داده است که آخوندی در رأس این هرم است. حادثه برخود دو قطار مسافربری در محور تبریز- مشهد در خنداب از حوادث تلخ سال ۹۵ بود، کمیسیون عمران بلافاصله مامور به تهیه گزارشی در این خصوص شد که تا امروز در دستور کار صحن علنی مجلس قرار نگرفته است.
** قدس ۹۸/۹/۷
*  حوزه علمیه باید در مسیر تعلیم و تربیت نسل جوان حضور داشته باشد
آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در مدرسه علمیه حقانی قم، با اشاره به نفوذ گسترده نرم‌افزار غربی در نظام تعلیم و تربیت مراکزعلمی دانشگاهی گفت: نباید اجازه داد که نسل نوپای انقلاب اسلامی با این نرم‌افزار فکری رشد کند؛ اینجاست که حوزه باید حضور خود را در قالب‌های مختلف به منصه ظهور برساند؛ توسعه علوم در این حوزه و ارائه مباحث تطبیقی و حضور گسترده در مسیر تعلیم و تربیت نسل جوان از جمله عرصه‌های مهم امروز و آینده حوزه‌های علمیه است.
*  صهیونیست‌ها منطقه و جهان را در معرض خطر قرار داده‌اند
رئیس جمهور ترکیه در سخنانی بر ضرورت خودباوری جهان اسلام، ‌تاکید کرده و گفت: اینکه برخی به آسانی جهان اسلام را بازیچه قرار می‌دهند، علت آن این است که همانند بنیان مرصوص نیستیم. رجب طیب اردوغان همچنین نبود هیچ کشور مسلمانی در میان اعضای دائم شورای امنیت را ناعادلانه خوانده و خواستار اصلاح این نهاد شد. وی در ادامه با اشاره به جنایت رژیم صهیونیستی گفت: رژیم اسرائیل به حق زندگی فلسطینی‌ها توجهی نمی‌کد و با اقدامات خود آینده منطقه و جهان را در معرض خطر قرار داده است.
** اعتماد ۹۸/۹/۷
*  درخواست از مرجعیت عراق
جمعی از شیوخ، افراد صاحب نفوذ و بزرگان مناطق مرکزی و جنوبی عراق از مرجع عالیقدر شیعیان درخواست کردند برای حل بحران این کشور وارد عمل شود و نسبت به وقوع جنگ داخلی هشدار دادند. در بیانیه مشترک شیوخ و بزرگان خطاب به آیت‌الله العظمی سیدعلی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان آمده است: ما از ۲۰۰۳ تاکنون تمام درخواست‌های شما را لبیک گفته و همانند شمشیری در دستان شما عمل کرده‌ و فداکاری‌هایی زیادی برای کشور و شما داشته‌ایم از این رو امروز از باب شرعی و انسانی از شما درخواست می‌کنیم در خصوص وضعیت فروپاشی کشور، نبود قانون و باز بودن دست گروهک‌ها و گروه‌های مافیایی که در پوشش تظاهرات‌ها فعالند، موضعی اتخاذ کنید.
شیوخ و بزرگان مناطق مرکزی و جنوب عراق در این بیانیه برای مقابله با طرف‌ها، احزاب و افراد فاسد و نیز دور نگه داشتن کسانی که به دنبال بهره‌برداری از تظاهرات برای کسب مناصب و درآمد هستند، اعلام آمادگی کرده و از آیت‌الله سیستانی خواستند فورا برای توقف نابسامانی‌های عراق وارد عمل شود.
** شهروند ۹۸/۹/۷
*  ترامپ به جلسه استیضاحش دعوت شد
اولین جلسه استیضاح ترامپ چهارم دسامبر (۱۳ آذر) در کمیته قضایی مجلس نمایندگان برگزار می‌شود. کنگره آمریکا نیز رئیس جمهوری را دعوت کرده که در جلسه استیضاحش شرکت کند. رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا به رئیس جمهوری تا اول ماه دسامبر مهلت داده تا اعلام کند که حاضر است خود یا وکیلش در این جلسات شرکت کنند و از او خواسته که وکیلش را هم معرفی کند. در تاریخ چهارم دسامبر جرولدندلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا و کمیته تحت امر او به استماع اظهارات کارشناسان حقوقی می‌پردازند تا دموکرات‌ها شواهد و مدارکی را که تا کنون در روند تحقیقات برای استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مطرح شده است ارزیابی کنند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
دشمن به دنبال حذف روحانیت و مرجعیت است
شبستان/ آیت‌الله فاضل لنکرانی در نخستین همایش «تجلیل و تکریم از خیرین روحانیت در عرصه سلامت» گفت: مرجعیت و روحانیت همواره در فقرزدایی و کمک به بیماران پیشگام بوده و در راستای رفع مشکلات تلاش کرده است. عضو جامعه مدرسین بیان داشت: خدمات بسیاری توسط علما و مراجع و همچنین حوزه‌های علمیه در عرصه بهداشت و درمان انجام شده که متاسفانه به خوبی اطلاع رسانی نشده است که توجه به این مسائل همواره دغدغه علما و مراجع بوده است. وی با اشاره به اینکه افراد و گروه‌های بسیاری انگیزه دارند تا در راستای تخریب حوزه و روحانیت تلاش کنند گفت: دشمن به دنبال حذف روحانیت و مرجعیت در جامعه است که پیام این همایش علاوه بر تکریم، نشان دادن جایگاه روحانیت و مرجعیت در عرصه‌های مختلف به ویژه در عرصه سلامت است.
غربی‌ها علم را وسیله‌ای برای زورگویی به کشور‌ها کرده‌اند
رسا/ آیت‌الله فقیهی به سوء استفاده‌های غرب از علم اشاره و ابراز کرد: علم در اختیار دانشمندان غربی قرار گرفته و این علم سبب ترقی و پیشرفت و عمرانی آنها در مسائل دنیوی شده؛ اما این علم وسیله‌اى براى زورگویى غربی‌ها به کشورهای دیگر تبدیل شده است.عضو جامعه مدرسین با تاکید بر ضرورت اخلاص داشتن مسئولان ابراز کرد: بشر هرچقدر از مقام‌های دنیوی دوری گزیند، خداوند به او بیشتر توجه می‌کند و اراده خدواند این گونه است که به هر فردی می‌خواهد عزت و مقام می‌دهد و هر فردی را که بخواهد در دنیا ذلیل و خوار خواهد کرد.
فقه نظام پشتوانه لازم برای قانون گذاری را فراهم می‌آورد
رسا/ آیت‌الله علیدوست در همایش ملی فلسفه فقه نظام، این همایش را برای برای ایجاد گفتمان و یا رفع برخی از ابهامات در خصوص فلسفه فقه نظام موثر دانست و افزود: مایه امید است که فرهیختگان با استفاده از مباحث این همایش گام‌های مهمی را بردارند. عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه، نظام به معنای مقاصد شریعت اسلام نیست، گفت نباید نظام را با تک گزاره‌ها، قواعد و ابر قواعدی مانند استصحاب اشتباه گرفت. وی با بیان اینکه در زمینه قانون گذاری، نظامی تعریف نشده است، گفت: فقه نظام پشتوانه لازم برای قانون گذاری را فراهم می‌آورد. وی با بیان اینکه شهید صدر قائل به نظامات بود، گفت: شهید صدر تصریح می‌کند که فقیه باید به دو استنباط یعنی استنباط فقه الاحکام و فقه النظریات بپردازد.
حمله اغتشاشگران به کنسولگری ایران در نجف
حوزه/ عده‌ای آشوبگر از ساعات اولیه چهارشنبه شب اقدام به تجمع مقابل کنسولگری ایران در نجف کردند که با واکنش نیروهای ضد شورش عراق مواجه شدند. آشوبگران در ادامه و در حالی که اعضای کنسولگری از آن خارج شده بودند اقدام به آتش زدن نمایندگی ایران در نجف کردند. وزارت خارجه عراق در واکنش به این اقدام اعلام کرد که حمله به کنسولگری ایران در نجف را به شدت محکوم می‌کند. در این بیانیه هدف از حمله به کنسولگری کشورمان، لطمه زدن به روابط تاریخی میان عراق و ایران اعلام شده است. سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن ابراز انزجار از تعرض به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف خواستار برخورد مسئولانه، قاطع و موثر دولت عراق با عوامل مخرب و مهاجمان شد. گزارش رسانه‌های عراقی از اعلام «ممنوعیت آمد‌و‌شد تا اطلاع ثانونی» در شهر نجف اشرف در پی تشدید ناآرامی‌ها حکایت دارد.
دست رد آلمان به سینه آمریکا
باشگاه خبرنگاران/ سخنگوی وزارت خارجه آلمان، طی سخنانی با تایید اختلافات میان برلین و واشنگتن بر سر نحوه تعامل با ایران، سیاست دولت دونالد ترامپ را که به «کارزار فشار حداکثری علیه ایران» معروف است، رد کرد. برول افزود آلمان به تلاش‌های خود برای حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و مجاب کردن ایران به «بازگشت به تعهداتش» ادامه خواهد داد.پیش‌تر، «رابرت اوبرایان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، از برلین خواسته بود برای کشاندن ایران به پای میز مذاکره درباره برنامه‌های هسته‌ای و موشکی و همچنین مسائل «حقوق‌بشری» به کارزار فشار حداکثری علیه ایران بپیوندد و تحریم‌هایی را علیه تهران وضع کند.
ادعای آمریکا درباره تامین امنیت ناوبری دریایی در خلیج فارس
باشگاه خبرنگاران/ «کرت رنشاو»، معاون ناوگان نیروی دریایی آمریکا، در گفت‌و‌گو با «الشرق الاوسط»، مدعی شد واشنگتن با کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس برای تامین امنیت ناوبری دریایی در منطقه همکاری می‌کند. رنشاو همچنین افزود نیروی دریایی آمریکا برای مقابله با اقدام احتمالی ایران در بستن تنگه هرمز طرح‌هایی دارد. او همچنین ضمن تایید آغاز عملیات نیروی دریایی آمریکا در منطقه هشدار داد هرگونه تهدیدی مبنی بر بستن تنگه هرمز جهان و اقتصاد جهانی را به خطر می‌اندازد.
 نباید اعتراضات در ایران را به اجرای برجام مرتبط کرد
باشگاه خبرنگاران/ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اعتراضات در ایران را نباید به اجرای توافق هسته‌ای موسوم به برجام مربوط کرد. موگرینی تاکید کرد: اتحادیه اروپا هر گونه خشونت در اعتراضات ایران، عراق و لبنان را که از هر طرف رخ دهد محکوم می‌کند. ما خواستار احترام به آزادی بیان و تحقیق درباره خشونت‌های رخ داده هستیم. این کشور‌ها باید خود راهکار مشکلاتشان را بیابند و دیگر کشور‌ها حق مداخله در آن را ندارند.
فرانسه ایران را به اجرای «مکانیسم ماشه» تهدید کرد
باشگاه خبرنگاران/ وزیر خارجه فرانسه، ایران را به آغاز سازوکار موسوم به «مکانیسم ماشه» برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی (به بهانه آنچه کشورهای غربی نقض توافق هسته‌ای می‌خوانند) تهدید کرد. لو دریان گفته در تلاش است واشنگتن را به کاهش فشار‌ها علیه ایران متقاعد کند.لوژاریان در حالی ایران را به کلید زدن مکانیسم ماشه تهدید می‌کند که کشورهای اروپایی تاکنون به وعده‌های خود در قبال توافق هسته‌ای عمل نکرده‌اند.
بهره‌مندی همه واجدان شرایط از بسته معیشتی
ایرنا/ معاون اول رییس جمهوری در جریان بازدید از پایگاه اطلاعاتی رفاه ایرانیان،‌ گفت: هدف اصلی از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین حمایت از اقشار نیازمند پس از شوک اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه آمریکا و نیز ترمیم قدرت خرید مردم بود و همه واجدان شرایط از بسته حمایت معیشتی بهره‌مند خواهند شد.جهانگیری افزود: نباید کسانی که از بسته حمایت برخوردار شده‌اند دغدغه حذف از فهرست دریافت کنندگان را داشته باشند. وی با بیان اینکه حتما در بررسی اطلاعات باید از موضع مثبت جانب مردم گرفته شود، اظهار داشت: هدف اصلی از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین حمایت از اقشار نیازمند است.
نقش آمریکا و شیخ‌‎نشینان برای بی‌ثباتی در عراق
مهر/ دو تن از نمایندگان پارلمان عراق به دخالت آمریکا و شیخ‌نشینان خلیج فارس در منحرف کردن مسیر تظاهرات در عراق و تلاش آنها برای براندازی دولت عبدالمهدی اشاره کردند. عدی عواد نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون وابسته به عصائب اهل الحق عراق،گفت: شاهد دخالت و حمایت آشکار آمریکا و کشورهای حوزه خلیج فارس ار بحران عراق و منحرف کردن تظاهرات مسالمت آمیز است. البلداوی از ائتلاف فتح هم فاش کرد که پول‌های زیادی از کشورهای حوزه خلیج فارس و آمریکا برای حمایت از نفوذی‌ها در تظاهرات وارد شده است وی افزود: پولهای زیادی از امارات، کویت و آمریکا برای حمایت از برخی از شخصیت‌های وابسته به این کشورها و نفوذی‌ها میان تظاهرات کنندگان وارد عراق شده است.
بهایی‌ها در اردن هم جنجال بر پا کردند
فارس/ پیروان فرقه بهائیت در اردن، بیست‌وهفتم آبان مراسمی برگزار کرده‌اند که سبب اعتراض مردم ونمایندکان پارلمان به دولت شده است. العرموطییک نماینده مجلس اردن با اعتراض به دولت این سوال رسمی را مطرح کرد که چگونه به این افراد اجازه داده شده که مراسم برگزار کنند بخصوص که دارالافتاء اردن پیشتر فتوا داده که بهائیت دین نیست و پیروان آن، از دین اسلام مرتد شده‌اند. دارالافتاء اردن در تاریخ هفتم نوامبر ۱۹۹۶ (۲۵ جمادی الثانی ۱۴۱۷) در فتوای شماره ۳۹ رسما فتوا داده که بهائیت دین نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *