خبرروز ۱۳۹۸/۰۹/۰۳

  • جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در انتخابات مجلس ورود مصداقی نمی کند
  • حضرت آیت‌لله یزدی: نگرانی جامعه مدرسین نسبت به وضعیت ظاهری قم جدی و به جاست
  • پیام تسلیت جامعه مدرسین در پی ارتحال آیت‌الله میرمحمدی
  • آیت‌الله مقتدایی: طلاب ارزش لباس و عمامه خود را بدانند
  • آیت‌الله شب زنده‌دار: انقلاب اسلامی وظایف حوزه و روحانیت را دو چندان کرده است
  • آیت‌الله اعرافی: همه دستگاه‌های حوزه موظف به همکاری با طلاب جانباز هستند

 

** جام جم ۹۸/۹/۳
*  استیضاح وزیران اقتصادی در صورت گرانی بنزین
عضو هیأت‌رئیسه مجلس گفت: اگر دولت در کنترل قیمت‌ها کار خود را خوب انجام ندهد، مجلس حتما با وزرای مربوط در حد استیضاح برخورد خواهد کرد.
احمد امیرآبادی‌فراهانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پی اجرای طرح افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: یکی از نکاتی که در حال حاضر باید بسیار مراقبت کنیم و دولت خیلی باید نظارت کند و ما نیز بر عملکرد دولت نظارت داشته باشیم،‌ این است که نگذاریم اجناس گران شود؛ یعنی جنس‌های دیگری که هیچ ربطی به گرانی بنزین ندارد، گران نشود. باید مراقب این جو روانی باشیم که باعث نشود سایر اجناس و کالاها را گران کنند و مردم اذیت شوند؛ این خیلی مهم است.
** همشهری ۹۸/۹/۳
*  راهپیمایی محکومیت اغتشاش،‌ دوشنبه در تهران برگزار می‌شود
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران اعلام کرد: راهپیمایی محکومیت اغتشاشات در شهر تهران، دوشنبه ۴ آذر ۹۸ از ساعت ۱۴:۳۰ در میدان انقلاب و خیابان‌های اطراف برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام سید محسن محمودی خاطرنشان کرد: سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران سخنران ویژه این مراسم خواهد بود.
** کیهان ۹۸/۹/۳
*  ۷۵هزار شغل ایجاد کردیم همکاری‌هایمان با دولت افزایش پیدا کرده است
سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس‌سازمان بسیج مستضعفین از تلاش مجموعه بسیج برای رفع بیکاری صحبت کرد.
رئیس‌سازمان بسیج مستضعفین در مورد آمار ایجاد ‌اشتغال توسط بسیج گفت: بر اساس آمارها و با توجه به اینکه ابتدای کار صندوق‌هاست، تا کنون ۲۷ هزار شغل ایجاد شده است. در سال ۹۸ و تا امروز ۳۸ هزار کارگاه اقتصاد مقاومتی در کشور ایجاد شده است و از این محل ۷۵ هزار شغل ایجاد شده که این آمار تقریبا صد هزار‌ اشتغال را تاکنون در بر می‌گیرد و در حال افزایش است. بسیج این ظرفیت را دارد که پرچمدار مقابله با بیکاری باشد و تلاش می‌کنیم با تکیه بر توانایی مردم مشکل بیکاری را به عنوان یک معضل اجتماعی حل کنیم.
*  ادعای مطرح شده درباره جزئیات جلسه سران قوا تکذیب شد
همزمان با انتشار مطلبی در یکی از خبرگزاری‌ها که به نقل از یک منبع آگاه که در آن ادعا شده بود طی جلسه سران قوا رئیس جمهور نظرش بر نرخ هزار و ۲۰۰ تومانی بنزین بود و رئیس قوه قضائیه با آن مخالفت کرده است، دفتر دادستانی کل کشور (حجت‌الاسلام منتظری یکی از اعضای شورای هماهنگی سران قوا است) طی اطلاعیه‌ای ضمن کذب محض خواندن اساس ادعای مطرح شده اعلام کرد: اگر این منبع آگاه به صورتجلسه مورخ ۱۷/۷/۹۸ که از طرف دفتر رئیس جمهور تنظیم شده است، دسترسی داشت چنین خبر کذبی را منتشر نمی‌کرد.
*  دولت آمریکا ارزشی برای اصول و ارزش‌های دموکراتیک قائل نیست
سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن تحریم محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط رژیم آمریکا، گفت: همگان آگاه هستند که دولت کنونی آمریکا ارزشی برای اصول و ارزش‌های دموکراتیک، شفافیت و حقوق بشر ازجمله آزادی اینترنت برای دیگران قائل نیست.
وی افزود: نگاهی به سوابق و کارنامه این دولت در اِعمال فشار بر مدیران شرکت‌ها و شبکه‌های بزرگ اجتماعی و ارتباطاتی از جمله توئیتر به ‌منظور قطع دسترسی صداهای مخالف، گویای برخورد سیاسی و ابزاری این دولت با محیط اینترنت آزاد است.
** شرق ۹۸/۹/۳
*  بزرگ‌ترین تحریم تاریخ علیه ایران در حال اجراست
محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، در مراسم امضای تفاهم‌نامه طرح جهاد روشنایی بین سازمان برنامه و بودجه، سازمان بسیج مستضعفین، صندوق کارآفرین امید و کمیته امداد، اظهار کرد: چه در زمان جنگ تحمیلی و چه در دوران سازندگی و بازسازی آسیب‌های ناشی از جنگ، بسیج حضوری فعال داشته است. رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در حال حاضر نیز بزرگ‌ترین تحریم تاریخ معاصر علیه مردم ایران در حال اجراست، ادامه داد: امروز حتی غذا و دارو نیز برای ایرانیان تحریم شده و ایران حق فروش یک ریال نفت را هم برای واردات غذا و دارو ندارد اما ملتی که متکی به آموزه‌های دینی و وحیانی است، در برابر این فشارها سر فرو نمی‌آورد.
*  ادعای سفیر آمریکا در ارمنستان بی اساس و فاقد اعتبار است
سفارت جمهوری اسلامی در ایروان با صدور بیانیه‌ای، ادعاهای خانم لین تریسی، سفیر ایالات متحده در ارمنستان علیه دولت و مردم ایران را بی اساس و فاقد اعتبار دانست. در بیانیه مطبوعاتی سفارت ایران در ایروان درباره ادعای سفیر آمریکا در ارمنستان آمده است: علی‌رغم ادعای سفیر ایالات متحده مبنی بر عدم مخالفت دولت این کشور با تبادل انرژی میان جمهوری ارمنستان و ایران، سابقه این کشور در سوءاستفاده از ابزارهای اقتصادی برای اعمال فشار بر مردم کشورهای مختلف نشان می‌دهد که این دولت اگر امکان مقاومت در برابر واقعیت‌های منطقه‌ای و خواست واقعی دو کشور همسایه برای حفظ و گسترش روابط را داشت، از زورگویی و اخلال در صادرات گاز ایران به ارمنستان و مانع تراشی در روابط دو کشور دریغ نمی‌کرد.
سفارت جمهوری اسلامی ایران اطمینان دارد که روند گسترش روابط دو کشور دوست وبرادر، ایران و ارمنستان، همچنان ادامه خواهد یافت.
** ایران ۹۸/۹/۳
*   پیشنهاد تشکیل نهاد مستقل حقوق بشری
در آستانه سومین سالگرد ابلاغ منشور حقوق شهروندی، معاون حقوقی رئیس جمهوری در پنجاه و نهمین نشست مشترک شورای هماهنگی امور حقوقی و دستیاران حقوق شهروندی دستگاه‌های اجرایی به دفاع از قانون اساسی و مسئولیت ویژه رئیس جمهوری در اجرای آن پرداخت. همزمان حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهوری هم در این نشست پیشنهاد تشکیل یک نهاد مستقل در حوزه حقوق بشر را مطرح کرد.
آشنا در توصیف این نهاد پیشنهادی گفت: باید نهادی مستقل از دولت، مجلس و قوه قضائیه وجود داشته باشد که این نهاد به صورت قانونی تشکیل شود اما تحت نظارت و فشار کارگزاران دولت یا ضابطان قضایی نباشد. وی ادامه داد: بدون تشکیل این نهاد ملی حقوق بشر و شهروندی، منشور حقوق شهروندی ناقص است.
*  ادعای بازداشت پسر یکی از وزرای سابق
یک منبع آگاه در قوه قضائیه مدعی شده پسر یکی از وزرای سابق دولت بازداشت شده است. به گفته این منبع آگاه، پسر این وزیر سابق که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم فعالیت داشته، در ارتباط با مفاسد اقتصادی بازداشت شده است.
** جمهوری اسلامی ۹۸/۹/۳
*  ادامه راهپیمایی مردم در محکومیت اغتشاشات اخیر
مردم انقلابی ایران دیروز با راهپیمایی در شهر‌های مختلف ضمن دفاع از حفظ اقتدار و امنیت و اعلام انزجار از آشوبگران، صف خود را اغتشاشگران جدا کردند. راهپیمایی «حمایت از اقتدار و امنیت کشور» با حضور مردم اهواز، سیستان و بلوچستان، بوشهر، آذربایجان غربی، سمنان، گنبد کاووس، قزوین، کردستان، بیرجند، کازرون، ورامین و بجنورد برگزار شد و مردم انزجار خود را از هر گونه نا امنی و اغتشاش در کشور به بهانه اصلاح حامل‌های انرژی اعلام کردند.
*  ازسرگیری تحریم فردو ضربه به برجام است
رئیس مرکز امنیت و انرژی روسیه معتقد است که از سرگیری تحریم سایت هسته‌ای فردو ازسوی آمریکا اقدام دیگری علیه برنامه جامع اقدام مشترک است که یک بار دیگر عهدشکنی آمریکا و نقض قوانین بین‌المللی ازسوی این قدرت را به وضوح نشان می‌دهد.
«آنتون خلوپکوف» افزود: آمریکا در یک سال و نیم اخیر انواع اقدامات را علیه برجام بکار بسته است و این اقدامات در تناقض با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است درحالی که خود آمریکا از مبتکران این قطعنامه و بویژه برجام بوده است. رئیس مرکز امنیت و انرژی روسیه بر این باور است که لغو معافیت سایت فردو از تحریم‌ها ازسوی آمریکا آخرین اقدام ضدبرجامی واشنگتن نخواهد بود و باید منتظر بود و نگاه کرد چه اقدامات دیگری ازسوی آمریکا بکار گرفته می‌شود.
** وطن امروز ۹۸/۹/۳
*  تجهیز شناورهای ارتش به پرتابگر عمودی موشک
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه عملیات نصب سیلوهای پرتاب عمودی موشک روی ناوشکن «دنا» همزمان با ناوشکن «دماوند» در حال انجام است، از آزمایش پرتاب موشک از این سامانه در آینده نزدیک خبر داد. دریادار حسین خانزادی اظهار داشت: نکته حائز اهمیت در ارتباط با شناورهایی که از ساحل فاصله می‌گیرند و در عمق عملیات انجام می‌دهند، این است که بتوانند از خودشان دفاع کنند و به دشمن پاسخ دهند؛ بنابراین تعداد تسلیحات بویژه تعداد تیر موشکی که حمل می‌کنند بسیار مهم است.
*  کشورهای حامی آشوب روزگار خوش نمی‌بینند
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه آمریکایی‌ها پس از بازگرداندن تحریم‌ها تاکید زیادی داشتند ایرانی‌ها چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را نخواهند دید اما نتوانستند به هدف‌شان جامه عمل بپوشانند، تصریح کرد: آنها پس از آنکه نتوانستند از طریق جنگ اقتصادی اقتصاد کشور را به زانو درآورند راهکارشان را تغییر داده و تلاش کردند با دخالت‌های بیجا و با همراهی برخی کشورهای منطقه بر ایران فشار وارد کنند.
اسحاق جهانگیری تصریح کرد: برخی کشورهای منطقه بدانند اگر سرنخ‌هایی پیدا شود که آنها دخالت‌هایی برای ایجاد آشوب در داخل ایران کرده‌اند، روزگار خوش در منطقه نخواهند دید؛ ایران کشوری نیست که بشود با آن چنین شوخی‌ و رفتارهایی کرد. باید با ایران با نهایت ادب رفتار شود و اگر معلوم شود دیگران در مسائل داخلی ایران دخالت کرده‌اند که به ملت ایران ضرر و زیانی وارد شود حتما پاسخ کوبنده‌ای دریافت خواهند کرد.
** جوان ۹۸/۹/۳
*  ۴۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی در دستور کار بسیج
سردار سرتیپ پاسدار محمدحسین سپهر، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگویی که به مناسبت هفته بسیج و معرفی دستاورد‌های این نهاد مردمی صورت گرفت، بسیج‌های اساتید، دانشجویی، دانش‌آموزی، مهندسین کشاورزی، صنعتی و عمران را بخشی از اقشار بیست ‌و دوگانه بسیج عنوان و تأکید کرد: امروز بسیجیان در عرصه‌های گوناگون مزیت‌های مختلفی خلق کرده‌اند که اولین آن، داشتن روحیه جهادی است؛ در همین راستا امسال ۴۰‌ هزار پروژه محرومیت‌زدایی را آغاز کردیم که ۵۰ درصد آن‌ها تاکنون به ثمر رسیده است.
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه از منظر رهبر انقلاب اسلامی، بسیج کلید حل مشکلات کشور است، افزود: فقط در بسیج اساتید ۳۶ هزار استاد دانشگاهی و در بسیج طلاب نیز ۱۰۰ هزار طلبه و روحانی داریم که می‌توانند در کار‌های علمی و فرهنگی، بخش‌های مختلف کشور را کمک کنند.
*  درخواست مجلس خبرگان برای جلوگیری از گرانی کالا‌ها
در پی اغتشاشات چند روز گذشته و حضور پرشور مردم در محکوم کردن اقدامات خرابکارانه عده‌ای آشوبگر و فرصب‌طلب، مجلس خبرگان رهبری بیانیه‌ای صادر کرد.
در این بیانیه آمده است: در روز‌های گذشته شاهد ناآرامی‌ها و آشوب عده‌ای فرصت‌طلب به‌بهانه اعتراض به اجرای طرح مدیریت سوخت بودیم که مطالبه بحق مردم و شهروندان شریف کشورمان را به اغتشاش کشانده و با سلب امنیت و آسایش مردم، صحنه‌های خشونت‌آمیزی را رقم زدند که به‌هیچ‌وجه مورد تأیید مردمی که صرفاً مطالبه رسیدگی مسئولان به مشکلات اقتصادی و معیشتی خود را داشتند، نبود.
در ادامه این بیانیه، مجلس خبرگان رهبری ضمن اعلام حمایت از بیانات رهبر معظم انقلاب «مدظله‌العالی» مبنی بر تأیید مصوبه سران محترم قوا و تأکید معظم‌له بر مدیریت و نظارت بر اجرای صحیح طرح و کنترل قیمت‌ها و قدردانی از مردم بار دیگر از دولت و مجلس شورای اسلامی می‌خواهد با اجرا و نظارت دقیق بر روند طرح و رفع خلأ‌های احتمالی، مانع ایجاد مشکلات اقتصادی جدید و گرانی اجناس و اقلام مورد نیاز مردم گردند و از دستگاه‌های امنیتی و قوه قضائیه هم می‌خواهد با شناسایی، برخورد و محاکمه قاطع با صحنه‌گردانان و عوامل بروز این اغتشاشات با شدت تمام برخورد نمایند.
** آفتاب یزد ۹۸/۹/۳
*  مخالف گفت و گو با ایران نیستیم
عادل الجبیر، وزیر مشاور دولت عربستان در امور خارجه در سخنرانی خود در نشست منامه گفت: سیاست جلب رضایت ایران کار ساز نیست و نباید به ایران اجازه داد که به سیاست خارجی خود ادامه دهد. وی در ادامه ادعاهای خود گفت: بعد از حمله به تاسیسات نفتی آرامکو در ۱۴ سپتامبر اکنون منطقه با گزینه انتخاب میان خیر و شر روبه‌رو است. عربستان مخالف گفت و گو با تهران نیست اما بازدارندگی همچنان باید ادامه داشته باشد.
** رسالت ۹۸/۹/۳
*  سه کریدور از پنج کریدور مهم اتصال شرق آسیا به اروپا از ایران می‌گذرد
خیرالله خادمی از افتتاح راه‌آهن میانه- بستان‌آباد با حضور رئیس جمهور خبر داد. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با تأکید بر اهمیت این خط ریلی در ترانزیت بین‌المللی اظهار داشت: از پنج کریدور مهم در اتصال شرق آسیا به اروپا، سه کریدور مهم از ایران عبور می‌کند و راه‌آهن میانه- تبریز یکی از بخش‌های مهم این کریدورها است. خادمی این مسیر ریلی را از شریان‌های اصلی شبکه راه‌آهن سراسری در منطقه شمال‌غرب و کریدور ترانزیت ریلی شرقی- غربی کشور معرفی کرد و اظهار داشت: با تکمیل شدن این مسیر ریلی و اتصال به کشور ترکیه و اروپا در واقع مسیر ریلی جاده ابریشم تکمیل خواهد شد.
*  گانتز خواستار استعفای نتانیاهو از تمام پست‌های وزارت شد
بعد از اعلام جرم رسمی علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و امتناع وی از استعفا، حزب «آبی‌وسفید» خواستار استعفای او از تمام پست‌های وزارت شد. حزب آبی‌وسفید به رهبری «بنی گانتز» – که رقیب انتخاباتی نتانیاهو و مأمور تشکیل کابینه بود –  با ارسال دادخواست رسمی به دیوان عالی رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: «طبق  قوانین، یک وزیر که علیه وی اعلام جرم شده، نمی‌تواند سر کار باقی بماند و به همین دلیل  نتانیاهو باید ملزم شود که فورا پست‌های متعدد وزارت در دولت را ترک کند».
** مردم سالاری ۹۸/۹/۳
*  ملت با تمام قوا از تصمیمات درست مسئولین و رهبری حمایت می‌کنند
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به تصمیم اخیر سران قوا برای سهمیه بندی بنزین خطاب به آنان که می‌خواستند از این مساله سوءاستفاده کنند؛ یادآور ‌شد: تصمیم درست می‌گیریم و اگر تصمیمی اشتباه داشته باشد، آن را اصلاح می‌کنیم. امیر سرتیپ حاتمی در گردهمایی بسیجیان وزارت دفاع گفت: ملت با تمام قوا و هوشمندی از تصمیمات درست مسئولین و رهبر معظم انقلاب حمایت می‌کنند و ما در جنگ اقتصادی نیز که جنگ مهمی است و امروز در آن قرار داریم با اتکا به روحیه و تفکر بسیجی پیروز خواهیم شد و آرزوی تسلیم شدن را در دل دشمنان خواهیم گذاشت.
*  یاوه گویی امارات درباره توان موشکی ایران
انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه درسخنرانی خود در کنفرانس منامه آن چه آن را در سیاست‌های توسعه طلبانه ایران می‌نامید را یکی از دلایل بی‌ثباتی در منطقه خواند. وی گفت: مساله موشک‌های بالستیک ایران باید از طریق دیپلماسی مشترک منطقه‌ای حل شود. قرقاش همچنین در صفحه توییتر خود کنفرانس منامه را مهم‌ترین تریبون برای روابط بین‌المللی توصیف کرد.
** آرمان ۹۸/۹/۳
*  اقدامات ایران غیر قابل پیش‌بینی است
ژنرال کنت مک کنزی فرمانده سنتکام با تکیه بر ادعاهای واهی مقامات آمریکایی مبنی بر نقش ایران در حملات چندی پیش در خلیج فارس مدعی شد: حضور آمریکا در منطقه، فضایی که ایران برای حملات مخفیانه علیه آمریکا و متحدانش داشته را کاهش داده است.
وی در ادامه با تکیه بر ادعای دست داشتن ایران در حملات به کشتی‌ها در خلیج فارس مدعی شد: تهران در این حملات اطمینان داشت که اقداماتش را نمی‌توان ردگیری کرد زیرا هیچ‌کس نظارت نمی‌کرد اما اکنون ارزش منابع نظارتی ثابت شده است. ایران کشتیرانی بین‌المللی را در منطقه تهدید می‌کند.
** آفرینش ۹۸/۹/۳
*   بازدید دادستان کل کشور از زندان تهران بزرگ
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری پس از دیدار چهره به چهره و حدود ۲ ساعته خود با دستگیر شدگان اغتشاش‌های اخیر در زندان فشافویه در پاسخ به سوالی درباره هدفش از حضور در این زندان افزود: کنترل و نظارت درباره بازداشت شدگان حوادث اخیر مورد توجه دستگاه قضایی است چرا که شاید در بین دستگیرشدگان افرادی بی گناه باشند و افرادی هم دچار تقصیر در درجه‌های مختلف باشند. وی گفت: تعیین تکلیف و غربالگری این‌ها برای ما بسیار مهم است و مسئولان مربوطه قول دادند تا۴۸ ساعت آینده این موضوع به نتیجه برسد.
*  برای ازسرگیری همکاری با تهران بی‌اعتماد هستیم
خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین در سخنرانی خود در “کنفرانس منامه” مدعی شد که ایران از طریق حزب‌الله در امور داخلی لبنان دخالت می‌کند.
وی که کشورش در بسیاری از مناقشات منطقه از جمله جنگ سوریه و تنش با قطر نقشی پررنگ دارد، مدعی شد: ما نیازمند یک برنامه جامع برای توقف دخالت های ایران در منطقه هستیم، ما چهل سال است که از دخالت‌های ایران رنج می‌بریم اما خواهان تغییر نظام ایران نبوده و نیستیم. وزیر خارجه بحرین در ادامه گفت: ایران حوثی ها را ایجاد و از آن ها حمایت کرد.
وزیر خارجه بحرین همچنین تاکید کرد: برای از سرگیری همکاری با ایران بی اعتماد هستیم.
** قدس ۹۸/۹/۳
*  خدمت در آستان مقدس رضوی خدمت در یکی از بهترین نقاط عالم
آیت‌الله مصباح یزدی، مدیر مؤسسه علمی پژوهشی امام خمینی(ره) شــب گذشته در چارچوب سلسله جلسات اخلاقی «با خادمان خورشید» که با حضور تولیت آســتان قدس رضوی و جمعی از خدام در حرم مطهر رضوی برگزار شــد، خدمت و محبت به زائــران را از لوازم محبت امام رضا(ع) برشمرد و خاطرنشان کرد: از لوازم محبت این است که انسان متعلقات محبوبش را نیز دوســت داشــته باشد؛ اگر عشــق امام رضا(ع) بود، عشق حرم و زائرش نیز بــه دنبالش باید باشــد.
آیــت‌الله مصباح یزدی خدمت در آستان قدس رضوی را خدمت در یکی از بهترین نقاط عالم خواند و اظهار کرد: در این هستی اگر بخواهیم چند نقطه شــاخص را نشــان  دهیم به طور قطع یکی از آن‌ها همین حرم مطهر امــام رضا(ع) خواهد بــود. انسان اگر برای شکر خدمت در این آستان تمام عمر سجده کند، کم است.
*  انقلاب اسلامی وظایف حوزه و روحانیت را دو چندان کرده است
عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه حوزه باید پر از عالمان مهذب و عامل باشد، گفت: با انقلاب شکوهمند اسلامی وظایف روحانیت بسیار سنگین است و باید به وظایف خود عمل کنیم. آیت‌الله محمد مهدی شب زنده‌دار در جلسه درس اخلاق خود با اشاره به وصیت رسول اکرم(ص) به امیرمومنان گفت: نخستین دستور عمل سلوکی حضرت راستگویی و خلاف واقع نگفتن است. وی افزود: توصیه دیگر پیامبر پیشه کردن ورع است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه نباید از انسان خیانت سر بزند، اظهار کرد: حوزه جای تزکیه نفس، علم و خدمت است و جایی برای مال و مقام محسوب نمی‌شود از این رو باید در کارها و تصمیمات دقت فراوانی داشته باشیم تا به امام زمان خود خیانت نکنیم.
** خراسان ۹۸/۹/۳
*  برگزاری ۳۳۱ تجمع و راهپیمایی قانونی
سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور در واکنش به برخی مطالب منتشر شده در خصوص نبود امکان تجمع با استفاده از شیوه‌های قانونی گفت: در یک سال گذشته ۳۳۱ تجمع و راهپیمایی با استفاده از سازوکار قانونی در سراسر کشور برگزار شده است.
** اعتماد ۹۸/۹/۳
*  دستگیری ۱۸۰ لیدر اصلی ناآرامی‌های اخیر
مرکز اطلاع‌رسانی ناجا اعلام کرد که با مدیریت هوشمندانه نیروی انتظامی، تعامل دستگاه‌های امنیتی و نیز مشارکت بسیار مطلوب مردم بصیر و ولایی کشورمان تاکنون ۱۸۰ نفر از لیدرهای اصلی اغتشاشات کشور شناسایی و دستگیر شده‌اند.
** شهروند ۹۸/۹/۳
*  کاخ سفید جلوی دسترسی من به حسابم در توییتر را گرفته بود
جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در توییتی بعد از مدت‌ها فعالیت نداشتن در این شبکه اجتماعی نوشت: «کاخ سفید از زمان استعفای من به عنوان مشاور امنیت ملی اجازه دسترسی من به حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر را نداد. آیا دلیلش ترس از چیزهایی بود که ممکن است بگویم؟ خطاب به کسانی که درباره مخفی شدن من گمانه زنی کردند می‌گویم که متاسفانه باید شما را نا امید کنم.»
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی ارتحال حضرت آیت‌الله میرمحمدی (ره)
اختصاصی/ ارتحال فقیه پارسا و مفسّر قرآن حضرت آیت‌الله حاج سید ابوالفضل میر محمدی زرندی (ره) عضو فعال و برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مجلس خبرگان رهبری موجب تأسف و تأثر گردید. ایشان از مدرسین برجسته علوم اسلامی و تفسیر قرآن بود که سال‌ها در کرسی تدریس سطوح عالی حوزه، منشأ برکات علمی و اخلاقی فراوانی گشت و با حضور مؤثر در نهادهای علمی، دانشگاهی و قضایی اندیشه و عمل خود را وقف خدمت عالمانه و متعهدانه به‌نظام اسلامی نمود. وجود نام وی در اطلاعیه‌های ضد طاغوت گواه پیشینه مبارزاتی این عالم نستوه است چنانکه تا آخر صادقانه ولایت فقیه را همراهی و یاوری کرد. سابقه درخشان این عالم جلیل‌القدر در حوزه و دانشگاه سرشار از زهد، تقوا، اخلاق و تواضع علمی بود. «تفسیر قرآنی بلاغ» از آثار ماندگار و گران‌قدر آن روحانی مبارز و مجاهد است. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این عالم پرهیزگار را به محضر حضرت بقیه‌الله الاعظم (عجل‌الله‌ تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی»، مراجع عظام تقلید «دامت‌برکاتهم»، به‌ویژه حضرت آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی، حوزه‌های علمیه و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض نموده، برای آن مرحوم علو درجات، غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از خداوند متعال خواستار است.
نگرانی جامعه مدرسین نسبت به وضعیت ظاهری قم جدی و به جاست
حوزه/ حضرت آیت‌الله یزدی در دیدار با آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) تأکیدکرد: کار مجموعه‌های مختلف در قم باید در شأن این شهر باشد. رئیس شورای عالی جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: نگرانی از وضعیت ظاهری قم یک نگرانی جدی و به‌جاست و جامعه مدرسین نیز همیشه نسبت به وضعیت قم دغدغه داشته است به همین علت در دیدار با مسئولان مختلف حساسیت شهر قم را به افراد گوش‌زد کرده است. وی با بیان اینکه مسئولان استانی باید تابع قرارگاه ۱۹دی باشند، گفت: بیشتر مردم قم، افراد متدین و مؤمنی هستند اما نیاز است اقدامات لازم برای رفع آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها به همت مسئولان و با مشارکت مردم مؤمن انجام شود. عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به رخ‌دادهای اخیر در کشور گفت: در حد امکان باید از درگیری‌ها و اختلاف‌ها جلوگیری شود تا کمتر صدمه‌ای به امنیت و آرامش مردم وارد شود. وی با اشاره به اینکه برخی مسئولان دلسوز قم نیستند، گفت: هر چند با اقدامات سلبی کاری پیش نمی‌رود اما رها کردن وضعیت موجود نیز درست نیست؛ اگر حضور مراجع تقلید، جامعه مدرسین و حوزه‌های علمیه نبود اقدامات گسترده‌تری برای ضربه‌زدن به فرهنگ دینی در قم انجام می‌شد.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در انتخابات مجلس ورود مصداقی نمی کند
اختصاصی/  بیست و پنجمین جلسه شورای عالی جامعه مدرسین در سال ۱۳۹۸ عصر روز جمعه با دستور بررسی اهم مسائل جاری کشور و به ریاست آیت‌الله یزدی، برگزار شد. در این جلسه مهم‌ترین مسائل جاری کشور از جمله رویکرد دولت در اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین و پیامدهای ناشی از نحوه‌ی اجرای طرح و نقش سرویس‌های خارجی در تخریب منابع ملی و عمومی و آسیب به مردم مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در ادامه مباحث دستور جلسه، انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان ‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری موردتوجه و تبادل‌نظر واقع شد. اعضای جامعه مدرسین در این جلسه کماکان بر لزوم عدم ورود مصداقی جامعه مدرسین در مسئله انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی قم تأکید کردند.
طلاب ارزش لباس و عمامه خود را بدانند
حوزه/ آیت‌الله مقتدایی در جمع طلاب حوزه علمیه شهرستان جویبار با بیان این که طلبگی و پوشیدن لباس مقدس روحانیت بزرگترین افتخار برای جوانان و والدین آنها است، در توصیه به کسانی که قصد تلبس به لباس روحانیت را دارند، اظهار داشت: کسانی که ملبس به لباس مقدس پیامبر(ص) می‌شوند، ارزش و جایگاه خود و لباس و عمامه را بدانند، این لباس پیامبر(ص) است، مواظب باشند، در دام شیطان جن و انس نیفتند. وی از بعضی رفتارها مانند صرف نظر کردن جوانان برای تحصیل در حوزه انتقاد کرد و افزود: روایت ما را از منصرف کردن جوانان مشتاق برای تحصیل علوم دینی، نهی و تحصیل در حوزه و فراگیری علوم دینی را ثواب و ارزش می‌داند.
همه دستگاه‌های حوزه موظف به همکاری با طلاب جانباز هستند
حوزه/ آیت‌الله اعرافی در دیدار جمعی از اعضای مجمع طلاب جانباز حوزه‌های علمیه با اشاره به اهمیت ایثار و فداکاری در حفظ و حراست از نظام اسلامی گفت: آنچه ما در مدیریت حوزه انجام می‌دهیم همه در راستای تحقق هدفی است که ایثارگران و شهدا از پیشگامان تحقق آن بوده‌اند و همه دستگاه‌های حوزه همه موظف به همکاری با این مجمع هستند. وی افزود: انتظاری که از مجمع طلاب جانباز حوزه می‌رود این است که در همه عرصه‌ها سرآمد و الگو باشد. وی با تاکید بر اینکه تدوین اسناد راهبردی و برنامه‌های پنج ساله حوزه بر مبنای واقعیت‌های بیرونی جامعه در دستور کار حوزه است گفت: با اجرای طرح آمایش ۴۰ دستگاه مرتبط با حوزه‌های علمیه مورد بررسی قرار گرفته‌اند و مقدمات لازم برای امضای تفاهم نامه با دستگاه‌های مختلف صورت گرفته است.
رقابت فرانسه و آمریکا برای غارت عربستان
ایرنا/ آمریکا و فرانسه پس از حمله انصارالله به تأسیسات نفتی آرامکو عربستان، رقابت برای تقویت سامانه‌های راداری سعودی را افزایش داده‌اند. ژنرال «کنت مک‌کنزی» رییس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) گفت: ما با سعودی‌ها برای افزایش شبکه‌بندی سامانه‌های آنها همکاری می‌کنیم. این اقدام، آنها را قادر می‌سازد تا در مقابل چنین تهدیدهایی بهتر دفاع کنند. در همین حال، وزیر دفاع فرانسه گفت که پاریس «یک بسته قوی از سامانه‌های پیشرفته هشداری» از جمله رادارها را به عربستان می‌فرستد. این سخنان در حالی است که عربستان میلیاردها دلار صرف خرید سامانه‌های ضدهوایی تولید غرب کرده که قادر به مبارزه با پهپادهای انصارالله یمن نیستند.
جایزه ۷۰۰ هزار دلاری برای دستگیری مشاور ولیعهد ابوظبی
ایرنا/ ترکیه برای دریافت اطلاعاتی که منجر به دستگیری محمد دحلان مشاور فلسطینی ولیعهد ابوظبی شود، جایزه ۷۰۰ هزار دلاری تعیین کرد. وزیر کشور ترکیه گفت: قرار است محمد دحلان مانند دیگر تروریست‌های مورد پیگرد از طرف آنکارا در لیست قرمز تروریسم قرار گیرد. ترکیه، دحلان را مزدور امارات به شمار می‌آورد که در کودتای سال ۲۰۱۶ بر ضد رجب طیب اردوغان مشارکت داشته است.
هراس صهیونیستها از توان حزب‌الله پایانی ندارد
مهر/ روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونت با اذعان به توان نظامی حزب‌الله لبنان ادعا کرد: حزب‌الله لبنان قصد حمله به اسرائیل را دارد و مقادیر زیادی سلاح دارد و حزب‌الله سازمان یا جنبش عادی نیست. حزب‌الله لبنان موشکهای کورنت، صدها پهپاد و نیز موشک‌های پیشرفته و دقیق و نقطه زن و نیز موشک‌های میان برد که قابلیت حمل صدها کیلوگرم مواد منفجره در کلاهک خود دارند، در اختیار دارد.این رسانه افزود: حزب‌الله لبنان سلاح‌های دیگری هم در اختیار دارد که آنرا اعلام نکرده است. حزب‌الله همچنین هزاران جنگجو دارد از جمله گردان رضوان که اهداف اصلی آن نفوذ به داخل اسرائیل است.
پیکر مرحوم آیت الله میرمحمدی فردا تشییع می شود
اختصاصی/ آیت‌الله سید ابوالفضل میرمحمدی زرندی، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین دارفانی را وداع گفت. ضمن عرض تسلیت به مناسبت در گذشت ایشان به اطلاع می‌رساند مراسم تشییع پیکر این عالم ربانی رأس ساعت ۱۴:۳۰ روز دوشنبه ۴ آذر از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود و حضرت آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی بر پیکر ایشان نماز خواهد خواند. همچنین مراسم ختم وگرامیداشت آن مرحوم دوشنبه ۴ آذر بعد از نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *