آمریکایی‌ها با چهره‌ی خصمانه و عبوس خود به سپاه، عزت آن را افزون‌تر کردند

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در مراسم سالانه‌ی دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین علیه‌السلام با اشاره به عزت سپاه در داخل و خارج، گفتند: آمریکایی‌ها با چهره‌ی خصمانه و عبوس خود به سپاه، عزت آن را افزون‌تر کردند، چراکه دشمنی دشمنان خدا، بندگان مؤمن را عزیزتر می‌کند.

رهبر معظم انقلاب در تبیین نکات مهم و برجسته‌ی دستور جاودانه‌ی پروردگار درباره‌ی آمادگی روزافزون افزودند: معنای «وَ اَعَدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوّه» این است که باید تا می‌توانید قدرت سازمانی را با ایجاد سازمانی قوی، مستحکم و جامع افزایش دهید، تقویت قدرت علمی و تخصصی را همواره مد نظر داشته باشید، در قوت تاکتیکی و راهبردی مدام رو به جلو حرکت کنید، قوت عملیاتی را با بیداری و آماده‌به‌کاری دائم و پرهیز از حتی یک لحظه غفلت همراه کنید، و قوت ایمانی سپاه را با تربیت جوانانی مؤمن، مصمم، خالص و دارای انگیزه، هر روز بیشتر سازید.

فرمانده کل قوا در تبیین بخش دیگری از آیه درباره‌ی آمادگی تجهیزاتی افزودند: خداوند در قرآن مجید امر کرده است که باید از همه‌ی تجهیزات لازم دفاعی، عملیاتی و اطلاعاتی برخوردار شوید؛ البته این ابزار باید تولید و ابداع داخل باشد و با برخورداری از تنوع، همه‌ی نیازها در زمین، آسمان، فضا، دریا، مرزها و در داخل کشور را تأمین کند که البته امروز حتی فضای مجازی نیز جزو ابزارهای لازم است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید مجدد بر ضرورت مجهز شدن به همه‌ی ابعاد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری قدرت، راه‌پیمایی اربعین را از مصادیق قدرت حقیقی خواندند و افزودند: اجتماع عظیم و میلیونی زائران در مسیر حرکت به کربلا یعنی «حرکت به سمت قله‌ی افتخار و فداکاری و شهادت»، قدرت اسلام و جبهه‌ی مقاومت اسلامی را تجلی دوباره میدهد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی راه‌پیمایی عظیم مسلمانان در اربعین حسینی از کشورهای مختلف، فرقه‌های مختلف اسلام و حتی برخی ادیان دیگر را فریادی رسا و رسانه‌ای بی‌همتا در دنیای پیچیده‌ی تبلیغات و جهان پُرهیاهوی بشریت امروز خواندند و افزودند: شعار پُرمعنای «الحُسین یجمعنا» یک حقیقت ناب است چراکه حسین این اجتماع بی‌نظیر را به راه انداخته است و همه را به سمت سرچشمه‌ی معنویت و آزادگی به حرکت درآورده است. رهبر معظم انقلاب یادآور شدند: امروز جبهه‌ی کفر و صهیونیسم و آمریکا با مکیدن خون ملتها و جنگ‌افروزی و دیگر فجایع، با بندگان خدا و ملتها با ظلم و جور و ستم رفتار می‌کند و ملت ایران بر اساس فلسفه‌ی حرکت حضرت سیدالشهدا، مقابله با آنان را وظیفه‌ی خود می‌داند و کوتاه نیامدن در مقابل آمریکا و فشارهای مختلف دشمنان بر همین اساس صورت می‌گیرد. (خ-۱۳۸۵)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *