طلیعه ۱۳۸۶ – ۹۸۰۸۰۹

روز ۱۳ آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل در تاریخ کشورمان به عنوان روزی تاریخی و به یادماندنی ثبت شده است.

در روز ۱۳ آبان ۱۳۴۳، به دنبال اعتراض حضرت امام خمینی(ره) به کاپیتولاسیون یا مصونیت مستشاران امریکایی در ایران، مأموران رژیم شاه، ایشان را دستگیر و به ترکیه تبعید کردند.

در روز ۱۳ آبان۱۳۵۷ هم دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت های آمریکا در ایران، راه پیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، با حمله به دانش آموزان، آنان را به خاک و خون کشیدند. همچنین تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از سوی دانشجویان پیرو خط امام در روز ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ برگ زرین دیگری در تاریخ مبارزات انقلابی دانشجویان و جوانان ایران اسلامی در عرصه مبارزه با استکبار جهانی بود که امام راحل از آن به عنوان انقلاب دوم نام بردند.

تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران، باعث شد که آمریکایی ها دست به اقدامات جدی‌تری علیه ملت انقلابی ایران بزنند؛ از جمله قطع کامل روابط سیاسی در ۲۰ مهر ۱۳۵۹، حمله نظامی به ایران و تجاوز به خاک کشورمان که به شکست مفتضحانه آنها در صحرای طبس انجامید و نیز محاصره اقتصادی و بلوکه کردن دارایی‌ها و اموال ایران و… که هیچ‌کدام تاکنون درعزم ملت ایران برای مقابله با ظلم و بی‌عدالتی جهانی ومنشا اصلی آن در جهان یعنی استکبار جهانی و آمریکا خللی وارد نکرده است.

امسال در حالی برای برگزاری راهپیمایی و بزرگداشت این روز آماده می شویم که به برکت انقلاب اسلامی و رهنمودهای پیر بیدارگر زمان؛ حضرت امام خمینی(ره) و سلف صالحش حضرت آیت الله العظمی خامنه ای روحیه‌ی استکبارستیزی از مرزهای ایران، فراتر رفته و بسیاری از ملت های عدالت خواه، حق طلب و آزاده را فرا گرفته است.

همچنین امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی با پیروزی بر آمریکا و اذنابش در بسیاری از صحنه های منطقه‌ای و بین المللی در حال بیرون راندن آمریکایی ها از منطقه است.

البته در سالهای اخیر شاهد بودیم که استکبار جهانی در کشورهای مختلف منطقه با توطئه های گوناگون در صدد برآورده کردن آرزوهای شوم خود بوده است. در سوریه و عراق با به وجود آوردن نیروهای تکفیری و داعش و در یمن با پشتیبانی تمام عیار از حمله مستقیم عربستان سعودی، مردم آن کشور را برای دست کشیدن از آرمانهای خود، تحت سخت ترین فشارها قرار دادند.

هرچند پس از گذشت چندین سال از آغاز آن توطئه ها شاهد ناکامی جبهه استکبار و پیروزی محور مقاومت در تمامی این صحنه ها هستیم.

بر این اساس پس از ناکامی های نظامی آمریکا و سعودی در منطقه، دشمنان نظام اسلامی دست از توطئه های خود برنداشته و در هفته های اخیر با پروژه ای جدید و در قالب آشوب های خیابانی و با سوءاستفاده از نارضایتی های به حق مردمی در عراق و لبنان، درصدد دست یافتن به اهداف نامشروع خود هستند که بی تردید این نقشه آنها نیز نقش بر آب خواهد شد . ان شاءالله تعالی . و مکروا و مکرالله والله خیرالماکرین.

(خ-۱۳۸۶)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *