دلسوزان عراق و لبنان بدانند اولویت اصلی، علاج ناامنی است

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در هفدهمین مراسم مشترک دانش‌آموختگی و تحلیف دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند: اگر در جامعه‌ای امنیت نباشد، امکان فعالیتهای اقتصادی، علمی و تحقیقاتی و کارهای فکری و فرهنگی وجود نخواهد داشت، بنابراین حفظ امنیت یک وظیفه‌ی فوق‌العاده باارزش است که باید قدر آن دانسته شود.

ایشان بزرگ‌ترین لطمه به یک کشور را سلب امنیت آن دانستند و با اشاره به برنامه‌ریزی دشمنان برای آشوب و سلب امنیت برخی کشورهای منطقه، گفتند: عوامل این خباثتها و کینه‌ورزی‌های خطرناک، شناخته‌شده هستند و در پشت این قضایا، آمریکا و سرویس‌های اطلاعاتی غربی با پشتوانه‌ی پول برخی کشورهای مرتجع منطقه قرار دارند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به دلسوزان عراق و لبنان تأکید کردند: اولویت اصلی، علاج ناامنی است و مردم این کشورها نیز متوجه باشند که دشمن به‌دنبال برهم زدن ساختارهای قانونی و ایجاد خلأ در این کشورها است و تنها راه رسیدن مردم به مطالبات بر حقی که دارند، پیگیری آنها در چارچوب ساختارهای قانونی است.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای خاطرنشان کردند: دشمنان، چنین فکرهایی را برای کشور عزیز ایران هم داشتند اما خوشبختانه ملت، هوشیارانه و بموقع به میدان آمد و نیروهای مسلح نیز آماده بودند و آن توطئه خنثی شد.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با تأکید براینکه تخریب محاسباتی مسئولان و مردم، همچون وارد کردن بدافزار به یک سیستم رایانه‌ای و دستکاری اطلاعات و وارد کردن اطلاعات غلط است، خاطرنشان کردند: گاهی اوقات دشمن در رایانه‌ی عمومی مدیریت یک کشور و در اندیشه و محاسبات آنها اثر می‌گذارد اما یک ملت آزاده هیچ‌گاه از این اقدام تأثیر نمی‌پذیرد و شجاعانه به‌دنبال منافع ملی خود می‌رود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی لازمه‌ی تأثیر نپذیرفتن از تخریب محاسباتی دشمن را «بصیرت» دانستند و تأکید کردند: اگر چشمِ باز و هوشیاری نباشد، نه می‌توان منافع حقیقی و راه رسیدن به آن را تشخیص داد و نه می‌توان فردی را که باید این بار بزرگ را به دوش بکشد، بدرستی شناخت.

ایشان سپس در جمع‌بندی مباحث مطرح‌شده چند نکته را بیان کردند:
۱- به دشمن نباید اعتماد کرد و نباید به او خوش‌بینی ساده‌لوحانه داشت.
۲- نباید لحظه‌ای از تحرکات دشمن چشم برداشت و غافل شد.
۳- نباید دشمن را ناتوان و حقیر شمرد، بلکه باید آن را در اندازه‌های خود شناخت و برای مقابله آماده بود.
۴- نباید به پیروزی‌ها غرّه شد، چراکه یک لحظه غفلت می‌تواند همانند جنگ اُحد، پیروزی را تبدیل به شکست کند حتی با حضور پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله در میدان.(خ-۱۳۸۶)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *