خبرروز ۱۳۹۸/۰۸/۲۳

ولادت پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد مصطفی(ص) و میلاد با سعادت امام جعفر صادق(ع) را تبریک می‌گوییم

  • آیت‌الله العظمی نوری همدانی: حربه اختلاف‌افکنی دشمنان را با تقویت اتحاد امت اسلامی بی‌اثر کنیم
  • آیت‌الله اعرافی: استادی که تراز و قله علم و معرفت باشد می‌تواند طلبه را بسازد
  • آیت‌الله اراکی: وحدت رمز نابودی اختلافات و خنثی کننده فتنه در کشورهای اسلامی است
  • آیت‌الله فیاضی: قرآن پاسخگوی نیازهای بشر است
  • حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی: وضعیت حجاب در برخی از خیابان‌ها و مراکز فروش قم به حد ابتذال رسیده است

 

** جام جم ۹۸/۸/۲۳
*  ایران به دنبال خروج از برجام نیست
رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران، اظهار کرد: ایران به دنبال این موضوع نیست که از برجام خارج شود.
محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که سه کشور اروپایی ادعا کردند ایران با برداشتن گام چهارم از تعهداتش فاصله گرفته است، گفت: ایران قطعا با گام چهارم از تعهدات برجامی خود فاصله گرفته و این اقدام آگاهانه صورت گرفته است و هرگامی که به پیش می‌رویم این گام جدی‌تر خواهد بود، اگر قرار است به تعهدات عمل شود همه باید عمل کنند و اگر قرار است اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل نکنند نباید انتظار داشته باشند ایران به تعهدات خود عمل کند.
** همشهری ۹۸/۸/۲۳
*  وزارت نیرو، مافیای آب دارد
هدایت‌الله خادمی، عضو کمیسیون انرژی مجلس از طرح‌های انتقال آب به فلات مرکزی ایران انتقاد کرده و گفته افرادی که به دنبال آن هستند «لابی» دارند.
این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر من، به عنوان نماینده‌ای که رود کارون ۲۰۰ کیلومتر در حوزه انتخابیه‌اش جاری است، بخواهم حقابه برای آب شرب حوزه انتخابیه‌ام دریافت کنم نمی‌دهند و برای دریافت حقابه باید پیش مافیایی بروم که می‌خواهند آب کارون را برای راه اندازی فولاد و پتروشیمی به شهرستان‌های خودشان ببرند. در وزارت نیرو مافیای آب کشور وجود دارد.
** کیهان ۹۸/۸/۲۳
*  تقدیر رهبر معظم انقلاب از میزبانی مردم مهران از زائران اربعین
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام گفت: با توجه به میزبانی مردم شهرستان مهران از زائران اربعین حسینی، رهبر معظم انقلاب از مردم این شهرستان تقدیر کردند. حجت‌الاسلام حشمت‌الله رستمی افزود: به همین منظور پنج هزار بسته فرهنگی اهدایی رهبر معظم انقلاب بین مردم این شهرستان توزیع شد.
*  در مبارزه با فساد عقب‌نشینی نمی‌کنیم
رئیس قوه قضائیه اقدامات انجام شده در زمینه برخورد و مقابله با فساد را عادلانه و منصفانه دانست.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در چهارمین همایش جامعه اطلاعاتی سپاه، اقدامات انجام شده در زمینه برخورد و مقابله با فساد را عادلانه و منصفانه دانست و گفت: مردم هوشیارند و دستگاه قضایی هم به هیچ وجه عقب‌نشینی نخواهد کرد. رئیس دستگاه قضا بر لزوم رسیدگی عادلانه به پرونده‌های فساد تاکید کرد و ادامه داد: امروز هر آنچه موضوع و پرونده فساد در ذهن مردم شکل گرفته باید منصفانه رسیدگی و امیدی که در دل مردم ایجاد شده باید حفظ شود.
وی با اشاره به راهبرد مقاومت در برهه کنونی گفت: این راهبرد، باعث اقتدار نظام و باعث غرور ملی شده است که باید همچنان در این مسیر بود و گام برداشت.
*  اظهارات بسیار مهم بشار اسد از پشت پرده واقعی جنگ سوریه
رئیس‌جمهور سوریه در گفت‌و‌گوی مفصل خود با یک شبکه روسی، برای نخستین بار از علل واقعی تحمیل جنگ داخلی بر مردم کشورش پرده بر داشت و گفت، عربستان و قطر از او خواستند در قبال دریافت یک رشوه ۱۵ میلیارد دلاری، با در خواست ایران برای احداث خط لوله نفت این کشور از خاک سوریه به سمت دریای مدیترانه مخالفت کند و در غیر این صورت، آماده جنگ داخلی باشد.
*  دیدار حضرات آیات نوری همدانی و مکارم شیرازی
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با حضور در بیت آیت‌الله العظمی نوری همدانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار آیت‌الله العظمی نوری همدانی ضمن اظهارخشنودی از بهبودی آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به این مرجع تقلید گفت: وجود جنابعالی یک رکن در حوزه علمیه می‌باشد و خدمات شما به عالم اسلام و تشیع به ویژه حوزهای علمیه فراوان است، ان‌شاءالله همه مردم خصوصا حوزه علمیه قدردان شما خواهد بود.
** شرق ۹۸/۸/۲۳
*  آمادگی اینترپل تهران برای استرداد متهمان بین‌المللی
رئیس پلیس بین‌الملل ناجا در دیدار با رئیس بخش مبارزه با جرایم سازمان یافته پلیس ارمنستان از آمادگی اینترپل تهران برای دستگیری و استرداد متهمان بین‌المللی خبر داد. هادی شیرزاد به منظور بررسی موضوعات مشترک پلیس فی ما بین پلیس جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان، با سرهنگ «آرتور مارتیورسیان»، رئیس بخش مبارزه با جرایم سازمان یافته پلیس ارمنستان دیدار و گفت و گو کرد.
*  تاکید ایران بر توافق استکهلم در دیدار خاجی با نماینده سوئد
«پیتر سمنی بی»، نماینده ویژه سوئد در امور یمن، در محل وزارت امور خارجه در تهران با علی اصغر خاجی، دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار و گفت و گو کرد. در این دیدار خاجی با تاکید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از هر گونه تلاش برای برقراری صلح و ثبات در یمن با اشاره به پایبندی انصارالله به تعهدات خود در توافق استکهلم و اجرای یک جانبه آن، از کارشکنی ائتلاف سعودی در انجام تعهدات خود انتقاد و ابراز امیدواری کرد با پیگیری‌های جامعه بین‌الملل این توافق احیا و به طور کامل اجرا شود.
** ایران ۹۸/۸/۲۳
*  مردم حق دارند بدانند ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار چه شد
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با بیان اینکه همه باید آستانه تحمل خود را بالا ببریم افزود: ما می‌گوییم بیاییم در این مبارزه با فسادی  که از سال ۹۲ شروع کردیم و الحمدلله بعضی دیگر هم آمدند و کمک می‌کنند، قاطعانه عمل کنیم و  این مبارزه با فساد را تبدیل به اختلاف نکنیم؛ بلکه تبدیل به وحدت کنیم.
رئیس جمهوری اظهار کرد: اگر دیده شود همه جناح‌ها، گروه‌ها و تفکرها و هر فردی که فساد کرده پای میز محاکمه است، این وحدت ایجاد می‌کند اما اگر ببینیم یک عده آن گوشه و کنار پرده‌ای رویشان کشیده‌اند و یک عده پای میز محاکمه‌اند، آن موقع دعوا می‌شود و نباید اجازه داد دعوا شود.
وی گفت: بحث ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار را بار دهم است که تکرار می‌کنم و طی چند سال گذشته مداوم گفته‌ام. مردم حق دارند که بدانند این ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار، سودش چه شد و پشت پرده چه کسانی بودند.
*   برنامه حمایت معیشتی از ۶۰ میلیون ایرانی
علی ربیعی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت: در جلسه دولت بر چگونگی حمایت اجتماعی معیشتی از ۷ دهک جامعه بحث و تأکید شد که بیش از ۱۸ میلیون خانوار را در بر خواهد گرفت که این ترکیبی از درآمد و شاخص‌های برخورداری و گروه‌های هدف مشخص است.
ربیعی درباره بسته حمایتی از ۱۸ میلیون ‌خانوار و چگونگی آن افزود: این افراد با درگاهی که وزارت رفاه مشخص خواهد کرد که بر دو سازمان حمایتی ما مستقر می‌شوند و حدود ۶۰ میلیون نفر را شامل می‌شود که مشمول دریافت حمایت‌های اجتماعی معیشتی هستند.
** جمهوری اسلامی ۹۸/۸/۲۳
*  ایران از همه توان خود برای ایجاد فضای گفتگو در منطقه استفاده می‌کند
سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص اظهارات یک مسئول اماراتی مبنی بر عدم تمایل این کشور بر تشدید بحران و حل مشکلات براساس گفت‌و‌گو و اجتناب از وقوع جنگ در منطقه اظهار داشت: جمهوری اسلامی همواره بر اهمیت گفت وگو و مذاکره سیاسی به عنوان تنها راه حل مشکلات و مسائل منطقه تاکید داشته و از همه توان خود برای ایجاد فضای گفت وگو بین کشورهای منطقه استفاده و در این عرصه پیش قدم بوده است.
وی افزود: پیشنهاد “تشکیل مجمع گفت وگوهای منطقه‌ای” و “پیمان عدم تجاوز” و همچنین نهایتا رونمایی از “پویش صلح هرمز” در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل توسط رئیس‌جمهور اسلامی ایران در این چارچوب است.
** وطن امروز ۹۸/۸/۲۳
*  دستگیری سرشبکه آمدنیوز در دل دشمنان هراس انداخت
فرمانده کل سپاه پاسداران در چهارمین همایش جامعه اطلاعاتی سپاه با بیان اینکه نقطه آغاز کار جامعه اطلاعاتی فضای تفکر دشمن است، اظهار کرد: شناخت دشمن اول از شناخت نوع تفکر و فضای تصمیم او آغاز می‌شود. درگیر شدن در مساحت ذهنی دشمن، اولین کار جامعه اطلاعاتی است. سردار سرلشکر حسین سلامی با تاکید بر اینکه اطلاعات علاوه بر حضور فیزیکی باید حضور روانی هم داشته باشد، محصول این حضور را تولید اقتدار توصیف کرد. وی در پایان با قدردانی از اقدامات سازمان اطلاعات سپاه در حوزه‌های مختلف، دستگیری سرشبکه کانال آمدنیوز را محصول برنامه‌ریزی دقیق و هوشمندانه دانست که امید و امنیت را بیش از پیش در دل مردم زنده کرد و هراس را در دل دشمنان ایران اسلامی انداخت.
*  دستگیری همزمان تعدادی از کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
در ادامه اقدامات قوه قضائیه در زمینه سالم‌سازی و برخورد با متخلفان درون‌سازمانی، به صورت همزمان تعدادی از کارکنان متخلف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دستگیر شدند. اخذ رشوه‌های کلان، جعل و همکاری با افراد سودجو در جهت تصرف اموال عمومی یا خصوصی، سوء‌استفاده از اسناد مرتبط با اشخاص حقیقی و حقوقی، ایجاد خلل و کاهش سرعت در فرآیند کار جهت اخذ رشوه‌های کلان از جمله تخلفات صورت گرفته توسط این افراد بوده است.
** جوان ۹۸/۸/۲۳
* از نظارت استصوابی کوتاه نمی‌آییم
محمدحسن صادقی‌مقدم عضو حقوقدان و معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان طی سخنانی در همایش سراسری هیئت‌های نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما از موضوع احراز صلاحیت و نظارت استصوابی کوتاه نمی‌آییم چرا که وظیفه قانونی شورای نگهبان است، تأکید کرد: تدبیر حکیمانه‌ای بود که عزیزان در تدوین قانون اساسی داشتند و شورای نگهبان را تضمین‌کننده سلامت انقلاب و نظام برشمردند و این مطلب بسیار روشن و واضح است.
*  پارامترهای قدرت ایران با زمان پیروزی انقلاب قابل مقایسه نیست
سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی در آیین تکریم و معارفه فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: هر وقت در کردستان حضور پیدا می‌کنید، ابتدا باید یاد و خاطره بزرگمردان و جوانمردانی که بیش از ۴۰ سال در این خطه حضور، ایستادگی و جانفشانی کردند، گرامی داشته شود. وی با یادآوری ایستادگی رزمندگان در برابر دشمنان گفت: از همان روزهای اول انقلاب تا کنون، ‌نظام جمهوری اسلامی بر اساس و مبنای قرآن و مبارزه با کفر و استکبار پیش رفته و همواره پیروز بوده است.
سردار فدوی با بیان اینکه استکبار جهانی از۴۰ سال گذشته تا کنون با ایران دشمنی داشته‌اند، به نقشه‌ها و توطئه های آنان اشاره کرد و گفت: پارامترهای کنونی قدرت ایران با زمان پیروزی انقلاب قابل مقایسه نیست.
** آفتاب یزد ۹۸/۸/۲۳
*  ایران گردنه سخت اقتصادی را پشت سرگذاشت
معاون اول رئیس جمهوری گفت که ایران اسلامی با وجود توطئه‌های دشمنان پیچ سخت و گردنه خطرناک اقتصادی را پشت سر گذاشته و بسیاری از محدودیت‌ها و تنگناها به فضل الهی رفع شده است.
اسحاق جهانگیری افزود: آمریکایی‌ها تصور داشتند با این تحریم‌ها ایران را دچار تنش جدی خواهند کرد ولی همت، یکپارچگی مردم، صبر و تحمل اقشار مختلف و تلاش خدمتگزاران، آنان را از رسیدن به اهداف خود بازداشت. وی با اشاره به اینکه اخلال آمریکایی‌ها در برخی از امور نمی‌تواند مستمر باشد، اظهار داشت: این سیاست خصمانه به زودی پایان می‌یابد و روزهای روشن پیش روی ملت ایران قرار می‌گیرد.
*  رایزنی وزیران خارجه روسیه و فرانسه با محوریت برجام
«سرگئی لاوروف» و «ژان لودریان» وزیر امور خارجه روسیه و فرانسه درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت و گو کردند.
لاوروف در حاشیه همایش پاریس با وزیر خارجه فرانسه دیدار کرد و دو طرف به تبادل نظر در خصوص مسائل مهم دو جانبه و دستور کار بین‌المللی از جمله برجام پرداختند وزارت خارجه روسیه می‌گوید: در این دیدار به مسائل ثبات راهبردی و حفظ برجام درباره برنامه هسته‌ای ایران توجه خاص شد.
** رسالت ۹۸/۸/۲۳
*  رسول دانیال‌زاده ابربدهکار بانکی از آلمان به کشور بازگردانده شد
سخنگوی قوه قضائیه گفت: رسول دانیال زاده یکی از بدهکاران کلان بانکی کشور که در پرونده حسین فریدون به اتهام پرداخت رشوه محکوم شده و پس از دستگیری اکبر طبری به خارج از کشور گریخته بود، با طراحی و هدایت پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سپاه به کشور بازگشت. غلامحسین اسماعیلی افزود: این فرد بیش از چهار هزار میلیارد تومان بدهی بانکی داشته و از مرتبطان نزدیک اکبر طبری و حسین فریدون است. گفتنی است دانیال‌زاده بیش از ۴ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی دارد.
*  حربه اختلاف‌افکنی دشمنان را با تقویت اتحاد امت اسلامی بی‌اثر کنیم
آیت‌الله العظمی نوری همدانی در دیدار دبیرکل انجمن مسلمانان چین با تبریک هفته وحدت گفت: در اسلام مرز جغرافیایی مطرح نیست بلکه مسلمانان و مؤمنان در هر کجای دنیا باشند با یکدیگر برادر هستند. وی افزود: مرزهای جغرافیایی مسلمانان را محدود نمی‌کند و مسلمانان چین هم برادران ما هستند که باید معارف و دستورات ناب اسلامی را برای مردم این کشور تبیین کنند تا برتری های این دین مبین مشخص شود.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر تقویت اتحاد امت اسلامی و هوشیاری نسبت به اختلاف افکنی‌های دشمنان اظهار داشت: مسلمانان به صورت متحد می‌توانند توطئه ها و دسیسه های دشمن را خنثی کنند و اهداف عالی خود را به پیش ببرند.
آیت‌الله العظمی نوری همدانی با بیان این که امت اسلام باید بداند که دشمن هیچگاه صلاح مسلمانان را نمی‌خواهد، ابراز داشت: باید به وحدت و اتحاد تکیه کنیم و اجازه ندهیم که دشمن ایجاد اختلاف کنند. وی عنوان کرد: هرچه اتحاد مسلمانان تقویت شود و ارتباط بیشتری با یکدیگر  داشته باشند بهتر می‌توانند اهداف خود را پیش ببرند و موفق‌تر باشند.
*  اعضای شورای امنیت با یک‌جانبه‌گرایی آمریکا مخالفت کنند
معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه گفت: اعضای شورای امنیت با یک‌جانبه‌گرایی آمریکا مخالفت کنند. غلامحسین دهقانی در دیدار آلکس کنس دبیرکل چندجانبه وزارت امور خارجه بلژیک ضمن انتقاد از گزارش‌های دبیرخانه سازمان ملل متحد در خصوص اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورا که بی‌توجه به نقض‌های مکرر برجام و قطعنامه توسط آمریکاست، بر اهمیت نقش اعضای دیگر شورا در مخالفت با یک‌جانبه‌گرایی و سوءاستفاده ابزاری آمریکا از ارکان سازمان ملل متحد تأکید کرد.
** مردم سالاری ۹۸/۸/۲۳
*  تحریم نظامیان ایران از سوی آمریکا هیچ تاثیری ندارد
امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات اخیر آمریکا در منطقه اظهار کرد: مثل همه کارهایی که آمریکایی ها علیه ملت ایران انجام داده‌اند و در صدر آنها نیروهای مسلح به عنوان خار چشم‌شان مورد هدف آنها بوده است. این بار هم تعدادی از همکاران عزیز ما را تحریم کرده‌اند که هیچ اثری نخواهد داشت، چرا که در واقع امروز از منظر نیروهای مسلح کسی که تحریم می‌شود مانند کسی است که در جنگ با دشمنان مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.
*  تاکید سازمان ملل  بر لزوم لغو تحریم‌های پزشکی ایران
فرحان حق سخنگوی سازمان ملل در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره اینکه دادگاه بین‌المللی دادگستری سال گذشته حکم داد که کشورها باید موانع صادرات دارو و تجهیزات پزشکی به ایران را بردارند اما اکنون ۱۵ کودک ایرانی مبتلا به بیماری «ای بی» به دلیل تحریم‌های آمریکا جان خود را از دست داده‌اند، گفت که کشورها باید از این حکم تبعیت کنند. وی تصریح کرد: طبق یک قانون، ما از تمام کشورهای عضو می‌خواهیم تا از احکام صادر شده از سوی دادگاه بین‌المللی دادگستری (ICJ) پیروی کنند.
** آرمان ۹۸/۸/۲۳
*  توپ در زمین ایران است
رئیس اداره منابع انرژی در وزارت خارجه آمریکا بر تداوم تحریم‌ها علیه ایران تاکید کرد. فرانک فانون، گفت: ما همواره به دنبال تشدید تحریم‌ها علیه ایران هستیم. تحریم‌های گسترده‌ای علیه محصولات پتروشیمی ایران اعمال می‌کنیم و به تحریم‌ها ادامه می‌دهیم. به طوری که تهران دیگر درآمدی برای تامین مالی تروریسم نداشته باشد. رئیس اداره منابع انرژی در وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت: اکنون توپ در زمین ایران است. دولت ما خواهان مذاکره است. اما شرایط خاصی وجود دارد که باید حل شود. ایجاد جنگ‌های نیابتی و ایجاد بی‌ثباتی در منطقه، راهی برای رسیدن به مذاکره نیست.
*   به اسرائیل درسی فراموش نشدنی می‌دهیم
اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای درباره ادامه حملات جنگنده‌های صهیونیستی، اعلام کرد به اسرائیل درسی خواهد داد که هرگز فراموش نکند. اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین در این بیانیه تاکید کرد که مقاومت همچنان به شیوه خود برای پاسخ به تجاوز اسرائیل و انتقام گرفتن از خون شهدا ادامه می‌دهد. بنابر اعلام این بیانیه، مقاومت تاکتیک‌ها و برنامه‌های هدفمندی در چارچوب هماهنگی میان شاخه‌های نظامی خود دارد. این هماهنگی هم در حجم حملات به دشمن وجود دارد و هم در اینکه چه گروهی در چه سطحی باید مسئول پاسخگویی به دشمن باشد.
** آفرینش ۹۸/۸/۲۳
*  پیشنهاد معامله ۱۰۰ میلیارد دلاری ترامپ به اردوغان
منابع آگاه اعلام کردند که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا به «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه پیشنهاد معامله‌ای به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار داده است که این مبلغ در برابر تحریم‌هایی است که واشنگتن علیه آنکارا برای خرید سیستم دفاع هوایی اس- ۴۰۰ روسیه درنظر گرفته است.
این منابع توضیح دادند این پیشنهادها که هدف آنها بهبود روابط بین آمریکا و ترکیه است، در نامه هفته گذشته ترامپ به همتای ترک خود مطرح شده است.
** قدس ۹۸/۸/۲۳
*  استانی شدن انتخابات برای این دوره، منتفی است
عباسعلی کدخدایی در نشست خبری با اصحاب رسانه در مجتمع فرهنگی اقامتی ولایت، اظهار کرد: استانی شدن انتخابات با توجه به اینکه قانون مصوب مجلس شورای اسلامی با ایراداتی مواجه و به مجلس برگشت داده شد و مجلس تا کنون اقدامی برای اصلاح آن انجام نداده است، برای این دوره انتخابات منتفی است.
*  شرکت‌های ایرانی برای تعاملات اقتصادی با سوریه در دوران بازسازی آمادگی کافی دارند
حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که در راس هیاتی از اعضای این کمیسیون به دمشق سفر کرده است با حموده صباغ، رئیس مجلس جمهوری عربی سوریه دیدار و گفت و گو کرد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در این دیدار گفت: بازسازی زیر ساخت‌های سوریه در دوره کنونی ضروری است و شرکت‌های ایرانی برای تعاملات اقتصادی با سوریه در دوران بازسازی آمادگی کافی دارند.
** اعتماد ۹۸/۸/۲۳
*  احتمال عفو مشروط مشایی و بقایی
حمید بقایی، معاون و اسفندیار رحیم‌مشایی، رییس دفتر محمود احمدی‌نژاد، چند ماهی است با دستور کمیسیون پزشکی برای طی دوران درمان بیرون از زندان به‌سر می‌برند.
همچنین تا آنجا که پیگیری‌ها نشان می‌دهد، باتوجه به فرارسیدن ایام ۱۷ ربیع‌الاول، خبرهایی از احتمال عفو مشروط این دو نفر نیز شنیده می‌‌شود. علاوه بر این، یک منبع آگاه خبر داد، باتوجه به اینکه مشایی یک‌سوم دوران زندان خود را گذرانده است، پرونده او شامل آزادی مشروط می‌‌شود، بنابراین احتمال می‌رود که از طرف وکیل او به زودی برای درخواست آزادی مشروط اقدام شود.
** شهروند ۹۸/۸/۲۳
*  توانایی تولید اورانیوم را به هر میزان که نیاز باشد، داریم
اصغر زارعان، دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی، گفت: «شاهد هستیم در فرآیند زمان کوتاهی با تصمیمی که مسئولان نظام به ویژه هیات نظارت بر برجام گرفت بلافاصله آنچه که مد نظر بود، بر حسب فرمایشات مقام معظم رهبری در کاهش تعهدات و دستور رئیس جمهوری، انجام گرفت. ما امروز جهت تولید اورانیوم به هر میزان درصدی که نیاز باشد توانایی تولید را خواهیم داشت و این حاکی از تلاش، آینده نگری و حرکتی بی وقفه برای رسیدن به قله‌های نهایی در انرژی اتمی است. ما تسلیم حاشیه‌سازی‌هایی که ما را از کار باز دارد، ‌نخواهیم شد و صرفا تا رسیدن به قله‌های نهایی در این صنعت به فعالیت‌های صلح آمیز خود ادامه خواهیم داد.»
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
استادی که تراز و قله علم و معرفت باشد می‌تواند طلبه را بسازد
حوزه/ آیت‌الله اعرافی در نشست مدیران مدارس سطح یک استان قم اظهارکرد: یکی از اقدامات ارزشمندی که از سوی مرکز مدیریت در این اوضاع نامساعد مالی به صورت جهادی راه اندازی شد، مرکز مطالعات راهبردی حوزه علمیه است که تاکنون موفق به ارائه ۲۵ راهبرد اساسی و مهم مورد نیاز حوزه علمیه شده است. عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت‌های رشد و تعالی طلاب که باید از سوی مدیران مورد توجه قرار بگیرد، اشاره کرد و گفت: برقراری ارتباط میان طلاب و اساتید می‌تواند بهترین برکات را داشته باشد، استادی که ممتاز و برجسته است می‌تواند نقش بسزایی در رشد و تعالی طلبه داشته باشد عضو جامعه مدرسین افزود: استادی که تراز و قله علم و معرفت باشد می‌تواند طلبه را بسازد.
قرآن پاسخگوی نیازهای بشر است
رسا/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که قرآن پاسخگوی نیازهای بشر است، گفت: تمام آنچه که برای هدایت بشر لازم شمرده می‌شود در قرآن کریم آمده است. آیت‌الله فیاضی عنوان کرد: قرآن و عترت هیچگاه از هم جدا نمی‌شوند و اگر‌ کسی می‌خواهد قرآن را داشته باشد باید مبین آن که اهل‌بیت(ع) هستند را هم داشته باشد؛ بنابراین نمی‌توان یکی را داشت و دیگری را کنار گذاشت. عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: هرکس به اندازه خود می‌تواند از دریای بی کران الهی و معارف قرآن بهره مند شود، اگر کسی اهل تهذیب و تزکیه بود می‌تواند از لایه‌های باطنی قرآن هم استفاده کند و بهره‌های بیشتری ببرد.
وحدت رمز نابودی اختلافات و خنثی کننده فتنه در کشورهای اسلامی است
رسا/ آیت‌الله اراکی با تاکید بر اینکه وحدت می‌تواند ملت‌های مسلمان را در کنار یکدیگر نگه دارد، گفت: وحدت رمز نابودی اختلاف و فتنه در کشورهای اسلامی است. وی در حاشیه مراسم تجدید میثاق مهمانان سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب، گفت: باید مروج فرهنگ وحدت در جهان اسلام باشیم. وی مراسم تجدید میثاق اعضای کنفرانس وحدت اسلامی با آرمان‌های امام راحل را بیعتی مجدد و بیانگر ادامه‌دار بودن راه امام خمینی(ره) بیان کرد و ادامه داد: امیدوار هستیم با هدایت‌های داهیانه رهبر فرزانه انقلاب با قوت و قدرت این راه را ادامه دهیم.
وضعیت حجاب در برخی از خیابان‌ها و مراکز فروش قم به حد ابتذال رسیده است
رسا/ معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نسبت به گسترش مفاسد و ناهنجاری‌ها در شهر مقدس قم هشدار داد و اعلام کرد که وضع حجاب در برخی از مراکز فروش این شهر به حد ابتذال رسیده است. حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی با تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع)، هفته وحدت را هفته پر برکتی دانست و افزود: دشمنان از تفرفه بهره‌های زیادی می‌برند و اتفاقات اخیر در عراق و لبنان در راستای این تفرقه افکنی است.
مهمترین مولفه انتخابات باید مشارکت حداکثری مردم باشد
تسنیم/ حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات طی سخنانی در همایش هیئت‌های نظارت سراسر کشور گفت: باید انتخاباتی در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزار شود که مهمترین مولفه این انتخابات باید مشارکت حداکثری مردم باشد. وزیر اطلاعات با بیان اینکه دستگاه‌های امنیتی از جمله واجا باید شرایطی را فراهم کنند که فضای امنی برای برگزاری انتخابات فراهم باشد، اظهار داشت: همه باید دست به دست هم بدهند که انتخابات به صورت کاملا سالم برگزار شود.
ترامپ: ترکیه شریک راهبردی ماست
باشگاه خبرنگاران/ رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پس از دیدار با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود در جمع خبرنگاران گفت: عملیات چشمه صلح در شمال سوریه گامی از سوی ما برای مقابله با تروریسم بود. ما و آمریکا می‌توانیم در بازگرداندن ثبات به سوریه و مبارزه با تروریسم در این کشور نقش داشته باشیم. ترامپ هم با تمجید از اردوغان گفت: ترکیه شریک راهبردی ما و یکی از متحدان مهم در ناتو است. من می‌خواهم از همکاری‌های رئیس جمهور ترکیه تشکر کنم. من شخصاً طرفدار او هستم. ترکیه دومین ارتش بزرگ ناتو را داراست.
درخواست نتانیاهو از اروپا برای تحریم ایران
باشگاه خبرنگاران/ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از اتحادیه اروپا خواست به جای این رژیم، ایران را تحریم کند!  نتانیاهو در جمع لابی آمریکایی- صهیونیستی آیپک تاکید کرد: اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است ایران را به دلیل اقداماتش تنبیه نکند، و در عین حال شاهد محدودیت‌های سیاسی و اقتصادی این اتحادیه علیه تل آویو هستیم.
اعلام آتش‌بس در غزه مطابق شروط مقاومت فلسطین
فارس/ یک مقام مسؤول در جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد، گروه‌های فلسطینی و جهاد اسلامی با پیشنهاد مصر برای آتش‌بسی که مطابق با شروط مقاومت است، موافقت کردند. وی به «فلسطین الیوم» گفت: اسرائیل با پیشنهاد مصر برای آتش‌بس فوری و توقف ترورها و نیز توقف تیراندازی به سمت فلسطینی‌های مشارکت‌کننده در راهپیمایی بازگشت موافقت کرد. همچنین «مصعب البریم» سخنگوی جهاد اسلامی فلسطین امروز اعلام کرد، پس از آنکه رژیم اشغالگر صهیونیستی به شرایط مقاومت فلسطین و جهاد اسلامی تن داد، آتش‌بس وارد فاز اجرایی شد.
سازمان ملل خواستار پایان یافتن نقض حقوق بشر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان شد
ایرنا/”آنتونیو گوترش” دبیرکل سازمان ملل متحد  از رژیم صهیونیستی خواست به نقض حقوق بشر علیه مردم فلسطین پایان دهد. دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین خواستار برقراری “قانون” و عدم بهره گیری از روش‌های مغایر با قوانین بین‌المللی علیه فلسطینیان شد. این خواسته‌های گوترش در گزارش کمیته ویژه سازمان ملل متحد مطرح شد که در خصوص اقدامات ضد حقوق بشری رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی از جمله قدس شرقی تهیه شده است.
بیشتر یمنی‌ها از دسترسی به آب سالم محرومند
واحد مرکزی خبر/ بر اساس آمار سازمان بین المللی مهاجرت در حال حاضر ۵۵ درصد یمنی‌ها به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند. گفتنی است بر اثر حملات هوایی مستمر جنگنده‌های سعودی و ویرانی‌های روزانه در یمن، بخش بهداشتی این کشور شرایط بسیار نامساعدی دارد و سازمان‌های دولتی به ویژه بخش بهداشتی یمن با کمبود‌های شدیدی مواجه هستند و این امر باعث شیوع بی سابقه بیمار‌های واگیردار در این کشور شده است.
«راشد الغنوشی» رئیس پارلمان تونس شد
فارس/ «راشد الغنوشی» رئیس جنبش اسلامی النهضه تونس به ریاست پارلمان این کشور رسید. الغنوشی ۷۸ ساله سه روز پیش توسط شورای مشورتی جنبش النهضه نامزد تصدی ریاست پارلمان شد و در جلسه پارلمان تونس موفق شد آرای ۱۲۳ نماینده از مجموع ۲۱۷ نماینده ای که در رای‌گیری شرکت کردند، تصاحب کند. جنبش النهضه در انتخابات اخیر پارلمان تونس که دومین انتخابات پارلمانی این کشور از زمان تصویب قانون اساسی جدید در سال ۲۰۱۴ و سومین انتخابات پارلمانی از زمان سرنگونی رژیم زین العابدین بن علی در سال  ۲۰۱۱ میلادی بود با کسب ۵۲ کرسی پیروز انتخابات شد.
کاروان نظامی آمریکا وارد مناطق نفت‌خیز سوریه شد
فارس/ یک کاروان نظامی متشکل از ۲۲ خودروی نظامی و دو کامیون از مرز عراق و سوریه عبور کرده و در نزدیکی میدان‌های نفتی در شمال شرق سوریه مستقر شده‌اند. بر اساس این گزارش، حدود ۹۰ درصد ذخایر نفتی سوریه در شرق رود فرات متمرکز شده است، منطقه‌ای که قبلاً دژ و منبع اصلی درآمد تروریست‌های داعش  بود و اکنون عمدتاً توسط نیروهای دموکراتیک سوریه کنترل می‌شود. رسانه‌های ترکیه با استناد به  گفته‌های شاهدان محلی گزارش کردند که ارتش آمریکا مشغول ساخت دو پایگاه نظامی در مناطق راهبردی در  شرق سوریه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *