مخالفت جمهوری اسلامی با آمریکایی‌ها دارای منطقی مستحکم است

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دیدار هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان سراسر کشور، نسل جوان پُرتوان، پُرنشاط و پُرانگیزه را نعمتی بزرگ و ذخیره‌ای ارزشمند برای ایران خواندند و با اشاره به استمرار خصومت عمیق آمریکا با ملت ایران از کودتای ۱۳۳۲ تاکنون، تأکید کردند: آمریکای گرگ‌صفت البته ضعیف‌تر اما وحشی‌تر و وقیح‌تر شده است و در مقابل، جمهوری اسلامی ایران با دفاع مقتدرانه و منع مستدل مذاکره، راه نفوذ و ورود مجدد آمریکا به کشور را سد کرده است.

 رهبر معظم انقلاب اسلامی کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ را سرآغاز دشمنی آشکار شیطان بزرگ با ملت ایران خواندند و افزودند: آمریکایی‌ها با آن کودتا، حتی به دولت مصدق که به آنها اعتماد کرده بود رحم نکردند و با ساقط کردن دولت ملی، دولتی وابسته، فاسد و دیکتاتور را روی کار آوردند و به این شکل بزرگ‌ترین دشمنیِ ممکن را در حق ملت ایران انجام دادند. ایشان با اشاره به اینکه برخی از جمله آمریکایی‌ها در تلاشند با تحریف تاریخ، آغاز خصومت آمریکا با ایران را به تسخیر لانه‌ی جاسوسی ربط دهند، خاطرنشان کردند: آمریکایی‌ها از ابتدای روابط با ایران، با طرح‌های به ظاهر دوستانه، باطناً با ملت ایران دشمنی می‌کردند که این دشمنی با کودتای ۲۸ مرداد علنی شد و این مقطع آغاز خصومت علنی آمریکا با ایران است.

 حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با بیان این واقعیت که آمریکا از آن روز تا امروز هیچ تغییری نکرده است، گفتند: همان شرارت، همان گرگ‌صفتی، همان تلاش برای ایجاد دیکتاتوری بین‌المللی و همان سلطه‌طلبیِ بی حد، امروز نیز در آمریکا وجود دارد البته با وحشی‌گری و وقاحت بیشتر. ایشان مخالفت جمهوری اسلامی با آمریکایی‌ها را دارای منطقی مستحکم خواندند و افزودند: این روش عقلانی، راه نفوذ مجدد آمریکایی‌ها را می‌بندد، ابهت حقیقی و اقتدار ایران را به جهانیان ثابت می‌کند و ابهت پوشالی طرف مقابل را در دنیا فرو می‌ریزد.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با اشاره به تکبر و خوی استکباری آمریکا خاطرنشان کردند: آمریکایی‌ها که برای مذاکره با سران کشورها بر سر آنها منت می‌گذارند، سالها است برای گفتگو با مقامات ایران اصرار می‌کنند اما جمهوری اسلامی امتناع می‌کند که تحمل این مسئله برای دشمنان ملت خیلی سخت است، زیرا به جهانیان ثابت می‌کند در دنیا حکومتی وجود دارد که قدرت غاصبانه و دیکتاتوری بین‌المللی آمریکا را قبول ندارد و زیر بار حرف زور نمی‌رود.

 رهبر معظم انقلاب با اشاره به تلاشهای بی‌نتیجه‌ی آمریکا برای حذف یا محدود کردن قدرت دفاع موشکی ایران افزودند: امروز به فضل الهی و همت جوانان میهن، دارای موشکهای دقیق با بُرد دو هزار کیلومتر هستیم که می‌تواند به هر هدفی با خطای فقط یک متر اصابت کند. (خ-۱۳۸۷)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *