خبرروز ۱۳۹۸/۰۷/۲۵

اربعین سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) را تسلیت می‌گوییم

  • آیت‌الله جنتی: راه برون رفت از مشکلات عمل به قانون، توجه به مشکلات اصلی مردم و پرهیز از حاشیه‌سازی است
  • آیت‌الله خاتمی: نهضت اباعبدالله(ع) جلوه بارز غیرت دینی است
  • حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی: پیاده‌روی اربعین حسینی ثمرات بی‌نظیری برای انقلاب اسلامی دارد
  • حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی: پیاده‌روی اربعین اقتدار و یکپارچگی امت اسلامی را در سطح بین‌الملل ‌متجلی می‌کند‌
  • وزیر امور خارجه: صبر راهبردی ایران  در قبال اروپا به پایان رسید

 

** جام جم ۹۸/۷/۲۵
*  صبر راهبردی ایران در قبال اروپا به پایان رسید
وزیر خارجه کشورمان گفت: علیرغم فرصت دادن به اروپا متاسفانه شاهد اقدام موثری نبودیم و اروپا نشان داد از اجرای تعهداتش ناتوان است. از این رو صبر راهبردی ایران به پایان رسید.
محمدجواد ظریف در چهاردهمین نشست کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی افزود: دقیقا بر اساس مفاد برجام و با استناد به بند ۲۶ و ۳۶ آن اجرای بخشی از تعهدات خود را در سه گام به صورت کاملا قانونی متوقف کردیم و در صورت عدم بازگشت توازن به اجرای تعهدات از سوی طرف‌ها، سایر اقدامات لازم در گام‌های بعدی نیزمحقق خواهد شد.
** همشهری ۹۸/۷/۲۵
*  توضیحات وزیر نیرو درباره انتقال آب خزر
رضا اردکانیان، وزیر نیرو درباره طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان و کلید خوردن طرح استیضاحش در مجلس، گفت: طبق قانون پروژه‌های منابع آب در مرحله اول نیازمند تخصیص آب است که عمدتا بر مبنای نیاز است و بعد سازمان محیط زیست در این زمینه مجوز زیست محیطی می‌دهد و بعد از آن وزارت نیرو باید تخصیص اولیه خود را بدل به مجوز نهایی کند.
او همچنین درباره اینکه گفته می‌شود دلیل اصلی انتقال آب دریای خزر به سمنان، وجود زادگاه رئیس جمهوری در آن استان است، اظهار کرد: من همیشه گفته‌ام که دولت و همه وزرا بر اساس قانون، همه ملاحظات فنی، زیست محیطی و اجرایی را در نظر بگیرند و غیر از این هم نخواهد بود.
*  آمدنیوز جامعه را تخریب می‌کرد
علی ربیعی، سخنگوی دولت درباره احتمال ارتباط عناصر داخلی به «روح‌الله زم» سر شبکه رسانه آمدنیوز، گفت: اعتقادی ندارم که آمدنیوز یک رسانه بود، بلکه ساحت پاک رسانه را باید از باج‌نیوزها و «تروریست‌های آبرو» جدا کرد. او افزود: کاری به آموزش‌های تروریستی و نحوه درست کردن کوکتل مولوتوف ندارم، بلکه جایی بود که اساس و پایه را بر افشاگری دروغ و بازی با آبروی مردم گذاشته بود.
ربیعی گفت: اعتقاد دولت این است که به مخالفان احترام قائل شویم اما آمدنیوزرا نباید در این ردیف قرار داد. آمدنیوز جریانی بود که همراه سرویس‌های اطلاعاتی، افراد خوش نام و اتکای روانی جامعه را تخریب می‌کرد.
** کیهان ۹۸/۷/۲۵
*  ارتش سوریه پس از تسلط بر منبج وارد رقه شد
منابع خبری از ورود نیروهای ارتش سوریه به شهر «رقه» واقع در شمال سوریه خبر دادند. شبکه خبری المیادین ضمن تایید این خبر اعلام کرده که ارتش سوریه پس از ورود به این شهر مواضع خود را در آن تثبیت کرد. در همین ارتباط، «عبد الاله الهادی» دبیر شاخه حزب بعث در استان رقه دیروز چهارشنبه تأکید کرده بود که یگان‌های ارتش سوریه آماده ورود به شهر رقه هستند.
الهادی با بیان اینکه با استقرار نیروهای ارتش سوریه در فرودگاه «الطبقه»، شهر رقه توسط این نیروها از شمال و جنوب محاصره شده است، تصریح کرده بود، شمار زیادی از مردم استان رقه به ویژه در شهر رقه به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی در حمایت از ارتش سر دادند.
*  اکثریت ایرانی‌ها خواهان خروج از برجام هستند
نتایج نظرسنجی جدید دانشگاه مریلند نشان می‌دهد پانزده ماه بعد از خروج دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» از توافق هسته‌ای و اعمال مجدد تحریم‌های ذیل برجام علیه جمهوری اسلامی ایران، بیشتر ایرانی‌ها خواستار مقابله به‌مثل و خروج متقابل ایران از این توافق هستند.
در گزارشی که دانشگاه مریلند از این نظرسنجی منتشر کرده، آمده است: «حدود ۵۹ درصد از ایرانی‌ها معتقدند ایران نیز باید از این توافق خارج شود. حدود سه چهارم (۷۴درصد) از مردم ایران از سیاست جدید این کشور مبنی بر عبور تدریجی از محدودیت‌های برجام و تهدید دیگر امضاکنندگان توافق به خروج در صورت حاصل نشدن عایدی از این توافق، حمایت می‌کنند. همچنین حدود ۷۵درصد معتقدند که حتی اگر آمریکا قول دهد که تحریم‌ها را تسهیل می‌کند، باز هم ایران نباید غنی‌سازی هسته‌ای را متوقف کند».
** شرق ۹۸/۷/۲۵
*  تاکید نصرالله بر احیای روابط سوریه و لبنان
سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان با سلیمانی فرنجیه، ‌رئیس جریان المرده دیدار کرد.
در این دیدار دو طرف بر موضع مشخص خود یعنی لزوم احیای روابط سوریه و لبنان و بازگشت روابط به حالت عادی تاکید کردند.
*  حملات هوایی عربستان به یمن
یحیی سریع، سخنگوی نیروهای حوثی اعلام کرد که جنگنده‌های عربستان در ساعات گذشته بیش از ۴۲ نوبت استان‌های صعده، و حجه در شمال این کشور را بمباران کردند.
سریع افزود: در حملات هوایی عربستان خسارت‌های بسیاری به منازل مسکونی و زمین‌های زراعی شهروندان در استان‌های حجه و صعده وارد شده است.
** ایران ۹۸/۷/۲۵
*   راه حل مشکلات صندوق رأی است
رئیس‌جمهوری در آیین بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور:
– اگر با راهکارهای ارائه شده برای موضوعاتی که بیش از۴۰ سال است راجع به آنها بحث می‌کنیم به نتیجه نرسیدیم، باید همه پرسی کنیم.
– بهترین راه برای شکستن افراط‌گرایی، اصلاح جامعه، شایسته‌سالاری و حاکم شدن افکار بحق مردم، صندوق رأی است راه دیگری نداریم.
– ارزش برجام را حقوقدان می‌فهمد و سیاستمدار.
– دانشگاه‌ها فضای انتخابات را گرم کنند.
 – علم‌فروشی نکنید.
*  ادعای دستگیری یک محقق فرانسوی در ایران
روزنامه «لو فیگارو» از دستگیری یک محقق فرانسوی در ایران خبر داد. این روزنامه فرانسوی نوشت این دستگیری‌ها تلاش‌های مکرون رئیس جمهوری فرانسه برای کاهش تنش میان ایران و امریکا را با مشکل روبه‌رو می‌کند.
دو منبع آگاه خبر بازداشت «رولاند مارشال» محقق و پژوهشگر فرانسوی در ایران را تأیید کردند، اما جزئیات بیشتری از این دستگیری را در اختیار رسانه‌ها قرار ندادند.
** جمهوری اسلامی ۹۸/۷/۲۵
*  مقتدی صدر خواستار تظاهرات کفن‌پوش عراقی‌ها در روز اربعین شد
رهبر جریان صدر عراق از مردم این کشور خواست از مناسبت اربعین حسینی در کربلا برای برگزاری تظاهراتی علیه آمریکا، اسرائیل و فاسدان استفاده کنند.
مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ای عراقی‌ها (اشاره به لیست سائرون مورد حمایت خود) با راهپیمایی میلیونی منظم به سوی قبله انقلابیون آزاده حرکت کنید. بروید‌ای مردم عراق،‌ای ارتش امام،‌ای مخالفان فساد. کفن بپوشید و پرچم عراق را در دست بگیرید. در روز اربعین این شعارها را سر دهید: نه به آمریکا، نه به اسرائیل و نه به فاسدان.
*  رئیس‌جمهور می‌تواند لایحه پالرمو را ابلاغ کند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تایید نظر معاون حقوقی رئیس‌جمهوری درباره لایحه پالرمو تاکید کرد: رئیس‌جمهور می‌تواند لایحه پالرمو را ابلاغ کند.
سید محمد صدر درباره آخرین وضعیت بررسی لوایح پالرمو و سی‌اف‌تی در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مدت‌ها است که این مسائل در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح نشده‌اند.
تنها در یک مقطع این مسئله مطرح شد و سوالاتی درباره سی‌اف‌تی و پالرمو به وجود آمد. اکنون پاسخ این سوالات آمده است اما هنوز در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح نشده است.
** جوان ۹۸/۷/۲۵
*  پاسخ پشیمان‌کننده به عوامل حمله به کشتی ایرانی می‌دهیم
«الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه با «علی شمخانی»، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دیدار و پیرامون آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کرد.
در این دیدار طرفین با تأکید بر تقویت بیش از پیش روابط ایران و روسیه در حوزه‌های سیاسی، دفاعی، امنیتی و اقتصادی آخرین تحولات منطقه به‌ویژه رخداد نگران‌کننده تجاوز نظامی ترکیه به سوریه را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی ناامنی در آبراه‌های بین المللی را به عنوان یکی از عوامل خطرناک ایجاد بحران در منطقه نام برد و تصریح کرد: پاسخ پشیمان‌کننده‌ای به عوامل حمله به کشتی ایرانی در دریای سرخ که در صدد ایجاد موج جدیدی از تشنج‌آفرینی در منطقه هستند خواهیم داد.
*  راه برون رفت از مشکلات، ‌عمل به قانون، توجه به مشکلات اصلی مردم و پرهیز از حاشیه سازی است
آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه شورای نگهبان با اشاره به برخی سخنان اخیر در هجمه به شورای نگهبان یادآور شد: راه برون رفت از مشکلات، عمل به مُر قانون، توجه به مشکلات اصلی مردم و پرهیز از حاشیه‌سازی است و بهانه‌جویی و سلیقه‌گرایی‌ها در انجام وظایف، مردم را راضی نخواهد کرد. وی تأکید کرد: شورای نگهبان با فشار‌های سیاسی از عمل به وظایف قانونی خود عقب‌نشینی نمی‌کند و از ایستادگی در برابر مفسدان اقتصادی، اخلاقی و افراد ضد حاکمیت کوتاه نخواهد آمد.
آیت‌الله جنتی در پایان، برگزاری انتخابات پر شور و افزایش نشاط سیاسی مردم را در گرو عمل مسئولان دولتی به وظایف قانونی خود دانست و افزود: شورای نگهبان اجازه نمی‌دهد حق کسانی که شرایط قانونی نمایندگی و انگیزه خدمت به مردم را دارند در فرآیند انتخابات پایمال و تضییع شود و در این راستا با دقت بر انجام وظایف قانونی بخش‌های اجرایی نیز نظارت می‌کند.
** آفتاب یزد ۹۸/۷/۲۵
*  احتمال جنگ میان ایران و آمریکا وجود ندارد
وزیر دفاع قطر احتمال وقوع جنگ میان ایران و آمریکا را رد کرد.
خالد بن محمد العطیه وزیر دفاع قطر در مورد احتمال جنگ میان ایران و آمریکا گفت: من احتمال درگیری نظامی میان ایران و آمریکا را رد می‌کنم علیرغم بالا بودن تنش‌ها در منطقه، پیش‌بینی نمی‌کنم که در آینده جنگی میان ایران و آمریکا رخ دهد.وی در ادامه گفت: در واقع وقوع جنگ به نفع هیچ‌کدام از طرف‌ها نیست.
*  آماده مذاکره با تهران هستیم
«برایان هوک»، نماینده آمریکا در امور ایران، در برابر کمیته روابط خارجی مجلس سنای این کشور حاضر شد.
وی در نطق خود در برابر سناتورهای آمریکایی مدعی شد: «دولت آمریکا در حال اجرای کارزاری بی‌سابقه از فشار حداکثری علیه ایران در راستای دستیابی به دو هدف عمده است؛ نخست محروم کردن ایران از منابع مالی لازم برای حمایت از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده خود و دوم، کشاندن ایران پای میز مذاکره جهت رسیدن به توافقی جامع.» هوک همچنین مدعی شد: دولت ایران استراتژی خود را تغییر نداده است و منافع آمریکا را هدف قرار می‌دهد.
برایان هوک با بیان اینکه تمرکز ما بر مسائل هسته‌ای باعث شد که حواس ما از مسائلی چون حقوق بشر و برنامه موشکی پرت شود، گفت: اگر بتوانیم با ایران گفت‌وگو کنیم و به توافق برسیم، حاضریم تمام تحریم‌ها را لغو کنیم و ایران را به جامعه جهانی بازگردانیم.
** رسالت ۹۸/۷/۲۵
*  هیبت و قدرت نظام اسلامی همه محاسبات دشمنان را به هم ریخته است
امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در بازدید از سایت‌های راداری و موشکی جنوب کشور در گروه پدافند هوایی شیراز حضور یافت.
او در بازدید از چند سایت این گروه پدافندی ضمن ابراز رضایت از وضعیت نیروی انسانی، آمادگی تجهیزات و انجام توصیه‌های لازم با حضور در جمع کارکنان گفت: هیبت و قدرت نظام اسلامی همه محاسبات دشمنان را به هم ریخته و چشم طمع آنان را کور کرده و خیال هر گونه تجاوز به مرز‌های ما را از ذهن آن‌ها محو کرده، که همه این‌ها به خاطر حفظ توانمندی و دستیابی به قدرتی است که شما فرزندان این ملت فراهم ساخته اید.
*  «بشار اسد» بعد از هشت سال جنگ پیروز شده است
یک روزنامه صهیونیستی با اذعان به پیروزی رئیس‌جمهور سوریه در بحران هشت ساله‌ای که دامنگیر این کشور شده بود، نوشت: سران واشنگتن، تل‌آویو و آنکارا مقصر آن هستند.
روزنامه «هاآرتص» چاپ فلسطین اشغالی در یادداشتی به بررسی تحولات بحران سوریه بعد از هشت سال پرداخته و نوشت که اکنون برای کسی پوشیده نیست که «بشار اسد» رئیس‌جمهور دولت سوریه در این جنگ پیروز شده است. در ابتدای این یادداشت با متهم کردن سران آمریکا، رژیم صهیونیستی و ترکیه به دست روی دست گذاشتن در برابر پیروزی اسد، آمده است: «در آخرین تحولات شمال سوریه بعد از تنها گذاشتن کُردها توسط دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، اسد توانست حکومت خود را بر آخرین بخش بزرگ باقی‌مانده از این سرزمین برقرار کند.»
** مردم سالاری ۹۸/۷/۲۵
*  ایران نقش پررنگی در مبارزه با تروریست‌ها در منطقه دارد
رئیس هیأت پارلمانی کشورمان ضمن محکوم کردن اظهارات ضدایرانی نماینده بحرین، گفت: ایران نقش پررنگی در مبارزه با تروریست‌ها در منطقه داشته است.
در مجمع عمومی یکصد و چهل و یکمین اجلاس بین المجالس جهانی سیده فاطمه حسینی، رئیس هیأت پارلمانی کشورمان در پاسخ به ادعاهای نماینده پارلمان بحرین مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در جنگ‌های نیابتی منطقه و حملات اخیر آرامکو دخالت داشته است، گفت: متاسفانه امروز یکی از هیات‌های پارلمانی ادعای بی‌پایه و خیالی علیه ایران اسلامی مطرح کرد؛ ایران این اظهارات را به عنوان ادامه سیاست مخدوش کردن واقعیت‌های منطقه می‌داند و آن را محکوم می‌کند.
*  واکنش وزارت خارجه فرانسه به بازداشت روح‌الله زم
سخنگوی وزارت امورخارجه فرانسه در پاسخ به سوالی درباره بازداشت روح‌الله زم سرشبکه کانال معاند آمد نیوز و اینکه آیا او اجازه اقامت در فرانسه یا گذرنامه فرانسوی داشته است، گفت که او دارای پناهندگی فرانسه بوده و اجازه اقامت در این کشور را داشته اما شهروند فرانسه نبوده است.
وی افزود: ما در حال حاضر اطلاعات دقیقی درباره شرایط بازداشت روح‌الله زم خارج از خاک خود نداریم. ما با دقت و از نزدیک این پرونده را دنبال می‌کنیم. سخنگوی وزارت امورخارجه فرانسه خاطر نشان کرد: ما خواهان موضع خود مبنی بر احترام به حقوق بین‌الملل، شامل آزادی بیان و آزادی درخواست پناهندگی هستیم و همچنین بازداشت روح‌الله زم را قویا محکوم می‌کنیم.
** آرمان ۹۸/۷/۲۵
*  استقبال گوترش از میانجیگری
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که دبیرکل سازمان ملل از اقدام عمران‌خان، نخست‌وزیر پاکستان برای کاهش تنش میان ایران و عربستان سعودی پس از حمله رخ‌داده اخیر به صنعت نفت عربستان استقبال می‌کند. استفن دوژاریک، گفت که ریاست سازمان ملل از چنین اقداماتی «اصولا» حمایت می‌کند.
** آفرینش ۹۸/۷/۲۵
*  حسین فریدون راهی اوین شد
حسین فریدون در راستای اجرای محکومیت خود به پنج سال حبس تعزیری صبح دیروز ۲۴ مهر راهی زندان اوین شد.
حسین سرتیپی وکیل مدافع حسین فریدون در این باره گفت: متعاقب تماس تلفنی دفتر دادستان محترم، آقای فریدون به همراه اینجانب در دادسرای مجری حکم حاضر شدیم و بعد از انجام تشریفات قانونی ایشان به زندان اوین مراجعه و در آنجا پذیرش شدند.
** قدس ۹۸/۷/۲۵
*  عربستان بپذیرد، ایران در مسئله یمن میانجیگری خواهد کرد
علی لاریجانی و «کلاود پاروت» نایب رئیس پارلمان آلمان در حاشیه برگزاری یکصد و چهل و یکمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) که در صربستان برگزار می‌شود، دیدار و گفت و گو کردند.
لاریجانی در این دیدار با بیان اینکه تنشی در خلیج فارس وجود ندارد، افزود: صیانت از خلیج فارس جزو دستور کارهای جمهوری اسلامی ایران است، اما مشکل از بازیگران دیگر منطقه است، البته پیشنهاد «طرح صلح هرمز» مطرح شده توسط رئیس جمهوری ایران برای حفظ امنیت خلیج فارس است و در این مسیر نیازی به نیروهای خارج در منطقه نیست.
وی بیان کرد: اگر سعودی‌ها راه حل سیاسی را بپذیرند ایران در مسئله یمن میانجیگری خواهد کرد، البته آمریکا تصور می‌کند هنوز زمان دوشیدن پول از عربستان تمام نشده است.
*  ارتش از توان بازدارندگی خود کوتاه نمی‌آید
امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش دیروز در مراسم تجدید میثاق کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با آرمان‌های امام راحل اظهار داشت: همه کشورها برای دفاع از خود در برابر تعهدات خارجی و توسعه پایدار داخلی دارای نیروهای مسلح هستند.
سیاری با تاکید بر اینکه ارتش برابر همه تهدیدات دشمن ایستاده است، تصریح کرد: هیچ وقت از مواضع قدرت سخت کوتاه نمی‌آییم و توان بازدارندگی را حفظ خواهیم کرد. وی در ادامه به قدرت نیمه سخت جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: ملت ما از همه سختی‌ها عبور می‌کند، ما با فشار اقتصادی تسلیم دشمن نمی‌شویم.
** اعتماد ۹۸/۷/۲۵
*  ایران در سوریه رایزن بازرگانی ندارد
کیوان کاشفی، رییس کمیته بازرگانی ایران و سوریه می‌گوید: در حالی که امارات، روسیه و چین در حال رایزنی و لابی برای حضور قدرتمند اقتصادی در کشور جنگ‌زده سوریه هستند و جمهوری اسلامی نیز هزینه‌های زیادی را برای جنگ با دشمنان این کشور متحمل شده است. در سایه ضعف مسوولان، ایران هیچ رایزن بازرگانی در سوریه ندارد.
** شهروند ۹۸/۷/۲۵
*  تکذیب ادعای دیدار روح‌الله زم با‌آیت‌الله العظمی سیستانی
در پی طرح شایعات در فضای مجازی دیدار روح‌الله زم با آیت‌الله العظمی سیستانی، یک مقام مسئول در دفتر مرجعیت عالی شیعیان در نجف اشرف گفت: «ادعای منتشر شده در بعضی از رسانه‌ها مبنی بر حضور روح‌الله زم در دفتر آیت‌الله العظمی سیستانی و دیدار معظم له با وی کاملا دروغ و بی‌اساس است. نامبرده هیچ گاه ارتباطی مستقیم یا غیر مستقیم با این دفتر نداشته و کسی درخواست ملاقات برای او نکرده است و از آمدن یا نیامدنش به عراق نیز هیچ گونه اطلاعی نداریم.»
*  احتمال بازگشت آمریکا به برجام
علی مطهری، نماینده عضو فراکسیون امید مجلس گفت: «چند هفته‌ای است که مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، هم تلاش می‌کند تا تنش‌های ایران و‌آمریکا به حداقل برسد، ولی معتقدم اگر رابطه ایران و عربستان بهبود پیدا کند، در حل مشکل ایران و‌امریکا هم اثرگذار خواهد بود.
حتی این شرایط می‌تواند به گونه‌ای رقم بخورد که در آینده شاهد این باشیم که آمریکا با وجود رئیس جمهوری مثل ترامپ به برجام برگردد.
بهبود روابط ایران و عربستان قطعا منجر به کاهش تنش تحریم‌ها علیه ایران خواهد شد و ایران را در موضع بالاتر قرار می‌دهد و آنگاه آمریکا مجبور به تغییر در سیاست‌ها و رفتارهایش خواهد شد.»
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
نهضت اباعبدالله(ع) جلوه بارز غیرت دینی است
تسنیم/ آیت‌الله خاتمی با تسلیت ایام اربعین سرور و سالار شهیدان و یاران با وفایش اظهار داشت: از درس‌های آموزنده مکتب سالار شهیدان درس غیرت دینی است.عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه کسی نمی‌تواند نهضت سالار شهیدان حضرت سیدالشهدا(ع) را ببیند و غیرت دینی را نبیند گفت: نمی‌شود فردی عاشورایی باشد اما غیرت دینی نداشته باشد.وی با اشاره به اینکه خانه و خانواده ما باید غیرت دینی داشته باشند تصریح کرد: سالار شهیدان آمد تا غیرت دینی را زنده کند و جلوه بارز این غیرت امر به معروف و نهی از منکر است.
پیاده‌روی اربعین حسینی ثمرات بی‌نظیری برای انقلاب اسلامی دارد
تسنیم/حجت‌الاسلام‌ والمسلمین آشتیانی با اشاره به اهمیت مراسم اربعین حسینی اظهار داشت: مراسم اربعین حسینی سبب  وحدت در کشورهای اسلامی‌ شده است. معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین گفت: به لطف خدا این حضور میلیونی در مراسم اربعین برای انقلاب اسلامی دارای ثمرات بی‌نظیر است و سال‌به‌سال باشکوه‌تر برگزار می‌شود و دارای عزت برای مسلمانان است.وی حضور میلیونی زائران در مراسم اربعین را بی‌نظیر توصیف کرد و ادامه داد: دشمنان هنگامی‌که مشاهده می‌کنند ملت‌های اسلامی متحد هستند نقشه آن‌ها برای مقابله با کشورهای مسلمان با شکست روبه‌رو می‌شود.
پیاده‌روی اربعین اقتدار و یکپارچگی امت اسلامی را در سطح بین‌الملل ‌متجلی می‌کند‌
تسنیم /حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رجبی بابیان اهمیت حضور در پیاده‌روی اربعین گفت: در این حرکت عظیم اقتدار و یکپارچگی امت واحده اسلامی در سطح بین‌الملل متجلی می‌شود که با خود استحکام و عظمت بیشتر امت اسلامی را در پی خواهد داشت.وی با اشاره به ظرفیت‌های عظیم پیاده‌روی اربعین اظهار داشت: این پیاده‌روی عظیم که محور وحدت بین همه مکتب‌ها و پیروان ادیان الهی و تمام کسانی که پایبند ارزش‌های متعالی هستند، باکرامت اباعبدالله بالاترین درجه اثرگذاری را در اردوگاه سازندگی خویش مطرح می‌سازد.عضو جامعه مدرسین پیاده‌روی اربعین را زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی و دوران باشکوه قیام حضرت مهدی (عج) دانست و تصریح کرد: این اتفاق مبارک در چنان حجم وسیعی در کمال آرامش و همدلی بدون هیچ‌گونه تبلیغات و جبری به‌صورت کاملاً خودجوش صورت می‌گیرد.
آمریکا آماده مذاکره با ایران است
ایسنا/رئیس جمهور آمریکا با تکرار ادعا‌های پیشین خود، مدعی شد ایران به خاطر مشکلات اقتصادی “به دردسر افتاده” است.دونالد ترامپ با این حال گفت “آمریکا آماده مذاکره با ایران است. “او مدعی شد: ایران به دردسر افتاده است. اقتصاد آن‌ها دچار مشکلات جدی شده است. تولید ناخالص داخلی ایران ۲۰ درصد کاهش داشته که بی‌سابقه است؛ شاید هم ۲۵ درصد.ترامپ در عین حال ادامه داد: ما با ایران گفتگو خواهیم کرد. آن‌ها می‌خواهند گفتگو کنند. تحریم‌های اقتصادی و تعرفه‌هایی که بر ایران و کشور‌هایی که با ایران تجارت می‌کنند، به خوبی کار کرده است.
اقتصاد ایران رشد مثبت را تجربه خواهد کرد
ایسنا/ وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: آمارها حکایت از این دارد که اقتصاد ایران به سمت ثبات و رونق می‌رود و حتی پیش بینی بانک جهانی این است که سال آینده اقتصاد ایران رشد مثبت را تجربه خواهد کرد.رضا رحمانی در بدو ورود به بوشهر در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت حوزه صنایع دریایی عنوان کرد: امسال یکی از اولویت ها و برنامه‌های ویژه ما توسعه صنایع دریایی است.
بمباران پایگاه‌های آمریکا در سوریه
باشگاه خبرنگاران/ آمریکا پایگاه‌های خود در شمال سوریه را بمباران کرد. سخنگوی ائتلاف (به اصطلاح) مبارزه با داعش اعلام کرد جنگنده‌های اف ۱۵ در یک بمباران برنامه ریزی شده، انبار مهمات پایگاه‌های نیروهای آمریکایی در شمال سوریه را هدف قرار دادند و در نهایت منجر به نابودی آنها شدند.این بمباران پس از آن روی داد که نیروهای آمریکایی به دستور ترامپ این پایگاه ها را تخلیه کرده اند.
روسیه سه دیپلمات آمریکایی را بازداشت کرد
باشگاه خبرنگاران / رسانه‌های روسی اعلام کردند نیرو‌های امنیتی این کشور اخیرا ۳ دیپلمات آمریکایی را در نزدیکی یکی از پایگاه‌های حساس آزمایش موشکی و هسته‌ای روسیه بازداشت کردند.علت بازداشت این ۳ آمریکایی تردد در مکان‌های حفاظت‌شده و نقص قوانین روسیه اعلام شده است.
بیانیه آلمان و فرانسه درباره مذاکره ایران با غرب
باشگاه خبرنگاران / صدراعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه با صدور بیانیه‌ای مشترک خواستار حفظ برجام و پایبندی ایران به تعهداتش شدند.در این بیانیه آمده است: ما ضمن حمایت از حفظ توافق هسته ای، از ایران می‌خواهیم به تعهدات پیشین خود ذیل برجام بازگردد. این بیانیه می‌افزاید: ضروری است یک چارچوب بلند مدت برای مذاکره درباره برنامه اتمی ایران به وجود آید. این چارچوب باید شامل اقدامات منطقه‌ای ایران و نیز برنامه موشک‌های بالستیک تهران و هر سامانه پرتابی دیگر شود.گفتنی است ادعاهای جدید مقامات اروپایی درحالی مطرح می‌شود که این کشورها اساساً به هیچ کدام از تعهدات پیشین خود ذیل برجام جامه عمل نپوشانده‌اند و اینک می‌خواهند ایران را دوباره وارد مذاکرات فرسایشی بلند مدت و کسب امتیازات جدید کنند.
ایران مصمم به برداشتن گامهای بعدی کاهش تعهدات برجامی است
فارس/ عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه کشورمان درپنجمین دور رایزنی‌های سیاسی ایران و سوئد در تهران گفت: ایران مصمم به برداشتن گامهای بعدی کاهش تعهدات است و این تصمیم تا تامین شرایط مورد نظر و برآورده شدن منافع اقتصادی ایران از برجام تغییر نمی کند.خانم سودر با تبیین اراده سیاسی سوئد برای استمرار و فعال نگهداشتن همکاریهای دوجانبه و حل مسائل مبتلابه اعلام کرد: سوئد هماهنگ با اتحادیه اروپا از حفظ و اجرای برجام که متضمن منافع و آثار مثبت بویژه امنیتی برای کلیه طرفها می‌باشد حمایت کرده است.
طراحی و ساخت جت آموزشی پیشرفته «یا سین» نماد بارز شکست تحریم‌ها است
فارس/ وزیر دفاع در مراسم رونمایی از جت آموزشی یا سین گفت: هواپیمای جت «یاسین» نه تنها ماهیت راهبردی علمی و فناورانه داشته و بر ارتقاء قدرت ملی تاثیر گذار خواهد بود، بلکه به عنوان نماد بارز و افتخار آمیز در شکست و بی اثر کردن تحریم‌ها، پیام بسیارروشنی را به نظام استکبار منعکس خواهد کرد.امیر حاتمی رونمایی ازهواپیمای جت آموزشی پیشرفته یاسین در سالی که به شعار”رونق تولید” نام گرفته است را اوج هنرنمایی فرزندان رشید ملت ایران در سازمان صنایع هوایی  وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  با مشارکت نیروی هوایی ارتش برشمرد وآنرا هدیه‌ای به ملت ایران معرفی کرد.
تاکید ایران و روسیه بر ضرورت حفظ وحدت و تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه
فارس/ لاورنتیف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه و سرگئی ورشنین معاون وزیر خارجه این کشور و هیات همراه در تهران با علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در امور سوریه و یمن دیدار و گفتگو کردند.در این دیدار دو طرف تحولات سوریه از جمله آخرین وضعیت شمال شرق این کشور و اقدام نظامی ترکیه در این منطقه را مورد بحث و‌ تبادل نظر قرار دادند.دو طرف با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت و تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه، خواستار توقف فوری اقدامات نظامی اخیر و حل و فصل اختلافات از طریق سیاسی و دیپلماتیک شدند.
آمریکا معافیت عراق را تمدید کرد
ایسنا/ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که معافیت تحریمی عراق برای واردات گاز طبیعی و برق از ایران به مدت ۱۲۰ روز دیگر تمدید شد.گلوبال درادامه افزود: «این معافیت اطمینان ایجاد می‌کند که عراق می‌تواند در کوتاه مدت نیازهای انرژی خود را در حین برداشتن گام‌هایی برای کاهش وابستگی به واردات انرژی از ایران، تامین کند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *