خبرروز ۱۳۹۸/۰۵/۱۵

  • مشترکین گرامی به اطلاع می‌رساند شماره بعدی «خبر روز» در تاریخ ۹۸/۶/۲ منتشر می‌گردد
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار زوج‌های جوان: افزایش فرزند باید به فرهنگ تبدیل شود
  • رئیس قوه قضائیه: مساله اصلی ما مبارزه با فساد تبعیض و تجاوز به حقوق عامه است
  • آیت‌الله شیخ محمد آصف محسنی مرجع تقلید شیعیان افغانستان دار فانی را وداع گفت
  • آیت‌الله کعبی: با گفتمان مقاومت زندگی مردم به سامان می رسد و مشکلات برطرف می شود
  • سردار قاسم سلیمانی: تحریم ظریف نشانه شکست قطعی کاخ سفید است

 

** جام جم ۹۸/۵/۱۵
*  انتصاب رئیس کل دادگستری استان تهران
محمدجواد حشمتی، معاون دادستان کل کشور در امور حقوق عامه از انتصابش به عنوان رئیس‌کل دادگستری استان تهران با حکم ریاست قوه قضاییه خبر داد.
پیش از این غلامحسین اسماعیلی، این مسؤولیت را به عهده داشت.
*  فرش قرمز قانون برای نامزدها پهن است
سخنگوی شورای نگهبان معتقد است فرش قرمز قانون برای نامزدهایی که مُرّ قانون را در انتخابات آتی مجلس رعایت کنند، پهن است.
عباسعلی کدخدایی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی، خواستار رعایت مُرّ قانون از سوی نامزدهای انتخابات شده است.
** همشهری ۹۸/۵/۱۵
*  ادعای کانال ارتباطی با تهران
سفیر آمریکا در عراق در میزگردی با رسانه‌های عراقی اعلام کرد که تلاش‌هایی از سوی واشنگتن برای حل بحران میان آمریکا و جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.
ماتیوتولر همچنین مدعی شد که کانال‌های ارتباطی مستقیمی میان تهران و واشنگتن برای حل بحران میان ۲ کشور وجود دارد.
از سوی دیگر، خبرگزاری الغدپرس که در این میزگرد حضور داشت به نقل از تولر اعلام کرد: رئیس جمهور  و وزیر خارجه آمریکا به دنبال ایجاد راه حل با ایران هستند، به همین دلیل ترامپ حتی بعد از سرنگونی پهپاد آمریکایی حمله نظامی علیه ایران انجام نداد که این مسئله نشان دهنده عدم رغبت آمریکا به تنش با ایران است.
** کیهان ۹۸/۵/۱۵
*  افزایش فرزند باید به فرهنگ تبدیل شود
رهبر معظم انقلاب در دیدار زوج‌های جوان:
– همسر خوب، یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های الهی است، ‌این نعمت را باید شکر بکنید. شکر این نعمت هم به این است که اخلاق خانوادگی‌ای را که در اسلام مقرر شده، به طور کامل رعایت کنید و قدر این زندگی را بدانید.
– امروز در دنیا آن کشورهایی که جمعیت های زیادی دارند، به برکت آن به خیلی امکانات دست یافته‌اند، چین یک نمونه است، هند یک نمونه است، افزایش فرزند باید به صورت یک فرهنگ در بیاید.
– زن و شوهر در صراط حق و راه به همدیگر کمک کنید، زن می‌تواند کمک کند به شوهرش برای اینکه در صراط حق پایدار باشد، ثابت قدم باشد و پیش برود، مرد می‌تواند همین کمک را به زن بکند. مثل دو شریک مثل دو هم سنگر با هم زندگی کنید.
– هر چه می‌توانید صمیمیت را،‌ صفا را، محبت را بین خودتان افزایش بدهید، محبت مایه اصلی زندگی شیرین خانوادگی است، سعی کنید محبت را روز به روز افزایش بدهید که به دست خود انسان هم هست و انسان می‌تواند این کار را بکند.
*  کودتا علیه نتانیاهو
پسر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد که دوتن از سیاستمداران ارشد این رژیم در حال طراحی کودتا علیه پدرش هستند. «یائیر نتانیاهو» گفت، «یولی ادلشتین» رئیس‌کنست و از اعضای برجسته حزب لیکود به همراه «آویگدور لیبرمن» رهبر حزب «اسرائیل بیتنا»، در حال طراحی کودتا علیه پدرش هستند.
*  تست اولین پهپاد عمود پرواز نیروی زمینی سپاه در مهرماه
سردار علی کوهستانی مسئول سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه از تست اولین پهپاد عمود پرواز نیروی زمینی سپاه در مهرماه خبر داد و گفت: در حوزه کشف و آشکارسازی به محصولی دست یافته‌ایم که در دنیا فقط آمریکایی‌ها روی آن کار کرده‌اند و هنوز هم به محصول نرسیده‌اند اما ما به محصول رسیدیم و قرار شد تا به عنوان مبنا در نیروهای مسلح مورد استفاده قرار گیرد.
** شرق ۹۸/۵/۱۵
*  بریتانیا به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس ملحق خواهد شد
بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا، با اعلام اینکه لندن به ائتلاف واشنگتن در خلیج فارس ملحق می‌شود، گفت: ما برای همکاری با آمریکا و سایر کشورها به منظور یافتن راه حلی بین‌المللی برای مشکلات تنگه هرمز انتظار می‌کشیم. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که دامینیک راب، وزیر امور خارجه جدید بریتانیا، اعلام کرده است که به همکاری با تهران برای حفظ توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ ادامه خواهد داد.
یک منبع معتبر بریتانیایی همچنین تصریح کرد که بریتانیا فقط خواهان اطمینان حاصل کردن از امنیت کشتی رانی در خلیج فارس است و به تحریم‌های آمریکا علیه ایران ملحق نخواهد شد.
*  عراق هر گونه ارتباط با نفتکش توقیف شده از سوی ایران را رد کرد
«عاصم جهاد» سخنگوی وزارت نفت عراق، هر گونه رابطه این کشور با نفت کش توقیف شده از سوی ایران را رد کرد. سخنگوی وزارت نفت عراق در این باره گفت: این وزارتخانه گازوئیل به بازارهای جهانی صادر نمی‌کند. او افزود: طرف‌های درگیر در حال جمع آوری اطلاعات درباره نفت‌کش توقیف شده هستند.
** ایران ۹۸/۵/۱۵
*  اگر به عقب بازگردیم باز هم برجام را امضاء می‌کنم
ظریف وزیر امور خارجه ایران در یک نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی:
– گفتند با ترامپ دیدار نکنید ظرف ۲ هفته تحریم می‌شوید که شدم.
– اگر به عقب بازگردیم باز هم برجام را امضاء می‌کنم.
– باب گفت وگو برای همسایگان بسته نیست.
– تعهد محضری می دهم ۱۴۰۰ نامزد ریاست جمهوری نمی‌شوم.
– از مردم به خاطر فشارها و کم کاری‌هایی که باعث آسیب به معیشت آنها شده عذرخواهی می‌کنم.
*  ذخایر نفت و گاز کشور کاهش نیافته است
سیدصالح هندی، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه «میزان ذخایر نفت درجای کشور با میزان این ذخایر در ۴۰ سال قبل برابری می‌کند و ذخایر درجای کنونی گاز نیز هشت برابر میزان این ذخایر در سال ۵۷ است»، افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی رایج بود که نفت و گاز مملکت ۲۰ سال دیگر تمام می‌شود، اما یک مقایسه ساده نشان می‌دهد ذخایر درجای نفت و گاز کشور نه تنها نسبت به ۴۰ سال پیش کاهش نیافته، بلکه حتی ذخایر گازی ما نسبت به آن زمان هشت برابر است.
** جمهوری اسلامی ۹۸/۵/۱۵
*  مساله اصلی ما مبارزه با فساد، تبعیض و تجاوز به حقوق عامه است
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه امروزمساله اصلی ما مبارزه با فساد، تبعیض و تجاوز به حقوق عامه است، گفت: اینکه کسی در جایی مرتکب فساد اقتصادی می‌شود، مجوزی برای قانون شکنی دیگران نیست.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی اظهار کرد: البته طبیعی است که حساسیت ما نسبت به جرایم بزرگ‌تر که حقوق مردم را مورد تعرض قرار می‌دهد بیشتر است اما باید این فرهنگ در کشور نهادینه شود که جرم کوچک و بزرگ فرقی ندارد و هر گونه نقض قانون، ضد ارزش است. بنابراین فساد اقتصادی عده‌ای نباید مجوز کم کاری، رشوه گرفتن و ترویج بی‌حیایی در جامعه شود.
رئیس قوه قضاییه در ادامه ضمن تاکید بر لزوم بازنگری دستگاه‌های مسئول در عمل به وظایف قانونی خود در زمینه حجاب، به سازمان بازرسی کل کشور دستور داد که ضمن نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها در این زمینه، گزارش لازم را ارائه کند.
*  تراز تجاری ۱.۲ میلیارد دلار مثبت شد
تراز تجاری کشور در سه ماهه نخست امسال با مازاد یک میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار همراه بوده است.
معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به روند صادرات و واردات کشور در سه ماهه نخست امسال براساس آمار گمرک پرداخته و نوشته است: براساس جدیدترین آمارهای مقدماتی که در هفته دوم مردادماه منتشر شده، در سه ماهه نخست ۱۳۹۸ بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار واردات و حدود ۱۱.۵ میلیارد دلار صادرات کالایی بدون احتساب نفت خام انجام شده است.
** جوان ۹۸/۵/۱۵
*  هیچ کشوری قادر به نبرد زمینی با ایران نیست
سردار مهدی ربانی معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم بزرگداشت ۲۲ شهید تیپ فاطمیون شهرستان شهریار با تاکید بر اینکه هدف دشمن از ایجاد ناامنی بین کشورهای منطقه ترسیم چهره‌ای خشن و زشت از اسلام بود، گفت: کشتارهایی که توسط دشمنان در منطقه انجام شد همه برای مخدوش کردن چهره اسلام بود اما بر خلاف انتظار آنها به تمام دنیا نشان داده شد که ایران مرکز تشیع است.
امروز ملت ایران به دستاوردهای بسیاری دست پیدا کرده و روز به روز قدرتمندتر نیز می‌شود به گونه‌ای که هیچ یک از کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای در یک نبرد زمینی قادر به مقابله با کشور ما نیستند و قدرت موشکی ما نیز نقش بازدارنده برای هرگونه تعدی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دارد و روز به روز هم به برد موشک‌ها افزوده می‌شود.
*  عملیات جدید عراق علیه داعش
عراق از مرحله سوم عملیات «اراده پیروزی» برای از بین بردن داعش در استان‌های دیالی و نینوا خبر داد.
عادل عبدالمهدی، ‌نخست وزیر عراق برای نظارت بر مرحله سوم عملیات «اراده پیروزی» برای از بین بردن بقیه اعضای داعش در استان‌های دیالی و نینوا وارد مقر فرماندهی عملیات دیالی شد.
حشد الشعبی عراق در سایت وابسته به خود اعلام کرد که نیروهای حشد و ارتش با کمک نیروهای هوایی عراق عملیات اراده پیروزی را برای پاکسازی روستاهای شمال جلولاء شمال المقدادیه و مناطق جنوب موصل، رشته‌ کوه‌های عطشانه و بادوش برای پایان دادن به تهدید داعش آغاز کردند.
** آفتاب یزد ۹۸/۵/۱۵
*  تحریم‌ها علیه ایران به کل منطقه زیان می‌رساند
مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در یازدهمین نشست سفرا در آنکارا اعلام کرد: اعمال تحریم‌ علیه ایران به منطقه ما زیان می‌رساند.
وی به “نقش پیشگام و مشارکت ملموس” ترکیه در تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به بحران سوریه اشاره کرده و گفت: با همکاری ایران و روسیه در آستانه و سوچی به تلاش برای دست‌یابی به ثبات در منطقه ادامه می‌دهیم. چاووش‌اوغلو ادامه داد: در این روزها که به حس تعلق به منطقه بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم، بی‌تفاوتی کشورهای منطقه نسبت به اتحاد و همبستگی جای تاسف دارد. ترکیه به هر بهایی که باشد به حمایت از آرمان فلسطین ادامه خواهد داد.
*  آماده‌ام با ایران مستقیم مذاکره کنم
کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که آماده است در صورت منتخب شدن مستقیما با ایران مذاکره کند.
برنی سندرز، کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا در گفت‌وگو با واشنگتن‌پست در توضیح این که باید امکان تعامل مستقیم با ایران وجود داشته باشد گفت: این [ ایده] خوبی است. من این کار را انجام خواهم داد. من از ترامپ بابت هر چیزی انتقاد کرده‌ام به جز مذاکره با کیم جونگ اون. سندرز همچنین در این باره گفت: من فکر می‌کنم که مذاکره با ایران واقعا مناسب است. این یک فرصت است که نگرانی‌هایمان را راجع به حمایت‌شان از برخی گروه‌های تروریستی و برنامه موشکی‌شان با آن‌ها در میان بگذاریم.
** رسالت ۹۸/۵/۱۵
*  تحریم‌ها علیه ایران را مردود می‌دانیم
جمیل جبق وزیر بهداشت لبنان در حاشیه دیدار با وزیر بهداشت کشورمان اظهار داشت: در لبنان تقریباً یک میلیارد و ۸۰۰  میلیون دلار واردات دارو داریم و در سال ۲۰۰ میلیون دلار صرف داروی بیماران خاص می‌کنیم.
وی ادامه داد: در بازدید از کارخانجات ایران بسیار شگفت‌زده شدم و بسیاری از محصولات با کیفیت بالا تولید می‌شود و تلاش می‌کنیم از این امکانات استفاده کنیم. وزیر بهداشت لبنان درباره موضع لبنان در خصوص تحریم‌ها بیان داشت: ما این تحریم‌ها را مردود می‌دانیم و هیچ محدودیتی برای همکاری با ایران به خصوص در زمینه دارو و غذا نداریم.
*  ابراز همدردی ایران با مردم آمریکا در پی تیراندازی در دو ایالت این کشور
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با ابراز تأسف از کشتار ده ها تن از شهروندان در دو ایالت آمریکا با مردم این کشور به ویژه خانواده قربانیان ابراز همدردی کرد.
سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با ابراز تأسف از کشتار ده‌ها تن از شهروندان در دو ایالت آمریکا با مردم این کشور به ویژه خانواده قربانیان این جنایات هولناک ابراز همدردی و برای ده‌ها مجروح این حوادث تلخ آرزوی بهبودی و سلامتی کرد.در پی دو تیراندازی در تگزاس و همچنین در شهر «دیتون» اوهایو تعداد زیادی کشته و زخمی شدند.
** مردم سالاری ۹۸/۵/۱۵
*  ناوشکن دماوند به موشک‌های عمود پرتاب، مجهز می‌شود
فرمانده نیروی دریایی ارتش از تجهیز ناوشکن دماوند به موشک‌های عمود پرتاب، خبر داد. دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه مراسم افتتاح مسابقات غواصی بین‌المللی نظامی ۲۰۱۹ که در جزیره کیش برگزار شد، درباره الحاق ناوشکن دماوند به ناوگان نداجا گفت: ما امسال الحاق ناوشکن دماوند در ناوگان شمال نیروی دریایی را خواهیم داشت.
وی افزود: ‌این ناوشکن به طور کامل احیا شده و این کار در مدت ۱۸ ماه انجام شده است. تمامی ایراداتی که در نمونه‌های قبلی این ناوشکن وجود داشته در ناوشکن دماوند برطرف شده است.
این ناوشکن به سامانه‌های راداری پیشرفته‌ای مجهز شده که دستیابی به اهداف دوردست را برای آن میسر می‌کند.
*  سفر قریب الوقوع لاریجانی به بغداد
دفتر رئیس پارلمان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق دیدار و دو طرف در رابطه با روابط دو جانبه و راه‌های تقویت آن و همچنین آخرین تحولات منطقه بحث و تبادل نظر کردند. همچنین دو طرف بر اهمیت یکپارچه شدن مواضع کشورهای منطقه به منظور حل بحران و همچنین حل مشکلات از طریق گفت و گو تاکید کردند.
الحلبوسی و مسجدی همچنین در رابطه با سفر قریب الوقوع علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان به بغداد گفت و گو کردند.
** آرمان ۹۸/۵/۱۵
*  میراث فرهنگی و گردشگری وزارتخانه شد
شورای نگهبان با لایحه تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری موافقت کرد. پیش از این شورا دو بار به دلایلی همچون بار مالی و قوانین خلاف شرع با تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی مخالفت کرده بود.
نمایندگان مجلس به تازگی لایحه تشکیل این وزارتخانه را اصلاح و برای شورای نگهبان ارسال کرده بودند. با موافقت شورای نگهبان روند اجرایی تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آغاز خواهد شد و رئیس جمهوری باید ابتدا سرپرست و پس از آن وزیر این وزارتخانه را به مجلس معرفی کند.
** آفرینش ۹۸/۵/۱۵
*  روابط‌مان با تهران تاریخی و استراتژیک است     
بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه ای بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در یک گفت وگوی آزاد در مرکز فرهنگی”طرطوس” گفت: ائتلاف استراتژیک سوریه با روسیه یک ائتلاف تاریخی است که هیچ کس نمی‌تواند آن را تضعیف کند. وی افزود: روابط ما با ایران نیز از زمان پیروزی انقلاب اسلامی روابطی تاریخی و استراتژیک است و تحت تاثیر اظهارات کسانی که به نفع صهیونیسم و اسرائیل به ایران حمله می‌کنند قرار نمی‌گیرد.
*  بریتانیا باید رویه سخت ‌گیرانه‌تری نسبت به ایران در پیش گیرد
«دانیل کاوزینسکی» از نمایندگان پارلمان انگلستان در مورد توقیف نفتکش انگلیسی توسط ایران مدعی شد: این توقیف قطعا آغازگر مشکلات بعدی خواهد بود. مگر اینکه دولت بریتانیا روش سخت‌گیرانه‌تری را برای برخورد با ایران اتخاذ کند. وی در ادامه ادعا کرد: دولت‌های غربی مدت مدیدی چشم بسته به رفتار ایران نگریسته‌اند و این کشور از کنترل خارج شده است و قوانین بین‌المللی را نادیده می‌گیرد. وی در مورد توقیف نفتکش انگلیسی در ادامه گفت: این خیلی بیشتر از یک اتفاق ساده است. ما سال‌هاست که روی اقدامات ایران در خاورمیانه چشم بسته‌ایم و به آن چراغ سبز نشان داده‌ایم تا قوانین بین‌المللی و نظم جهانی را کاملاً نادیده بگیرد.
** قدس ۹۸/۵/۱۵
*  آمریکا در عراق به علت مقاومت مردم مجبور به فرار شد
سعید جلیلی، عضو شورای عالی امنیت ملی در دیدار سخنگوی مقاومت اسلامی نجباء، با اشاره به تحریم این جنبش از سوی آمریکا، اظهار داشت: نجبا، موقعیت خوب و اثرگذاری در عراق دارد و به همین دلیل توسط دشمن هدف قرار گرفته است. جلیلی ضمن تمجید از موفقیت‌های ملت عراق، خاطرنشان ساخت: آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم هر جا که پایگاه نظامی تاسیس کرد، دیگر از آنجا خارج نشد، ‌ولی در عراق مجبور به فرار از این کشور شد،‌چون ملت عراق در برابر آمریکا از راهبرد مقاومت استفاده کرد.
*  آیت‌الله «شیخ آصف محسنی» مرجع تقلید شیعیان افغانستان دار فانی را وداع گفت
آیت‌الله العظمی «شیخ آصف محسنی» مرجع تقلید شیعیان افغانستان دیشب در سن ۸۴ سالگی دار فانی را وداع گفت. چندی پیش آیت‌ الله محمد آصف محسنی، به دلیل کسالت در بستر بیماری به سر می‌برد و روند درمانی وی آغاز شده بود.
محمد آصف محسنی از علمای شیعه مدافع تقریب مذاهب اسلامی، رئیس شورای علمای شیعه افغانستان و بنیان گذار حوزه علمیه و دانشگاه خاتم النبیین در کابل و عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) بود.
** خراسان ۹۸/۵/۱۵
*  شکایت دیده بان شفافیت از زنگنه
رئیس هیئت مدیره سازمان دیده بان عدالت و شفافیت گفت: از وزارت نفت به دلیل پروژه توتال و از وزیر نفت به خاطر رشوه خواری کارکنان این وزارتخانه شکایت کردیم. احمد توکلی، در نشست خبری گفت: در بحث نفت و توتال با توجه به تخلفات و رشوه خواری هایی که انجام شده بود از وزارت نفت و از وزیر نفت به خاطر رشوه خواری یک مقام رسمی که خود وزیر این موضوع را اعلام کرد شکایت کردیم.
** اعتماد ۹۸/۵/۱۵
*  حکم خروج شیخ زکزاکی از نیجریه
دادگاهی در نیجریه مجوز آزادی شیخ زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی این کشور همچنین همسر ایشان برای درمان در خارج از کشور را صادر کرد. جنبش اسلامی نیجریه در همین ارتباط در حساب توییتری خود نوشته است، دادگاه مجوزی برای سفر او و همسرش به هند برای پیگیری روند درمان صادر کرده است.
بنا بر اعلام جنبش اسلامی نیجریه، قاضی دادگاه حکم داده است که باید به شیخ زکزاکی و همسرش برای دریافت خدمات درمانی مجوز داده شود چراکه به دلیل وخامت شرایط جسمانی، جان او در خطر است. براساس گزارش‌ها این حکم از سوی دادگاه عالی کادونا، یکی از ایالت‌های نیجریه، صادر شده است.
دادگاه نیجریه چند روز پیش حکم کرده بود که جنبش اسلامی شیعیان نیجریه یک «گروه تروریستی» است و حالا اعلام خبر اجازه دادن برای خروج شیخ زکزاکی احتمالا می‌تواند نشان‌دهنده تصمیم دولت نیجریه برای بیرون راندن رهبر این جنبش و کلا برچیدن آن باشد.
** شهروند ۹۸/۵/۱۵
*  پرونده‌ای با ۱۵۰۰ شاکی
نخستین جلسه رسیدگی به پرونده مدیران شرکت خودرویی «آرمان پرشین پارس» با ۱۵۰۰ نفر شاکی، روز گذشته به ریاست قاضی قاسمی برگزار شد.
این پرونده سه متهم حقوقی تحت نام‌های شرکت‌های آرمان پرشین پارس، فیلار بین الملل کارما و کارما دارد.
اتهام متهمان این پرونده مشارکت در ۳۷۹ فقره کلاهبرداری از طریق تبلیغ عامه در فروش خودرو به مبلغ بیش از ۷۶۱ میلیارد ریال است.
وکیل مالباختگان، علیزاده طباطبایی روزگذشته در دادگاه گفت: «رقم کلاهبرداری بر اساس کارشناسی ۷۶ میلیارد تومان اعلام شده، اما به نظر ما رقم بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است، چرا که بسیاری از شاکیان اعلام شکایت نکرده‌اند.»
*  مخالفت برادر ملک سلمان با پیوستن عربستان به ائتلاف ضد ایرانی
برادر ملک سلمان با بیان اینکه وی مخالف هر گونه جنگ عربستان با ایران است، گفت: «اگر محمد بن سلمان خواهان پیوستن به ائتلاف آمریکایی – انگلیسی برای مقابله نظامی با ایران باشد با او مخالفت خواهم کرد.» وی گفت: «به جای تبعیت از طرح‌های دونالد ترامپ که منطقه را به جنگ سوق می‌دهند، بهتر است اقداماتی در راستای متحد کردن شورای همکاری خلیج (فارس) اتخاذ کنیم.»
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
قرآن آخرین کلاس برای تنظیم برنامه بشر است
رسا/ آیت‌الله سبحانی در سیزدهمین روز از دوره اندیشه اسلامی گفت: اگر قرار بر صحت آیین‌های دیگر باشد باید اصل آن شرایع را داشته باشیم در حالی که همه آنها تحریف شده است. تورات کنونی بعد از هفتاد سال که تورات اصلی نابود شده بود نوشته شده و انجیل هم شرح حال زندگی پیامبر است.
وی در پایان افزود: این شرایع مثل کلاس‌های متعدد است و قرآن آخرین کلاسی است که برای بشر برنامه تنظیم کرده است و آیا جایز است با داشتن نسخه کامل سراغ نسخه‌های ناقص برویم.
با گفتمان مقاومت زندگی مردم به سامان می رسد و مشکلات برطرف می شود
مهر/ آیت‌الله کعبی با بیان اینکه آحاد ملت و مسئولان دولتی دریافتند که دلبستن به بیگانگان اشتباه استراتژیک است، اظهار داشت: الان باید با پذیرش اشتباه، منطق مقاومت را پیگیر باشند. وی با بیان اینکه مردم به خوبی درک می کنند که گفتمان مقاومت راهگشا است، اظهار داشت: مردم دریافتند که با گفتمان مقاومت زندگی آنها به سامان می رسد و مشکلات برطرف می شود.
عضو جامعه مدرسین ادامه داد: اگر گشایشی در کشور ایجاد شود ناشی از اقتدار دیپلماسی مقاومت، ناشی از حرکت عظیم سپاه در ساقط کردن پهپاد آمریکایی، توقیف نفتکش در برابر نفتکش در مواجهه با انگلیس و گفتمان مقتدرانه رهبر انقلاب در دیدار با نخست وزیر ژاپن است.
آمریکا در رویارویی با نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس مغلوب محض بوده است
رسا/جانشین فرمانده سپاه جنگ نرم رسانه ای را مکمل پازل جنگ اقتصادی امروز دشمن توصیف و مقطع کنونی را ،شرایط جنگ هوشمند قلمداد و تصریح کرد: در این کارزار بزرگ رسانه‌های متعهد  بایستی هوشمندانه و هم افزا عمل کرده و با انعکاس واقعیت‌ها و ظرفیت‌های بالنده ،علاوه بر مأیوس ساختن دشمن، روح امید، نشاط، تلاش و مجاهدت برای پیشرفت و بالندگی کشور در جامعه را ارتقا بخشند.
سردار فدوی با اشاره به سابقه‌ای از رویارویی نیروی دریایی سپاه با آمریکایی‌ها در خلیج فارس و استیصال و درماندگی آنها طی چهل سال گذشته برابر ملت ایران، تصریح کرد: امریکایی‌ها در صحنه های رویارویی با فرزندان مومن، انقلابی، جهادی، غیور و ولایت‌مدار ملت ایران در نیروی دریایی سپاه ،مغلوب محض و بازنده تمام عیار بوده‌اند.
ایران باید از منافع برجام منتفع شود
ایرنا/ مدیرکل کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه چین، ضمن انتقاد از خروج آمریکا از برجام به عنوان یک قرارداد معتبر بین‌المللی تاکید کرد باید اقداماتی صورت گیرد تا ایران بتواند از منافع قانونی برجام منتفع و سود اقتصادی تهران تامین شود.
«فو سونگ» اظهار کرد چین معتقد است تضمین اجرای کامل و موثر برجام هم خواست قطعنامه شورای امنیت و هم تنها راه حل عملی و موثر مساله هسته ای ایران است.
چین ورود محصولات کشاورزی آمریکا را ممنوع کرد
مهر/ در ادامه جنگ و تنش تجاری میان آمریکا و چین، دولت پکن اعلام کرده بر تمام محصولات کشاورزی وارداتی ماه میلادی گذشته از آمریکا تعرفه اعمال خواهد کرد.
همچنین وزارت بازرگانی چین از شرکت‌های این کشور خواسته است تا خرید محصولات کشاورزی تولید شده در آمریکا را متوقف و از ثبت سفارش جدید خودداری کنند.
تحریم ظریف نشانه شکست قطعی کاخ سفید است
باشگاه خبرنگاران / سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در دیدار با دکترظریف اقدام آمریکا در خصوص وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را جنون آمیز و‌نشانه شکست قطعی کاخ سفید دانست.
او در ادامه خطاب به وزیر امور خارجه افزود: این اقدام آمریکا ثابت کرد که جنابعالی بعنوان مسئول سیاست خارجی کشور، تاثیری عمیق بر افکار عمومی و بویژه مردم آمریکا نسبت به جهالت رهبران این کشور دارید.
دستپاچگی فرانسوی‌ها از عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌ها در ادلب
باشگاه خبرنگاران/ وزیر خارجه فرانسه از روسیه خواست از نفوذ خود استفاده کند و مانع از عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌های مورد حمایت غربی‌ها در ادلب شود. ژان ایو لو دریان، از روسیه خواست برای جلوگیری از آغاز مجدد درگیری‌ها در استان ادلب سوریه «فشار‌های لازم را اعمال کند.»
او در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفت معتقد است روسیه باید از نفوذ خود استفاده کند و مانع از سرگیری از خصومت‌ها در سوریه شود.
نقشه بن سلمان برای سرنگونی دولت ترکیه
 باشگاه خبرنگاران/ پایگاه اینترنتی میدل ایست آی فاش کرد عربستان سعودی طرح راهبردی برای سرنگونی دولت ترکیه داشته است.این پایگاه اینترنتی با استناد به سند محرمانه اماراتی فاش کرد که طرح محمد بن سلمان برای مقابله با دولت اردوغان به طور کامل برنامه‌ریزی شد و عربستان بعد از اینکه بن سلمان به این نتیجه رسید که در ماجرای جمال قاشقجی (روزنامه‌نگار منتقد عربستانی) بیش از حد در برابر اردوغان صبوری کرده است، اجرای «طرح راهبردی» خود را برای مقابله با دولت ترکیه آغاز کرد.
سفارت آمریکا عامل اصلی آشوبهای اخیر در مسکو
باشگاه خبرنگاران/سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد سفارت آمریکا در مسکو در آشوبها و تظاهرات غیرقانونی این کشور نقش داشته است.
زاخاراووا تصریح کرد: سفارت آمریکا در مسکو مسیری برای این به اصطلاح راهپیمایی‌ها برنامه‌ریزی و منتشر کرده بود.
مورد به مورد و دقیقه به دقیقه برنامه این راهپیمایی غیرقانونی تنظیم شده بود،  اینکه چه ساعتی آغاز شود یا چه ساعتی به پایان برسد.
تحقق امنیت در منطقه در گرو پایان اشغالگری صهیونیست‌ها است
مهر/ «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن تاکید کرد که تحقق صلح و ثبات در منطقه در گرو پایان یافتن اشغالگری رژیم صهیونیستی است.الصفدی در یازدهمین کنفرانس سفیران ترکیه در آنکارا بر مرکزیت موضوع فلسطین و حل و فصل آن بر اساس راه حل ایجاد دو کشور، پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی و ایجاد کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.
ترامپ همه اموال و دارایی‌های ونزوئلا را بلوکه کرد
مهر/ رئیس‌جمهوری آمریکا با صدور فرمانی در راستای محاصره اقتصادی ونزوئلا، همه اموال و دارایی‌های این کشور در آمریکا را بلوکه کرد.بنابر اعلام کاخ سفید، همه دارایی‌های دولت ونزوئلا و سود حاصل از آنها بلوکه شده و احتمال انتقال، پرداخت، صدور، برداشت یا هرگونه معامله دیگری با آنها وجود ندارد.
کاهش میزان رضایت آمریکایی‌ها از عملکرد ترامپ
باشگاه خبرنگاران /نتایج نظرسنجی جدیدگالوپ  نشان داد سطح رضایت از عملکرد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که همواره اقدام به بیان اظهارات نسنجیده می‌کند، در دو هفته اول مرداد ماه به ۴۲ درصد کاهش یافته است. این نظرسنجی از ۱۵ تا ۳۱ ژوئیه انجام شد، یعنی زمانی که ترامپ در حساب توییتر خود ۴ زن رنگین‌پوست دموکرات کنگره را هدف حملات لفظی قرار داد و از آن‌ها خواست به «کشور‌های خود» بازگردند و اوضاع کشور‌های خود را بهبود بخشند.
حماس دفاتر نمایندگی‌اش را از آنکارا به دمشق منتقل می‌کند
باشگاه خبرنگاران/ یک رسانه صهیونیستی از برقراری روابط دوستانه بین حماس و دولت سوریه و انتقال دفاتر این جنبش فلسطینی به دمشق خبر داد محمود الزهار، با بیان اینکه «حماس برقراری و حفظ رابطه دوستانه با هر دولتِ مخالف جدی اسرائیل را بسیار مهم می‌داند» تأکید کرد رابطه با دمشق بسیار اهمیت دارد، زیرا «دولت سوریه همیشه در کنار مردم فلسطین بوده و مخالف جدی اشغالگری (اسرائیل) است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *