ملت ایران، توطئه‌ی وسیع، بسیار خطرناک و برنامه‌ریزی‌شده‌ی دشمن را نابود کرد

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دیدار هزاران نفر از بسیجیان، ضمن تبیین اساس تشکیل بسیج به‌عنوان یک نهاد تبدیل‌کننده‌ی تهدیدها به فرصتها و تشریح گسترده‌ی فعالیتها و خدمات شجره‌ی طیبه‌ی بسیج در عرصه‌های مختلف جنگ سخت و نرم، به حرکت پُرشکوه ملت بزرگ ایران در یک هفته‌ی گذشته اشاره کردند و با تشکر عمیق از این حرکت قدرتمندانه تأکید کردند: ملت ایران با این حرکت، توطئه‌ی وسیع، بسیار خطرناک و برنامه‌ریزی‌شده‌ی دشمن را نابود کرد.  

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای سخنانشان به حرکت عظیم و پُرشکوه ملت ایران در یک هفته‌ی گذشته اشاره کردند و گفتند: من تکریم و تعظیم عمیق خود را به ملت بزرگ ایران ابراز می‌کنم. ملت ایران با این حرکت، یک بار دیگر حقیقتاً اقتدار و عظمت خود را نشان داد.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای اتفاقات اخیر را یک توطئه‌ی عمیق، وسیع و بسیار خطرناک خواندند و افزودند: دشمنان برای طراحی این توطئه، هزینه‌ی بسیاری کرده بودند و مترصد فرصتی بودند تا در یک بزنگاه، آن را با استفاده از اقدامات تخریبی و آدمکشی و شرارت، انجام دهند و تصور کردند قضیه‌ی بنزین فرصت مورد نظر آنها است و لشکر خود را وارد میدان کردند اما ملت ایران با نمایش پُرشکوه خود، حرکت دشمن را نابود کرد. ایشان حرکت ملت ایران در میدان را مهم‌تر و بالاتر از اقدامات نیروی انتظامی، سپاه و بسیج در مواجهه‌ی سخت دانستند و تأکید کردند: حرکت عظیم ملت ایران که از زنجان و تبریز آغاز و حتی به برخی روستاها هم رسید و تهران نقطه‌ی پایانی آن بود، یک تودهنی به استکبار و صهیونیسم جهانی بود و آنها را وادار به عقب‌نشینی کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه دشمنان اصلی ملت ایران، معنا و پیام این حرکت عظیم مردمی را متوجه می‌شوند، افزودند: این یک هفته، حقیقتاً اوج شکوه و عظمت ملت ایران بود و خداوند متعال را شاکریم و از مردم عزیز هم سپاسگزاریم.

 حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در ادامه سخنانشان به تبیین جایگاه و گستره اعضا، فعالیت‌ها و خدمات سازمان بسیج پرداختند و گفتند: تشکیل بسیج مستضعفین یک ابتکار بی‌بدیل از جانب امام بزرگوار بود که مبتنی بر اندیشه انقلاب و اسلام شکل گرفت و اکنون بسیج شاید بزرگترین شبکه مردمیِ فرهنگی، اجتماعی و نظامی در دنیا باشد.

ایشان خاطرنشان کردند: هنر امام(ره) این بود که این پدیده بی‌نظیر را از دل کوچه پس‌کوچه‌های شهرها و از متن مردم شکل داد. رهبر معظم انقلاب اسلامی، تشکیل بسیج را مصداق بارز تبدیل تهدید به فرصت خواندند و فرمودند: در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ و‌بعد از ماجرای لانه جاسوسی و تحقیر آمریکا، آنها علاوه بر تهدید زبانی، اقدام به تهدید عملی و اعزام ناوهای خود به خلیج فارس کردند و جمهوری اسلامی نیز در آن زمان از امکانات نظامی و دفاعی مناسب برخوردار نبود اما امام(ره) کمتر از یک ماه بعد از ۱۳ آبان، در پنجم آذر سال ۱۳۵۸ فرمان تشکیل بسیج را دادند و عملاً آن تهدید را تبدیل به فرصت کردند. (خ-۱۳۸۸)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *